جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

دفاع دولت ساركوزي از اخراج کولی‌ها

شنبه ۶ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 131667
دولت فرانسه در واكنش به اعتراض‌هاي محافل حقوق‌بشر نسبت به اخراج جمعی کولی‌ها از اين كشور گفت که این اقدام با رعایت جوانب قانونی انجام گرفته و در آینده نيز ادامه خواهد یافت.

به گزارش ايلنا به نقل از پايگاه خبري دويچه‌وله، دولت فرانسه جمعه نگرانی‌های سازمان ملل درباره اخراج اقوام کولی را غیرموجه خواند.
همچنين چند وزیر کابینه دولت فرانسه به گزارش کمیته مقابله با تبعیضات نژادی وابسته به سازمان ملل واکنشی خشم‌آگین نشان دادند. این کمیته گفته بود كه نگران آن است اقدام فرانسه علیه کولی‌ها، به‌صورت حرکت آزار جمعی اقلیت‌های قومی درآید.
«برنار کوشنه»، وزیر خارجه فرانسه با اشاره به انتقادات کمیته وابسته به سازمان ملل گفت: «این ایرادگیری‌های اغراق‌آمیز برای ما قابل قبول نیست.»
وي با رد اين انتقاد كه «نیکلا سارکوزی»، رئیس‌جمهوري فرانسه با فشار بر اقلیت‌های قومی موافق است، گفت: «هرگز با کسی به خاطر اصل و منشأ وي برخورد نمی‌کنیم.»
بنا بر اين گزارش، آغاز ماه آگوست سارکوزی اعلام کرد که مقام‌هاي فرانسوي قصد دارند حدود ۳۰۰ اردوگاه محل اسکان کولی‌ها را در این کشور برچینند. در این اردوگاه‌ها هم کولی‌های فرانسه اسکان داشتند و هم کولی‌هایی که گفته می‌شود زاده کشورهای اروپای شرقی هستند.
به گفته رئيس‌جمهوري، دولت فرانسه تصمیم گرفت کولی‌های وابسته به قوم «روما» را که بدون امکان تأمین معاش در خاک فرانسه زندگی می‌کنند، به رومانی و بلغارستان پس بفرستد. افرادی که حاضر باشند داوطلبانه فرانسه را ترک کنند، مبلغ مختصری به عنوان پاداش دریافت می‌کنند.
کارشناسان سازمان ملل ابراز نگرانی کردند که تصمیم دولت فرانسه که فعلا اهالی قوم روما قربانی آن هستند، در آینده می‌تواند پیامدهای ناگواری برای اقلیت‌های ملی در بر داشته باشد.
بر اساس گزارش رسانه‌های جمعی، بیشتر افراد کولی وابسته به روما پس از اخراج از فرانسه بار دیگر در نخستين فرصت به این کشور بر می‌گردند. وزارت خارجه فرانسه می‌گوید با دولت‌های رومانی و بلغارستان در تماس است تا از بازگشت این افراد به فرانسه جلوگیری کنند.
https://jahannews.com/vdcb08b8zrhbf0p.uiur.html
jahannews.com/vdcb08b8zrhbf0p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *