جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱
۳

شرط جیره بندی نشدن آب در پایتخت

چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۹
کد مطلب: 370742
استاندار تهران با بیان اینکه مردم تهران در ۳ ماه گذشته حدود ۳ درصد افزایش مصرف آب داشته اند، گفت: اگر مردم تهران در مصرف آب ۲۰ درصد صرفه جویی کنند، تابستان را بدون جیره بندی پشت سر می گذاریم.
به گزارش جهان، حسین هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: طبق برآورد وزارت نیرو در تابستان امسال اگر مردم ۲۰ درصد مصرف را کاهش بدهند هیچ مشکلی وجود ندارد و جیره بندی آب نخواهیم داشت.

به گفته وی، هرجا که مردم کمک کنند مشکلات برطرف می شود و البته اگر همکاری کنند به نفع خودشان است و می توانیم تابستان را به سلامت پشت سر بگذرانیم. استاندار تهران با بیان اینکه طی سه ماه گذشته در میزان مصرف آب ۲ تا ۳.۵ درصد افزایش داشتیم اظهار داشت: امیدواریم مردم در تابستان هشدار ها را جدی بگیرند و با صرفه جویی در مصرف آب مانع از جیره بندی آب شوند.

هاشمی تصریح کرد: البته حتی اگر تابستان امسال را بدون جیره بندی آب پشت سر بگذرانیم بایستی برای سالهای آینده فکر اساسی کرد چرا که مشکل کمبود آب در تهران جدی است.

وی در خصوص سلامت آب شرب تهران یادآور شد: در حال حاضر تمام عناصر و املاح آب در حد مجاز است و مردم مطمئن باشند که اگر کوچکترین مشکلی داشته باشد وزارت بهداشت فورا گزارش می دهد.

استاندار تهران در ادامه گفت: وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست باید به صورت مداوم بر منابع آب شور نظارت کرده تا مبادا از نظر نیترات و دیگر املاح خطرناک منابع آب مشکلی داشته باشند.

وی با بیان اینکه استانداری مسئول رسیدگی و مدیریت اقدامات دستگاه های مختلف در خصوص مصرف و سلامت آب است اظهار داشت: تاکنون هیچ گزارش نگران کننده ای در خصوص آب شور دریافت نکرده ایم اما تذکرات لازم را به وزارت نیرو برای نظارت دقیق تر و جدی تر داده ایم تا مشکلی در خصوص آب نیتراته در تهران پیش نیاید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جیره بندی میشه!جیره بندی نمیشه!!جیره بندی میشه!جیره بندی نمیشه......اینطور مردم را در خوف ورجا نگه داشتن سنت دیرینه ایست که از دوران سازندگی باقی مانده تا مردم اب خوش از گلویشان پایین نره ویه روز خوش باشند ویه روز نگران تا توقعات پایین نگه داشته شود!!!همین حضرات بودند که به احمدی نژاد حمله میکردند که توقع مردم را بالا بردی!!!!
Iran, Islamic Republic of
ما ايرانيها (غريب به 90 درصد ) خود رامالك وصاحب اختيار آب و گاز و برق و مخصوصاً محيط زيست مي دانيم و به طور يقين مي توان گفت فرهنگ استفاده ازآب را بلد نيستيم و زمان آن رسيده كه يادبگيريم براي يك زندگي متوالي وبلند مدت بايد مسائل مهم را مديريت كرد ونه همچون طلبكارها آب وگاز مصرف كنيم وبه اين مصرف گرايي خودخواهانه خود نيز افتخاركنيم .
غفاری
چرا همش شریط میگذارند. اینها که عرضه ندارد آب مردم یک استان را تامین کنند خوب استعفاء بدهند .