شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

فصل نوین همکاری‌ دانش‌بنیان ایران‌ و روسیه

چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب: 442247
سرفصل نوینی در همکاری های ایران و روسیه در حوزه تقویت شرکتهای دانش بنیان آغاز گردید.
به گزارش جهان، پرویز کرمی، دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان نیز درباره حواشی سفر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به مهر گفت: کشور روسیه تنها با سه کشور هند، چین و ایران کمیته عالی علمی و فناوری را تشکیل داده است. هند و چین دو کشور پیشرفته و ابر قدرت در این بخش محسوب می شوند که از لحاظ گردش مالی، علمی و فناوری وضعیت خوبی دارند و با تشکیل این کمیته، ایران نیز قرار است همپای این دو کشور در عرصه بین المللی حضور یابد.

وی افزود: در این سفر دبیر ستاد توسعه صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو، نماینده ای از ستادهای سلول های بنیادی، علوم شناختی و بایو تکنولوژی، معاون فناوری، معاون تجاری سازی معاونت علمی و فناوری، رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران ( رئیس بنیاد علم ایران) به عنوان یک گروه کاری از ایران حضور داشتند و توافقاتی که توسط این گروه انجام شده را به کمیته عالی می فرستند تا بلافاصله جنبه اجرایی پیدا کنند.

کرمی با اشاره به اظهارات معاون علمی و فناوری مبنی بر اینکه «اگر قرار است اتفاق مشترکی در دوران پسا تحریم بین ایران و روسیه انجام بگیرد باید به دو نکته توجه کرد»، گفت: اگر روس ها خواهان ورود به بازار ایران هستند یا باید صراحتا پول و آورده مالی برای سرمایه گذاری مشترک داشته باشند و یا اینکه در جهت انتقال تکنولوژی قدم بردارند.

وی با اشاره به گزارش هایی که مبنی بر خرید هواپیمای جنگنده از روسیه توسط ایران منتشر شده بود، گفت: خرید هواپیمای جنگنده را رد می کنیم چرا که این ها مربوط به وزارت دفاع هستند و خارج از گفتگو های معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *