جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آیت الله نوری‌:داعش،اسلام آمریکایی است

پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب: 380949
آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: امروز دشمنان اسلام، اسلام طالبانی، تکفیری، داعشی و در یک کلام اسلام آمریکایی را به وجود آورده‌اند تا اسلام ناب و حقیقی را به حاشیه برانند و از بین ببرند.
به گزارش جهان به نقل از حوزه نیوز، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از خواهران طلبه همدان، به تبیین جایگاه زن در اسلام و تشریح توطئه دشمنان اسلام و انقلاب در بدبین کردن زنان به اسلام پرداخت.

وی شناخت زمان را بسیار با اهمیت دانست و گفت: یکی از موضوعات مهمی که در فرهنگ اهل بیت(ع)بسیار سفارش شده است مسئله شناخت زمان است، به این معنا که انسان، باید مردم، حوادث و رخدادهای زمان را بشناسد تا فریب نخورد و مطابق با آن برنامه ریزی لازم را داشته باشد.

این مرجع تقلید وقوع انقلاب اسلامی را یک پدیده بزرگ و مهم که تغییر دهنده همه معادلات بین‌المللی بود، توصیف و اظهار کرد: در روزگاری که دشمنان، تلاش داشتند اسلام را منزوی کرده و دستورات آن را مربوط به ۱۴۰۰سال قبل قلمداد کنند و مردم و جامعه را به اسلام بدبین کنند، انقلاب اسلامی ایران به پیروزی می‌رسد و امام خمینی(ره)اسلام ناب را احیا کردند.

نوری‌همدانی افزود: امروزه نیز دشمنان اسلام و انقلاب، اسلام طالبانی، تکفیری، داعش و در یک کلام اسلام آمریکایی را به وجود آورده‌اند تا اسلام ناب و حقیقی را به حاشیه برانند و از بین ببرند که با بیداری ملت‌ها، روشنگری علمای اسلام و حفظ وحدت و یکپارچگی این توطئه آنان نیز خنثی خواهد شد.

این مرجع تقلید نقش طلاب علوم دینی در عصر حاضر را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و خطاب به بانوان طلبه گفت: بانوانی که مشغول به تحصیل علوم دینی هستید، وظیفه سنگینی به دوش شماست، چراکه دشمنان تلاش دارند زن که محور اساسی تربیت فرزند و خانواده به شمار می‌رود را به فساد بکشانند که باید شما با تبلیغ معارف اهل بیت(ع)در جامعه اسلامی به مقابله با آنان برخیزید.

نوری‌همدانی تاکید کرد: در دین مبین اسلام، زن نیز مانند مرد یک انسان است و در مقامات انسانی و معنوی هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد، بلکه آنچه در اسلام ملاک امتیاز و برتری است تقوا، علو جهاد و فضیلت است که در این موارد هیچ تفاوتی بین زنان و مردان وجود ندارد.

وی همه طلاب را به داشتن اخلاص در تحصیل توصیه کرد و افزود: بدون اخلاص کار به جایی نمی‌رسد پس سعی کنید که تنها برای رضایت الهی و ترویج معارف دین در جامعه درس بخوانید تا خدای متعال نیز لطف خود را شامل حال شما کند.