جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کارکرد ۶ گانه داعش برای نظام سلطه

سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب: 436966
بعد از گذشت حدود ۱۰ سال از بوجود آمدن داعش و خودنمایی این گروه در چند سال اخیر، کارکردهای این گروه تروریستی برای نظام سلطه آنقدر واضح است که شکی در آلت دست بودن آنها وجود ندارد.
به گزارش جهان به نقل از مسیرآنلاین، کارکردهای زیر تابحال برای شکل گیری و ادامه حیات این گروهک قابل تصور است:

۱- حفظ ترازقدرت اسراييل درمنطقه با هزینه قدرت کشورهای اسلامی

داعش که در دوکشور حاضر در جبهه مقاومت و نزدیک شدن به ایران کار خود را شروع کرد، عملاً پتانسیل های بسیاری را بلحاظ مالی و نظامی از کشورهایی همچون ایران، سوریه و عراق گرفته است، از طرفی دیگر حزب الله به عنوان نماد مقاومت رو در رو با اسرائیل نیز رسماً به صف مبارزه در خط مقدم با معارضین سوریه در مرزهای لبنان شده است.
ناگفته پیداست حضور کشورهای جبهه مقاومت با هزینه کرد مالی و نظامی، تراز قدرت اسرائیل را بلحاظ نظامی حداقل در وضعیت موجود حفظ خواهد کرد.


۲- جنگ نیابتی

با حضور داعش عملاً جنگ نیابتی نظام سلطه با کشورهای محور مقاومت بدون صرف هزینه خاصی از سوی کشورهای مربوط در حال انجام است.

۳- تلطیف چهره امریکا وإسرائيل در اذهان دنیا

با خشونت نمایشی در برخوردهای داعش، عملاً جنایتهای اسرائیل و آمریکا در منطقه دیده نمی شود، سربریدن های فراوان، اعدام به روشهای مختلف و خشن، جنایتهای اسرائیل علیه فلسطینیان را به طورز مشکوکی محو کرده است.

۴- حذف جوانان ماجراجو و افسرده غربی در ایجاد امنیت در غرب

بسیاری از عملیاتهای انتحاری که با نام داعش صورت میگیرد توسط جوانان غربی که به طرق مختلف از کشورهای اروپایی خود را به داعش رسانده اند انجام می شود؛ نوع و شیوه خودکشی با توجه به روحیات جوانان افسرده غربی، هیجان کاذب مقطعی را به همراه دارد که کشورهای اروپایی را هم ترغیب به حذف جوانان “مستعد آسیب رسانی به جامعه” از این طریق کرده است.

۵- ایجاد فرصت اقتصادی مجدد برای غرب

با تخریب زیرساختهای کشورهای اسلامی و محورهای مقاومت، فرصتهای اقتصادی بسیاری برای شرکتهای اروپایی و امریکایی بوجود خواهد آمد تا با ورود به بازار این کشورها نسبت به بازسازی خود اقدام کنند.

۶- اسلام هراسی روزافزون و وارونه جلوه دادن اسلام ناب محمدی

با خشونتهای غبرقابل تصور این گروهک آنهم با نام اسلام، تاثیرات منفی این اعمال بر روی جامعه غربی که رویکرد آنها به اسلام و گرویدن به آن موج تازه ای را ایجاد کرده بود، از اهداف تشکیل و عملکرد داعش هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *