سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
۳

دعوت کاردار سفارت ترکیه به وزارت خارجه

يکشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۱
کد مطلب: 414743
سخنگوی وزارت خارجه گفت: در پی اظهارات رئیس جمهور ترکیه کاردار این کشور در غیاب سفیر دعوت و معاون آسیا و اقیانوسیه این وزارت مراتب اعتراض و تاسف ایران نسبت به اظهارات اردوغان را به کاردار ترکیه (باریش سایگن) اعلام و خواستار پاسخ روشن در این باره هستیم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص خبر منتشره در برخی رسانه‌ها مبنی بر اعتراض رسمی ایران به ترکیه اظهار داشت : در پی اظهارات رئیس جمهور ترکیه کاردار این کشور در غیاب سفیر به وزارت امور خارجه دعوت و معاون آسیا و اقیانوسیه این وزارت مراتب اعتراض و تاسف جمهوری اسلامی ایران نسبت به اظهارات آقای اردوغان و غیر متعارف و نامناسب بودن آن را به کاردار ترکیه ( باریش سایگن ) اعلام نموده و خواستار پاسخ روشن و قانع کننده در این خصوص هستیم.

افخم اضافه کرد : رویکرد راهبردی جمهوری اسلامی ایران به منطقه و رابطه با همسایگان مبتنی بر صلح , ثبات و همکاری بر اساس احترام متقابل است و معتقدیم همکاری ایران و ترکیه برای نیل به این هدف از ظرفیت لازم برخوردار می باشد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اردوغان سگ خون آشام شده ! مردم ترکیه باید بیدار بشوند برادرانشون در سوریه عراق یمن با پول مالیات های ملت ترکیه کشته می شوند!!!
حسین شهبازی
Turkey
حالا چه زود عکس العمل نشان دادید میذاشتید یارو میامد ایران واز نزدیک اجسارتهایش را میکرد بعد از خواب بیدار میشدید؟؟!!
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
در عرف بین الملل واژه ها معنای خاص خودرا دارند وقتی کشور ی به رفتار کشور دیگر معترض است نماینده آن کشور را "احضار" میکنند نه دعوت گویا دراین دولت قراره از الفاظی استفاده بشه که از گل نازکتر باشه