جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۱

هشدار جدی پوتین به اعراب درباره داعش

چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 448746
روسیه در پیامی محرمانه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را از پیامدهای وخیم تجهیز معارضان سوریه به سلاح‌های ضدهوایی برحذر داشته و هشدار داده است درصورت حمایت از افراط‌گرایان سناریوی افغانستان تکرار می‌شود.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از «رأی‌الیوم» خبر داد، در محافل سیاسی در مسکو از هشداری سخن گفته می‌شود که وزارت دفاع روسیه آن را به کشورهای عربی خلیج فارس از جمله قطر و عربستان سعودی درخصوص پیامدهای تسلیح معارضان سوریه به سلا‌ح‌های مدرن علیه هواپیماهای روسی، تأکید کرده است.

این هشدار از طریق وابسته‌های نظامی در سفارتخانه‌های این کشورهای عربی در مسکو ارسال شده است.

براین اساس، مسکو به این کشورهای عربی نسبت به ارائه سلاح‌های پیشرفته به معارضان هشدار داد و تهدید کرده است واکنش به این اقدام (احتمالی) سخت خواهد بود.

مسکو نگران است که کشورهای غربی که منتقدان عملیات نظامی آن در سوریه علیه تروریست‌ها هستند، تروریست‌ها را از طریق کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به سلاح‌های ضدهوایی برای رویارویی با جنگنده‌های روسی، تجهیز کنند. کشورهای غربی این تاکتیک را در جنگ افغانستان علیه اتحاد جماهیر شوروی پیاده کرده بودند.

این در حالی است که روسیه همزمان تدابیری بازدارنده و پیشگیرانه اتخاذ کرده است؛ محاصره سواحل سوریه با استفاده از کشتی‌های جنگی چینی مستقر در این منطقه و ناوهای هواپیمابر و افزایش گشت‌زنی‌های هوایی در مرزهای مشترک روسیه و ترکیه را تشدید کرده است. در همین راستا، نقض حریم هوایی ترکیه توسط جنگنده‌های روسیه پیامی واضح به آنکارا برای خودداری از انتقال سلاح به معارضان بوده است.

اقدام جنگنده‌های روسی در نقض حریم هوایی ترکیه که در دو نوبت در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه صورت گرفت، تصادفی نیست. این اقدام پیام‌هایی سیاسی و نظامی به «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه منتقل کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
روسيه دمت گرم.