جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ضرب الاجل ۱۰ روزه به رئیس جمهور

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 389068
نمایندگان قبایل یمن ۱۰ روز به رئیس جمهور این کشور برای تشکیل دولت جدید مهلت دادند.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از اسکای نیوز خبر داد، «ضیف الله رسام» در نشستی که با هدف بررسی جدیدترین تحولات سیاسی و امنیتی یمن در صنعا پایتخت این کشور برگزار شده بود، گفت که رئیس جمهور ۱۰ روز برای تشکیل دولت جدید یمن مهلت دارد.

طی این نشست که برخی از نمایندگان قبایل، مشاوران رئیس جمهور، نظامیان عالی رتبه و نمایندگانی از جنبش جنوبی‌های یمن به دعوت عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله گرد هم آمده بودند، رسام هشدار داد، در صورتی که کابینه جدید تا ۱۰ روز دیگر تشکیل نشود و فعالیت خود را آغاز نکند، شورای نجات ملی تشکیل خواهد شد.

یمن در دو ماه گذشته صحنه اعتراضات و تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز مردمی بود. سرانجام در ۲۱ سبتامبر، دولت یمن پس از چند هفته اعتراضات مردمی و کشته شدن چندین نفر از معترضان مقابل مقر نخست‌وزیری، از موضع خود عقب‌نشست و به خواسته مخالفان تن داد. دولت یمن در این روز سرانجام توافق صلحی با معترضان به رهبری جنبش انصارالله امضا کرد که بر اساس آن می‌بایست نخست‌وزیر برکنار می‌شد و دولت جدید با همکاری معارضان تشکیل روی کار می‌آمد. سرانجام عبد ربه هادی منصور رئیس جمهور یمن خالد بحاح، وزیر نفت پیشین این کشور را رسما مامور تشکیل کابینه دولت وحدت ملی کرد.

براین اساس ۶ وزارتخانه به جریان انصار الله، ۹ وزارتخانه به حزب کنگره ملی و به مجموعه احزاب لقا مشترک و حزب جنبش جنوب هم هرکدام ۶ وزارت خانه رسید ولی رهبر انصار الله اعلام که کرد که رهبر انصارالله یمن با بیان اینکه اهداف انقلاب اخیر در یمن، بازگرداندن ما در دولت جدید شرکت نخواهیم کرد و سهم ما به جنوبی‌ها خواهد رسید.

در این میان علی رغم توافق برای تشکیل دولت هنوز این دولت کار خود را به دلیل کارشکنی برخی طرف‌ها و ناامنی‌هایی که القاعده ایجاد کرده این روند با تاخیر مواجه شده است.
https://jahannews.com/vdcb09bfwrhbwgp.uiur.html
jahannews.com/vdcb09bfwrhbwgp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *