چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

تمجیدسایت بلژیکی‌ازستاره تیم‌ملی‌ایران

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 336948
یک سایت بلژیکی با بررسی تیم ملی ایران، رضا قوچان‌نژاد را ستاره تیم ملی ایران معرفی کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، تیم ملی ایران با صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل تابستان آینده در گروه F با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین همگروه است و در اولین دیدار خود باید در شهر کوریتیبا بازی کند.

پایگاه اینترنتی "DHNET" بلژیک در گزارشی به بررسی تیم ملی ایران پرداخت که در زیر می‌خوانید:

ایران یکی از ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل است؛ کشوری با ۷۷ میلیون جمعیت از لحاظ فوتبالی خیلی در سطح بالایی نیست و تنها سه بار در سال‌های ۱۹۷۸ ، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ حضور در جام جهانی را تجربه کرده است.

ایران در جام جهانی

بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران علی دایی است که سابقه بازی در بایرن‌ مونیخ را در کارنامه خود دارد و توانسته است با ۱۰۷ گل ملی بالاتر از بزرگانی همچون پله و پوشکاش بهترین گلزن ملی فوتبال جهان لقب گیرد. او تنها بازیکنی است که تعداد گل‌هایش در رده ملی سه رقمی شده است. خیلی از مردم ایران با گل‌های علی دایی به فوتبال علاقمند شدند. نباید فراموش کنیم که فوتبال در ایران هواداران زیادی دارد، اما کشتی ورزش اول ایرانی‌ها محسوب می‌شود و فوتبال پس از کشتی دومین ورزش محبوب ایرانی‌ها محسوب می‌شود. قرعه‌کشی دسامبر جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل مشخص کرد که ایران باید در چهارمین حضورش در جام جهانی در گروه نسبتا سختی با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین بازی کند.

* سیستم‌ تیم ملی ایران

تیم ملی ایران که در حال حاضر در رده ۳۳ فیفا قرار دارد در حالی با کارلوس کی‌روش در جام جهانی حضور خواهد داشت که از سال ۲۰۱۱ این مربی پرتغالی را روی نیمکت خود می‌بیند. سرمربی پرتغالی درباره توانایی‌های تیمش در جام جهانی واقع‌بین است و در این باره می‌گوید: "هدف ما این است که بتوانیم بازی‌های خوبی را از خودمان در جام جهانی از خود نشان دهیم و باعث خوشحالی هواداران فوتبال در ایران شویم." کارلوس کی‌روش علاوه بر این که در تیم منچستریونایتد به عنوان مربی فعالیت کرده است، در جام جهانی ۲۰۱۰ برزیل هدایت پرتغال را بر عهده داشت.

ایران با کارلوس کی‌روش تیمی دفاعی و منضبط است. آنها با پنج بازیکن در خط دفاعی کار می‌کنند و باعث شده است که در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ تنها دو بار دروازه خودشان را باز شده ببینند.

این سایت بلژیکی در ادامه ترکیب احتمالی تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ را به این ترتیب اعلام کرد:

رحمان احمدی، خسرو حیدری، جلال حسینی، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، هاشم بیگ زاده، آندرانیک تیموریان، مسعود شجاعی، جواد نکونام ، مجتبی جباری و رضا قوچان نژاد.

رحمان احمدی دروازه‌بان تیم ملی ایران از خداحافظی سید مهدی رحمتی نهایت استفاده را برد و توانست خودش را به عنوان دروازه‌بان اول تیم ملی ایران معرفی کند. او توانسته در تیم سپاهان در لیگ ایران عملکرد خوبی از خود نشان دهد. این در حالی است که سید مهدی رحمتی در سال‌های اخیر دروازه‌بان شماره یک تیم ملی ایران محسوب می‌شد.

سیستم‌ دفاعی کارلوس کی‌روش باعث شده است که او تصمیم بگیرد با پنج مدافع بازی کند. عملکرد منظم تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ کاملا مشخص بود. دریافت تنها دو گل خورده در بازی برابر تیم‌های کره جنوبی ، لبنان ، ازبکستان و قطر گواه این ادعاست.

خسرو حیدری در سمت راست زمین مدت‌هاست که در ترکیب تیم ملی ایران به میدان رفته و توانسته ۴۵ بازی در کارنامه خود ثبت کند. در قلب خط دفاع مثلث جلال حسینی ، پژمان منتظری و امیر حسین صادقی استحکام خاصی به تیم ملی بخشیده است. هر چند آنها در رده باشگاهی در دو تیم مخالف هم بازی می‌کنند، اما توانسته‌اند اتحاد خوبی در تیم ملی ایران داشته باشند.

حسینی ۳۱ ساله در این بین ستون تیم ملی ایران محسوب می‌شود. او کاملا در سال‌های اخیر ثبات داشته و بهترین بازیکن تیم ملی ایران بوده است. او در رده باشگاهی در تیم فوتبال پرسپولیس نیز توانسته بازی‌های خوبی از خود نشان دهد.

پژمان منتظری ۳۰ ساله که هفته‌ گذشته به لیگ قطر پیوست ۲۵۶ بار برای تیم استقلال به میدان رفته است.

در سمت چپ زمین هاشم بیگ‌زاده، مدافع شیرازی توانسته خودش را به کارلوس کی‌روش تحمیل کند و در آن سمت گزینه اصلی مربی پرتغالی باشد.

جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی ایران در مرکز زمین بازیکن محوری کارلوس کی‌روش محسوب می‌شود. او وظیفه مهمی را در تیم ملی ایران بر عهده دارد و پس از خداحافظی مهدی مهدوی کیا، بازوبند کاپیتان تیم ملی ایران را بر بازوی خود می‌بندد. نکونام در واقع موتور تیم ملی ایران محسوب می‌شود.

در کنار او مسعود شجاعی حضور دارد که در تیم لاس پالماس در دسته دو اسپانیا بازی می‌کند. آنها به خوبی با بازی همدیگر آشنا هستند، زیرا هر دو در تیم اوساسونا با هم بازی بودند.

در خط هافبک تیم ملی ایران نباید از نقش آندرانیک تیموریان نیز غافل شد. او که سابقه بازی در تیم‌های بولتون و فولام را در کارنامه دارد، یکی از بازیکنان اصلی ایران در مرکز زمین محسوب می‌شود که در انتخابی جام جهانی توانست بازی‌های خوبی از خود به نمایش بگذارد.

مجتبی جباری که جام جهانی ۲۰۰۶ را به دلیل مصدومیت از دست داد امیدوار است که بتواند در جام جهانی ۲۰۱۴ اولین حضورش را تجربه کند.

مهاجم نوک تیم ملی ایران، رضا قوچان نژاد است که توانسته بار گلزنی تیم ملی ایران را بر دوش بکشد و در ۱۰ بازی ملی هشت گل برای ایران به ثمر برساند.

* ستاره ایران

رضا قوچان نژاد؛ صفر در لیژ، قهرمان در ایران

رضا قوچان نژاد که در تیم هیرنفین هلند بازی‌های خوبی را از خود به نمایش گذاشت، در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل دعوت تیم ملی ایران را پذیرفت و همراه شاگردان کی‌روش توانست نقش مهمی را در صعود ایران به جام جهانی از خود ایفا کند. گل زیبای او به کره جنوبی که باعث حضور ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شد تا مدت‌ها از یاد علاقمندان فوتبال نخواهد رفت. او در تیم ملی ایران توانسته است خیلی زود نام یک ستاره را برای خود دست و پا کند. شاید این بازیکن مهاجر هلندی فکرش را نمی‌کرد که چنین شروع خوبی را با تیم ملی ایران داشته باشد. مهاجم ۲۶ ساله با این حال در رده باشگاهی چندان موفق نبود و در تیم استاندارد لیژ نتوانست نظر مساعد سرمربی تیم را جلب کند و به همین خاطر قصد دارد که در زمان نقل و انتقالات ژانویه استاندارد لیژ را ترک کند و بتواند به تیمی در لیگ دیگر منتقل شود.

ایران در جام جهانی

* مسیر صعود

تیم ملی ایران بازی‌های خودش را در انتخابی جام جهانی چندان خوب شروع نکرد. تساوی برابر قطر و شکست برابر لبنان و ازبکستان باعث شد که خیلی‌ها به صعود ایران به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل تردید داشته باشند و تیم ملی ایران در سه بازی خود کاملا متفاوت ظاهر شد و با کسب سه پیروزی پی در پی به عنوان تیم نخست گروه خود راهی برزیل شود.

* شانس موفقیت در برزیل

ایران در کنار الجزایر و هندوراس شانس قهرمانی‌اش در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل یک به هزار است. نمی‌توان خیلی از تیم ملی ایران انتظار زیادی داشت. تیم ملی ایران ایران در کنار الجزایر و هندوراس پایین‌ترین شانس را برای عملکرد خوب در جام جهانی دارد. آنها در گروه نسبتا سخت با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین بازی کنند.

تیم ملی ایران تنها یک بار با آرژانتین بازی کرده که به سال ۱۹۷۷ بر می‌گردد که آن دیدار به تساوی یک بر یک رسید. ایران هم‌چنین یک بار نیز با تیم نیجریه بازی کرده است و با نتیجه‌ یک بر صفر شکسته خورده است. ایران سابقه پنج رویایی با بوسنی را در کارنامه خود دارد که توانسته چهار پیروزی و یک تساوی را به دست آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *