جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

یارانه مطبوعات ۳ برابر می‌شود

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 376142
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: یارانه نشریاتی که در راستای فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج و توسعه زبان فارسی و اقتصاد مقاومتی تلاش کنند، سه برابر افزایش می‌یابد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام عباس دانشی در نشست با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: در دولت یازدهم عزم و اراده قوی در حوزه فرهنگ به ویژه در حوزه معاونت مطبوعاتی و تبلیغاتی وزارت ارشاد وجود دارد که باید از آن بیشترین استفاده را کرد.

وی با بیان‌ این‌که پالایش سامانه سمان چندی آغاز شده است، افزود: انتخابات خانه مطبوعات استان ۱۵ مهرماه به صورت متمرکز و همزمان در کل کشور و با اساسنامه جدید فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در ۶ ماه دوم سال گذشته، ۳۶ میلیون تومان یارانه مطبوعات به نشریات محلی استان پرداخت شده است که مسئولان مربوطه قول افزایش این رقم را داده‌اند.

دانشی تاکید کرد: بسیاری از نشریات استان سیستان و بلوچستان با وجود داشتن محتوا و مطالب بسیار و تنها به دلیل مشکلات تامین کاغذ و چاپ و مالی نمی‌توانند منتشر شوند و این مسئله بازدارندگی ایجاد کرده و نیازمند توجه جدی است.

وی اضافه کرد: فقدان امکانات و صنعت چاپ نوین سبب شده تا بیشتر نشریات این منطقه در استان‌های همجوار و یا خارج از استان انجام شود و این یک معضل اساسی قابل توجه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: معضل چاپ خارج از استان سبب شده تا در دریافت نشریات با تاخیر مواجه شده و فواصل زیاد بین شهرها و پراکندگی آن بر معضلات مطبوعات استان افزوده است.

دانشی عنوان کرد: اعتبارات فصل ۵ بودجه که اختصاص به اعتبارات فرهنگی دارد در سال ۸۹ در بخش فرهنگ قابل قبول بود که متاسفانه در سال ۹۰، ۹۰ درصد کاهش یافت و مقرر شد برای جبران در بودجه‌های شاخص فرهنگی لحاظ شود که در سال ۹۰ انجام شد.

وی تصریح کرد: در سال ۹۱ اعتبار این بخش تنها همان رقم ۱۰ درصد سال ۹۰ لحاظ شد و این مسئله با وجود ۱۸ شهرستان و ویژگی‌های خاص مرزی، طایفه‌ای و عقب‌ماندگی‌های فرهنگی برای استان بسیار ناچیز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد: با شروع به کار دولت یازدهم اقدامات خوبی در مقوله فرهنگ انجام شده که با استمرار آن شاهد برنامه‌ریزی منسجم‌تر در این حوزه خواهیم بود.

دانشی گفت: انتظار می‌رود با توجه به شرایط خاص استان حداقل هر شهرستان از ۱۰۰ میلیون اعتبار برخوردار باشند که روند کنونی اعتبارات به هیچ وجه قابل قبول نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فرزند انقلاب
منظورتان یارانه روزنامه های زنجیره ایه؟؟؟
یارانه مردم مستضعف چی؟؟؟