جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۸۵
حاشیه‌های "جهان" از جلسه برجامی مجلس؛

تصویب مهمترین طرح مجلس در کمترین زمان ممکن!/ به مخالفین تصویب فرصت اظهار نظر داده نشد

سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 449764
نمایندگان مجلس شورای اسلامی جزئیات طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» را به تصویب رساندند.
تصویب مهمترین طرح مجلس در کمترین زمان ممکن!/ به مخالفین تصویب فرصت اظهار نظر داده نشد
گروه سیاست "جهان نيوز" ـ در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام»، ماده واحده این طرح به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

بر این اساس دولت در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی در صورتی می‌تواند به شکل داوطلبانه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اجرا کند که احکام و تکالیفی که در فرآیند اجرا از سوی مجلس تعیین شده را رعایت نماید.

به موجب این ماده واحده، «بر اساس فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی، هیچ دولتی در ایران حق تولید و بکارگیری سلاح هسته‌ای را ندارد و دولت موظف است سیاست خلع سلاح هسته‌ای جهانی را به طور فعال دنبال کند و در کلیه تلاش‌های بین‌المللی، حقوقی و دیپلماتیک برای نجات بشریت از خطر سلاح‌ هسته‌ای و اشاعه آنها بخصوص خلع سلاح رژیم صهیونیستی از جمله از طریق ایجاد مناطق عاری از سلاح‌های مناطق کشتارجمعی به ویژه در ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای فعالانه مشارکت نماید.»

همچنین بر اساس بند دوم این ماده واحده، «پایه برنامه جامع اقدام مشترک بر همکاری و احترام متقابل قرار داده شد و هر گونه اقدام مبنی بر فشار و تهدید به هر بهانه‌ای به خاطر اجرای برجام و یا غیر آن با تشخیص شورای عالی امنیت ملی موجب تجدیدنظر در این همکاری می‌شود و لازم است در آن صورت مطابق مصوبات این شورا اقدامات متقابل در نظر گرفته شود.»

همچنین بر اساس بند سه این ماده واحده، «دولت موظف شد هر گونه عدم پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو موثر تحریم‌ها یا بازگرداندن تحریم‌های لغو شده و یا وضع تحریم تحت هر عنوان دیگر را به دقت رصد کند و اقدامات متقابل در جهت احقاق حقوق ملت ایران انجام دهد و همکاری داوطلبانه را متوقف نماید و توسعه سریع برنامه سریع هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را سامان دهد به طوری که ظرف مدت دو سال ظرفیت غنی‌سازی کشور به یکصد و ۹۰ هزار سو افزایش یابد. شورای عالی امنیت ملی مرجع رسیدگی به این موضوع می‌باشد و دولت باید ظرف مدت چهار ماه برنامه خود را برای این منظور جهت تصویب به شورا ارائه کند.»

بر اساس بند چهار این ماده واحده، دولت موظف شد برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را با چشم‌انداز تجاری - صنعتی از جمله در حوزه غنی‌سازی و تحقیق و توسعه منطبق با طرح دراز مدت سازمان انرژی اتمی کشور دنبال کند. سازمان انرژی اتمی کشور باید طرح دراز مدت ۱۵ ساله کشور در حوزه غنی‌سازی و تحقیق و توسعه را حداکثر ظرف مدت دو ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب شورای عالی امنیت ملی برساند و به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه نماید به نحوی که پاسخگوی نیاز کشور برای سوخت راکتورهای قدرت و تحقیقاتی باشد.

بر اساس بند پنج این ماده واحده نیز مقرر شد «باز طراحی راکتور آب سنگین اراک و همچنین در صورت ضرورت، تبادل ذخایر غنی شده منوط به قراردادهای قطعی و مطمئن، جایگزین و حصول اطمینان نسبت به آنها باشد.»

بر اساس بند شش این ماده واحده، «نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب مقررات بین‌المللی و با رعایت مصالح امنیت کشور، به شورای عالی امنیت ملی مشخص می‌کند، انجام پذیرد و دولت باید مراقبت نماید که در مسیر اجرای برجام و پس از آن حفاظت کامل از اسرار و اطلاعات طبقه‌بندی شده به ویژه در حوزه نظامی و امنیتی صورت گیرد. میزان همکاری با آژانس منوط به اقدامات احتیاطی لازم برای تضمین این امر توسط آژانس است. همچنین هیچ‌گونه دسترسی نظارتی آژانس به مراکز نظامی و اشخاص حقیقی به بهانه برجام مجاز نمی‌باشد؛ مگر آنکه موارد به صورت جداگانه و با جزئیات به تصویب شورای عالی امنیت ملی برسد.»

بر اساس بند هفت این ماده واحده، «دولت و قوای مسلح کشور موظف شدند به منظور حراست از امنیت و منافع ملی کشور و حمایت از متحدین در مقابله با تروریسم، تدابیر لازم را نسبت به تقویت توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌های آفندی و پدافندی از جمله هوایی، دریایی، زمینی، موشکی و ایجاد پدافند در مقابل حملات هسته‌ای و ساخت پیشران‌ها، باتری‌های هسته‌ای، تصویربرداری نوترونی و پزشکی هسته‌ای با قوت و جدیت برنامه‌ریزی و اقدام کنند.»

بر اساس بند هشت این ماده واحده، «دولت و سایر دستگاه‌های حاکمیتی و عمومی موظفند در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی تدابیر لازم را در نظر بگیرند تا در اثر اجرایی شدن برجام به هیچ وجه اجازه فرصت‌طلبی و سوء‌استفاده در داخل کشور به آمریکا یا دیگر دولت‌های خارجی داده نشود و فرصتی برای نفوذ یا سوء‌استفاده سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی در اختیار استکبار جهانی قرار نگیرد.»

همچنین بر اساس بند ۹ این ماده واحده، «دولت موظف است منابع مالی آزاد شده را در چارچوب قوانین در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، سرمایه‌گذاری‌های ضروری و با اولویت‌های نیاز بخش خصوصی و تقویت صندوق توسعه ملی صرف کند.»

بر اساس تبصره یک این ماده واحده، «وزیر امور خارجه موظف است روند اجرای توافقنامه را هر سه ماه یکبار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارش کند.»

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موظف است هر شش ماه یکبار گزارش اجرای برجام را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

بر اساس تبصره دو این ماده واحده نیز مقرر شد با اجرای این قانون «قانون الزام دولت به تعلیق اقدامات داوطلبانه در صورت ارجاع و یا گزارش روند هسته‌ای به شورای امنیت» مصوب نهم فروردین ماه ۱۳۸۴، «قانون الزام دولت به تجدیدنظر در همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» مصوب ششم دی ماه ۱۳۸۵، «قانون صیانت از دستاوردهای صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران» مصوب بیست و نهم تیرماه ۱۳۸۹ و «قانون الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت» مصوب دوم تیرماه ۱۳۹۴ لغو می‌شود.

این ماده واحده با ۱۶۱ رای موافق، ۵۹ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از ۲۵۰ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فقط ببینید مجلس آمریکا چطور حساس بود و به چالش می کشید کری را و ما چطور در بیست دقیقه این چنین همه چیز را تمام کردیم...
عاقبت انتخاب بد
مگه داریم؟! مگه میشه؟! آخه حداقل به اندازه یک پرس غذا خوردن وقت می گذاشتند. مگر اینکه آقایان با دوستانشان قبلا بده بستان کرده و به توافق رسیده باشند!!!!
یا للعجب
عجب قلدری میکنند برخی
البته گفتا زکه نالیم از ماست که بر ماست
..
این همه هیات خارجی كه این روزا به ایران هجوم آورده‌اند و تمام هزینه‌های سنگین پذیرایی از جیب مردم پرداخت میشه، به هوای "حراجـــــــــــــــــی" اومدن كه به مناسبت برجام برپا شده.
آی خارجیا بدوین بیاین كه حراجه.. قدمتون سر چشم ملت ایران.. آتیش زدیم به مال مملكت رفت.. بدوین بیاین كه پشیمون میشین... آی حراجه... حراجه... حراج...
حاجی غذاها رو قبلا خوردن!!!!
حسین
Netherlands
...هیچ چیزی تمام نشده ، تنها ماست مالی شده
یا حق
سلیم
Iran, Islamic Republic of
پس جلسات کمیسیون ویژه برجام چه بود .آدم وعالم را جمعکردند ولی نتیجه تقلایشان به بار ننشست .
همه چیز از قبل برنامه ریزی شده بود توی همان جلسات ابوترابی گفت این ها همه برای نمایش صدا و سیماست

یعنی اصلا اعتباری نداشت و فقط برای سرکاری ملت بود که بگویند ما هم یک کاری کردیم و رهبر گفت بررسی ما گوش کردیم

حرف ابوترابی مشخص بود برنامه ای از پیش تعیین شده و تبانی شده دارند

ادامه برجام را هم که اجازه ندادند از سیما پخش شود تا مردم آگاه بشن
ابراهیم
حالا این قانون را باید شورای نگهبان تائید کند یا خیر ؟
خواهش میکنیم رهبرعزیز وامید دلها این قانون را رد کنند
مگه مردم مسخره شماها هستند ؟؟؟
رعایت دموکراسی! رعایت حقوق بشر! فکر کنم با این کار آمریکا با سند معتبر می تواند تمام تحریم ها و تحریم های بیشتر را وضع نماید...خدایا؟ الهی عظم البلا و برح الخفا وانکشف الغطا وانقطع الرجا.... اللهم عجل لولیک الفرج ....
زنده باد مخالف من!
Iran, Islamic Republic of
اخ جون افرين به مجلس عاشقتيم. ظريف مقتدر، حالامثلاً مخا لفين حرف مي زدن جي ميخواستن بكن يه مشت ارا جيف و عربده كشي. و تهديد
مجید
از دولت برخی و حامیان آنها کسی جز این توقع ندارد.
فحش و بد و بیراه و له کردن منتقدان در رگ و ریشه این برخی و حامیان آن است.
اگر این برخورد در زمان احمدی نژاد روی میداد همین ها پیراهن عثمان میکردند و همه انقلاب را زیر سئوال میبردند.
...
الان مثلا شما که منتقدی له شدی؟!
داداش سرکوب و له کردن واقعی زمان ...بود که با کمترین انتقاد طرف رو از صفحه روزگار محو میکردن.
اتفاقا سن تو اجازه نمیده که بدونی له کردن واقعی زمان....بود
مجید
اولا شما مثل برخی با بی احترامی و بددهانی سعی بر بیرون کردن منتقدین نباشید.
ثانیا کار اشتباه از هر کسی سر بزنه اشتباه است.
ثالثا قصد حمایت از احمدی نژاد را به هیچ وجه ندارم ولی آیا این شما نبودید که به طرز صحبت او انتقاد میکردید و میگفتید بلد نیست درست حرف بزنه؟ و حالا مدافع همین بددهانی ها و بی ادبیها شده اید؟
دوستان صبور باشید. تاریخ خطا نخواهد کرد
امید
قبول کنید ککه برخوردی که این دولت با منتقدان داره در هیچ دوره ای بعد از انقلاب تکرار نشده است. متاسفانه ..
صحبت موافقان و مخالفان کلیات را که شنیدید
خودتان قضاوت کنید کدام منطقی و مستدل بود و کدام احساسی و جوسازی و قسم خوردن و ...
.. از یک شوخی پیراهن عثمان ساخت!اگه منتقدان حرفی برای گفتن نداشتند پس برخی چرا با پخش مناظره و هر نوع برنامه با حضور منتقدان مخالفه؟چرا به کیهان و رجانیوز تذکر داده و 9 دی رو توقیف کرد؟دقیقا از کجای فضا نظر میذاری؟
به قول نادران مگر ... را نمی شناسید
رضااااااااااااااااااااااا
نمایندگان اگه باقی مشکلات جامعه رو هم با این سرعت حل کنن خیلی مچکریم!!!!!!!!!!!1
گل گفتی.... واقعا کاش اینطور میشد
محسن
ننگ بر برخی نمایندگان ... و .... و نالایق که برای بررسی برجام اندازه دوچرخه خریدن برا فرزندشون هم وقت نگذاشتن و جسارت به خرج ندادن
قمي
علی آقا اگر جراتشو داري اسفند از قم كانديد شوید
اینم از برجام که .. به فرجام مطلوب دولت رسید.
حالا نوبت شیخ حسن روحانیه که مشکلات و رفع کنه. ما منتظریم شیخ حسن. شعارهای دو سال پیش و اجرایی کن.
زرديني
آقاي اردشير لاريجاني از سرنوشت هاشمي درس بگير ديدي اصلاح طلبا باهاش چه كردند فكر نكن تا آخر پاي تو مي ايستند .فعلا وسيله و نردبان شدي خدا آخر و عاقبتت را بخير كنه
کاری که صدام نتونست با ایران بکنه یعنی به زانو درآوردن جمهوری اسلامی جلو بیگانگان برخی کردند بزودی نتایج شوم و نکبت بار این مولود ... را خواهیم دید
مرگ بر آمریکا
پیش بینی اقای نادران خیلی زود به وقوع پیوست
به كوري چشم دشمنان ايران برجام تائيد مي شود.
چوب خدا را هم ديديد. طرف به ظاهر خودش را به مريضي زدتا مظلوم نمايد
به قول آقا از شما سهل اندیشان و کوته بین هرچی بگی بر میاد.مرگ بر فتنه گر ، ،مرگ بر وادادگان به غرب
وقتی معاویه با طرح نقشه مالک اشتر رو توی راه مصر به شهادت رساند در مسجد بود که خبر شهادت مالک رو بهش دادند
معاویه روی منبر سوره فیل رو قرائت کرد یعنی ای مردم سپاه خدا مالک رو کشت

یزید هم خطاب به حضرت زینب گفت دیدی خدا چطوری خوار تون کرد!

تاریخ اسلام و ایران رو که ورق بزنی پر است از پیروزی آدم هایی که پشت به ارزش ها کردن
این افتخار بر شما مبارک
موسوی تبار
Iran, Islamic Republic of
زنده باد امید , اعتدال و اصلاحات ...
زرديني
با موسوي محشور شي ان شائ الله
أتيش سوزي زيا ده!!!!! انشأ الله هميشه مرد م مثل الان خندان و شما تندرو ها كريان با شين
حسام الدین
Romania
شما ها چرا در مقابل قانون مطیع نیستید؟؟
خجالت بکشید! هر جا قانون به نفع شما باشه میگید خوبه عالیه اما هر جا به ضررتان باشه هزارتا اشکال بهش میگیرید۰
لطفا به رای نمایندگان مردم احترام بگذارید۰
چرا شماها فراموش کار شدید حتما فتنه 88 قانونی بود،ما که سطل اشغال و بانک اتیش نزدیم! داریم انتقاد می کنیم.
به رأی احترام میگذاریم مثل خرداد92 ولی از شعورشون در تعجبیم
در انتخابات دوره قبل چرا مطیع قانون نبودید و کشور را به نابودی داشتید می کشیدید الان کاملا واضح است که شما پشیمان می شود و رد صورت مشکل باز این بچه حزب الله ها باید خون بدهند و شما مثل دکتر ظربفتان دنبال مدرک خواهید بود این است عاقبت سر بداران
مهدی
Iran, Islamic Republic of
به رای نمایندگان مردم یا به .. نمایندگان مردم ضمنا که دم از قانون میزنید چرا دولت به قانون احترام نگذاشت و برای اجرائی شدن برجام لایحه قانونی به مجلس ارائه نداد ..
حالا شما برید خجالت بکشید .
Iran, Islamic Republic of
تسلیت به شما تندروهای عزیز .
به خودتان تسلیت بگید که غیرتتان مرد!جواب شهداراهم باید بدید
درود بر با غیرتهایی که امروز نامشان را تندرو ، دلواپس و... نهادند
بی غیرتی یعنی مرگ یعنی هیچ
تسلیت گفتن هم داره
بر باد رفتن شرافت و استقلال کشور رو باید روز عزا اعلام کرد و لباس سیاه پوشید

تاریخ ایران پر است از این توافق ها و قراردادهای ننگین که حیثیت مملکت و پامال کرد تا جایی که ارزش و اعتبار یک سگ آمریکایی از من و توی ایرانی بیشتر شد
دست مخالفای برجام بالا لطفا
لطفا مخالفان برجام اعلام موجودیت کنند تا موافقان برجام برای همیشه ثبت در تاریخ بشن!

حیف نیست کسانی که این افتخار 20 دقیقه ای رو که مورد تقدیر و تشکر آمریکا و اسرائیل واقع شده را آفریدن در گمنامی بسر ببرن؟!!!
امید
Iran, Islamic Republic of
نام شما دلواپسان ننگ تاریخ ایران خواهد بود.
کرمی
نام شما سهل اندیشان وکج فهمان فهم به عنوان خائنین به کشور ثبت خواهد شد.
... همين دلواپسان بودندكه از جان و مال و آبرو و حيثيت و زندگي خودشان مايه گذاشتند و در كوران حوادث و توطئه هاي ريز و درشت دشمنان وحشي و نامرد اسلام و ايران ,مردانه در برابر همه دنياي كفر ايستادند و صدها هزار شهيد و جانباز و آزاده تقديم كردند تا خوش خيالهايي امثال شما در اين زمان چشم به روي واقعيتها ببنديد و چنين تصور كنيد كه با لبخند زدن به دشمنان قداره بند بوده كه با اين امنيت و آرامش رسيده ايم و بايد با كاسبي لبخند زوركي از دشمنان,كاسه ... را پيش آنها برده و طلب بذل و بخشش از آنها بكنيم.
مسلما" اگر بازهم دشمنان به خيال خام خود قصد تعرض به اين آب و خاك داشته باشندقطع به يقين شما جماعت الكي خوش هرگز جرأت ايستادگي در برابر آنها را نخواهيد داشت و همانند زمان 8سال دفاع مقدس به پستوها خواهيد خزيد و طلبكارانه به نق زدن و ايجاد مزاحمت براي نظام خواهيد پرداخت .آري همين دلواپسانند كه همچون گذشته در برابر متجاوزان سينه سپر خواهند كردو وقعي به نق زدنهاي امثال تو نخواهند گذاشت ,چون هدف آنها مقدس تر از آن است كه به دفاع از دين و ناموس و شرف و مملكتشان را به افراد نادان و جاهل ربط دهند و بهانه تراشي كنند.
اگر به شماها بود كه... شايد هم اسم تو يه اسمي تو مايه هاي جاسم و .... اينجور چيزا بود!!!!
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر شما. دلواپسان غیرت دفاع از مملکت رو دارن حتی اگر یه مشت الکی خوش سرسپرده باعث حمله داعش یا آمریکا باشن.
محمدعلی
و نام ننگین شاه سلطان حسین صفوی و فتحعلی شاه قاجار و شما نوادگان.. آنان که بویی از عزت و شرف و دفاع از منافع ملی به مشامتان نخورده است ..
حسن
اگه این دلواپسان بعد از انقلاب و زمان جنگ نبودند بعد از حمله عراق به ایران شما الان داشتی عربی صحبت می کردی و کامنت می گذاشتی .
در دولت قبلي كه مجلس نشنان بخصوص رييس آنان ,چپ و راست در رأس امور بودن مجلس را به رخ احمدي نژاد مي كشيدند!!
مگر همين مجلس با همين تركيب هيأت رئيسه و همين نمايندگان نبودند كه در دوره احمدي نژاد در كوچكترين و جزئي ترين تصميمات دولت حتي در مورد اعلام تعطيلي ادارات و ساعت كار كاركنان دولت و پس و پيش بردن ساعات اداري و ... دخالت مي كردند و خود را در رأس همه امور مملكت احساس مي كردند؟؟! چه شده كه در اين دولت , ديگر خبري از امور و رأس امور و اينجور چيزا نيست و اصلا" صحبت در رأس امور بودن مجلس هم به ميان نمي آيد.!!
احسنت، این مجلس از مجلس ششم برای کشور مضرتر است چرا که مجلس ششم رو بازی می کرد و اینا ...
...
تو دنیا مجلسی بی نظم تر از مجلس ایران ندیدم..هر کی برای خودش راه میره ..این با اون یکی چهار زانو میشینند و تعریف میکنند ..فقط جای چای و قلیان تو مجلس خالیه
همه تدابیر لازم در نظر گرفته شده است جای نگرانی نیست
خیلی هم خوب شد که تصویب شد ...مثلا به حساب شماها انرژی هسته ای برای ما تا حالا چیکار کرده که مخالف هستید ..نه بگید مثلا چی کار کرده......به جز اینه که هر روز قطعنامه علیه ایران صادر میشد و هر روز ایران در دنیا منزوی تر میشد ...خود کارشناسان میگن که ما اگر انرژی هسنه ای رو از دیگر کشورها میخریدیم خیلی خیلی به صرفه تر بود ...حضرت عباسی این شد کار....
فقط 200 کیلو اورانیوم غنی شده 20 درصد که طبق بیانیه ژنو و تدبیر دولت..ر اکسید شد 18میلیارد دلار پول یارانه یک سال ملت رو با فروشش میشد تامین کرد..شما راحت باش!این صحبتها برات ثقیله..
مجید
دوست عزیز همه صحبتهای شما متین. من یک مثال میزنم شما قضاوت کن.
همسایه شما به شما میگوید حق ندارید در حیاط منزل درخت داشته باشید چرا که گاهی برگ آن به منزل من میریزد.
از شما میخواهد درخت را قطع کنید. درختی که شما از میوه آن استفاده میکنید و از سایه آن بهره میبرید و عاملی برای جمع شدن خانواده دور هم است.
همسایه نه با منطق بلکه با زورگویی و تهدید از میخواهد شما را مجبور کند تا درخت راقطع کنید.
آیا شما اینکار را میکنید؟ مسلما خیر.
چرا که حق خود میدانید تا در منزل خود درختی داشته باشید. انرژی اتمی اولا همان درخت است که تازه در حال بار دادن است. و نتایج زحمات دارد شکوفا میشود. ثانیا عزت و غیرت یک کشور برای اثبات استقلال علمی و عملی است. ثالثا عامل پیشرفت در بسیاری از زمینه های علمی و خودباوری دانشمندان است. رابعا تامین کننده نیاز های حال و آینده کشور است.
حال نظر شما چیست؟
Iran, Islamic Republic of
این حرف شما مثل اینه که بگی این نفت سیاه چیه بوی بد می ده؟
برو مطالعه کن جوابت و حتما پیدا میکنی که انرژي هسته اي چيه؟ اگه هيچي نيست پس چرا عليه ما قطعنامه صادر مي كنن؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
نمایندگانی که به این طرح رای دادند در صورت ایجاد مشکل برای کشور وملت باید تاوان سنگینی را بپردازند.
با سلام
یه درخواست:
ای کاش آراء برجام ورقه ای بود تا همه میتونستند مخالفان و موافقان رو بشناسند ... حالا که نشد،
لطفا اسامی مخالفنی که بودند رو مشخص کنید تا اسم موافقان هم در بیاد اگر میشد اون چند نفری که بودند ولی رای ندادند هم مشخص میشد که عالی بود اخه مگه میشه ادم باشه ولی رای نده ؛ ممتنع ها هم که یعنی سنگ هیچ حرفی ندارند پس واسه چی هستند ،برای پزش ،پولش ..؟ ولی بدتر از همه اونایی بودند که تو این روز به این مهمی که یکی از حساس ترین تصمیم ها باید گرفته میشد کار شخصیشون رو به برسی این موضوع ترجیح دادند، اینا دیگه چرا نماینده شدند من نمی فهمم ، حداقل اسامی این افراد رو که میتونید در بیارید تا حوزه های انتخابیشون اینا رو برای دور بعد بشناسند...
با تشکر
من كه قبلا به عنوان يك فتنه گر روشنفكر طرفدار برجام گفته بودم اگر مجلس جرات دارد و واقعا راست ميگويد برجام را تصويب نكند. ديديد ...
حسین
Iran, Islamic Republic of
به مخالفین تصویب فرصت اظهار نظر داده نشد!!!!!!!!!!!
واقعا این حرکت مشکوک میباشد... یعنی نمایندگان کشک ...!!!
...
خدایا پناه میبریم به تو... چه دستی در کار است!!!
آیندگان قضاوت خواهند کرد...
این ماده واحده با ۱۶۱ رای موافق، ۵۹ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از ۲۵۰ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به تصویب رسید
مهدی
Iran, Islamic Republic of
آمریکای بدبخت اگه میدونست اینقده نیروی وفادار توی ایران داره ... هیچ وقت دست به دامن صدام و داعش و تحریم و ... نمیشد
...
برخلاف بقيه بنده مي گويم خدايا روز احراي برجام را زودتر برسان همه امورات بخوبي پيش ببر تا اينكه ببينيم بعد از ان اين اقايان با دوسال اندي مردم ومملكت را سركار گذاشتن وهمه مشكلات حتي اب خوردن مردم را به برجام گره زدن ... واز بين بردن تمتم زير ساختهاي هسته اي وعدم دستيابي به هيچ يك از وعده هاي غربيهاچه جوابي خواهند داشت...
خدا کنه شهید ندیم حداقل
خداوند به عزت حسین شریعتمداری بیفزاید که اینها را پیشاپیش بر ملا کرده بود و نوشت که تصویب ابوالبقاء
خداوند یک کمی هم به این مسئولین بصیرت دهد واقا که مسئولیت بصیرت انسان را کور می کند
حسین
فرق بین شمر وحر در لحظات حساس مشخص میگردد .شمر جانباز به یزید ویزیدیان میپیونددوفاجعه کربلارا بوجود می اورد وننگ ابدی را برای خود وخاندانش به ارث میبرد وحردرلحظه آخر ازسپایان یزید جدا میشود ودرصف مقدم دفاع از اهل بیت برمیخیزد وحر میشود . برخی به اسلام وآرمانهای انقلاب پشت میکند وننگ ابدی رابرای خود ویارانش را درتاریخ ثبت میکند...
باید اسامی موافقان علنی بشه، تا مردم پاسخ این ..و بدن.
اگه این فکر کردن و تحلیل کردن و بررسی و تصمیم گیریه، این کارا رو نکنند بهتره ، چون با این کارشون مسخره خاص و عام شدن، و در همه دنیا ارزش خودشونو اوردن پایین.
مرگ بر امریکا
مرگ بر نابخردان وطن فروش
مرگبر بندگان ثروت و قدرت.
مسعود عيسوي
چرا آبستراکسيون نکردند؟؟!!!
برگی دیگر از ناکامی های جبهه پایداری و ان شاء الله ناکامی بزرگش را اسفند ماه دریافت خواهد کرد.
عزیزی
اگر مجلس مثل این دولت با دولت احمدی نژاد همکاری میکرد چه میشد!
فرق قانون یارانه با برجام چه بود که قبلی یکی دو سال طول کشید ولی دومی 13دقیقه
این دار و دسته نیویورکی ها و لندن نشینها کشور رو به فنا دادند......
ناشناس
بله برای کسانی که عمق فاجعه را می فهمند غصه دارد و جای تسلیت دارد بله ما عزا داریم که بعضی کشور را خودشان را فروختند
ان هم به هیچ چی فورختند
بله ما لباس عزا به تن می کنیم هم برای تصویب این طرح استعماری به دست خودمان هم برای امام حسین علیه السلام
ناشناس
به کسانی که می فهمند و درک می کنند بریخ چه بر سر این ملت و این انقلاب اوردند تسلیت و تعزیت ما در غم این مصیبت عظما شریک بدانید که خود عزا داریم
ناشناس
این محرم فقط برای امام حسین لباس عزا به تن نمی کنیم بلکه برای این مصیب عظما هم لباس عزا به تن کرده ایم
ناشناس
ما در این مصیبت گریه می کنیم و ماتم می گیریم که چگونه بعضی باکمال وقاحت کشور را فروختند
ناشناس
برخی در شب محرم عزای ما را دوچندان کرد
ناشناس
افتحار ما در مجلس وجود افرادی مثل اقای زارعی است که چون درک می کند این طرح چگونه باعث بدبختی است گریه می کند و ماتم می گیرند افرین بر چنین نمانیدگان فهیم و با تعصب ایرانی و انقلابی
ناشناس
وقتی سخنان صریح رهبری را در مورد توافق شنیدیم که من امیدندارم و مذاکره با امریکا چگونه است و سخنی دال بر وافقت با برجام نشنیده ایم چگونه سخنان دیگری را قبول کنیم