جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۱
۷۹

دولت‌ احمدی‌نژاد کشور را به‌این‌ روز انداخت/ رابطه‌ بیکاری و کیک‌ اقتصاد

شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب: 355848
معاون اول رییس جمهور سیاست‌گذاری‌ها در دولت نهم و دهم را ناصحیح دانست و گفت: در ۸ سال گذشته درآمدهای میلیاردی بسیاری داشتیم و خرجش کردیم ولی اتفاقی نیفتاده است، این نشان می‌دهد وقتی که فکر توسعه‌ای پشت سرمایه نباشد نه تنها به توسعه کمک نمی‌کند بلکه مخالف توسعه هم می‌شود.
دولت‌ احمدی‌نژاد کشور را به‌این‌ روز انداخت/ رابطه‌ بیکاری و کیک‌ اقتصاد
به گزارش جهان به نقل از رسا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور صبح امروز در آیین افتتاحیه «نخستین نمایشگاه نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی» که در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، با انتقاد از عملکرد دولت سابق اظهار داشت: تمام کارهایی که در سال‌های گذشته با عنوان زودبازده و عناوین دیگر انجام شده باعث شد میلیارد‌ها تومان از منابع بانک‌ها رفت و ۸۰ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق بانک‌ها است که اگر این پول به بانک‌ها و فعالان اقتصادی برگردد می‌بینیم چقدر از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که حل مشکل بیکاری به جز با بزرگتر شدن کیک اقتصاد کشور میسر نمی‌شود گفت: باید شرایطی به وجود آید که سرمایه‌گذاری در کشور رشد کند و یکی از راه‌کارهای موثر کارآفرینی است.

معاون اول رییس جمهور با بیان این‌که اغلب کشورهایی که به توسعه یافتگی رسیده ‌اند کشورهایی بوده‌اند که در آموزش و سیاست‌هایشان موضوع کارآفرینی نقش جدی داشته است گفت: کارآفرینی ریسک پذیر و مخاطره پذیر است و تا این روحیه را در مسؤولیت‌ها نداشته باشیم نمی‌توانیم تصمیم بزرگ بگیریم.

جهانگیری با تاکید بر این‌که دولت مصمم است که با بهبود وضعیت کسب و کار از کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و بخش خصوصی حمایت کند گفت: احدی در این دولت نیست که به این باور نرسیده باشد که برای بیرون آمدن کشور از این وضعیت اقتصادی راهی به جز بخش خصوصی نیست.

وی با بیان این‌که سرمایه تعیین کننده اصلی نیست گفت: در ۸ سال گذشته میلیاردها تومان درآمد داشتیم و خرجش کردیم ولی اتفاقی نیفتاده است، این نشان می‌دهد وقتی که فکر توسعه‌ای پشت سرمایه نباشد نه تنها به توسعه کمک نمی‌کند بلکه مخالف توسعه هم می‌شود.

معاون اول رییس جمهور سیاست‌گذاری‌ها در دولت نهم و دهم را ناصحیح دانست و اظهار داشت: در سال ۹۳ دولت مصمم است که روند کاهنده تورم را ادامه بدهد چون تورم اصلی‌ترین دغدغه کشور است و تا کاهش پیدا نکند هیچ تصمیم جدی نمی‌شود گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نه بابا چی شد اون کلید کلید که می گفتین. اون از سبد کالاتون. این از یارانه هاتون که بیش از 70 میلیون ثبت نام کردن!!! اونم از انرژی هسته ای. آقا نمی تونید که بهانه گیری می کنین
چرا میزنی به صحرای کربلا اگه میتونی جواب حرفاشو بده
Iran, Islamic Republic of
جواب حرفهاش اینه اگر جرأت دارید و صادق هستید و نمی‌ترسید که بیش از این رسوای مردم بشید، یک مناظره باهاش برگزار کنید... اونوقت معلوم میشه که کی دروغ میگه و کی راست؟!
جالب بود
Iran, Islamic Republic of
كه چي بازم بياد دروغ بگه
يوسف
بنده خدا اين دولت براي تبرئه خود يقينا درطول 4سال آينده تمام كاستيهاي خودرا به گردن دولت قبل مي اندازد وآخر هم هيچ.به حرفهاي اينها دل خوش نكنيد
Iran, Islamic Republic of
حتما ميخواد بگه مردم اگه دلار گرونتر شده يعني ارزش پول شما بيشتر شده
Iran, Islamic Republic of
دلت براي اقتشاش و موج تو بازار سرمايه تنگ شده
United States
اقا اگه كليد نقشش اينكه درهاي بسته رو باز كنه خوب حالا به فرض غير واقع دولت با تمام درهاي بسته روبروشده كه باعثشم دولت قبلي پس كليدش به چه در ميخوره باز كنه ديگه پس چي شد
بابا کلید رو اشتباه آورده!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
والا انگار اینا اومدن رو کار که واسه ما روضه بخونن.شماها که میدونستین نمیتونین این وضعیتو درست کنین میموندین تو خونه خب
پيروز
آقاي روحاني با اين صحبت در مناظره ها راي آورد اگر كه يادتون نرفته :اگر قرار است چرخهاي سانتريفيوژ بچرخد چرخهاي زندگي مردم هم بايد بچرخد ايشون با فشار و اصرار رفتند با آمريكا مذاكره كردند تا كه اوضاع به ميلشان بچرخد هرچه رهبري و برخي بزرگان گفتند به اينها نميشود اعتماد كرد اما اينها مجددا اصرار پشت اصرار كه نه مذاكره مذاكره!! بقيه هم بيسوادند و بايد حتما از خدمات و دستاوردهاي دولت به به و چه چه بگويند كسي هم انتقاد كرد فلان است و چنان است كلاهي كه آمريكائيها برسرشان گذاشته اند مانع ميشود واقعيات را ببينند همه اشتباه ميگويند و انها درست حتي ديشب شما در بي بي سي نه شبكه داخلي اگر كسي نگويد شما به بي بي سي چرا استناد ميكنيد گفتند كه هيچ مبلغي از بانكهاي مورد نظر به ايران دلار نداده اند الان ظرف چند روز گذشته قيمتها دارد سير صعودي بخودش ميگيرد و جالب اينكه خودشان با دست خودشان در دام رفته اند دولت قبل صدميليارد دلار از پولهاي نفتش در بانكهاي خارج دپو شده بود و با حيلتهاي مختلف ميرفتند و نفت ميفروختند و معادل آن طلا به ايران وارد ميكردند احمدي نژاد هم ميگفت تحريمها ها اثري نداشته كارها را به سختي پيش ميبردند اما اينها رفتند و مذاكره كردند سيانتريفيوژها از چرخيدن هم ايستادند امتياز هم دادند و دست خالي مانده اند چه بگوينداگر عرضه اي داشتند به قبليها استناد نمي كردند به قول استاد لابي مجلس جناب باهنر كه ميگفت من نميدانم اين دولت تاكي ميخواهد دولت قبل را نقد كند اگر در اين چند ماهه كار كرده بودند خيلي جلوتر بودند
Iran, Islamic Republic of
برادر مگه خبر نداري با اجازه رهبري 2 سال داره مذاكره مستقيم مي شه.
Iran, Islamic Republic of
اگه تحريمها اثر نداشته پس چرا رشد اقتصاد منفي
سیدولی
شما حالت خوبه؟؟؟؟
این آقا میگه ح فریدون وعده داده زده زیرش حالا هم داره بهونه می تراشه!!!
این یعنی زدن به صحرای کربلا؟!
شما حواست نبود اگه نه جواب که داد .
محسن
بلدم بلدمتون این بود؟!
United States
بابا بیخیال دولت راست میگه.
حالا دوباره مثل وعده صد روز اول از هول حلیم میافتند تو دیگ.
ندیدید توافق ژنو چی شد به خاطر تفکر توسعه ای که اقای جهانگیری داره
جواب حرفش بود تو چرا میزنی به ......
Iran, Islamic Republic of
با ادعای اینکه ظرف مدت صد روز همه مشکلات رو حل میکنن رای مردمو جمع کردنو همین تخریبهارو انجام دادن
70میلیون از 73 میلیون.........73 نه 77 میلیون ......چون بیش از 4 میلیون ایرانیان خارج نشین بودند که اجازه ثبت نام رانداشتند ...حالا 1 اردیبهشت میگن میلیونها نفر انصراف دادند وبه ندای ریس جمهور لبیک گفتند وچنین وجنان .......واین بود قضیه راستگوبان در دولت تزویر و......
آدمیزاد
Colombia
این کمال بی انصافی است ، البته چون احمدینژاد به هیچ جناحی وابسته نیست و رابطه فامیلی هم با بزرگان ندارد، دیوارش از همه کوتاه تر است.
احسنت
Iran, Islamic Republic of
عضو هیچ جناحی نیست؟جناح شیطان و انحراف پس چیه
سید جواد
این دولت آدم اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نیست.چون اندیشه ی اقتصادیش،لیبرالیستیه...
علی اصغر
اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی با مدیران کارگزارانی و مشارکتی برای ساده لوح ها پذیرفتنی است .
Iran, Islamic Republic of
خرج چند صد میلیونی برای پیامک تبریک عید با چه هدفی بود؟! تعطیل کردن تاسیسات هسته ای با چه هدفی بود؟!
Iran, Islamic Republic of
اقتصاد مقاومتی!
Iran, Islamic Republic of
دولتی که نمی تونه یه سبد کالا بین مردم توزیع کنه بهتره خیلی حرف نزنه!
ببین عزیزم گذر پوست به دباغ خانه خواهد افتاد این رو که می دونید
بزارید 4 سال یا 8 سال دیگه ببینیم کی در مورد شما این حرفها رو می زنه .
شما اگر هم بمیرید می گید تقصیر احمدی نژاد هست نه بابا تقصیر خودتون هست که نمی تونید دولت رو اداره کنید .
می گید افزایش قیمت نداریم و بعد یکبار تو اسفند ماه و یک بار دیگه تو فروردین ماه افزایش می دهید .
Latvia
دقیقا این صحنه تو ذهنم
دور دوم انتخابات سال 84 بود

اول قرار شد به هر بیکار 80 هزار توما نبدهند بعد دور دوم وعده ها را بردند بالا....
فقیهی
یادم می آید که آقای نوبخت در انتخابات ریاست سال 84 جمهوری در مناظره با دکتر خوش چهره گفت که آقای هاشمی می خواهد به هر ایرانی 100 هزار تومان بدهد و حتی مبلغ فوق را در تعداد 60 - 70 میلیونی ایران ضرب کرد و گفت این رقم در بودجه کشور پولی نمی باشد پس خدا را شکر که مردم احمدی نژاد را انتخاب کردند چون ایشان چهار سال بعد فقط نصف آن مبلغ را داد و حالا همان ها که می خواستند دو برابر آن را بدهند تمام مشکلات کشور را ناشی از یارانه ها می دانند و هر چه کمبود و کاستی دارند را گردن احمدی نژاد می اندازند و .....
حالال بذار دوسال کار کنی وگلی به سر کسی بزنی بعد شروع .... کن!!
این که دولت قبلی چی و چه شد بما رابطی ندارد ولی دولت شما وعده بهبود محسوس وضع مردم را در 100 داده بود چه شد؟ گران قیمت حامل های انرژی ؟
تا کی میخواهید بی عرضگی خود را به گردن دولت قبل بیندازید . دولت قبل هر چقدرم گند زده باشه در کنارش خیلی از پروژه ها و پیشرفت ها ...
برای اطلاع این اقا . اگر دولت قبل نبود الان داشتید به جا انرژی هسته ای و ماهواره و ... سر قیمت سیب زمینی با امریکا مذاکره میکردید . مردم کم کم دارند پی به اشتباهشان میبرند حالا هرچه میخواهید فیلم بازی کنید. البته فیلم . دوباره فتنه نکنید !
Iran, Islamic Republic of
آفرین
این دولت بی هنر کاری جز فرافکنی... بلد نیست
اشتباه مثبت زدم چون کارای دیگه ای هم بلده
مهدی آقائی
Australia
سلام
چقدر زیبا وعالی گفتی که
برای اطلاع این اقا . اگر دولت قبل نبود الان داشتید به جا انرژی هسته ای و ماهواره و ... سر قیمت سیب زمینی با امریکا مذاکره میکردید . مردم کم کم دارند پی به اشتباهشان میبرند حالا هرچه میخواهید فیلم بازی کنید. البته فیلم . دوباره فتنه نکنید ! (1189974)
حرف دل ما را زدید احسن
United Kingdom
خدا احمدی نژادو واسه شما حفظ کنه تا هر جا گیر کردین بندازین گردنش!!!!!!
سالها باید به سختی کار شود تا بتوان خرابکاری های دوران احمدی نژاد را اصلاح کرد ، به عبارتی اگر 16 سال به شدت و رو به جلو حرکت کنیم شاید بتوانیم به دوران قبل از شروع بکار احمدی نژاد برگردیم .... شاید !!!
شما با این نظر سطحی...مرا یاد اقوام نزدیک هاشمی می اندازی
دوران احمدی نژزاد، دوران طلایی پیشرفت ایران بود. نمی تونی مثل دولت او کار کنی ایراد بنی اسرائیلی نگیر.فعلا که تو این 1 سال هیچ کاری نکردید جز عقب گرد.خدا خودش به مملکتمون رحم کنه.وگرنه اگر کشور رو بر باد ندیم شانس آوردیم.
عصمت بابلی
فکر کنم چند سالی میشه که از روستایتان بیرون نیامدی
محمدمهدی
این صحبت شما نشون دهنده ی اوج بی تدبیری و بی مدیریتی و بی بینشی رئیس جمهور فعلی هست. چون ایشون با وجود علم به همه ی مشکلات حرف از تدبیر و مدیریت و برنامه ی 100 روزه و کوتاه مدت و کلید و ... زد. یعنی شما که خیلی کم میفهمی متوجه شدی که مشکلات تا 16 سال ادامه داره ولی رئیس جمهور با تدبیر و فهمیده و هوشمند و دکتر کشور نفهمید؟؟؟؟؟؟؟
لااقل به منتخب خودتون احترام بذارین.
حالا محمود هرچی بود رفت ؛ شما لااقل مثل مرد پای حرفاتون بایستین.
شدددددت را خوب امدی اما متاسفانه در این دولت کسی ررمق وحال شدید کار کردن را نداره پس شما در همان 16 سال اصلاحات و سازندگی پر بار بمان وحال کن!!!!
United Kingdom
معنیش اینه که تا شونزده سال آینده هر چی گند زدین میندازین گردن دولت قبل نه؟
راست میگه دیگه دوره قبل احمدی نژاد ایران بهشت بود همه ثروتمند بودیم جز کشورهای پیشرفته بودیم همه چی آباد بود آقازاده بازی نبود اشراف گری نبود مسولین همه بفکر مردم بودند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام من بانظرشون موافقم اگه احمدی نژاد سوخت 20% درست نمی کرد این دولت لازم نمی شد همه اش رو اکسید کنه بجاش به کارای دیگه می رسید مخصوصا سبدکالا که اصلا هم گدتپروری نیست
ان شالله خداوند نام احمدی نژاد را برای توجیه ناکارآمدی حضرات حفظ کند!!!
موسوی - اصفهان
Iran, Islamic Republic of
رو رو برم
سبد کالا!
اعتبار گرفتن گذرنامه ها !
چرخیدن همزمان سانتریفوژها و چرخ صنعت !
فرو ریختن ساختمان تحریمها!
اعمال هیچ تحریم جدید !
قطعنامه پارلمان اروپا!
حل شدن مشکلات در کوتاه مدت و ..!
نه دادا شما از بس گفتید مشکلات و تحریمها بخاطر احمدی نژاده خودتون هم باور کردید فکر کردید رای را که اعلام کردند فکر کردید آمریکا یه شبه همه تحریمهارا برمیداره و همه چی گل و بلبل میشه ولی چه خیال باطلی واقعا آدم میمونه شما با این همه بلدم بلدم چطور هنوز آمریکا را نشناختید!!!!!؟؟؟؟
عباس
United States
دمت گرم
نصیری
برای تو که بد نشد تو کجا این مقام لیاقت می خواهد....
United States
چرا اين دولت سعي داره زحمات دولتي كه رهبر عزيزمان ازش ضمن نقد تمجيدهاي زيادي كرده رو ضعيف جلوه بده راي آوردن در دوره بعد به چه قيمت ؟؟؟!!!
United Kingdom
کی دیگه به اینا رای میده؟
علی طهماسب پور
نگران نباش رای نمیارن اولین دولت به زور چهار ساله این دولت خواهد بود
اینها کینه دارند که 8 سال از قدرت کنار گذاشته شدند...
چون قدرت رو حق خودشون میدونند
خب ببینیم شما دوباره چکار می کنید .قبل از 8 سال هم که شماها بودید. اونوقت شما چکار کردید.
خدا از سر بی کفایتی های احمدی نژاد نگذرد
نسل اول
آقای جهانگیری نشد دیگه داری جر زنی میکنی!
قرارنشد هروقت کم میارید گذشته رو به رخ بکشی
فتنه سال 88 شما مملکت را به اینجا رساند نه احمدی نژاد.
کمی انصاف داشته باشید. در این چند ماه نه تدبیر دیدیم و نه امیدوار شدیم.
روز اول انتخاب آقای روحانی امیدوار بودیم ولی اکنون نا امیدیم
جعفر
کارهای شما را هم در بیست و چهار سال حکومتتان دیدیم اگر شما ها مدیریت میکردید که کشور تاکنون قدرت جهانی بود
Iran, Islamic Republic of
اقای معاون اول باش تا صبح دولتت بدمد انتخابات مجلس میبینی نتیجه چی میشه
خدا کنه مرد باشید وپاسپورت بگیرید وبرید به قبله امالتان تا این مملکت یکم درست بشه
این حرفهای تکراری را ول کنید دولت امید جواب دهد کی یارانه ها90 هزار تومان می شود؟یا باز می خواهند خرج سونا استخر وپیامک بازی کنند.
برادر جهانگیری مردم بهتر از شما احمدی نژاد عزیز رو میشناسن. مطمئن باش حتی اونایی که به روحانی رای دادن دلشون پیش دکتر محمود عزیزه
خجالت خجالت !
بس نیست اینهمه دروغگویی ؟
پاداش دویست میلیونی
اموال فلان و فلان این اقا
وای وای
این نیست که امریکا هرقلتی بکند وشما فقط ....
حسن حسینی
Iran, Islamic Republic of
من از کسی طرف داری نمیکنم چون خودشان میدانند چه بلایی سر مملکت آورده اند ولی از این آقا سوال دارم قبل از 8 سال گذشته که مملکت دست شما یود و حدود 16 سال که بیشتر شما فرمانروایی میکردید چه کردید؟
United Kingdom
یادمون باشه آقای احمدی نژاد مملکت را به این روز انداخت...اگر آقای روحانی وعده داد فقط و فقط بخاطر حفظ ایران بود
Iran, Islamic Republic of
آره معلومه آقایان باسواد میتوانید قیمتهای قبل وبعد از عیدرا مقایسه کنید تا معلوم شود به کجا میروید
آقای نعمت زاده خودتی
Iran, Islamic Republic of
آقای جهانگیری شما فعلا به فکر نابودی انرژی هسته ای و تحقیر ملت ایران باشید
Iran, Islamic Republic of
شما با همین ادعا که کشور ویران شده است و ما میخواهیم آن را آباد کنیم پا به میدان انتخابات گذاشتن و اقای روحانی مدعی برنامه ریزی اقتصادی یک ماهه و صد روزه بود . کاشف از این که برای چهار سال هم از برنامه خبری نبود.
تا کی میخواید ناتوانیتونو بندازید سر دولت قبلی--
سودا
روحاني مچكريم
آشنا
با سلام

سخنم با دولت تدبیر وامید است گیریم که احمدی نژاد 8 سال کاری نکرد شما نمی دانستید که اوضاع مملکت چگونه است و اداره مملکت را به دست گرفتید اگر نمی دانستید پس با چه برنامه ریزی و... پا پیش گذاشتید واگر میدانستید خب دیگر چرا .... درست کنید دیگه !!!!

احمدی نژاد در 4 سال اول بسیار خوب کارکرد و این را خودتان هم میدانید واما در 4 سال دوم با جریان انتخاباتی که آقایون به راه انداختند و مشکلات و پیامدهای سیاسی ،اقتصادی ،اجتماعی .... و باوجود کشورهای استعمارگری چون امریکا ،انگلیس و.... که همیشه منتظر کوچکترین مشکل درکشور هستند تا بتوانند کمال استفاده را ببرند شما بودید چه کار میکردید !!!!!؟؟؟؟؟؟
غح - ط
Iran, Islamic Republic of
با سلام : یکی نیست به اینها بگه کدامیک چوب لاچرخ دولت قبل نگذاشتید از روز اول اعلام نتایج ،فتنه کردید و گعده کردید و در خارج با هماهنگی با دشمن ،و تا داخل با هزارجور کار ناصواب خواستید که دولت قبل موفق نشود و حتما امروز خوشحالید که توانستید جلوی بخشی از موفقیتهای دولت قبل را بگیرید و بهانه ناتوانی در انجام وعده های خود کنید !!!اما میبینید که حتی کوچکترین نظری درمورد عملکرد شما نمیدهد و برای نقد دولت قبل هم بهتر است با دعوت از دست اندرکاران همان دولت به مباحثه بپردازید نه اینکه درتریبونی برای تاثیر بانوان در اقتصاد به دولت قبل بپردازید (شاید مطلب در خور جلسه نداشتید و ...)یک نکته مهم مد نظرتان باشد دولت قبل در دودوره انتخابات موفق شده و درصد آرائی که کسب کرده بسیار بیشتر از دولت فعلی بوده و همین مردم در آن انتخاباتها هم شرکت کرده اند
بیدار
بابا شما که 20سال گذشته قبل از دولت هم در اختیار شمابود شما هم هر چه پول بود تحت عنوان سرمایه بزرگ دادید به دوست وآشنا،یکی مثل وزیر صنعت که بالای 1000میلیارد سرمایه دارد...
Iran, Islamic Republic of
شما درستش کردی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1