جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

امروزجایی‌درجهان نیست که‌مرگ‌برآمریکانگوید

دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب: 326246
آیت الله علم الهدی در قم گفت: امروز که ما در مقابل آمریکا و اروپا و غرب و صهیونیست قرار گرفتیم، هیچ نقطه ای از دنیا نیست که مرگ بر آمریکا نگوید و پرچم این کشور را آتش نزند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت الله سید احمدعلم الهدی که شامگاه امروز در یادواره ۶ هزار شهید استان قم و شهید مهدی زین الدین و در مجاورت حرم کریمه اهل بیت (س) سخن می‌گفت، با اشاره به جایگاه شهداء در نزد خداوند کریم، اظهار کرد: ذات مقدس پروردگار در قرآن مجید به عنوان یکی از خصوصیات اهل بیت (ع) که از ایشان به ابرار تعبیر می‌کند، استدراج و تفسیر چشمه‌ای می‌نامد که از این چشمه، بندگان خدا می‌نوشند و بهره می‌برند.

امام جمعه مشهد افزود: دیگر خصوصیتی که از اهل بیت (ع)، در قرآن آمده است، خصوصیت انسان سازی ایشان است. اما این چشمه ای که ابرار و اهل بیت (ع) تفریج می‌کنند و از آن می‌آشامند، کدام چشمه است؟ این چشمه در خانه انبیاء و اولیاء الهی جریان دارد.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: مرحوم علامه طباطبایی (ره) می‌فرمایند: این آیات از مصادیق آیات تجسم اعمال است. امام صادق (ع) می‌فرمایند ظاهر این چشمه در بهشت از خانه پیامبر (ص) جوشیده و در خانه ائمه (ع) جریان دارد. در اصل این چشمه همان تجسم اعمال است و نشان می‌دهد که تمام انسان سازی ائمه از معارف اهل بیت (ع) سرچشمه گرفته است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: صورت اخروی این حالت که چشمه اصلی معارف اهل بیت (ع) است از سوی ایشان استخراج شده است و از خانه پیامبر (ص) به خانه مومنین جریان دارد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: در حقیقت هر چه اسلام در جهان بیشتر منتشر می‌شود و هر چه انوار مشعشع انقلاب اسلامی بیشتر در جهان گسترش پیدا می‌کند و نقش آفرینی سردار شهید عزیزی مثل شهید زین الدین و ۶ هزار شهید ایثارگر در شعاع فرماندهی این شهید بزرگوار، به علت سیراب شدن از چشمه ای است که این چشمه توسط اهل بیت (ع) تفجیر و سیراب شده است.

آیت الله علم الهدی افزود: سیراب شدن از این چشمه، انسان‌هایی را به بار می‌آورد که بصیرت را عمق بینش مغز و فکر جذب می‌کنند و ضرورت فداکاری و ایثارگری را می‌شناسند و نتیجه آن، آثاری می‌شود که در جامعه دینی امروز ما، به جای گذاشته‌اند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حضور بزرگان و مدیران حوزه علمیه قم در یادواره شهدای استان قم، تصریح کرد: تا به امروز درباره عظمت شهادت و شهدا بسیار شنیده‌ایم اما دستاورد این قربانی شدن‌ها در راه اسلام تنها این نبوده است بلکه حفظ اسلام و انقلاب دستاورد اصلی این حماسه سازی بوده است.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: نسل پس از انقلاب که شهدا و انقلاب را از نزدیک ندیده است، این شهدا را تنها سربازانی را می‌داند که برای این آب و خاک به شهادت رسیده‌اند و مملکت را از دسترس دشمنان حفظ کرده‌اند اما این تحلیل به تنهایی جواب این سوال نیست که اگر این شهدا شهید نمی‌شدند، چه می‌شد؟

وی افزود: اگر کربلا و انقلاب عاشورا و شهادت امام حسین (ع) نبود، چه می‌شد؟ این سوال با این سوال که اگر شهدای ما در موقعیت‌های خاص ایثارگری و دلدادگی برای اسلام قرار نمی‌گرفتند و جان نمی‌دادند، یکی است. در هنگامه انقلاب عاشورا، جریان قدرت و مسیر و روش حکومت در امت اسلام به یک نقطه ای رسیده بود که هر که زوردارتر بود، باید حاکم می‌شد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: مردم در حالی که دلداده امام حسین (ع) بودند، شمشیرهایشان علیه ایشان بود. از روزی که سید الشهدا (ع) قیام کرد، این استاندارد به هم خورد که حتما باید با زور به پیروزی رسید و اگر ایشان شهید نمی‌شد، این اصل که تا زور ندارید، با ستم مبارزه نکنید، در امت اسلام باقی می‌ماند.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: همین جواب برای سوال از عاقبت شهید نشدن شهدای ما نیز حاکم است. بعد از جنگ جهانی دوم، انسان‌های ضعیف و ملت‌های ضعیف از فرهنگ بومی خودشان، فاقد و مجرد شدند و جریان‌های باطل، حکومت جهانی را در دست گرفتند. معادله قدرت چنین شکل گرفت که توان و قدرت در دست زورمندان قرار گفت مانند جنگ ژوئن که یک قدرت تصمیم گرفت ۲ میلیون یهودی بر ۸۰ میلیون عرب پیروز شوند.

وی افزود: شهادت شهداء ما و ایثارگری ایشان در ۸ سال دفاع مقدس، نه تنها این مملکت را بیمه کرد، بلکه معادله بندی سیاست بین المللی جهان را به هم زد و زیر و رو کرد. عمده اثر این شهدا این بود که تمام قدرت‌های دنیا به سر ما ریختند تا ما شکست بخوریم اما مسئله بر خلاف اراده آن‌ها صورت گرفت و صدام شکست خورد و نابود شد.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به احساس خلاء امروز آمریکا، تصریح کرد: آن‌چه که آمریکا را امروز در موقعیت ضعف و نرمش قرار داده است، این است که امروز این کشور در دنیا حرف اول را نمی‌زند. مشکل آمریکا الان این است که دیگر ملت‌ها به حرف او گوش نمی‌دهند و برای همین از ما می‌خواهد که ما شهید زین الدین را فراموش کنیم و ۶ هزار شهید از یاد مردم قم برود.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: آمریکا دنبال از یاد بردن شهدا توسط ماست و گرنه فناوری هسته ای برای او مسئله ای نیست. او می‌خواهد فناوری هسته ای و همه فناوری‌هایی را که با تایید نائب امام زمان به دست آوردید، از دست بدهید و به یک ملت برده تبدیل شوید تا من سیادتی را در این ۴۰ سال به دست آورده‌ام، حفظ کنم.

امام جمعه مشهد افزود: مسئله ما فناوری هسته ای نیست، مسئله آمریکا، مسئله فناوری موشکی است و پشت آن، مسئله منازعه با اسرائیل است. رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که قضیه چنین نیست و امام راحل نیز فرموده‌اند که رابطه ما با آمریکا رابطه میش و گرگ است.

وی تصریح کرد: یک عده آمده‌اند و می‌خواهند کشور را اداره کنند و به خیال خودشان از ظرفیت دیپلماتیک استفاده کنند، خب استفاده کنند و مقام معظم رهبری نیز به ایشان اجازه دادند اما شهیدان زنده‌اند، یعنی سازش ما با آمریکا هرگز صورت نمی‌گیرد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به شعار شهیدان زنده‌اند، الله اکبر، اظهار کرد: در تشییع جنازه شهدا شعار دادیم شهیدان زنده‌اند، الله اکبر و از نظر ما این مسئله تمام شد اما از نظر پدر داغدیده ای که ۲۰ و چند سال در داغ عزیزش به سر می‌برد، تمام نشده است. وقتی اهل بیت (ع) را به شام آوردند، یزید بن معاویه قصد کرد تا به فرماندهان لشگر عمر سعد جایزه بدهد، قرار شد تا این‌ها بیایند و گزارش بدهند و جایزه بگیرند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: یک فرماندهی آمد که یزید روی او بسیار حساب می‌کرد، اما رمقی نداشت. یزید به وی گفت چرا رمقی نداری؟ وی گفت: به ما گفتند این‌ها را تحقیر کنید تا تبارشان از یادشان برود و در صدد انتقام بر نیایند. ما در صدد تحقیر ایشان بر آمدیم و به ایشان آب و غذا نمی‌دادیم تا التماس کنند و ذلیل شوند. اما این‌ها نه تنها ذلیل نشدند بلکه با مقاومتشان روحیه ما را خرد کردند.

وی افزود: ما باید از خانواده شهداء خودمان درس مقاومت بگیریم. در این چند وقتی که روی خوش به آمریکا نشان دادیم، تحقیرهایی را انجام دادند که در طول تاریخ انقلاب انجام نداند. آن مردک با کمال جسارت می‌گوید مسکن‌هایی به ایران می‌دهیم! حال ما که ۸ سال در مقابل دنیا مقاومت کردیم، باید کارمان به اینجا برسد که یکی بیاید بگوید مسکنی به اینها می‌دهیم و ۳ بار بگوید گزینه نظامی همچنان روی میز است؟

علم الهدی خاطرنشان کرد: از یک کودک ۳ ساله باید خجالت بکشیم که در مقابل دشمن ایستاد و ما نایستیم. امروزی که ما در مقابل آمریکا و اروپا و غرب و صهیونیست قرار گرفتیم، هیچ نقطه ای از دنیا نیست که مرگ بر آمریکا نگوید و پرچم این کشور را آتش نزند. ما پای این عزت ایستادیم و به اینجا رسیدیم و ذلت دشمن ما به اینجا رسیده است و حال با کمال گستاخی به ما بگوید می‌خواهیم به این‌ها یک مسکن بدهیم؟

امام جمعه مشهد تصریح کرد: امیدواریم مدیران نظام، جمله رهبر بصیر را نصب العین خود قرار دهند که فرمودند جلوتر بروید، این‌ها بدتر می‌کنند. البته ما از دست اندرکاران مذاکرات تشکر می‌کنیم زیرا خط قرمزهای ما را حفظ کردند اما دشمنان بدانند که ما آماده یک مقاومت بسیار قوی تر هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *