چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۲۲
رئیس جبهه اصلاح طلبان مطرح کرد:

اگر دولت فعالیت مستقل انتخاباتی کند، اصلاح‌طلبان از روحانی عبور خواهند کرد

يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 410143
رئیس جبهه اصلاح طلبان گفت: اگر دولت به صورت مستقل فعالیت انتخاباتی کند حمایت اصلاح‌طلبان را از دست می‌دهد.
اگر دولت فعالیت مستقل انتخاباتی کند، اصلاح‌طلبان از روحانی عبور خواهند کرد
به گزارش جهان، علی فایضی رئیس جبهه اصلاح طلبان در گفت‌وگو با تسنیم، درباره زمزمه‌هایی در مورد ورود دولت به عرصه‌های انتخاباتی اظهار داشت: انتقاد از مقتضیات فطرت انسان‌هاست لذا اگر انتقادی از دولت‌ می‌کنیم بیشتر جنبه سازندگی دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون مرجع رسمی ورود دولت به عرصه انتخابات را اعلام نکرده است و بنده در این مورد چیزی ندیده‌ام، ادامه داد: همه دولت‌ها در دنیا به آینده و انتخابات، نظر دارند منتهی این در گرو تحقق سه مطلب از سوی دولت است؛ یعنی در همه کشورها دولتی در انتخابات آینده پیروز می‌شود که چند شرط را رعایت کند و دولت ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

رئیس جبهه اصلاح طلبان با بیان اینکه در هر دولتی جریان موافق و جریان مخالف وجود دارد، افزود: نخستین شرطی که یک دولت برای پیروزی در انتخابات باید داشته باشد، این است که از جریانی که به رئیس جمهور رأی داده است، حمایت کند. اما متأسفانه در دولت آقای روحانی، جریانی که از ریاست جمهوری وی در انتخابات حمایت کردند، مورد حمایت قرار نگرفتند و حتی اگر نامه‌ای از سوی این جریان برای آقای روحانی ارسال شده، پاسخی به آن داده نشده است. وقتی که در هر دولتی نسبت به جریان حامی بی اعتنایی وجود داشته باشد، آن دولت پایگاه خود را از دست می‌دهد.

فایضی گفت: شرط اول برای پیروزی در مجلس و ریاست جمهوری این است که آن دولت به جریان‌های حامی خود بها دهد؛ متأسفانه این موضوع یا در مملکت ما نیست یا کمرنگ است. گفته می‌شود که اصلاح طلبان در دولت حضور دارند، ولی باید بگویم که اصلاح طلبان در دولت یازدهم حاکم نشده‌اند بلکه غیراصلاح طلبانی که می‌توان عنوان تکنوکرات را برای آنها گذاشت، در دولت حضور دارند؛ البته دو تا سه نفر از اصلاح طلبان در دولت حضور دارند ولی برخی از وزرای دولت یازدهم یا اصلاً اصلاح طلب نبوده‌اند و یا سابقه اصلاح طلبی ندارند با این وجود برخی می‌گویند که دولت یازدهم به نام اصلاح طلبی بوده است.

وی با اشاره به شرط دوم برای پیروزی دولت در انتخابات اظهار داشت: هر دولتی شعاری دارد و برخی دولت‌ها ملزم به تحقق آن هستند؛ ولی شعار باید محقق شود و شعار تحقق پیدا نمی‌کند مگر با دو شرط؛ اول اینکه دولت اتاق فکر تشکیل دهد و دوم اینکه رایزنی داشته باشد و موانع تحقق شعارهای خود را شناسایی کرده و برطرف کند. بنابراین دولت برای پیروزی در انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری باید به شعارهای خود عمل کند.

رئیس جبهه اصلاح طلبان با اشاره به شرط سوم برای پیروزی دولت در انتخابات گفت: شرط سوم این است که عواملی که دولت بر سر کار می‌آورد، ضد دولت نباشند یعنی افراد جدید را در دولت به کار بگیرد. به این معنی که دولت در سطح مدیران کل یا وزرا ویراستاری سیاسی و فکر کند تا بتواند موفق باشد و اگر دولتی بخواهد فعالیت غیرعلنی انجام دهد اگر این سه شرط را رعایت کند، مانند این است که در زمینه پیروزی در انتخابات در حال کار کردن است.

فایضی تأکید کرد: اگر دولت بخواهد به صورت مستقل فعالیت انتخاباتی کند، ممکن است اصلاح طلبان رویکرد دیگری را اتخاذ و از دولت آقای روحانی عبور کنند و یا فرد دیگری را مطرح کنند و در این صورت تحقق این امر دولت حمایت اصلاح‌طلبان را از دست می‌دهد. بنابراین اگر فعالیت مستقل انتخاباتی دولت را مشروط قرار دهیم، همیشه احتمال آن وجود دارد که دولت حمایت اصلاح‌طلبان را از دست دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


میلاد
عاقبت رحم اجاره ای همین می شه
Iran, Islamic Republic of
دلتو خوش نكن آقا ميلاد دولت و اصلاح طلبان در نهايت با يك ليست وارد ميشوند
ببینید به نظر من رئسای جمهور قبلی خودشون یه طرفدار مردمی دارند اما روحانی خیر همین الان هم اگر عارف کنار نمی رفت عمرا رای میاورد
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان کلا به فکر عبور از روی همه چیز هستند اینها حتی به سرکرده خودشان هم رحم نکردند و در اواخر دوران اصلاحات پروژه "عبور از خاتمی" را کلید زده بودند. ساختار شکنی و هیاهو و غوغاسالاری از مشخصه های بارز اصلاح طلبی است که بارها در طول این سالیان شاهد آن بوده ایم.کلا و همیشه در حال عبورند به هر قیمتی و تحت هر شرایطی باید خودی نشان بدهند که مثلا ما یک جریان سیال و تاثیرگذار در جامعه هستیم. حالا چطور ؟ با چه شرایطی؟ چه زمانی؟ چرا و... سوالاتی هستند که با هزار بهانه عقل خود و برای تامین منافع خود و جناح خود توجیه می کنند کاری هم به آثار و تبعات آن ندارند... مسئولیت پذیری هم که تعطیل .... یادمان نرفته که در آتش فتنه 88 چطور هر هیزم می آوردند ولی در جریان رای اعتماد مجلس در سال 92 ؛ می گفتند کی بود کی بود من نبودم!!!
Iran, Islamic Republic of
صد در صد عبور می کنند سال 96 معلوم می شه
94 نزدیک تره
Mansoor
مردم به صداقت آقای روحانی و به افکار خوب آقای روحانی رای دادند نه به راست یا چپ بودن، به اصولگرا بودن یا اصلاح طلب بودن
سرور
کلا همه شما خوبید باصداقت با افکار با افکار خوب نه‌راست نه‌چپ باسواد و .. ... .... بقیه بد بد بد.
Iran, Islamic Republic of
حکایت همان گنجشک را دارد که به درخت گفت خودت را محکم بگیر می خواهم بپرم!!!!!!!!!!!!!!!
United States
خخخخخخخخخخ
جالب بود
United States
مستقل هم باشه اصلا رای نمیاره
میلاد
رنگ بنفش ترک خورده
نخیر قربونت تحریمها ترک خورده
United States
شماها ترک خوردین در سال 92 و در 94 ترک به شکاف تبدیل خواهد شد
رضا
اینها عبور از همه چیز رو استادند از دین و امام حسین علیه السلام و ایرانی بودن و عرق میهنی و گرفتن پولهای انگلیسی و رژیمهای تکفیری برای فتنه و خرابکاری و خیانت و دوستان قدیمی تکنوکرات و اعتدال و امیدو امید بستن به کثیف ترین رژیم صهیونیستی و گذشتن از لیدر و آیت الله !!! اصولا هیچکس رو بهتر و سالمتر از خودشون نمیدونند هفته ویجار هم هستند کارگزارو مشارکت و چریکیهای پیر و عاشق غرب و ندا و اعتمادو باران و ....و هیچکدوم هم همدیگر رو قبول ندارند
حسین
این کیه دیگه، تا حالا اسمش نشنیده بودم!!!!!، مطمئنین اصلاح طلبه؟
مجیداعتمادی
هردوره دولتها یک تشکل دولت ساخته را ایجاد کردند وقتی که مسئولیت دارند به ظاهر کارشان پیش میرود ولی غافل اند که مردم به رفتار واعمال دولتیان توجه دارند نه به سخنان وتبلیغات گمراه کننده
عبور کنن به کجا برن؟ زباله دان تاریخ؟
اصلاح طلب ها باز رفتن در توهم
احمد
ا سلاه تلبان وعتدال دو روی یک سکه
احمد
اصلاح طلبان و عتدال دو روی یک سکه
اصلاح طلبی که به فکر مردم نیست همین الان دولت راتحویل بدهند بهتر است . فشار رو مردم بی سابقه بوده. اصلاح طلب فقط میتینگ سیاسی و شعار بدون عمل.