جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۰
۱۸

دروغ‌پردازی عجيب‌وغريب روزنامه اصلاح‌طلب درباره "فرش قرمز"

جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۷
کد مطلب: 436164
برخی از رسانه‌های اصلاح طلب در روز پنجشنبه با استناد به یک دروغ واضح علیه شهرداری تهران هجمه سنگینی را درباره اقدام انقلابی این نهاد عمومی و غیردولتی سامان داده و عدم همراهی با خواسته های مردم را به نمایش گذاشتند.
دروغ‌پردازی عجيب‌وغريب روزنامه اصلاح‌طلب درباره "فرش قرمز"
گروه سیاست جهان نيوز ـ روز پنجشنبه صفحه اول روزنامه اصلاح‌طلب شرق با انتشار یک طرح گرافیکی در خصوص ورود "لوران فابیوس وزیر امور خارجه کشور فرانسه "به تهران مدعی شد، فرهنگسرای انقلاب اسلامی، به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های فرهنگی هنری شهرداری تهران اقدام به نصب گسترده‌ بیلبوردهای شهری علیه سفر وزیر خارجه فرانسه به کشور کرده است.

جالب اینکه این خط خبری از سوی روزنامه دولتی ایران و همچنین روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد و برخی از سایت‌ها و خبرگزاری‌های اصلاح‌طلب نیز پیگیری شد و در اقدامی عجيب صادق زيباكلام كه درباره همه چيز و همه جا حرف می‌زند، طی‌نامه‌ای اين اقدام شهرداری را محكوم كرد و به آنها تاخت!


اما ماجرا از چه قرار بود؟

فرهنگسرای انقلاب اسلامی در سلسله‌برنامه‌های باشگاه مستند خود قصد داشت تا همزمان با ورود وزیر خارجه فرانسه به تهران مستند چند قطره خون ساخته نوید نامور کارگردان جوان کشورمان را که پیش از آن در جشنواره مردمی عمار حائز رتبه شده بود با حضور این کارگردان و یکی از وکلای قربانیان خون‌‌های آلوده پخش کند.

عنوان این برنامه فرش قرمز نام گرفته بود و بنا بود در قالب یک برنامه فرهنگی - هنری به روال سایر برنامه‌ها در سازمان فرهنگی - هنری شهرداری به نقد و بررسی این مستند پرداخته شود.

طرح گرافیکی این برنامه در شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های موبایلی قرار گرفت و به دلیل حساسیت این موضوع و نگرانی عمده مردم در خصوص حضور وزیر امور خارجه فرانسه که یکی از متهمان پرونده انتقال خون‌های آلوده به ایران است، بشدت مورد توجه قرار گرفت و به سرعت در این شبکه‌ها بازنشر شد.

نکته قابل تامل در این ماجرا این است که هيچ یک از زیرمجموعه‌های شهرداری تهران از جمله سازمان فرهنگی هنری شهرداری و فرهنگسرای انقلاب اسلامی، هیچگونه بنر، پوستر، بیلبورد و یا سایر اقلام تبلیغاتی چاپ شده و مکتوبی را در این خصوص تولید و منتشر نکرده است. پس معلوم نيست چگونه روزنامه شرق،‌ گزارش عجيب خود را اين چنين آغاز كرده است: "این روزها شهروندانی که در ترافیک و گرمای تهران از شیشه تاکسی یا در پیاده‌روها خیابان را نظاره می‌كنند بنری چندمتری نظرشان را به خود جلب می‌کرد؛ بنری که پاهای فردی در حال پایین‌آمدن از پله‌های هواپیما را نشان می‌داد و امتدادش نقش خون داشت و عنوان درشت فرش قرمز روی آن نقش ‌بسته بود..."

اين مشاهده خيالی خبرنگار روزنامه شرق كه احتمالا بعدا به گوش آقای زيباكلام نيز رسانده شده،‌ باعث شد تا اين استاد همه فن‌حريف در نامه‌ای سرگشاده به شهردار تهران بنويسد: "همزمان با سفر وزیرخارجه فرانسه به کشورمان،شهرداری تهران اقدام به چاپ پوستراعتراضی به این سفر نمود. پوستر نشان می داد که قرمزی "فرش قرمز"ی که زیر پای آقای لوران فابیوس گسترده شده آغشته به خون قربانیان واردات خون های آلوده از آن کشور می باشد..."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نوکر اجانب هرچی و بهش دستور بدن انجام میده حالا واقعیت داشته باشه یه نداشته باشه
ثارالله
این روزنامه ها ی سیاه به ظاهر اصلاح طلب که ساللهاست در آرزوی دست بوسی مقامات غربی
در حال سوختن هستند باید بدانند که به لطف خدا هرگز به این آرزوی خام خود نخواهند رسید.
Iran, Islamic Republic of
به نظرم بخش حقوقی شهرداری تهران یه شکایت مشتی بایدعلیه این دروغنامه در دادگاه مطبوعات طرح کند تا کجا با این جریان زنجیره ایی مماشات کنند.همین ها بودند که زمان دولت قبل یه شب قرار بود رییس جمهور سخنرانی زنده داشته باشه اما لغو شد از قضا در این دروغنامه ها یه صفحه در مورد سخنان نگفته رییس جمهور چه ها که ننوشتن!!! شرم برقلم به مزدهای دروغ پراکن.من خودم اولین بار این خبر دروغشرق را در سایت شبه دولتی خبرانلاین دیدم.بیچاره خوانندگانی که نادانسته و شاید دانسته بر اساس این دروغ چه کامنت ها و توهین هایی به شهرداری نمودند . شرم بر زنجیره ایی های دروغ پراکن
سلطان ایدز در ایران + فرش قرمز !
زیبا کلام در حدی نیست که در باره او حرف زده شود
شهردار مقتدر اصفهان را بجهت گرایش اصولگرایی با انواع الحیل از کار برداشتند که البته قمی ها زرنگی کردند و فورا شهردار قمش کردند ! این حیله ها بجهت تحمل این اقایان است که پوز تحمل و ازادی تفکر و از این اراجیف میدهند
بصیرت
ولید جنبلاط مان پیرو خط عامه شابی(عمه شاه بی بی) در سایه سار نسیم وزیده از هر سویی اظهار نظرش نقل محافل است.)
اسلامی
غیرت و شرف و دین که ندارند ازاده هم نیستند .افسادطلبان از [...]
حسین
اگر هم کرده مگر کار غلطی کرده است. به حضور یک جنایتکار اعتراض کرده است. مگر شهرداری ها زیر نظر دولتند؟
بهتر است شهرداری از حضرات شکایت کند برای تشویش اذهان عمومی
Iran, Islamic Republic of
آخ که چه قدر اینها بی غیرتند
ایرانی فدایی علی(ع)
Iran, Islamic Republic of
اینا کی هستن واقعا؟؟؟ بیش از 3000نفر از هموطنامون فقط به خاطر این قضیه هموفیلو هپاتیتو ایدز گرفتن،بعد یه عده از همین ایرانیا میگن هیچ اعتراضی بهش نکنید،ناراحت میشه!!!!!! ایا اینها را که اغلب ادعای ایران باستانو مردمشو هر جا بتونن ازش سواستفاده میکنن،میشه ایرانی خطاب کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خوبه حالا اومدو جز بی احترامی کار دیگه ایی نکرد مردک.
حران
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبی = دروغ
اصلاح طلبی = فتنه
اصلاح طلبی = فساد
اصلاح طلبی = فریب
اصلاح طلبی = کودتا
اصلاح طلبی = نفاق
اصلاح طلبی = خیانت
اصلاح طلبی = جنبش سبز
خب چیکار دارید؟ حالا یه روزنامه هست که خبرنگاراش از قوه خلاقیت و تخیل خودشون بهره می برند شما حسودیتون شده؟
علی
Iran, Islamic Republic of
آقا مگه دروغه ؟ این بابا مسئول خون های آلوده در آن زمان بوده . حالا باید به بهای نابودی هموطنانمان از ایشان استقبال بکنیم . آخه چقدر بیشرفی و وطن فروشی ، در هیچ کجای عالم به این صورت عمل نمی کنند که اینها دارند انجام می دهند .
امیر
ان.کسانی.که.خونهای.الوده.را.وارد.کردند.چه.کسانی.هستند
حاتمی
Iran, Islamic Republic of
در هر صورت این مسئله واقعیتی اجتناب ناپذیر است فارغ از آنکه چه کسی این طرح را اجرایی کرده باشد.
پدر و مادر شهدا صبرشان زیاد است
سوژه خوبی برای دکترسلام
این ..... نونشون تو هیاهو ست
زورنالیسم اصلاح طلبی= هیاهو و شانتاژ