چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۳
۲

تحلیل عمار حکیم از آزادی جرف‌النصر

پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 388842
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت سلسله پیروزی‌های ارتش و نیروهای مردمی در مبارزه با تروریسم نشان می دهد که عراقی ها با هر مذهب و طایفه‌ای تنها روش امام حسین(ع) که همان روش حق و آزادی و مقاومت است را در پیش می گیرند.
تحلیل عمار حکیم از آزادی جرف‌النصر
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری "الفرات نیوز" نوشت، "سید عمار حکیم" رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در پی پاکسازی کامل شهر "جرف النصر"(جرف الصخر) از عناصر تروریستی داعش اعلام کرد که آزادی‌سازی این منطقه مقدمه ای برای پیروزی های بزرگ است.

وی در ادامه با بیان اینکه آحاد ملت در آینده نزدیک شاهد پیروزی های بیشتری خواهند بود، تاکید کرد: این پیروزی ها نشان می دهد که عراقی ها هر مذهب و فرقه ای که داشته باشند تنها روش امام حسین(ع) که همان روش حق، آزادی و مقاومت برای آزادسازی سرزمین و دفاع از شرف و کرامت شهروند عراقی است را در پیش می گیرند.

سید عمار حکیم این سخنان را هنگام بازدید از منطقه جرف النصر و دیدار با نیروهای نظامی ارتش و نیروهای داوطلب مردمی این مطلب را عنوان کرد.

نماینده استان نینوی در پارلمان عراق تاکید کرده است، گروه تروریستی داعش پس از شکست در شهر جرف الصخر واقع در شمال استان بابل، در موصل نیز درهم شکسته است و امکان دارد که این شهر نیز طی چند روز آینده پاکسازی شود.

وی طی سخنانی اعلام کرده است که نیروهای ارتش، مقاومت اسلامی، نیروهای مردمی و پیشمرگه باید برای بیرون راندن تروریست‌ها از موصل با یکدیگر همکاری کنند، وی تاکید کرده است که احتمال می‌رود موصل طی چند روز آینده پاکسازی شود.

شورای استانداری بابل، بعد از پیروزی‌های ارتش عراق علیه گروه تروریستی داعش در منطقه جرف الصخر نام این منطقه را به «جرف النصر» تغییر داد‎.

ارتش عراق با کمک نیروهای مدرمی چند روز پیش طی عملیاتی موفق شدند منطقه جرف الصخر را از لوث تروریست‌های داعش پاکسازی کنند.

"حیدر العبادی" نخست وزیر عراق روز شنبه گذشته پس از بازدید از یگان‌های نظامی و نیروهای دفاع مردمی مستقر در منطقه "جرف النصر" واقع در شمال استان بابل پیروزی ارتش این کشور بر تروریست های داعش در این منطقه را به ملت عراق تبریک گفت.

حیدر العبادی گفت: من به این دستاورد و پیروزی بزرگ افتخار می کنم و این پیروزی ناشی از هماهنگی میان همه یگان‌های ارتش عراق، نیروهای مردمی، پلیس فدرال، سازمان اطلاعات و نیروی هوایی بوده است .

نخست وزیر عراق در ادامه با بیان اینکه پیروزی در منطقه جرف النصر تجربه همکاری همه یگان‌های نظامی عراق و نیروهای مردمی را نشان داده است، گفت: ما می‌خواهیم این تجربه در مناطق دیگر نیز تکرار شود.

رسانه‌های عراقی اعلام کردند:
«ابوبکر بغدادی» محاصره شد


در همین حال، رسانه‌های عراقی در خبری فوری اعلام کردند: ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش پس از کشته‌شدن نزدیک‌ترین افراد وی در یکی از روستاهای منطقه «البعاج» در مرز سوریه، محاصره شده است.

به نوشته دی، یکی از تروریست‌های بازداشت‌شده در این منطقه گفته است که البغدادی ریش خود را تراشیده است.

رسانه‌های عراقی از یک رقابت شدید میان دستگاه‌های اطلاعاتی عراق و آمریکا برای دستگیری البغدادی خبرمی دهند.

این رسانه‌ها تأکید کردند که طرف آمریکایی بسیار تلاش می کند اطلاعات خود را تا دستگیری البغدادی از دسترس طرف عراقی دور نگه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نه عزيز جان شما اشتباه متوجه شديد روش امام حسين(ع) تعامل و مذاكره سازنده بود نه آزادي و آزادگي و مقاومت....بله
انشالله به زودی کل سوریه و عراق از وجود این گرگ های خونخوار وهابی پاک بشه و رو سیاهی بمونه برای آل سعود پلید .