جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

۵۴۰۰ واحد صنعتی در کشور راکد است

چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب: 356668
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ در حال حاضر بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور راکد بوده و هیچ فعالیت تولیدی و اقتصادی ندارند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سید محمدعلی ابریشمی عصر امروز در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اظهار داشت: این تعداد واحد صنعتی راکد و غیرفعال ۱۶ درصد صنایع کوچک و متوسط ما را تشکیل می‌دهد که سعی داریم این واحدها را به هر نحوه ممکن با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مالی فعال کنیم.

وی با یادآوری اینکه در سطح کشور ۷۱۲ شهرک و ناحیه صنعتی با امکانات زیرساختی مناسب در خدمت تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران هستند، تصریح کرد:‌ با پرداخت تسهیلات بانکی کمک و مساعدت سازمان صنایع کوچک، صندوق توسعه ملی و سایر منابع سعی داریم عمده مشکل واحدهای صنعتی را در کشور که مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش است، به نحوی برطرف کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به وضعیت نامناسب صنعت، تولید و اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: در هشت سال گذشته به جای عمل مسئولان تنها شعار دادند و از این بابت صنعت و اشتغال ما ضربه‌ای کاری خورده که جبران آن بسیار سخت است.

ابریشمی با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی هدف‌گذاری‌های خود را در دو حوزه تأمین زیرساخت‌ها و تلاش برای رونق مضاعف واحدهای تولیدی و صنعتی انجام داده است، خاطر نشان کرد: ما در وهله اول سعی داریم تا زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تقویت شده و در کنار آن مجموعه‌های راکد و غیرفعال را نیز در مسیر پویایی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در هشت سال گذشته کشور با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده که تحریم‌های خارجی نیز بر آن دامن زده‌اند، اضافه کرد: بخشی از این مشکلات مربوط به سختگیری بانک‌ها و پرداخت نکردن تسهیلات سرمایه در گردش است که تلاش می‌کنیم با رایزنی‌های انجام شده بخشی از این مشکلات را برطرف کنیم.

ابریشمی با تبریک انتخاب استاندار با نگاه و دید وسیع صنعتی با پشتوانه تجارب و همچنین بینش به روز در حوزه صنعتی و تولیدی بیان کرد: باید تولیدکنندگان و صنعتگران اردبیل این فرصت را غنیمت بشمارند و سعی کنند تا وضعیت استان اردبیل با رفع موانع موجود در مسیر صنعت و اشتغال برطرف شده و یک تحول حقیقی رخ دهد.

این مسئول در ادامه یادآور شد: باید همه مسئولان همتشان را مضاعف کنند تا فضای کسب و کار، جذب سرمایه‌گذاری‌ها، رونق اقتصادی، ‌ظرفیت‌افزایی بخش صنعتی و تولیدی ارتقا یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *