شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

تاریخچه «کارگزاران» در «شناسنامه» امروز

جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 298743
سردبیر و مجری برنامه «شناسنامه» گفت: محمدعلی بشارتی با حضور در برنامه امروز از فعالیت‌های قبل از انقلابش، نخستین بازجویی‌ها از سران رژیم پهلوی، چگونگی دستگیری فرزند آیت الله طالقانی و چگونگی تشکیل حزب کارگزاران سازندگی صحبت می‌کند
به گزارش جهان، محمدحسین رنجبران، سردبیر «شناسنامه» در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: علی‌محمد بشارتی، مشاور سیاسی مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه "شناسنامه" امروز جمعه ۲۱ تیر ماه مهمان است.

وی افزود: بشارتی با حضور در این برنامه درباره فعالیت‌های قبل از انقلاب اسلامی، نخستین بازجویی‌ها از سران رژیم پهلوی، چگونگی دستگیری فرزند آیت الله طالقانی و چگونگی تشکیل حزب کارگزاران سازندگی صحبت می‌کند.

رنجبران اضافه کرد: در بخش‌های دیگر این برنامه بشارتی درخصوص توصیه امام خمینی (ره) درباره مقابله با پدیده آقازادگی و فشارهای برخی عناصر دولت سازندگی با محوریت عطاءالله مهاجرانی و عکس العمل آیت الله هاشمی رفسنجانی، نقاط قوت و ضعف دولت هاشمی و احمدی‌نژاد، چگونگی انتخاب احمدی‌نژاد به عنوان استاندار اردبیل و نیز ناگفته‌های انتخابات ریاست جمهوری سال‌های ۷۶ و ۸۸ گفت‌وگو می‌کند.

رنجبران در خصوص برنامه «شناسنامه» گفت: این برنامه در قالب گفت‌وگو با شخصیت‌های سیاسی است که با حضور شخصیت‌های کشور که به فعالیت‌های سیاسی نخبگان کشور در طول بیش از سه دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می پردازد.

بشارتی عضو اوّلین شورای فرماندهی سپاه، عضو ستاد استقبال از امام، از بنیانگذاران سپاه، مسئول اطلاعات و تحقیقات سپاه، نماینده دورهٔ اول مجلس شورای اسلامی، عضو هیأت رئیسه مجلس، قائم مقام وزیر امور خارجه (از ۶۳ تا ۷۲)، وزیر کشور (از ۷۲ تا ۷۶) واز رهبران اصلی گروه قنات جهرم در دهه ی ۶۰ بوده‌است. در سال ۱۳۵۸ در حالی که مسئول وقت اطلاعات سپاه بود دستور بازداشت مجتبی طالقانی فرزند آیت الله طالقانی را صادر کرد که موجب قهر وی و ترک تهران به سمت شمال شد.

«شناسنامه» با تهیه کنندگی و کارگردانی محمد صراف امروز جمعه ۲۱ تیر ماه ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه از شبکه سوم سیما پخش می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *