جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

تیم ملی بازی خوبی نداشت

جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب: 449061
کارشناس فو‌تبا‌ل در مورد بازی ایران و عمان می‌گوید باید از این بازی تجربه بگیریم و آن را فراموش کنیم. او معتقد است که بازیکنان ایران از نظر تکنیک و درک بازی از عمانی‌ها بهتر بودند.
به گزارش جهان، مرتضی محصص در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی‌ ایسنا، در مورد بازی تیم ‌ملی ایران و عمان، اظها‌ر کرد: به طور کلی بازی کیفیت بالایی نداشت این بهترین بازی هیچکدام از دو تیم نبود. فکر می‌کنم دمای هوا بالای 40 درجه بود و حتی روی تیم عمان هم تاثیرگذار بود.
 
او افزود: عمان مرتب بازی را به خاطر صدمه دیدن بازیکنانش قطع می‌کرد و من فکر نمی‌کنم این برای وقت تلف کردن بود، چون زمانی که بازی را یک بر صفر در اختیار داشتند باز هم این اتفاق می‌افتد. این می‌تواند نشان دهنده این باشد که بازیکنان عمان تمرین‌های سنگینی را پشت سر گذاشته‌اند و با گرفتگی عضله و خستگی خیلی زیاد رو به رو می‌شوند.
 
محصص ا‌دا‌مه‌ داد: زمان واقعی بازی به علت وقت‌های تلف شده بابت مصدومیت‌ها خیلی کم بود و بازی کیفتی نداشت. ما با استفاده از تجربه روی ضربه ایستگاهی به گل رسیدیم.
 
این کارشناس فو‌تبا‌ل افزود: این یک واقعیت است که تیم ما به عمان برتری دارد. البته ما بازی خوبی را نداشتیم و اشتباه‌های زیادی کردیم معمولا وقتی که درجه حرارت هوا بالاست، خستگی پیش می‌آید.
 
محصص با یادآوری نتایج قبلی تیم ‌ملی تشریح کرد: ما بازی‌ها را با نتیجه‌ مساوی در برابر ترکمنستان شروع کردیم و در مقابل تیم‌هایی مثل گوام و هند که آنچنان به پیروزی رسیدیم و بازی چهارم ما در مقابل تیمی بود که کاملا مشخص بود نحوه بازی ایران را خوب آنالیز کرده است، چون لیگوئن یک مربی کار کشته فرانسوی است.
 
او ا‌دا‌مه‌ داد: فکر می‌کنم در نیمه اول هر چه زمان به جلوتر می‌رفت، عمان ضعیف‌تر می‌شد. البته در نیمه اول عمان نمایش خوبی داشت و این ما بودیم که فرصت می‌دادیم که عمان حفظ توپ کند. به خصوص از جناحین با خطرات زیادی مواجه شدیم و این خیلی واضح است که وقتی دژآگه و وحید امیری هر دو علاقه به جلو رفتن دارند و فضای پشتشان خالی است، زمین ما خالی می‌ماند.
 
محصص در مورد گلی که عمانی‌ها به ثمر رساندند، گفت: یکی از دلایلی که عمان به گل رسید، فاصله بین دژآگه و غفوری زیاد شد و سانتری که ارسال شد علتش بازگشت نکردن به موقع دژآگه بود. البته نمی‌توانیم کسی را مقصر بداینم. وجود اشکان دژآگه یک غنیمت برای تیم‌ ماست. تجربه‌ او خیلی بالاست و پاس‌های خیلی خوبی را در اختیار مهاجمان قرار داد ولی ما نتوانستیم از فر‌صت‌ها استفاده کنیم.
 
این کارشناس فو‌تبا‌ل در مورد بازی بعدی تیم ‌ملی ایران هم گفت: باید برای بازی بازگشت در مقابل ترکمنستان با سرعت بالاتری بازی کنیم. پاس‌های ما سرعت و برش لازم را نداشت.
 
او ا‌دا‌مه‌ داد: اگر بخواهیم به صورت کلی صحبت کرده باشیم، باید بگوییم بازی متوسطی را به نمایش گذاشتیم. ایران در نیمه دوم هر چه از زمان می‌گذشت، تیم برتر میدان می‌شد ولی در کل نمایش خوبی نداشتیم و باید عملکردی داشته باشیم که در تهران بتوانیم نمایش بهتری و در مقابل ترکمنستان داشته باشیم.
 
این کارشناس فو‌تبا‌ل ا‌دا‌مه‌ داد: پیش‌بینی کرده بودم که بازی سختی را با عمان خواهیم داشت؛ چرا که حدود یک سال و نیم پیش در عمان بودم و در زمین همجوار ما عمانی‌ها مشغول تمرین بودند و ما می‌دیدیم که سازماندهی و بر‌نامه‌ریزی آنها فوق‌العاده‌ بود و من همان زمان متوجه شدم که عمان تیم خوبی است.
 
او ا‌دا‌مه‌ داد: اردن تیم استرالیا را شکست داد و آن توازنی که قبلا در تیم‌های فو‌تبا‌ل وجود داشت، دیگر نیست. اگر فکر کنیم تیمی از کشوری با جمعیتی کمتر و با سابقه موفقیت کمتر شانسی برای برد ندارد، اشتباه کرده‌ایم. همه تیم‌ها می‌توانند با بازی خوب و استعدادیابی مفید آمادگی خوبی را به دست بیاورند. همین تیم‌های گوام و هند که در مقابل ما شکست خوردند اگر در بازی‌های بعد مقابل اینها بر‌نامه‌ریزی خوب و منسجمی نداشته باشیم، احتمال دارد که در مقابلشان شکست بخوریم.
 
محصص ا‌ضافه‌ کرد‌: تیمی وجود ندارد که از قبل بگوییم که در مقابل ایران بسیار دست و پا بسته است و ایران حتما آن را شکست خواهد داد. من وقتی در مورد بازی عمان و ایران پیش‌بینی می‌کردم و گفتم که در مقابل عمان بازی سختی را خواهیم داشت اصلا منظورم درجه حرارت هوا و مشکلاتی از این قبیل نبود که در کل معتقد بودم که به علت این که عمان تمرینات خوبی دارد، ایران در مقابلش بازی سختی خواهد داشت.
 
او افزود: بازیکنان تیم عمان قدرت بدنی خیلی خوبی دارند و توانستند پا به پای ایران در زمین بدوند. ما آن چنان در زمین برتری فیزیکی نسبت به عمانی‌ها نداشتیم اما از نظر شعور بازی، تکنیک و درک بازی، بازیکنان ما بهتر هستند و این را در نیمه دوم نشان دادند. در هر حال عمان از امتیاز خانگی هم بهره‌مند بود و این موضوع را نمی‌توان نادیده بگیریم. در مورد زمین بازی نیز باید بگویم که زمین، زمین سفتی بود و چمن‌ها بسیار کوتاه بودند و در کل زمین بازی خوب نبود.
 
این کارشناس فو‌تبا‌ل درباره دو کارته شدن مهدی طارمی نیز گفت: ما بازیکنان زیادی مثل انصاری‌فرد و قوچان‌نژاد را داریم که کا‌ر‌لوس کی‌روش می‌تواند از آنها دعوت کند و جای مهدی طارمی را در بازی بعد پر کنند. طارمی دوندگی خوبی داشت ولی با توجه به این که از بازی‌های اول ملی‌اش است باید بیشتر تجربه کسب کند. یکی از دلایل وجود طارمی در کنار آزمون دوندگی‌های خوبش در جناحین و ایجاد فضاست. جای او در بازی بعدی خالی خواهد بود ولی من چندان نگران نبود او در بازی بعدی نیستم.
 
او با بیان این که باید از بازی دیروز تجربه خوبی را کسب کنیم، اظها‌ر کرد: فکر می‌کنم بازی دیروز فرصت بسیار خوبی است که نقاط ضعفمان را بررسی کنیم. دیروز کی‌روش در کنار زمین عملکرد خوبی داشت. او فرد باتجربه‌ای است؛ به طوری که وقتی که گل خوردیم و دوربین‌های تلویزیونی او را نشان می‌دادند کاملا مشخص بود که با بچه‌ها با تمرکز صحبت می‌کند و گل خوردن باعث عصبانیتش نشده و توانسته است آرامش خود را حفظ کند.
 
این کارشناس فوتبال ا‌دا‌مه‌ داد: ما باید این بازی را فراموش کنیم؛ چرا که مسلما تیم ایران قوی‌تر است. البته این قوی بودن باید در زمین بازی با تاکتیک مناسب همراه باشد و من امیدوارم در بازی بعد این موضوع اتفاق بیفتد و ما نتیجه‌ خوبی از بازی بگیریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بازی دیروز افتضاح بود