پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

رهبر کره‌شمالی به روسیه دعوت شد

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 396763
یکی از روزنامه‌های چاپ ژاپن امروز (چهارشنبه) نوشت، روسیه از رهبر جوان کره شمالی دعوت کرد تا در مراسم سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در مه ۲۰۱۵ شرکت کند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، روزنامه «آساهی» چاپ ژاپن به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد: کیم جونگ اون، رهبر جوان کره شمالی احتمالا با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دیدار می‌کند. این نخستین سفر خارجی وی از زمان به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۱ است.

کره شمالی از موضع روسیه در قبال بحران اوکراین حمایت می‌کند و مسکو به همکاری پیونگ‌یانگ در تقویت و افزایش صادرات گاز طبیعی به کره جنوبی نیاز دارد اما هنوز مشخص نیست آیا کیم جونگ اون این دعوت را می‌پذیرد یا خیر.

کره شمالی به خاطر مواجهه با انتقادهای بین‌المللی بر سر اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر و برنامه اتمی‌اش به دنبال روابط نزدیکتر با مسکو است.

پوتین در جریان سفر نماینده ویژه کیم جونگ اون در ماه گذشته میلادی با وی به گفت‌وگو پرداخت و خواستار روابط عمیق‌تر با پیونگ‌یانگ به منظور بهبود شرایط امنیتی در منطقه شد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت، پیونگ‌یانگ آماده از سرگیری مذاکرات شش‌جانبه درباره برنامه اتمی خود است.

کره شمالی، کره جنوبی، ژاپن، روسیه، چین و آمریکا از اعضای گروه شش‌جانبه هستند و مذاکرات درباره برنامه اتمی کره شمالی با هدف توقف برنامه اتمی این کشور در سال ۲۰۰۳ آغاز شد اما پس از انجام آزمایش‌های اتمی در سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ این مذاکرات به حالت تعلیق درآمد.
https://jahannews.com/vdcb00bffrhb9zp.uiur.html
jahannews.com/vdcb00bffrhb9zp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *