چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۲۳
۱۰۴
نامه آیت الله حائری شیرازی به آقای هاشمی:

حاکمیت ۸ ساله گذشته را سیاه مطلق بدانیم، میانه روی است؟

شنبه ۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب: 430269
عضو مجلس خبرگان رهبری طی نامه سرگشاده به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به اظهارات اخیر وی مبنی بر اینکه 8 سال دولت گذشته مثل مرض هاری بود واکنش نشان داد.
حاکمیت ۸ ساله گذشته را سیاه مطلق بدانیم، میانه روی است؟
به گزارش جهان، آیت الله محی الدین حائری شیرازی، عض. مجلس خبرگان رهبری در نامه ای سرگشاده خطاب به آیت الله هاشمی نوشت: شما همیشه می گویید عدالت، میانه روی. اینکه حاکمیت هشت ساله گذشته را حتی خاکستری نبینیم و سیاه مطلق بدانیم، میانه روی است؟ اینطور نیست. دولت سابق آرزوهای بعضی انسان ها را عملی کرد و آروزی بخشی از اقشار ضعیف را برآورد.

متن کامل نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیه الله رفسنجانی دامت افاضاته

صحبت اخیر شما در رابطه با عملکرد دولت سابق که هشت سال زهر به نظام اقتصادی و اخلاقی تزریق شد به طوریکه مردم تمام مشکلات اخلاقی و اقتصادی که در گوشه و کنار جامعه مشاهده می شود از آن دولت ببینند و در آخر نسبت به پشتیبانی روحانیون از این دولت گلایه فرموده اید لازم دیدم کلمه ای گفته باشم.

این جانب از آن جمله بوده ام و تا آخرین جلسه، سمت استادی اخلاق آن مجموعه را داشته ام. اگر این کار گناه بوده است باید پاسخگو باشم زیرا:

این درست نیست که در کنار جماعتی تا آخر بایستیم و وقتی آنها رفتند نسبت به هرچه به آنها می رود ساکت باشیم کأنّه آنها جز بدی، کاری نکردند.

آنچه شما دولت سابق را در آن خلاصه کردید، افزایش نقدینگی است. مسئله، مسئله ی پول رایج جهانی است. طبیعت این پول آن است که نمی توان با آن در حد نقطه ی جوش عمل کرد و مشکلات را حل کرد مگر آنکه از جانب دیگر مشکلی پیش آید.

مسئله ی صاحب خانه شدن متوسط مردم در قبل از دولت سابق، امری نزدیک به محال بود. الان بسیاری از آنها صاحب خانه هستند. یکی از اشتباهات وارثان آن دولت این بود که در تکمیل خانه ها عقب نشینی کردند تا صاحبان خانه مجبور شوند به ثمن بخس خانه خود را به دلال ها بفروشند و آنها با تکمیل خانه ها به آلاف و الوف برسند و مستحقین خانه، دوباره دربدر شوند.

امروز هرکسی بخواهد از تندرویِ بر ضد دولت سابق، کلمه ای بگوید باید قید آبروی خود را بزند که شما از فرد عاصیِ بر رهبری حمایت می کنید. این وضع دوستان سابق ایشان. آنها که مخالف بودند، بدتر.

شما همیشه می گویید عدالت، میانه روی. اینکه حاکمیت هشت ساله گذشته را حتی خاکستری نبینیم و سیاه مطلق بدانیم، میانه روی است؟

اینطور نیست. دولت سابق آرزوهای بعضی انسان ها را عملی کرد و آروزی بخشی از اقشار ضعیف را برآورد.

استان فارس آرزوی راه آهن داشت امروز به آرزوی خود رسیده است. متوسط جامعه مایوس از خانه دار شدن بودند الان صاحب خانه اند. وضع خانه های اجاره ای اگر قابل تحمل باشد، به جهت صاحب خانه شدن بسیاری از مستاجرین است و اگر قابل تحمل نباشد، بدانید اگر خانه سازی ها نبود، وضع بدتر بود.

بگذارید دولت فعلی شق القمری کند و معجزه ای انجام دهد و وضع مردم را از نظر اخلاقی و اقتصادی بهتر کند آنگاه خواهید دید مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید.

الان نیاز به وحدت داریم. با سیاه نمایی دیگران از وحدت دور می شویم. امروز طرفداران دولت سابق و طرفداران دولت حاضر باید صف های خود را فشرده تر کنند. حکومتی که پشتوانه ی مردمی داشته باشد هیچ فشار و توطئه ی خارجی آن را شکست نمی دهد. تمام آنها که آسیب دیدند، حکومت های کودتا بودند. حکومت های مردمی را با اختلاف شکست می دهند نه با فشار نظامی و اقتصادی.

اساس اتحاد، خود کنترل کردن است. املک لسانک تملک قلوب اخوانک.

امام سجاد علیه السلام به کسی که از دشمنی هایی که با او شده بود عاصی گردیده بود فرمود زبان خود را نگه دار تا دل برادران دینی خود را داشته باشی.

محی الدین حائری شیرازی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
آفرین
مصلحت اندیشی یعنی این ...
مسئولان یاد بگیرند سکوت و لاپوشانی و ان شالله که گربه س مصلحت اندیشی نیست!!!
سرور
Venezuela
خود محترمتان فهمیدی چی گفتی
ایشان کاملا صحیح گفته.نمیشود شعار اعتدال داد و به سابقون فحش.از هرکس باشد بد است از اعتدالیون بدتر.
محمد
بروبابا هرچی تحریم وگرانی بودهدیه دولت احمدی نژادبودحالاشمامثلامیخواهیدکدوم....روبپوشانید؟؟؟
خدمات ارزنده دولت قبل مثل روز روشنه بعضی مغرضانه خودشونو به کوری میزنند
آیا تحریم ها بعد از فتنه 88 اتفاق نیافتاد؟ آیا برخی فتنهگران باعث جری تر شدن و امید وار شدن دشمن نشدند ؟آیا آقا زاده هایی که پدرانشان منسوب دولت تدبیر و امیدند به آمریکایی ها مشاوره در مورد چگونگی تحریم ها ندادند؟
فلوکسیتین مصرف کن اروم میشی
چرا به عنوان استاد اخلاق دولت قبل همین مطالب رو علنی به احمدی نژاد یاد آوری نکردید؟ ؟ چرا اون موقع که 30 ساله نظام رو سیاه نمایی کرد این تذکرات رو بلد نبودید بدین؟؟
کمی منطق بد نیست
شما یک نمونه از سیاه نمایی احمدی نژاد بیان کن
تو از کجا می دونی نداده؟!

اخلاق محمودو که میشناسی
نمونه اش همه سخنرانی های احمدی نژاد در شهرستانها بود که مدام به هاشمی حمله ور بود و برخی از این حمایت می کردند با سکوت
Romania
نمونت منو کشته! در کدام سخنرانی به هاشمی حمله کرد؟
برو قشنگ تو اینترنت سرچ کن چندتا پیدا کن بیار جایزه بگیر
ضد خاطره ⁉️
عزيزم ! بيكارى با اینا دهن بدهن ميشى ؟؟؟؟؟!!!!
حقیقت گفتن با دروغ و سیاه نمایی فرق داره
بنيادى :
درود خداوند بر شما
حضرت ایت الله سفید مطلق جی؟ افراطی گری نیست؟
مگه کسی سفید مطلق طلقی کرد؟
حرف دلت را بزن دنبال بهونه نباش
این داستان یک داستان زنجیره‌ ایست.همانطور که دولت گذشته و هواداراش دوران قبل از خودشون رو سیاه جلوه میدادند دولت فعلی نیز همان شیوه را در پیش گرفته و آن را ادامه میدهد.
Romania
چند نمونه از سیاه نمایی هایی که احمدی نژاد انجام داده را بیار؟
مستدل حرف بزن نه طوطی وار
بسيجىِ مسجد سيدالساجدين (ع)
ولش كن ! جيره خواراى پدر خونده.
آقازاده ها ، از برباد رفتن آبرو و اعتبار حامى !؟ كلافه شدن هذيان ميگن !؟!؟؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای هاشمی رفسنجانی ....
حمید
طیب الله احسنت به ایشان می گویند عالم منصف
علی
درود بر آیت الله حائری شیرازی...........
Iran, Islamic Republic of
باشه. همشون پاکدست
Romania
نه شماها همتون پاکدستید!
اولا ایشان رشد نقدینگی را مانند مرض هاری دانستند که مسریست دوما چرا ان زمان که احمدینژاد کل دوران انقلاب را زیر سوال بلد از این نامه ها نوشتید
Romania
احمدی نزاد کل دوان انقلاب را زیر سوال برد؟ نمونه بیار
اقای شیرازی نه شما درد مردم میدونید نه اقای هاشمی چون بی دردید اما من به عنوان یه جوان لیسانسه بدبخت شده تو دوران محمود میگم 8 سال سیاه مطلق بود.................
الان بهت خوش میگذره؟ خیلی خوشحالی؟ همه چی آرومه؟ خدا شفاتون بده. عقلاتون رو هم با کلیدش سه قفله کرده.
منم به عنوان یه جوان لیسانس دارای کار در ۸ سال گذشته میگویم سفید مطلق بود.
این به اون در
والا 
معذرت میخوام اشتباهی دستم خورد منفی دادم ببخشید
تو توی هر دوره ای بودی، بد بخت می شدی چون بد بین و پر توقعی....
Romania
منم به عنوان یکی از جوانان دوران خاتمی، میگم دوران خاتمی سیاه مطلق بود. داداشم هم به عنوان جوان دوران رفسنجانی میگه دوران رفسنجانی سیاه مطلق بود.
جناب حائری شیرازی نامه ی زیبایی نوشتند ولی جناب شیرازی نرود میخ آهنین در سنگ... ظاهرا بعضی آقایان هاری حاصل از گوشت زیاد خوردن خودشون رو می خوان به دیگران نسبت بدن
ای کاش سیاه مطلق بود . بیا از مردم بپرس جهنم بود
هزارا میلیارد اختلاس
تورم ۵۰ درصدی
رانت های ....
درامد ۸۰۰میلیارد دلاری و تورم ۵۰ درصدی سیاه مطلق نیست؟
مردم؟؟؟
تا منظورتان از مردم کیا باشن!
شما که اطلاعات نداری صحبت نکن
اولین دولتی بود که بیش از ۵۰میلیارد دلار در صندوق توسعه ملی به دولت بعد داد.
بیش از ۱۰۰میلیارد دلار هم که دولت دارد به صورت قسطی تحویل میگیرد.
حجم کار اجرایی کشور و میزان حقوق کارمندان و سرمایه گذاریها را هم در نظر بگیر و با حرفهای خاله زنکی این روزنامه های زرد گمراه نشو
مگه نمی بینی هنوز که هنوزه پرونده های اختلاسها و رانت خواریهای دولتهای اصلاحات و سازندگی در جریانه و فشل شده اند؟ بله اونها زیر زیری کار می کردن و یه پزی به مردم میدادن، احمدی نژاد هم اشتباهاتی داشت اما برا مردم ضعیف برا اعتلای ایران خداییش خواب و خوراک نداشت....
این بدگویی های بیش از اندازه از دولت قبل فقط و فقط به دلیل ترس از به قدرت برگشتن احمدی نژاد و احیانا افرادی مثل دکتر جلیلی است،
ل
با سلام لطفا در خصوص مشکلات کارت های دومنظوره حمل و نقل عمومی شهرداری تهران و به روز نبودن دستگاه های نصب شده در اتوبوس ها در هنگام استفاده در پرداخت الکترونیکی بلیط هم گزارش تهیه کنید.
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام محضر حضرت آیت الله از اینکه سعی در رعایت انصاف داشته اید ممنونم اما در خصوص نقدینگی اتفاقا عملکرد دولت سابق کاملا موثر بوده و این موضوع اظهر من الشمس است در مورد مسکن مهر هم با کمال تاسف باید گفت این موضوع نه تنها مشکلی از مشکلات مردم را حل نکرد بلکه با بالا بردن پایه پولی کشور را در چنان وضعیت خطرناکی فرو برده که بعید است به این سادگی مشکلات حل شود امیدوارم رعایت انصاف به چشم پوشی از اصل موضوع نینجامد در خصوص شق القمر دولت جدید هم باید صادقانه عرض کنم مهار تورم فزاینده و کاهش آن در شرایط دشوار تحریم و انجام طرح مهم تحول سلامت که مورد تقدیر حضرت آقا واقع شد در این شرایط بد اقتصادی اگر شق القمر نیست پس چیست ؟برقرار باشید و سلامت
United States
بسمه تعالی
برادر بزرگوارم
تمام مناطق ایران روی خط زلزله هستند تغیر در کد ساختمانی و ساخت مسکن برای اقشار کم درامد از واجبات هر کشور بخصوص در حال توسعه و نشان از دور اندیشی سیستم مدیریتی هست. لطفا نمونه های این نوع طرح را در اروپاا بعد از جنگ جهانی دوم و جاهای دیگر مطالعه بفرمایید.
دولت ها موظف به عمل پروژه ها و برنامه های مصوب مجلس هستن و اینجا مجلس باید اعتبارات لازم برای طرح های ناتمام را در دستور کار و بررسی قرار دهد. یکی از معضلات نداشتنن امار صحیح و دقیق می باشد. انهم زمان بر خواهد بود. هدف اصلی خدمت رسانی به مر دم هست و ایجاد امنیت و شغل. دولت یازدهم باید بعد از دوسال برنامه بدهِ. !!!!!! ان شالله
United States
بروی چشم
کدوم مملکت زندگی میکردی و میکنی؟! مسکن مهر دردی رو دوا نکرد؟! بابا انصافت رو شکر ! خیلی غرض ورزی .
اگر مسکن مهر و بالا بردن پایه پولی عامل تورم بوده پس چرا فقط در ۲ سال اخر تور افرید و در سالهای قبل که مسکن مهر بود تور نبود
وضعیت کشور در ۲سال اخر بحرانی بود البته ضعف در مدیریت هم وجود داشت ولی نه در وضعیت خطرناک چون از تولید حداقل حمایت میشد
در مورد کنترل تورم که خب به قیمت رکود مرگ بار بدست امده و هیچ کس منکر نیست اما طرح خوب سلامت که کار بزرگی هم بوده نشان داده دولت میتواند درامد حاصل از یارانه انرژی را هدف دار در کشور هدایت کند که البته در مورد تولید این کار را نکردند و به همین دلیل طرح سلامت هر روز نسبت به قبل با مشکلات جدی و تنزل و حرکت در خلاف جهت عدالت روبروست.
مهار تورم؟؟؟؟ کو چرا من احساس نمی کنم؟
Romania
خدا بیامرزه رفتگان کسانی را که با طرح مسکن مهر چند نفر را از مستاجری نجات دادن. مستاجری درد بی درمونه...
تلاش در راه مداوای این درد شق القمر بوده
در مورد افزایش نقدینگی در نامه توضیح دادند که با استفاده از پول رایج جهانی (دلار) این امر اجتناب ناپذیره زیرا که این آمریکاست که با چاپ اکسناس بیپشتوانه در حقیقت تورمش رو به کشورهایی که دلار رو پایه پولی قرار دادند صادر میکنه!از طرف دیگه تورم به دو سال آخر دولت و پس از همراهی فته گران با تحریم کنندگان سیر صعودی پیدا کرد!
United States
این درس عالی بود. از حق دفاع کردن کار حق شناس هست. نه کسی که فرزندش دزدی کرده و بقیه خانواده قاضی و حکم دادگاه رو بی اعتبار و پدر سوخته بازی اعلام فرمودند.
اینجا معلوم شد اقای حایری در اطاعات از ولایت بیدار و خود رو مسئول می بیند ان شاالله.
درود بر شرفت حضرت ایت الله
درود بر این مرد مهذب و بزرگ
درود بر استاد اخلاق
مراقب
Iran, Islamic Republic of
بالاخره یک مرد پیدا شد
احست
ﺑﺎﻧﻮﻱ اﻧﻘﻼﺑﻲ
ﺧﺪاﺣﻔﻆﺘﻮﻥ ﻛﻨﻪ ﻋﺎﻟﻲ ﺑﻮﺩ ﻭﻣﻨﻂﻘﻲ ﻭﻟﻲ ﺑﻌﻴﺪﻩ ﻛﻪ اﻗﺎﻱ هاﺷﻤﻲ ﺑﻪ اﻳﻦ ﺗﻮﺻﻴﻪ ﻫﺎﻱ ﺩﻭﺳﺘﺎﻧﻪ ﺷﻤﺎ ﻋﻤﻞ ﻛﻨﻪ اﻭﺿﺎﻉ اﻳﺸﻮﻥ ﺑﺪﺗﺮ اﺯاﻳﻦ ﺣﺮﻓﺎﺳﺖ
علی اکبر
Spain
درود خدا بر این عالم جلیل القدر
رحیم
درود خدا بر عالمان مجاهد و اهل عمل خصوصا آیت الله حایری به جهت روشنگری
شیطونک0915
بگذارید دولت فعلی شق القمری کند و معجزه ای انجام دهد و وضع مردم را از نظر اخلاقی و اقتصادی بهتر کند آنگاه خواهید دید مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید!!!!!!!!!!!!!!!
سلام ودرود فراوان بر ایت الله حائری که حق مطلب رو گفتن تو این بحبوهه جواب منطقی رو دادن.
صحبت اقای هاشمی هم همون حرفیه که تو جلسه ای گفته که باید چنان بکوبیدش(احمدی نژاد)را که دیگر بلند نشود جناب هاشمی کاش گشتی تو همه جای کشور میزدید یا حد اقل پایین شهر چرخی بزنید و نظر مردم که ولی نعمت شما هستند(البته اگر این واژه را قبول دارید ، که ندارید)بدانید
خداوند رحمت کند ایشان را
ج س
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرفت آیت الله ، حرف حق جواب ندارد
زنده باد
عبدالکریم خادم پور
باید همه محکم جلو هاشمی بایستند و نگذارند که این افراد با سیاه نمایی دولت قبل ناکارآمدی این دولت و دولت های قبلی وابسته به خود را پنهان کنند
روحانیت یعنی این...
Iran, Islamic Republic of
واقعا دلمون شاد شد
محمد
امروز هرکسی بخواهد از تندرویِ بر ضد دولت سابق، کلمه ای بگوید باید قید آبروی خود را بزند ....
نامه ی ضعیفی هستش
مگه باطریه؟
Iran, Islamic Republic of
خدا خیرشان بدهد. هم خوبی و هم بدی دولت سابق را به درستی اشاره کردند. و البته اگر به فرمایشات رهبری عزیز مراجعه کنیم خوبی های بیشتری از دولت سابق گفته اند. بدیها را هم که همه میدانیم در یک چیز خلاصه می شود: اجازه تاثیرپذیری از مشایی که در 4 سال دوم، منجر به دور شدن احمدی نژاد از رهبری و مردم شد. ولی خداییش اگر الان هم احمدی نژاد مثل مخالفانش، سروصدا و اظهار نظر بکنه دیگه در جامعه آرامش نمی مونه. بازم به فهم و صبرش. انشاءالله که از اشتباهات ناشی از همراهی با مشایی هم توبه کنه...
Iran, Islamic Republic of
با سلام مطالب این استاد بزرگ اخلاق عین واقعیت است و مصلحت اندیشی نیست اولا ایشان نه دنبال پست و مقام است زیرا سن و سالش اقتضای آن را ندارد ثانیا از کسی حمایت می کند که الان هیچ کاره است در واقع از کسی حمایت نمیکند بلکه از اخلاق حمایت می کند در مورئ سلامت این استاد همین قدر بگویم که بیش از سی سال پیش یکی از منصوبین ایشان مورد لطف برخی از مسولین قرار گرفت وقتی ایشان مطلع شد به شدت جلوی ان ایستاد و گفت با منسوبین من باید مثل افراد عادی برخورد کنید انقدر مقاومت کرد تا به هدفش رسید و آن شخص منسوب به وی با اطاعت امر ایشان رضایت وی را جلب کرد البته خیلی ضرر نمود
ن
Iran, Islamic Republic of
فقط اگه اون خط دوم رو اصلاح می کرد نامه خوبی می شد

(وقتی که حاج آقا رو با این اوضاع رفتاری آیت الله می دونند ) دیگه خیلی نمی شه حرفش رو جدی گرفت هرچند که نامه شون به عنوان یک نهی از منکر قابل پذیرش است
البته ایشون عالم تشریف دارند( هرچند چندان شناختی نسبت به ایشون ندارم و امیدوارم از اون عالم خوبا باشند)
بالاخره نمرديم و معني اعتدال و ميانه روي را در اين دولت از زبان رييس آن و همينطور حاميان ريز ودرشتش فهيميديم!!!
فرزند ایران
حضرت آیت الله احسنت بر شما که شجاعانه و بدون در نظر گرفتن مصالح دنیایی آخرت خویش را حراج دنیا دیگران نمی نمایید خداوند به شما در دنیا و آخرت عزت فراوان دهد و سلامت باشید
نیما
جهان عزیز میدونم نظرمو منتشر نمیکنی
اما با توجه به شغلم لازم دیدم که خدمت ایشون عرض کنم آنچه که در دفاع از دولت سابق بیان میکنند اشتباه است..
جایی که من زندگی میکنم سال 84 آپارتمان نوساز متری 800 هزار تمان بود و در سال 92 متری پنج میلیون تومان.....!!!!!!!!!!!!!
کاش نظرم منتشر کنی
Romania
درآمدت سال 84 چقدر بوده و سال 92 چقدر؟
مهدی
بازم به ایشون..درود
احسنت
سلیم
Iran, Islamic Republic of
چرا دردولت سابق که بدترین حملات را به دولت های قبل از خود میکرد شما سکوت کرده بودید؟ از واژه شق القمر نامیدن مشخص گردید که وحدت مورد نظر شما فقط شعار است . می گویند حرفی که از دل برآِید لاجرم بر دل نشیند .ظاهرا حرف های اخلاق گونه جنابعالی بر دل آقایان رحیمی ، بقایی ،....اثر چندانی نداشته پس صلاح در این است که به خاطر رضای خدا سکوت کنید .
Romania
شق القمر بفرما چند تا از اون حملات را محض نمونه بیان کن!
کارمند
Iran, Islamic Republic of
استاد بزرگوار
البته در نقد هر دولتی نباید 100 درصد آنرا را تایید و یا رد کنیم

بیکاری جوانها
افزایش 3 برابری دلار و کاهش 3 برابری قدرت خرید مردم
از بین رفتن اعتماد جوانان به دولتمردان
فسادهای اقتصادی
و.........
قابل تعمق است
Romania
استاد محترم چرا نصایح حضرت عالی عملی نشد و اینقدر فساد در دولت انجام شده
سید
Iran, Islamic Republic of
احسنت،خدا حفظشان کند
محمد
Iran, Islamic Republic of
احسنت حرف دل همه ما رو زدی
ک.م
سلام علیکم و نعم عقب الدار

خداوند امثال شجاعانی مانند شما را نصرت دهد.
متاسفانه این دولت و کارگزارانش فقط به سیاه نمائی هشت سال گذشته می پردازند! از هیئت دولت گرفته تا سطح وزارتخانه ها که بنده در یکی از این شوراهای وزارتخانه ای حضور دارم.
اینان اثبات خود را در نفی سابقین می دانند بدون آنکه خدمت قابل ذکری بعد دو سال ارائه کرده باشند!!
باش تا صبح دولت ایت آقایان برسد و مردم قضاوت کنند
فرزند ملت
Iran, Islamic Republic of
زنده باد به چنين شخصيت هاي فرا جناحي و معتقد به اصول انساني واخلاق اگر تعداد اين افراد در جامعه ودر بدنه حاكميت فراوان بود ما اكنون به چنين مشكلاتي بر نمي خورديم
Iran, Islamic Republic of
درود بر ایت الله شجاع وباتدبیر وحکیم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این پیر با اخلاق و اهل حق ...
احسنت.
علي
احسنت بر اين روحاني آزاد انديش و عالم و آگاه...
Iran, Islamic Republic of
خیلی متقن و در عین رعایت تقوا .. احسنت .. ضمن اینکه فریاد بر ظلم بود
بنده خدا
رحمت خدا بر اين مرد که در اين موج بی انصافی ها به رسم مروت و فتوت، از حق دفاع کرد.
يا علی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بنازم به حاج اقا مرد منصف ....
بله شما هم مسول هستی و باید از مردمی که بابت فجایع اقتصادی دکتر و دوستان سرمایه زندگی شان یک سوم شد معذرت خواهی کنید
نظر ایشون درباره معونان آقای احمدی نژاد که پرونده ها و محکومیت های سنگین دارند چیست؟ آنهم سیاه نمایی است؟
Romania
فعلا که مجرم اقتصادی جناب کرباسچی شدن سخنگوی شماها؟ نظر شما در این مورد چیه؟
United States
درودبرهاشمی
آفرین جرأت کرده به هاشمی نامه انتقادی بنویسد
Romania
زنده باشی که همیشه حرف حق میزنی البته مردم هوشیارند و میدانند که چه کسی کار کرده و چه کسی کار میکند.
دولت قبل روستاها را خالی کرد و شهرها سرلزیر کرد. آیا این آرزو بود؟
علی
سلام ی سوال
چرانظرمن را نگذاشتید/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی محمد نصیری لرستانی
محموداحمدی نژاد توی یکی ازسخنرانی هاش درخرم آباد گفت؛اگه بعد از 8سال لرستان آباد نشدخودم بابیل وکلنگ میام توش کارگری میکنم، نمیدونم واسه چی نیومد؟آمارمهاجرت به سایراستانها،بیکاری،تورم،وووو،دراستان سربه فلک کشید،
جون مادرت جهان نیوز این کامنت رو بزار
ایدکم الله
Iran, Islamic Republic of
دولت سابق آرزوهای بعضی انسان‌ها را عملی کرد و آرزوی بخشی از اقشار ضعیف را برآورد.
آقای حائری!
آن مسکن مهر کذایی با 26000 میلیارد تومان چاپ اسکناس بدون پشتوانه آنهم با آن تفاسیر که مردم می دانند نه شما شکل گرفت!
کدام آرزوها؟
45500تومان پول را در این این جیب ریختند 245000 هزار تومان آز آن جیب مردم درآوردند چه گونه به به و چه چه می کنید بارگرانی به اصطلاح جراحی بزرگ اقتصادی را مردم بدوش کشیدند و می کشند :هیچ سودی هم برای مردم نداشت کجا آن درآمد رویایی خرج تولید و پروژه های عمرانی شد در صورتی که خطاهای بزرگ آن بر هیچکس پوشیده نیست دلتان را به خط آهن و چند خانه واگذاری خوش کرده اید که جای تاسف دارد با 700 میلیارد تومان درآمد نفتی ، ایران را می توان ریل کشی کرد لاقل پیگیری کنید که 700 میلیارد تومان خرج چه شد!؟
وام های زود بازده با 70 درصد انحراف صرف دلالی شد در عجبم از شما!
خود حدیث مفضل بخوان از این مجمل.
شما را به درس اخلاقی که خودتان میدهید ارجاع میدهم!
التماس دعا
ما که تصورشم نمیکردیم هرگز صاحب خونه بشیم در دوران احمدی نژاد هم خودمون و هم اعضای خانواده موفق به خرید خانه شدند و اونهم نه مسکن مهر!!
به شخصه شاهد خدمات گازرسانی دولت به شهرستانهایی که بودم که بعد از 30 سال دولت اصلاحاتو سازندگی هنوز از نعمت گاز محروم بودند!انصاف انصاف!!
بارك الله باز يك عالم مجاهد پيدا شد اين بد اخلاقي هاي ادمهاي مثل اقاي هاشمي را تذكر داد. واقعا اين كارها و حرفهاي اقاي هاشمي ديگر سليقه نيست و بد اخلاقي است .
جهان نیوز کامنت های انتقادی رو نمیزاره...گزینشی کار میکنی جهان؟؟؟؟