شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۶
۳۶

افزایش بی‌سروصدای شهریه دانشگاه آزاد

يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 410162
هیئت‌امنای مرکزی دانشگاه آزاد شهریه دانشجویان این دانشگاه در سال ۹۴ را افزایش داد.
افزایش بی‌سروصدای شهریه دانشگاه آزاد
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در جلسه هیئت‌امنای مرکزی دانشگاه آزاد که روز ۶ اسفندماه برگزار شد، میزان حقوق کارکنان، اعضای هیئت‌علمی و میزان شهریه دانشجویان این دانشگاه برای سال ۹۴ مشخص شد.

در جلسه هیئت‌امنای مرکزی دانشگاه آزاد به‌ریاست آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس هیئت مؤسس و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد، میزان شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد در سال ۹۴ مشخص شد و براساس آن شهریه ثابت دانشجویان ورودی تا سال ۹۳ بدون افزایش و شهریه متغیر آنها ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

برای دانشجویان جدیدالورود (ورودی مهر ۱۳۹۴) نیز شهریه ثابت به‌میزان ۱۵ درصد و شهریه متغیر نیز به‌میزان ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

روز گذشته پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد مصوبات جلسه هیئت‌امنای این دانشگاه را با تیتر "روز خوب دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت‌امنای مرکزی/ تصویب همه پیشنهادها به‌اتفاق آراء" منتشر کرد، اما اشاره‌ای به افزایش شهریه‌های دانشگاه آزاد نداشت.

رسانه‌های وابسته به این دانشگاه نیز به‌تأسی از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد تنها به انتشار خبر درج‌شده در این سایت اکتفا کردند و جزئیات بیشتری از بودجه دانشگاه آزاد و درآمدهای آن، به‌خصوص در زمینه شهریه دانشجویان منعکس نکردند.

پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد

خبرگزاری آنا

پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد و رسانه‌های وابسته به این دانشگاه انتشار جزئیات این جلسه را به زمان دیگری موکول کردند، اما درباره اصلی‌ترین محور این جلسه که بحث افزایش شهریه‌های دانشگاه آزاد بود تنها اعلام کردند: "تا مهرماه سال آینده شاهد هیچ افزایش شهریه‌ای نخواهیم بود".

این در حالی است که تا مهرماه سال ۹۴ اصلاً ترم تحصیلی وجود ندارد که مسئولان دانشگاه آزاد تصمیم بگیرند شهریه دانشجویان افزایش و یا کاهش یابد.


با این حال روز گذشته برخی رسانه‌ها جزئیات بیشتری از مصوبات جلسه هیئت‌امنای دانشگاه آزاد را منتشر کردند که براساس آن شهریه متغیر دانشجویان دانشگاه آزاد (ورودی‌های تا سال ۹۳) ۱۵ درصد و شهریه ثابت و متغیر دانشجویان ورودی مهرماه ۱۳۹۴ این دانشگاه به‌میزان ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت.

خبر افزایش شهریه‌های دانشگاه آزاد در سال ۹۴ روز گذشته نیز با تیتر "دانشجویان دانشگاه آزاد دوباره دست به جیب می‌شوند" در بخش‌های خبری رسانه ملی بازتاب داشت.

با این وجود مسئولان دانشگاه آزاد تنها با انعکاس بخشی از مصوبات جلسه اخیر هیئت‌امنای دانشگاه آزاد ظاهراً قصد داشتند افزایش دوباره شهریه‌های دانشجویان این دانشگاه را پنهان کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حمید از تبریز
Iran, Islamic Republic of
الان ما دانشجویان این دانشگاه حالاشم با پرداخت شهریه فعلی با مشکل مواجه هستیم چه برسه با افزایش شهریه 30درصدی
میثم
ان شاء الله حرامشون باشد
Iran, Islamic Republic of
نوشته ١٥٪
مهندس
هیچکس تو این مملکت نیس جلویه اینارو بگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فراز
گرفته بودند که ...نخواستید .
جیب آقایون خالی شده باید جواب اون 18 ماه که در سختی توانستند زندگی کنند رو بدهند دیگه دکتر دانشجو چه کردی در آن هجده ماه که اینان هنوز از آن روزگار هجده ماه می کشند.
بیچارمون کردن انقدر پول میگیرن
واحد تهران جنوب که افتضاحه از هر لحاظ
فقط الکی پول میگیرن بابت هر چیزی
به مدیر گروه میگیم میگه کاری نمیتونه انجام بده
برای پایان نامه حتما باید یه چیزی ساخته بشه تو رشته برق که تجهیزات گرونی داره و باید هزینه اش رو خودمون بدیم، وسایل آزمایشگاه رو هم از دم همه رو خودمون خریدیم من نمیدونم این همه پول کجا صرف میشه ...
Iran, Islamic Republic of
براتبرئه مهدی جون هاشمی صرف میشه
روحانی مچکریم
خدا به دادمون برسه خدا کنه با این افزایش ها پولمون برسه که فارغ التحصیل شیم
فرزاد
ما واحد تهران غرب هستیم و هزار و یک مشکل داریم هیچکس هم رسیدگی نمی کند....
دانشجوی سمنانی
دوستان تسنیم با چهار رو تاخیر این خبر رو متوجه شدن؟؟؟ واقعا چقدر فعال و آنلاینن
خبرگزاری مهر که زودتر زده بود حداقل زودتر کپی میکردن
Iran, Islamic Republic of
قیمت همه اجناس و موادغذایی و خدمات و پوشاک درکشور،همه ساله افزایش پیدامیکند و آن وقت شماانتظاردارید که شهریه دانشگاهی که ریالی ازدولت بودجه دریافت نمی کند افزایش پیدانکند ؟؟ مگرشهریه مهدکودکهاودانشگاههای دولتی افزایش پیدانمی کند که فقط به دانشگاه آزاد گیرداده اید ؟؟
شما حتما از مسوولان دانشگاه آزادی که این جوری متعصبانه و غیر منطقی دفاع می کنی؟
Iran, Islamic Republic of
افزايش شهريه منطقيه به علت افزايش حقوق و. هزينه ها
اما نه 50 ميليون تومان براي يك معان
حق سرپرستي براي يه مدير كل در زمان دكتر جاسبي 700 هزار تومان بود امسال شد 3 ميليون تومان و به تبع آن حق ماموريت و حق الجلسه و پاداش و....
با توجه به اينكه دانشگاه آزاد هيچ بودجه اي دريافت نميكند براي جبران اين بخور بخور ها مجبورند شهريه ها رو اينقدر زياد بالا ببرند
آزاد ازاد آزاد
شفیعی
میرزاده که به کرات از کمبود بودجه می نالد و عامل اصلی ناکامی ها و عدم موفقیت های خود را نبود "پول" اعلام می کند،چرا حقوق مسوولان دانشگاه آزاد را بیش از 5 برابر افزایش داده؟؟!!!!
مطمئن باش از نسب های ه... است که سنگ ... را به سینه می زند. مطمئن باشد صد در صد شک نکن حتی یک درصد
Iran, Islamic Republic of
بااینهمه گرانی و افزایش کالاهادرکشور، طبیعی است که میزان شهریه دانشگاه آزد هم افزایش پیدا بکند . دانشگاه آزاد چند هزارنفراستاد و کارمند دارد و هرساله حقوق آنهارانیزافزایش میدهد و ازدولت بودجه هم نمی گیرد .
کیفیت دانشگاه آزاد افتضاحه
نیما
سوپر افتضاحه
تعن@غشغخخ
Iran, Islamic Republic of
لطفا جلو حق سرپرستی 5میلیونی معاونین را بگیرن
حرام شان باشد
عزیز مطمئن باش نوعی دیگر پس می دهند. شک نکن خداوند بالا ناظر بر اعمال همه است.
Iran, Islamic Republic of
از يك سال گذشته كه دكتر ميرزاده به سرپرستي دانشگاه آزاد منصوب شدن هزينه هاي جاري سازمان مركزي دانشگاه 600 درصد افزايش يافته
سالهاي 91 24 ميليارد تومان هزينه داشته
سال 92 بالغ بر 25/5 ميليارد
در سال 93 تاكنون بيش 140 ميليارد هزينه جاري داشته علت افزايش شهريه متغير و ثابت در مهر ماه سال جاري هم همين بود
وبا توجه به ريزش دانشجو در سالهاي نزديك اين دانشگاه زمين گير خواهد شد
شمس
به این می گن مدیریت هزینه ای
امیرعلی
به چه مجوزی حق سرپرستی خودشان را 5 برابر کرده اند.اونها حقوقهای چند ده میلیونی رو از شهریه ما دارن می گیرن.سازمان بازرسی باید رسیدگی کند.صد رحمت به دوره جاسبی
در قبال این حجم پولی که میگیرن چقدر خدمات میدن؟!
من پارسال فارق التحصیل شدم بعد از یکسال امروز بهم میگن هنوز دانشنامه اماده نیست (!) دانشنامه رو میخوای چیکار؟ گواهینامه موقتش رو داری دیگه!
آقایون ازبس به فکر جیب های خودشون هستن که یادشون رفته این دانشگاه از قبل ازاد بودنش دانشگاهه!
Iran, Islamic Republic of
كاش از دانشگاه آزاد تحقيق و تفحص بشه...
اين تيم جديد نه با پارو كه با لودر جابجا ميكنند

در دانشگاه آزاد استخدام ممنوعه و نيروي مازاد هم داره اما اينها بيش از 140 نفر امسال از آشناهاشون استخدام كردند
در دوره دكتر جاسبي انصافا از اين چيزا خبري نبود
يك حوزه اي در دانشگاه آزاد ايجاد شده بنام خزانه داري كه داره دانشگاه آزاد رو زمين گير ميكنه كاش جمع بشه
Iran, Islamic Republic of
خجالت هم خوب چیزیه
Iran, Islamic Republic of
بااین همه افزایش شهریه هیات امنا ودکتر میرزاده تصمیم گرفتند به کارکنان بدبخت در سال 94 14 درصد ویا مطابق دولتی افزایش حقوق بدهند درحالی که ما نه بیمه بیکاری داریم ونه حقوق دانشگاه دولتی می گیریم ؟؟؟؟حقوق کارکنان دانشگاه مطابق کارگران محاسبه وپرداخت می شود اما وقتی موعد افزایش حقوق سالیانه می رسد مارا کارمند دولتی فرض نموده وحداقل پرداختی را به کاکنان دانشگاه افزایش می دهند ایا انصاف واعتدال وامید معنی ومفهوم این چنینی دارد؟؟؟؟؟لطفا درج ویک نسخه از این نظر را به دفتر هیات امنا دانشگاه بفرستید حداقل در جریان حق کشی کارکنان بدست میرزاده باشد
علی
علاوه بر افزایش شهریه، برای دانشجویان کارشناسی ارشد در برخی واحدها (بعنوان نمونه دانشکده علوم سیاسی تهران مرکزی) طوری برنامه ریزی شده که با عدم ارائه بیشتر از 10 واحد عملاً یک ترم بیشتر از حد معمول دانشجو باشند تا به این ترتیب مبلغ بیشتری از دانشجویان دریافت کنند.
saeed
Iran, Islamic Republic of
کارکنان بدبخت دانشگاه باید همیشه مظلوم باشند .ولی هیات علمی باید خوش بگذرانند.
محمد
Serbia
حتی حاضر نیستند اعلام کنند با این همه فشاری که به خانواده های ایرانی وارد می کنند و با این همه بودجه ای که قابل تصور نیست چکار می کنند . بنده و همکلاسی های بنده که از دانشجویان ارشد بهترین واحد دانشگاهی این دانشگاه در تهران مشغول تحصیل هستیم نه تنها کوچکترین تغییر مثبت و حرکت رو به جلویی را مشاهده نمی کنیم بلکه با افزایش پذیرش دانشجو و عدم افزایش امکانات نرم افزاری و سخت افزاری عملا دانشکده ها را ناتوان در اداره و مدیریت امور دانشجویان و دانشکده ها می بینیم و طعم تلخ این وضعیت ناجور و هرج و مرج و به هم ریختگی را با همه وجود حس می کنیم هر چند ممنون و سپاسگذار مجموعه کارکنان خدوم و اعضاء محترم هیات علمی هستیم از مدیران ارشد این دانشگاه عاجزانه تقاضا داریم بجای مصاحبه های نمایشی و تاریخ گذشته کمی با دانشجویان باشند و از نگاههای آمرانه و متکبرانه به دانشجویان و دانشگاهیان فاصله بگیرند. با تشکر ، دانشجوی کارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات
کارمند
Iran, Islamic Republic of
بیچاره کارمندان دانشگاه...همیشه مظلوم ابدی شده اند.
حسام
ميخوان چيكاربكنن ...