جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۴
گزارشی کامل از سیلاب شب گذشته کن و سولقان

آمار متفاوت از کشته و زخمی های طوفان تهران/۲۰کشته و کشف ۶جسد!

ناپدید شدن ۲۵ خودرو در جاده چالوس!
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 434147
سیلاب شب گذشته در تهران و به خصوص در منطقه امامزاده داوود خسارات زیادی بر جای گذاشت. آمارهای متناقضی از کشته‌شدگان سیلاب تاکنون اعلام شده است. ۵۸ نیروی امدادی کار جست‌وجو در مسیر رودخانه را بر عهده دارند و تردد به سمت امامزاده داوود ممنوع است.
آمار متفاوت از کشته و زخمی های طوفان تهران/۲۰کشته و کشف ۶جسد!
گروه جامعه جهان نيوز: ساعت ۱۹ شب گذشته بود که به یکباره هوای شهر تهران تیره و تار شد نظیر آنچه سال گذشته در تهران رخ داد.

متعاقب این رخداد در تهران بارندگی شدیدی آغاز شد که در عرض چند ثانیه تبدیل به سیلاب و آبگرفتگی شدید در معابر شهر تهران و از همه مهمتر ریزش کوه در منطقه امامزاده داوود تهران شد.

۲۰ کشته در حادثه امام زاده داوود

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس خبر داد طوفان دیشب ۲۰ کشته بر جا گذاشت.

ابوالفضل قناعتی با اشاره به طوفان و سیل شب گذشته اظهار داشت: بر اثر این بارندگی و سیل مقداری از کوه‌های سمت امامزاده داوود ریزش کرده است.

وی تصریح کرد: به علت ریزش کوه، تعدادی از درختان شکسته و به همراه مقداری سنگ حرکت کرده و در مسیر پل کیگا قرار گرفته و به همین جهت تعدادی از شهروندان که در این مسیر قرار گرفته‌اند جان خود را از دست داده‌اند.

قناعتی گفت: البته آماری که هنوز قطعی نیست اما حدوداً ۲۰ نفر تلفات در این حادثه داده شده است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: شب گذشته و در پیرو حادثه شهردار منطقه نیز در محل حاضر شد.

جزییات جدید از حادثه ریزش کوه در امام زاده داوود

به گفته یکی از شاهدان عینی یک لامپ روشن در این محدوده نبود و هوا بسیار تاریک و تمام جاده را گل و لای گرفته بود.

ماموران تا صبح مسیر را باز کردند.

مسیر از ۴ کیلومتر بالاتر از پل کن تا مسیر بیراه کشار بسته شده بود.

۲ هزار و ۵۰۰ ماشین پشت این ریزش گرفتار شده بودند و راهداری باید راه را باز می کرد. بعد از چند ساعت فعالیت یک باریکه راه باز شد و ماشین ها تک تک حرکت می کردند و تا صبح کل مسیر باز شد ولی به قدری تاریکی بود که کسی متوجه فوتی یا سقوط در دره نمی شد.

مردم در کوهستانی گرفتار شده بودند که یک لامپ نداشت و شرایط بسیار سخت بود.

عملیات جستجو و امداد رسانی ادامه دارد/ برق منطقه قطع شد

رودخانه در مسیر امامزاده داود طغیان و کوه ریزش کرد. تونل سولقان بسته شد و افرادی که برای تفرج به کن رفته بودند پشت تونل گرفتار شدند.

بعد از عملیات ماشین‌ها تخلیه و راه یکطرفه شد.

براساس این گزارش آتش‌نشانی‌، اورژانس‌، هلال احمر و سایر عوامل به منطقه آسیب دیده رفتند تا به مردم آسیب دیده امدادرسانی کنند.

روستاهای اطراف کن آسیب دیده و همچنان جستجو و ونجات ادامه دارد.

تا ساعت ۴ صبح مسیر باز شد، برق منطقه هم قطع شده بود.

طوفان مصدومی نداشت/ خسارت مالی زیاد بود

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت:‌ خوشبختانه تاکنون طوفان دیروز مصدومی نداشته است، ولی خسارت‌های مالی برجا گذاشته است.

جلال ملکی در گفت‌وگو با فارس، گفت: ساعاتی قبل طوفانی با سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت در پایتخت به وقوع پیوست که در اثر این طوفان تعدادی از درختان شکسته شده و چند داربست نیز در سطح خیابان‌ها ریزش کرده بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز نیروهای خدمات شهری شهرداری در حال پاکسازی معابر و خیابان‌ها هستند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: تاکنون ۴۰ حادثه در پایتخت اتفاق افتاده است و نیروهای آتش نشانی با آماده‌باش کامل در صحنه‌های حوادث حضور داشته‌اند.

ملکی افزود: در اثر حوادث تعدادی از ماشین‌های شخصی دچار آسیب‌هایی شده بودند.

ملکی یادآور شد:‌ از سوی سازمان هواشناسی وقوع طوفان از قبل به سازمان آتش نشانی شهر تهران اعلام نشده بود و ستاد مدیریت بحران شهر تهران وقوع طوفان را به آتش نشانی گزارش داد.

اظهارات سازمان امداد و نجات هلال احمر در خصوص حادثه

این در حالی است که معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به وقوع سیلاب در رودخانه جاده امامزاده داوود گفت:‌ این سیلاب، جان ۳ نفر را گرفت.

حسین درویشی در مورد آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان در جاده امامزاده داوود، گفت:‌ خوشبختانه اکنون جاده امامزاده داوود بازگشایی شده و تمام خودروهایی که در جاده گیر کرده بودند از منطقه تخلیه شده است.

وی با بیان اینکه ۵۸ نیروی امدادی کار جست‌وجو در مسیر رودخانه را بر عهده دارند، گفت: متأسفانه کنار رودخانه و جاده چند خودروی بدون سرنشین پیدا شده که امدادگران احتمال می‌دهند صاحبان این خودروها در سیلاب افتاده باشند، به همین دلیل کار جست‌وجو را در مسیر رودخانه انجام می‌دهند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات خاطر نشان کرد: متأسفانه سه نفر از هموطنان که در حاشیه رودخانه حضور داشتند به داخل سیلاب افتاده و جان خود را از دست داده‌اند.

تردد از میدان کوهسار به سمت امامزاده داود ممنوع است

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام اینکه در حال پاکسازی مسیر امامزاده داود هستیم، گفت: تردد خودروها از میدان کوهسار به سمت امامزاده داود ممنوع است.

سرهنگ عابدی جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در حال حاضر تردد از امامزاده داود به کوهسار بدون مشکل اما از میدان کوهسار به سمت امامزاده داود ممنوع است.

وی گفت: عوامل سازمان‌های امدادی در حال پاکسازی مسیر از بقایای گل و لای هستند و به محض کامل شدن این پاکسازی، هر دو مسیر برای تردد باز خواهد شد.

عابدی درباره تعداد تلفات و خودروهای گرفتارشده در گل و لای نیز گفت: ما مرجع اعلام تلفات نیستیم، اما حدود ۶ خودرو و چندین دستگاه موتورسیکلت در گل و لای گیر کرده بودند.

عابدی افزود: در کل شهر تهران، شب گذشته چندین مورد آبگرفتگی معابر و چند مورد هم قطع درختان داشتیم که در زمان مناسب، معابر پاکسازی شد.

آمار کشته شدگان متفاوت است/برخورد خودروها به تاسیسات عمومی/جاده همچنان مسدود است

رحمتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای مقابله با سیلی که شب گذشته در منطقه کن و سولقان در استان تهران اتفاق افتاد اظهار داشت: در حال حاضر از وضعیت بحران خارج شده‌ایم ولی همچنان نیروهای امدادی و خدماتی در حال کمک‌رسانی به سیل‌زدگان این بخش هستند و تا ساعاتی دیگر جلسه مشترکی با دستگاه‌های زیرمجموعه از جمله هلال‌احمر، اورژانس و دیگر دستگاه‌ها برگزار می‌شود و میزان خسارت وارده اعلام خواهد شد.

وی درباره تعداد کشته شدگان سیل شب گذشته اظهار داشت: آمارهای متفاوتی در این باره اعلام می‌شود ولی آمار رسمی که تاکنون مشخص شده و پزشکی‌ قانونی تایید کرده است حاکی از آن است که دو نفر در این سیل جان خود را از دست داده‌اند و احتمال افزایش آن نیز منوط به تایید قوه قضاییه وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نیز اظهار داشت: خسارت مالی بسیاری این سیل بر جا گذاشته است و خودروهایی به تاسیسات عمومی برخورد کرده است و جاده‌های مرتبط با کن و سولقان همچنان مسدود است.

عزت‌الله خانمحمدی فرماندار شمیرانات نیز اظهار داشت: در شهرستان شمیرانات بارندگی‌های شب گذشته خسارتی بر جا نگذاشته بلکه تعدادی از روستاها برق آنها قطع شده بود که وصل شده است.

بازگشایی جاده امامزاده داوود

از سوی دیگر رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از بازگشایی جاده امامزاده داوود خبر داد.

سرهنگ مراد مرادی در این باره گفت: جاده امامزاده داوود که شب گذشته در پی ریزش کوه مسدود شده بود، حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز پس از عملیات سنگین عوامل راهداری و پلیس راهور بازگشایی شد و هم‌اکنون تردد در این محور امکانپذیر است.

وی با اشاره به تخریب بخش‌هایی از شانه خاکی جاده در پی حادثه شب گذشته اظهار کرد: به همین دلیل تا اطلاع‌ثانوی تردد وسایل نقلیه سنگین اعم از اتوبوس و کامیون از این محور ممنوع است و می‌بایست از مسیرهای جایگزین برای رسیدن به مقصد استفاده شود اما درخصوص دیگر وسایل نقلیه محدودیتی وجود ندارد.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره وضعیت ترافیکی در این محور نیز گفت: تردد در این محور عادی است و مشکل ترافیکی گزارش نشده است.

مرادی همچنین با اشاره به آب‌گرفتگی برخی معابر پایتخت در پی بارندگی‌های دیشب اظهار کرد: شب گذشته عوامل راهور در آماده‌باش کامل قرار داشتند و با توجه به اینکه ترافیک سنگین و نیمه سنگین در بسیاری از بزرگراه‌ها و معابر شهر وجود داشت، عوامل پلیس و شهرداری با همکاری یکدیگر اقدام به خدمت‌رسانی به شهروندان کردند.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: ساعاتی پس از بارندگی‌ها، عوامل آتش‌نشانی و شهرداری اقدام به بازگشایی معابر کرده و دیگر مشکلی از جهت آب‌گرفتگی معابر یا شکستن درخت‌ها وجود ندارد و تردد به شکل عادی در حال انجام است.

چالوس و هراز همچنان مسدود

سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از تداوم انسداد محور هراز خبر داد و گفت که محور چالوس نیز مسدود شده است.

سرهنگ نادر رحمانی درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور در نخستین روز پس از تعطیلات گفت: شب گذشته شاهد ترافیک پرحجم بازگشت از سفرها به ویژه از استان‌های شمالی کشور بودیم که این وضعیت تا بامداد امروز ادامه داشت اما از صبح امروز جاده‌ها از مسافران تعطیلات اخیر تخلیه شده و تردد به شکل عادی در کلیه محورهای مواصلاتی کشور در حال انجام است.

وی درباره وضعیت محور هراز که شب گذشته در پی ریزش کوه مسدود شده بود، گفت: جاده هراز همچنان مسدود است ضمن اینکه ساعاتی پس از انسداد هراز، جاده چالوس نیز در پی ریزش کوه مسدود شد.

سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره اینکه رانندگان برای رسیدن به مقاصد خود از چه مسیرهایی می‌توانند استفاده کنند، گفت: جاده فیروزکوه و همین‌طور جاده رشت قزوین دو مسیر جایگزینی هستند که تا بازگشایی محور هراز و چالوس به عنوان مسیر جایگزین باید از آنها تردد کرد.

وی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ از رانندگان و مسافران خواست برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی و همین‌طور امدادرسانی به حوادث احتمالی در هر ساعت شبانه‌روز با این شماره تماس بگیرند.

سیل و رانش زمین در جاده چالوس

معاون مرکزفوریت‌های پزشکی استان البرز نیز از وقوع حادثه سیل و رانش زمین در منطقه چالوس خبرداد.

آرش رحمتی درگفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: این حادثه شامگاه گذشته (۲۸ تیرماه) درمحور منطقه چالوس محدوده روستای سیجان اتفاق افتاد.

وی خاطرنشان کرد: مصدومان حادثه پس از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان‌های شهید باهنر و شهید مدنی منتقل شدند.

رحمتی افزود:علاوه براین متاسفانه این حادثه سه فوتی نیز درپی داشت که دو نفر از آنها زن و یک نفر مرد بود که احتمال افزایش آن نیز وجود دارد.

این مسئول گفت: سیل و رانش زمین به دلیل بارندگی زیاد دیروز منطقه چالوس اتفاق افتاد که خوشبختانه با اقدامات به موقع اورژانس و نیروهای امدادی کمترین خسارت جانی را درپی داشت.

رحمتی درخصوص تعداد مفقودی‌های این حادثه ادامه داد: هنوزآمار واقعی مفقودین این حادثه مشخص نشده ولی با مراجعه برخی خانواده‌ها مبنی برگم شدن برخی ازاعضای خانواده‌اشان پیش بینی می‌شود بین هفت تا ۱۲ نفرمفقود شده باشند.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرزگفت: آمار قطعی فوتی‌های این حادثه تا کنون طبق آمار مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز سه نفر بوده که احتمال افزایش این تعداد وجود دارد.

وی ابراز کرد: برای امداد رسانی به مصومان این حادثه ۱۲ آمبولانس و یک اتوبوس امبولانس به محل اعزام شدند.

وی در پایان یادآورشد: هنوز هم دو دستگاه آمبولانس در روستای سیجان مستقر است تا به مصدومان احتمالی امداد رسانی کند.

کارگروه سیلاب در فرمانداری تهران تشکیل شد

کارگروه سیلاب شهر تهران که شب گذشته در کن و سولقان و امامزاده داوود اتفاق افتاد صبح امروز در فرمانداری تهران تشکیل شد.

در این کارگروه به جمع بندی نهایی میزان خسارات وارده و کشته شدگان پرداخته می‌شود و نمایندگان دستگاه‌های امدادی، درمانی و خدماتی نیز در این کارگروه حضور دارند.

واژگونی خودروها در سیلاب شب گذشته/آماری از کشته شدگان نیست/ارائه اطلاعات دقیق تا ساعتی دیگر

پرویز سروری عضو شورای شهر تهران به حادثه شب گذشته در جاده امامزاده داود اشاره کرد و گفت: این حادثه در ۲ مسیر رخ داد یکی در مسیر پر پیج و خم و باریک امامزداده داود و دیگری در روستای وردیج و باریج.

به گفته سروری این روستا در محدوده فرمانداری تهران و بخشداری کن بوده و ربطی به شهرداری نداشته است، اما عوامل شهرداری با کمک راهدای مسیر را باز کردند.

وی با اشاره به اینکه این سیلاب خسارت زیادی به بار آورده است، گفت: خسارت هم جانی و هم مالی بوده است و امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

سروری با تأکید بر این موضوع که قطعاً این حادثه تلفاتی داشته است، گفت: اطلاعات دقیقی هنوز از تعداد کشته‌شدگان به دست نیامده است.

وی ادامه داد: ظرف چند ساعت آینده اطلاعات تکمیل می‌شود.

سروری با اشاره به اینکه همکاری خوبی بین مجموعه‌های بین بخشی صورت گرفته است، گفت: این حادثه در حوزه راهداری بوده است.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه باید از این حوادث عبرت بگیریم، گفت: هر جا که به طبیعت تعرض شده، طبیعت انتقام خود را اینگونه گرفته است.

وی با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرقانونی در حریم رودخانه‌ها صورت گرفته است، گفت: بیشتر خسارات نیز در حاشیه رودخانه‌ها بوده است.

وی همچنین به چپ شدن بسیاری از ماشین‌ها در اثر سیلاب اشاره کرد و گفت: اطلاعات دقیقی از تعداد خودروهای واژگون شده نیست.

جسد ۶ نفر در جاده امامزداده داوود پیدا شد/ احتمال افزایش اجساد

فرماندار تهران به حادثه شب گذشته در جاده امامزاده داوود اشاره کرد و گفت: اجساد ۶ نفر پیدا شده و احتمال افزایش اجساد وجود دارد.

عیسی فرهادی با بیان اینکه هلال احمر و پزشکی قانونی باید اجساد را شناسایی کنتد گفت:‌ بعد موضوع اعلام می‌شود.

یه گفته فرماندار تهران، یک نفر چینی در بین اجساد بوده و احتمالاً تبعه‌های کشور افغانستان نیر بوده‌اند چرا که در آن مسیر مشغول فعالیت بوده‌اند.

ناپدید شدن دو کارگر چینی/ از بین رفتن باغات سنگان

سیل در روز گذشته خسارت مالی و جانی زیادی را به مناطق سولقان و سنگان وارد کرد و در پی این حادثه تعدادی از شهروندان، کارگران چینی ناپدید شده‌اند.

در پی بارندگی، طوفان و سیل شب گذشته در تهران خسارات مالی و جانی زیادی به اطراف تهران از جمله مناطق سنگان و سولقان وارد شده است.

در پی این حادثه جاده سولقان و سنگان در حال حاضر مسدود بوده و تنها ماشین‌های امدادی، پلیس و عوامل شهرداری حق تردد در این جاده را دارند.

به گفته علی یکی از مسئولین کارگران پروژه آزادراه تهران-شمال، دو نفر از کارگران چینی روز گذشته به دلیل سیل ناپدید شده‌اند و تاکنون خبری از این دو کارگر چینی نشده است.

این گزارش حاکی از آن است که همچنان جاده سولقان به طرف سنگان همچنان مسدود بوده و برخی از ماشین ها همچنان زیر آوار سنگین مانده‌اند.

به گفته اهالی منطقه سنگان، خسارت زیادی به باغات این منطقه وارد شده است و درختان زیادی در این باغات از بین رفته است.

عوامل شهرداری تهران (معاونت خدمات شهری) به همراه نیروهای اورژانس، امداد و پلیس در تلاشند که مشکلات بوجود امده در مناطق سنگان و سولقان را مرتفع سازند.

به گفته یکی از سفره خانه‌داران منطقه سولقان، تعداد قابل توجهی از مغازه‌ها و سفره خانه‌ها روز گذشته در مسیر سیل قرار گرفتند و خسارت زیادی به صاحبان این مغازه ها وارد شده است.

به گفته این فرد، روز گذشته در حالی سیل رخ داد که تعداد قابل توجهی از مردم در سفره‌خانه‌ها حضور داشته‌اند.

کشف جسد یک زنِ محلی از رودخانه امام‌زاده داوود

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به باز شدن مسیر شمال به جنوب جاده امام‌زاده داوود(ع)، تردد از میدان کوهسار به‌سمت امام‌زاده را ممنوع اعلام کرد و از کشف جسد یک زنِ محلی از رودخانه خبر داد.

سرهنگ حسن عابدی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت ترافیکی در محور امام‌زاده داوود(ع) اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر در مسیر شمال به جنوب این محور یعنی از امام‌زاده داوود(ع) به‌سمت کن، هیچ مشکلی وجود ندارد و تردد در این مسیر در جریان است.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در حال حاضر تمام بار ترافیکی در این مسیر تخلیه شده است و هیچ خودرویی در مسیر امام‌زاده تا کن باقی نمانده است.

وی افزود: البته با توجه به آبگرفتگی پلی در منطقه «کشار» و وجود گل و لای فراوان در این بخش، تردد از میدان کوهسار به‌سمت امام‌زاده ممنوع است.

عابدی در پایان با اشاره به آخرین وضعیت مسافرانی که عصر دیروز احتمالاٌ در حاشیه رودخانه امام‌زاده داوود اتراق کرده و چادر زده بودند و تلفات احتمالی طغیان روز گذشته این رودخانه عنوان کرد: طبق آخرین اخبار، صبح امروز جسد یکی از زنان محلی از آب گرفته شد و تعدادی از اجساد نیز توسط عوامل امداد و نجات هلال احمر از رودخانه گرفته شدند ولی هنوز آمار کاملی از تلفات این سیلاب در دست نیست.

نجات ۵۰۰۰ تن / ادامه امدادرسانی‌ در هراز و چالوس

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر با اشاره به بارندگی‌های روز گذشته در ۹ استان کشور و جاری شدن سیل و آبگرفتگی در این استان‌ها، گفت: ۵۰۰۰ تن از هموطنان گرفتار در سیل و آبگرفتگی تا صبح امروز خدمات امدادی لازم را دریافت کرده‌اند.

مرتضی مرادی‌پور با اعلام گزارش عملیات امداد و نجات ۴۸ ساعت گذشته با توجه به بارش‌های شدید در برخی استان ها و وقوع سیل و آبگرفتگی و همچنین انسداد مسیرهای منتهی به رودخانه‌ها، گفت: سیل و آبگرفتگی در استان‌های تهران، البرز، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، کرمان، قزوین، کردستان و مازندران خساراتی را به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: با توجه به وقوع سیل و آبگرفتگی در برخی استان‌ها و بازگشت مسافران از سفرهای تعطیلات عید سعید فطر، در محورهایی چون سقز، سنندج، کرج – چالوس، فیروزکوه، هراز و امامزاده داوود هموطنان دچار حادثه شدند.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به امدادرسانی در محور کرج – چالوس به طور مشخص در روستای سیجان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به بارش و آبگرفتگی در محورهای منتهی به رودخانه‌ها، امدادرسانی‌های لازم صورت گرفت و عملیات امداد و نجات در این روستا همچنان ادامه دارد.

وی درباره امدادرسانی به مردم گرفتار در تونل در جاده امامزاده داوود، اظهار کرد: تیم‌های عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان‌های تهران و البرز نیز در محورهای فیروزکوه و هراز به صورت پراکنده به امدادرسانی پرداختند؛ اما در جاده امامزاده داوود (ع) در محدوده روستای سنگان، ریزش تونل منجر به مسدود شدن این جاده شد و تعدادی از هموطنان با انسداد مسیر در تونل گرفتار شده بودند که امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر نسبت به رهاسازی ۲۰ تن از افراد گرفتار در تونل اقدامات لازم را انجام دادند.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، مرادی پور افزود: با توجه به اینکه جاده امامزاده داوود در محدوده شهری قرار دارد، راهداری، آتش نشانی و همچنین اداره کل مدیریت بحران استان تهران، به همراه هلال احمر در عملیات حضور دارند و انجام عملیات امداد ونجات و امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

به گفته مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر، عملیات امداد و نجات در محورهای مواصلاتی امامزاده داوود، هراز و چالوس هنوز به پایان نرسیده است، آمار نهایی مصدومان پس از اتمام عملیات اعلام خواهد شد.

ناپدید شدن ۲۵ خودرو در جاده چالوس

رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام خبر افزایش ۱۴ درصدی سفر و کاهش ۱۱ درصدی تصادفات در تعطیلات عید فطر، از مسدود بودن جاده چالوس و هراز خبر داد و توضیحاتی در خصوص ناپدید شدن ۲۵ خودرو در جاده چالوس ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار تقی مهری با اشاره به تمهیدات پلیس راهنمایی و رانندگی قبل از ماه مبارک رمضان برای مرحله دوم سفرهای تابستانی و عید سعید فطر اظهار کرد: مرحله دوم اجرای طرح تابستانی سفرها با هماهنگی تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی و با محوریت پلیس اجرا شد.

وی به تدابیر فرمانده ناجا و نیز جانشین وی برای تعطیلات عید فطر و نیز آمادگی مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور خصوصا استان‌های شمالی و استان‌های همجوار اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم با بهره‌گیری از پلیس‌های تخصصی، به‌کارگیری نیروی انسانی و تجهیزات لازم، بستر سفر خوبی را برای هموطنان فراهم کنیم.

مهری از افزایش ۱۴ درصدی سفر و نیز کاهش ۱۱ درصدی تصادفات فوتی در تعطیلات چهار روزه عید فطر امسال در مقایسه با سال گذشته خبرداد و گفت: طی این مدت ۶ میلیون تردد در سطح کشور به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در این ایام، سفر و تردد در محورهای چالوس ۳۱ درصد، هراز ۵۰ درصد، قم – اصفهان ۶۷ درصد، فیروز کوه ۳۴ درصد، آزاد راه‌های قزوین- رشت ۱۱ درصد، چناران – مشهد ۳۴ درصد و تهران – قم دو و نیم برابر رشد داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از انسداد جاده‌های چالوس و هراز ( تونل یک) به علت ریزش کوه خبرداد و گفت: همچنین منطقه ورسک و دوآب محور فیروزکوه که شب گذشته مسدود و به صورت مقطعی باز شده بود هم اکنون بسته است و تردد خودروها به صورت یک لاین و مقطعی انجام می‌شود.

مهری درباره ناپدید شدن ۲۵ خودرو در جاده چالوس، گفت: این حادثه در ۱۷ کیلومتری شهر کرج در مسیر مرزن آباد که یک طرفه بوده، رخ داد و احتمالاً این حادثه در مسیر اصلی که پلیس حضور دارد، اتفاق نیفتاده است زیرا ماموران ما چنین حادثه‌ای را مشاهده نکردند؛ سیل زدگان به علت بارندگی و ریزش سیلاب دچار حوادث طبیعی شدند نه حوادث جاده‌ای.

وی به امدادرسانی پلیس راه، فرماندهی انتظامی استان البرز و دستگاه‌های امدادی برای کمک به حادثه دیدگان سیل شب گذشته اشاره کرد و از مسافران استان‌های شمالی کشور خواست تا بازگشایی کامل جاده‌ها حتی الامکان بازگشت خود را به تعویق بیندازند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه رانندگی در هوای بارانی با شرایط عادی فرق می‌کند، به رانندگان توصیه کرد: در شرایط بارانی و مه آلود با چراغ‌های روشن رانندگی کنند و ضمن توجه به دستورات پلیس و حفظ فاصله طولی با خودرو جلویی، با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خاطرنشان کرد: همچنین صبح امروز بر اثر بارندگی شدید و نیز جاری شدن سیلاب، رستورانی در ۲۰ کیلومتری جنوب مرزن آباد به سمت کرج دچار آسیب شد که بر اثر این حادثه این جاده نیز مسدود شده است، البته ماموران پلیس و راهداری درصدد هستند تا جاده مزبور را باز کنند.

آخرین آمار تلفات طوفان تهران اعلام شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اداره کل پزشکی قانونی تهران اعلام کرد: تاکنون سه مورد فوت ناشی از طوفان روز یکشنبه ۲۸ تیرماه در شهر تهران از طرف مقامات قضایی به پزشکی قانونی استان ارجاع شده است.

تا این ساعت جسد سه نفر که در اثر طوفان دیروز جان خود را از دست داده‌اند به دستور مقام قضایی جهت تعیین هویت و علت فوت به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی استان ارجاع شده است‌.
منبع: فارس، تسنیم، ایسنا و باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Australia
حالا که دیگه تحریم ها از بین می روند واقعا باید دولت فکر اساسی کند. یک باراندگی ساده و دهها مرگ...واقعا جهان چندم به این میشه گفت؟
Iran, Islamic Republic of
خدا خیر بده عوامل امدادی که به مردم کمک کردند. نکته جالب کارگر های چینی بودند!! ما از چین کارگر هم وارد می کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
یعنی ما کارگر چینی هم داریم
طالب
اللهم اغفرلی الذنوب التی تنزل البلاء
الهی العفو العفو العفو...
خدایا شرمنده ایم از همه گناهانی که غضب و خشم تو را به همراه داشته