چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۲

یک مجری ناشناس جانشین فردوسی‌پور می‌شود !

شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 58224
در حالی که دوازده روز تا شروع رقابت‌های لیگ برتر باقیمانده است، هنوز کسی‌ نمی‌داند سرنوشت برنامه 90 چه خواهد شد؟
به گزارش شبکه ایران،علی اصغر پورمحمدی، چندی‌ پیش سیاست‌های ورزشی شبکه تحت مدیریت خود را این‌گونه بیان کرد:"ما به دنبال تغییرات هستیم، امیدوارم در این زمینه موفق شویم. قصد داریم برنامه‌‌ای درباره همه ورزش‌ها تهیه کنیم. متاسفانه یکی از مشکلات ما نبود جای خالی برای پخش چنین برنامه‌هایی است که امیدوارم با راه‌اندازی شبکه ورزش این مشکلات برطرف شود."

مدیر شبکه سه سیما درباره برنامه 90 و شایعاتی که در خصوص احتمال عدم پخش این برنامه در محافل ورزشی شنیده می‌شود، توضیح داد:" پخش این برنامه ادامه دارد. البته در کنار این برنامه‌ها روی چند طرح دیگر در حال مطالعه هستیم. پارسال قصد تهیه یک برنامه خاص را داشتیم، اما به دلیل مشکلات فنی نتوانستیم آن را انجام دهیم. شاید امسال این امر محقق شود. این طرح پوشش همه مسابقه‌ها در هنگام پخش است."

سخنان پورمحمدی به عنوان تاثیر‌گذارترین فرد شبکه سوم سیما و رئیس شورای سیاستگذاری و هماهنگی ورزش رسانه‌ملی نشان‌دهنده این واقعیت است که برنامه 90 همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و مخاطبان این شبکه تلویزیونی همزمان با آغاز نهمین دوره لیگ برتر شاهد پخش این برنامه از شبکه سوم خواهند بود اما سوال اصلی این است که آیا 90 با تهیه کنندگی و اجرای فردوسی‌پور همراه خواهد بود یا این که تغییراتی در عوامل این مجموعه به وجود خواهد آمد.

از شواهد امر پیداست مدیران شبکه سوم سیما به هیچ وجه قصد ندارند پربیننده‌ترین برنامه ورزشی سیما را از دست بدهند ، چرا که 90 یکی از برنامه‌های موفق رسانه ملی به شمار می‌رود و تعطیلی این برنامه می‌تواند ریزش عمده ببیندگان این شبکه را به همراه داشته باشد.دست اندرکاران این شبکه برای برنامه‌ریزی کلان در خصوص سری جدید برنامه 90 تاکنون چندین بار به عادل فردوسی‌پور پیغام داده‌اند تا وی برنامه خود را به دفتر مدیریت اعلام کند اما بی‌تفاوتی عادل در برابر پیغام‌های مدیران شبکه این شائبه را به وجود آورد که عادل قصد همکاری سابق را با شبکه سوم ندارد، این شائبه در وهله نخست با واکنش آقا زمانی مدیر گروه ورزش شبکه سه روبه رو شد به گونه‌ای که وی جدایی فردوسی‌پور را به شدت تکذیب کرد اما غیبت‌های پی‌در پی فردوسی‌پور باعث شد این مطلب با شدت بیشتری از سوی رسانه‌های خبری دنبال شود.

تهیه کننده برنامه 90 که همه ساله برای به روز شدن برنامه پرببینده خود راهکارهایی جدیدی را به کار می‌گرفت این بار با موضعی انفعالی هیچ تمایلی از خود برای فراهم کردن مقدمات اجرای برنامه90 نشان نداد، تا زمزمه‌ها جدی در این باره در محافل ورزشی مبنی بر حذف عادل از سری جدید برنامه 90 شنیده شود.این گمانه‌زنی‌ها که از سوی هیچ مقام مسئولی مورد تائید یا تکذیب قرار نگرفت، از این قرار بود که مدیران این شبکه پس از بی‌تفاوتی عادل فردوسی‌پور به پیغام‌های آنها تصمیم گرفتند گزینه‌های پیش روی خود برای اجرای این برنامه را مورد بررسی قرار دهند تا این برنامه طبق زمان‌بندی روی آنتن بروند.

گفته می‌شود دو راهکار برای پخش سری جدید برنامه نود وجود دارد، نخست این که این برنامه با تهیه کنندگی و اجرای عادل پخش شود و دوم اینکه گروه جدیدی مدیریت این برنامه را در اختیار گیرند تا بتوانند به مخاطبان خود برنامه‌ای جدید ارائه دهند. از آنجا که هنوز عادل فردوسی‌پور برای مذاکره با مدیران شبکه چراغ سبز نشان داده احتمال شکل‌گیری راهکار دوم بسیار زیاد است، در این طرح چنین پیش‌بینی شده که اگر فردوسی‌پور حاضر به اجرای برنامه نشود یکی از مجریان فعلی شبکه سه (احتمالا پیمان یوسفی) مسوولیت اجرای برنامه برعهده گیرد و تهیه‌کنندگی آن به دست فردی دیگری سپرده شود، نکته دیگری نیز در این طرح آمده که اگر مورد موافقت مسوولان قرار گیرد به جای فردوسی‌پور یک مجری جدید و ناشناس 90 را در استودیو 14 ساختمان پخش جام جم اجرا خواهد کرد تا دگردیسی در برنامه90 به صورت کلی اجرا شود.

هرچند که تمام این مباحث به تصمیم‌گیری کلان پورمحمدی بستگی دارد اما اگر این اتفاق عملی شود می‌توان از آن به عنوان یک اتفاق جدید در ورزش سیما نام برد،چرا که تا به امروز کسی تصور نمی‌کرد روزی پربیننده ترین برنامه سیما هم دستخوش تغییر و تحولات مدیریتی شود.با این حال هنوز هم نمی‌توان با اطمینان از تغییر و تحول در برنامه 90 سخن گفت چرا که ممکن است در دقیقه 90 معادله سری جدید برنامه 90 تغییر کند و با ملاقات پورمحمدی و فردوسی‌پور دوباره شاهد حضور عادل در 90 باشیم.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


برنامه 90بدون فردوسی پور موفق نخواهد شد.اگر برنامه 90 نبود فوتبال ایران بدتر از الان می شد.
زبان سرخ سر سبز میدهد بر باد