پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۷
۱۳
تجمع ۵۰هزار نفری بسیجیان در رزمایش «اقتدار ثارالله»

سردار سلامی: چه توافق صورت بگیرد چه نگیرد، آمریکا دشمن درجه یک ملت ایران است

دستی که به سمت گزینه نظامی برود قطع می‌کنیم
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 442365
سردار حسین سلامی خطاب به بسیجیان شرکت کننده در رزمایش اقتدار ثارالله افزود: شما از دل ماهواره‌ها و موشک‌هایی آمده‌اید که سینه فضا را می‌شکافند؛ شما از دل پیشرفت‌های بزرگی در اینجا حاضر شده‌اید که در عصر تحریم و محاصره توانستند از ارتفاع ممانعت دشمن عبور کنند.
سردار سلامی: چه توافق صورت بگیرد چه نگیرد، آمریکا دشمن درجه یک ملت ایران است
به گزارش جهان، تجمع بزرگ ۵۰ هزار نفری گردانهای بسیج و سپاه تهران از دقایقی قبل با حضور برخی مسئولان کشوری و لشکری در بوستان ولایت تهران آغاز شد.

سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران از جمله حاضرین در این تجمع هستند که در قالب رزمایش بزرگ اقتدار ثارالله برگزار می‌شود،

این رزمایش از روز گذشته با پیام سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه و فرمانده قرارگاه ثارالله تهران به مدت ۲ روز آغاز شده و در آن گردان های امام علی(ع)، امام حسین(ع)، بیت المقدس، عاشورا، الزهرا(س) و کوثر حضور دارند.

همزمان با برگزاری رزمایش اقتدار ثارالله، گردان‌های فرهنگی سپاه تهران بزرگ حضور گسترده‌ای در این رزمایش خواهند داشت و با آفند و پدافند تخصصی در این حوزه در کنار نیروهای رزمی توان عملیاتی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

۲۳ گردان عملیات فرهنگی فضای مجازی سپاه تهران بزرگ به همراه هزاران خبرنگار بسیجی که در بیش از ۴۰۰ باشگاه خبرنگاران عضویت دارند، در رزمایش اقتدار ثارالله ایفای نقش می‌کنند.

گردان‌های عملیات فرهنگی سپاه تهران از سال گذشته تحت آموزش‌های تخصصی و پیشرفته در حوزه های مختلف قرار گرفته‌اند.

اعضای فعال گردان‌های مذکور بیش از ۳۰۰۰ نفرند که هر گردان دارای گروهان‌های تخصصی در حوزه های مختلف تولیدی، دیداری و شنیداری، شبکه‌های اجتماعی، بازی و انیمیشین، گرافیک و ... است.

تقویت منافع ملی و پیگیری اهداف انقلاب اسلامی در فضای سایبری، آینده پژوهی، مدیریت پیام با استفاده از تولیدات مختلف و زبان های گوناگون، استفاده از ابزارهای رسانه، تولید محتوا در حوزه های مختلف، سازماندهی و کادرسازی گردانهای سایبری و انجام عملیات های سایبری با پیگیری اهداف کلان نظام و انقلاب از اهداف تشکیل گردانهای سایبری سپاه تهران بزرگ است.

سردار سلامی از گردان‌های حاضر در رزمایش اقتدار ثارالله سان دید

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه با حضور در این تجمع در حال سان دیدن از یگانهای حاضر در میدان است و برخی بسیجیان این گردان‌ها نیز به اجرای تمرینات میدانی از جمله عملیات راپل پرداختند.

 فرش قرمز زیر پای مقامات سلطه نخواهیم انداخت

وی در این تجمع بزرگ با اشاره به اینکه بسیجیان و سپاهیان از درون روزهای سخت دفاع مقدس آمده اند، گفت: این همان دوران پرشکوهی بود که جوانان آن عصر همچون شما در دل شب در سنگرهای دشمنی که بخشی از خاکم سرزمین ما را اشغال کره بود و آمده بود تا نظام سلطه را بر سرنوشت ملت ایران بازگرداند هجوم می‌بردند.

وی افزود: این جوانان خاکریز ها را فتح می کردند و از رودخانه عبور می‌کردند باتلاق ها و هورها را پشت سر می‌گذاشتند وبا فریادها تکبیرشان پیام پیروزی ملت را تحت هدایت های امام(ره) منتشر می‌کردند.

سلامی خطاب به بسیجیان گفت: شما از دل آن حادثه شکوهمند و سخت آمده‌اید که پیام‌آور حقیقی استقلال این ملت و حفظ تمامیت عرضی آن تحمیل اراده سیاسی به یک آرایش بین‌‌المللی بود که در مقابلکان صف کشیده بود.

وی خاطر نشان کرد: شما آن روزها تمام سیاست‌های آمریکا را که یک جنگ ۸ ساله ر ا در مقیاس مدیریت جهانی مدیریت می‌کرد در هم شکستید؛‌ شما از دورن ریگزارهایی آمده اید که در آن شب زیبا و الهی از رمل‌های طبس به پا خاستند و هلی‌کوپترها و هواپیماها و نیروهای حرفه‌ای دلتای آمریکا را در قلب کویر ایران به آتش کشاندند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شما میراث داران آن نسل‌های مقاوم و باشکوهی هستید که پیکر جاودانه آنان امروز در نقاب خاک رخ پنهان کردند اما آثار باشکوه شهادت و جانبازی و فداکاری آنان برای همیشه هویت اسلامی و انقلابی این ملت را با زیباترین نمادها نقاشی خواهد کرد.

وی خطاب به گردان‌های بسیجی شرکت کننده در رزمایش اقتدار ثارالله اظهار داشت: شما از درون فتنه های پیچیده ای آمده اید که نظام سلطه برای استحاله شخصیت و محتوای انقلاب اسلامی طراحی کرده بود؛‌ از دل شکوه مقاومت ملت در ۹ دی برای خنثی کردن فتنه ۸۸.

وی ادامه داد: شما از درون استراتژی جهانی تحریم اقتصادی غرب به ویژه آمریکا در این میدان حاضر شده اید؛‌ آن استراتژی ننگینی که ملت ایران با صبر با شکیبایی با ثبات قدم با ایستادگی با پیروی از ولی امر خویش با استمداد از تدابیر نورانی امام خود با تکیه بر فرهنگ نورانی عاشورا با الهام از ایستادگی پیامبر و اصحابش در آن محاصره ها و تحریم‌ها این راهبرد و استراتژی دشمن را در هم شکستید.

سلامی گفت: این مقاومت و اقتدار و ایستادگی، شکوه و عظمت شما بود که دشمن را وادار کرد از جاده گزینه نظامی و از مسیر تحریم اقتصادی و تلاش برای انزوای سیاسی و جاده ننگین عملیات روانی سرانجام به مسیر دیپلماسی تن دهد.

وی تصریح کرد: این بار شما بسیجیان بودید که شاید برای اولین در تاریخ پیدایش امپراطوری ها و به خصوص در تاریخ حیات یک قدرت به ظاهر مسلط جهانی او را وادار به تغییر رفتار و راهبرد کردید،‌ بنابر این،‌ این اجتماعی که در اینجاست پیمانی است فشرده از مقاومت ملت ایران از روح استکبار ستیزی از بی اعتنایی و بی اعتمادی به دشمنان کوچک و بزرگ. نشانه ایست از هیبت و جلالت و عظمت ملتی بزرگ که تصمیم گرفته است برای همیشه خود را در تاریخ، مستقل، پایدار با دوام و پیشرفته نشان دهد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شما از دل هسته‌های اتمی در آمده اید که شهید احمدی روشن، شهید علی محمدی شهید شهریاری،‌ شهید رضایی و دیگر شهیدان آن را شکافتند و ما را به عضویت در باشگاه دارندگان انرژی صلح آمیز هسته‌ای در یک ارتفاع عظیم درآوردند.

وی خطاب به بسیجیان شرکت کننده در رزمایش اقتدار ثارالله افزود: شما از دل ماهواره‌ها و موشک‌هایی آمده‌اید که سینه فضا را می‌شکافند؛ شما از دل پیشرفت‌های بزرگی در اینجا حاضر شده‌اید که در عصر تحریم و محاصره توانستند از ارتفاع ممانعت دشمن عبور کنند.

سلامی در ادامه گفت: شما بسیجیان از دل نبردهای ۳۳ روزه و ۲۲ روزه و ۸ روزه و ۵۱ روزه آمده‌اید که ارتش افسانه‌ای رژیم صهیونیستی را برای ۴ بار با افسردگی، شکست و ناکامی مواجه کرد اما امروز آمده‌اید بگویید ما تا آخر ایستاده‌ایم؛ آمده‌آید بگویید اگر آمریکایی‌ها همچنان از در دسترس بودن گزینه نظامی صحبت می‌کنند اما ما هم با منطق و با عمل و با ذخیره‌سازی قدرت دفاعی هوشمند و ویرانگرمان همان عبارت امام را تکرار می‌کنیم که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مقامات آمریکایی هر آنچه بخواهند می‌توانند بگویند اضافه کرد: اما نمی‌توانند هر آنچه می‌خواهند عمل کنند؛ فرق بین گفتار و عمل آنها تفاضل بین توهمات و خیالات و رؤیاها و آرزوهای آنهاست با توانایی‌ آنها برای عمل.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند کشوری که می‌تواند سفره حیات تنفس سیاسی آنها را در جهان اسلام و غرب آسیا تنگ کند و استراتژی‌ها و سیاست‌های سلطه‌طلبانه آنها را در جهان اسلام با شکست مواجه کند هرگز تسلیم اراده سیاسی دشمنان خود نخواهد شد.

وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها می‌دانند کشوری که می‌تواند با الهام‌بخشی روح انقلابی خود ظرفیت‌های عظیم و پایان‌ناپذیری را در بلاد اسلامی ایجاد کند که استراتژی‌های عملیاتی و میدانی آمریکا را در سرزمین‌های اسلامی در لبنان، سوریه،‌ عراق، بحرین و یمن با شکست مواجه کند هرگز فریب مفاهیم به ظاهر شیک آنها را نخواهد خورد.

سلامی در ادامه گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند همه جا منافع آنها زیر برد آتش‌های ماست؛ دشمنان ما به خوبی استعدادها و ظرفیت‌های دفاعی و تهاجمی ما را می‌دانند اما باز در میدان عملیات روانی از دسترس بودن گزینه نظامی سخن می‌گویند.

وی تصریح کرد:‌ این عبارات نخ نما شده برای ملت بزرگ ایران حقیرتر از آن است که معتبر شناخته شود زیرا دنیا می‌داند قدرت نظامی آمریکا از اعتبار ساقط شده است؛ هر چند هنوز آمریکا دارای قدرت نظامی بزرگی است اما این قدرت فاقد آفرینش منفعت و پیروزی سیاسی است و به همین دلیل که از اعتبار و منزلت افتاده است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما شاهد شکل‌گیری منحنی زوال قدرت غرب در جهان هستیم و در عین حال شاهد درخشش خورشید انقلاب اسلامی در همه سرزمین‌های اسلامی.

وی عنوان داشت: موازنه قوا به نفع مسلمانان در حال تغییر است و امروز سیاست‌های دشمنان ما متوقف شده است؛ آنها باید بدانند که دیگر بیش از این نمی‌توانند ثروت‌های مادی و هویت‌های معنوی ملت‌های مسلمان را به غارت ببرند چرا که مسلمانان بیدار شده‌ و به راه افتاده‌اند و همه سرزمین‌های اسلامی به میدان مقاومت علیه استراتژی‌های آ‌مریکا تبدیل شده است و این واقعیت، سیمای ژئوپلتیک آینده جهان و منطقه را شکل خواهد داد.

سلامی خطاب به بسیجیان شرکت کننده در رزمایش ۵۰ هزار نفری اقتدار ثارالله و نیز ملت ایران گفت: این را بدانید چه توافق صورت بگیرد چه نگیرد آمریکا دشمن درجه یک ملت مسلمان ایران و جهان اسلام است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هم مخالفان و هم موافقان توافق هسته ای در آمریکا به دنبال دشمنی با ملت ایران بوده و مانند دو لبه یک قیچی علیه انقلاب اسلامی عمل می‌کنند، گفت: ما روزانه رفتار آنها را رصد می کنیم و منتظر فرصتیم تا اگر غلطی کنند، تمام منافع اقتصادی و سیاسی آنها را به آتش بکشیم.

سلامی تاکید کرد: اگر بخواهند دست به سمت گزینه نظامی ببرند، گردهایشان را بر فراز آسمان پرتاب کرده و انگشتهایشان را قطع می‌کنیم.

وی ادامه داد: چه توافق بشود و چه نشود، حامی ملت های مظلوم و مسلمان در برابر سلطه آمریکا خواهیم بود.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: چه توافق بشود و چه نشود، پیشرفت های علمی و فنی خود را برای تبدیل شدن به یک تکیه گاه برای تمدن بزرگ اسلامی دنبال می کنیم و هیچگاه ظرفیت های اقتصادی خود را در اختیار نظام سلطه نمی‌گذاریم و فرش قرمز زیر پای مقامات سلطه قرار نمی دهیم.

سلامی تصریح کرد: ما اجازه نفوذ اندیشه های غرب گرایانه را نه در پیکره جامعه و نه اجتماعات روشنفکریمان نخواهیم داد و از از همه مسئولان سیاسی و مقامات هم می خواهیم همانطور که رهبری معظم انقلاب فرمودند، با روحیه، ثبات قدم و توجه به ادبیات انقلابی، همواره رفتار و گفتار خود را با دشمن تنظیم کنند.

وی گفت: ما بنا به فرمان رهبر معظم انقلاب، با تمام توان، در همه میدانها و عرصه ها حاضر خواهیم بود.


***

یگان ویژه فاتحین بسیج در اولین روز از برگزاری رزمایش بزرگ اقتدار ثارالله، به انجام تمرینات نظامی و عملیات‌های دفاعی پرداختند.

تصاویر این تمرینات را در ذیل ببینید:






























این اولین و بزرگترین رزمایش با این ساختار در سطح تهران است.

منبع: فارس و تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا محمديان
درود وسلام بر بسيجيان دلاور ، خسته نباشيد مردان بي ادعا ، خدا پشت وپناهتان باشد.
Iran, Islamic Republic of
سال هاست در هیچ ارتش و لشگری از کلاش استفاده نمی کنند...
یه سرباز کوچک
بیشتر مطالعه کن ژنرال
نه خیلی بیشترا فقط در حد دیدن دو سه تا عکس از درگیری هایی که تو نقاط مختلف دنیا هست
اتفاقا پرکاربرد ترین سلاح تو رده انفرادی ها در سطح دنیا کلاش هست عزیزم
اصلا می دونی فرق کلاش با بقیه سلاح ها چیه!!!!
United States
چه خوشگل و خوشتیپ باریکلا اینام یاد گرفتند
Italy
Vahshat!!! az sarneguni va shakho dandan neshan dadan be mardom..ruzi ke eradeh khalgh bekhad hametano jaru khahad kard
خودم بسیجی ام پدرم جانباز بود
دو تا پیشنهاد برات دارم
پیشنهاد اول اینکه بیا ایران با هم صحبت کنیم
پیشنهاد دوم اینه که همونجا تو ایتالیا بشینی از تو چت و روم و فیس بوکت زیر پتو رجز بخونی
البته معمولا شما ها پیشنهاد دوم را قبول می کنید چون وجودشو ندارید کاره دیگه ای کنید
برو بابا ترسیدم
بچه های ایتالیا چطورن
شما پیتزا تو میل کن سرد میشه
سامان
ایتالیا کجا بود بابا
الکی طرفو تحویلش نگیرید
این از این وی پی ان پنچ هزار تومنی ها خریده آی پی را ایتالیا نشون میده
خوب پس اگه اینجوریه منم الان یک کاری می کنم پرچم کامنتم را آلمان نشون بده

همه بچه های کرج
Iran, Islamic Republic of
نشونی این خلق رو بدی بد نیست؟ کجاست که تاحالا اراده نکرده من نمیدونم!!!!!
کیوان
Iran, Islamic Republic of
دوست ایتالیا نشین
تفاوت عمده ما با شما همین نکته ایست که اشاره کردی، اراده خلق، کدام خلق؟ ماهم به اراده خلق اعتقاد داریم ولی اراده خلق اگر در راستای اراده خدا باشد. ما معتقدیم خدا قادر مطلق است و خلق مومن خدا در ایران اراده شان بر آن قرار گرفته که جلوی زور و ظلم و نفاق بایستد و هیچ ترسی از اراده آن خلقی که شما ازش یاد می کنی ( که در اقلیت مطلق هستند و گهگاهی با دوز و کلک خود را بزرگ القا می کنند) نداریم. برای ما نظر افرادی که دنبال تفکرات لیبرال و سکولار هستند محلی از اعراب ندارد.
البته این گروه معمولا اراده ای هم ندارند و فقط بنده شهوت و غفلت و توهم خود هستند.
خیلی دلتنگ زمانی هستم که این دو اراده مقابل
هم صف آرایی کنند.
بسم الله این گوی و این میدان
محمد حسين
United Kingdom
برادري كه تو ايتاليا نشستي مي گي لنگش كن اومدم جوابتو بدم ديدم كه واقعا ارزش جواب دادن نداري نمي دونم چند سالته اصلا تو ايران زندگي كردي يا نه و يا شايدم با هزار بدبختي و نكبتي در رفتي بهر حال برام فرقي نمي كنه اما اگه يادت هست دوباره مرور كن اما اگه نمي دوني بدون كه تو دوران 8 ساله جنگ خيلي گنده گنده ها مي خواستن ما رو جارو كنن اما بحول و قوه الهي نتونستند و الان 37 سال از اين انقلاب مي گذره و بازم بحول و قوه الهي پرچمش رو مي ديم به صاحب خونه اصلي . تو خودتو يه وقت ناراحت ماها نكني يا علي
ماشالا حزب الله