شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

پیش‌بینی نفت ۸۲ دلاری در سال ۹۴

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 396565
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه دولت می‌تواند بدون نفت هم کشور را اداره کند از پیش‌بینی نفت ۸۲ دلاری نفت در سال ۹۴ خبر داد و گفت: ارز مورد نیاز واردت و صنایع تامین شده و نیازی به مراجعه آنان به بازار نیست.
به گزارش جهان به نقل از فارس محمد‌باقر نوبخت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش فارس درباره تداوم روند کاهش قیمت نفت در سال آینده اظهار داشت: بر اساس آنچه نهادهای پژوهشی پیش‌بینی کردند قیمت نفت به طور متوسط در سال آینده حدود ۸۲ دلار خواهد بود.

وی افزود: البته دولت حتی اگر روند کاهش قیمت نفت تا پایان سال هم ادامه داشته باشد می‌تواند بدون مشکل کشور را اداره کند، کما اینکه امسال تا چند روز اخیر ۲۲ هزار میلیارد تومان برای بودجه عمرانی کشور تخصیص داده شده است.

نوبخت تصریح کرد: در حال حاضر تنها یک سوم از بودجه دولت از طریق درآمد‌های نفتی تامین می‌شود و می‌توانم با قاطعیت بگویم که منابع داخلی به جز نفت چنان است که دولت می‌تواند حتی بدون نفت هم کشور را اداره کند؛ اگرچه این برای ما مشکل خواهد بود و سختی‌هایی را در این راه متحمل می‌شویم.

نوبخت همچنین در پاسخ به پرسش‌های ارزی خبرنگاران گفت: دولت به هیچ وجه نرخ ارز در سال آینده را از رقم ۲۸۵۰ تومان پیش‌بینی شده در بودجه افزایش نخواهد داد.

وی افزود: دولت به دنبال تک نرخی کردن ارز است و در این راستا بازار باید خود را با دولت هماهنگ و تنظیم کند.

به گفته معاون رئیس جمهور ارز مورد نیاز واردات و صنایع توسط دولت تامین شده و آنان نیازی برای مراجعه به بازار ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *