جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۱

گزینه‌های جدی‌تر دولت برای وزارت علوم

سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب: 388545
شنیده‌ها حاکی از آن که گزینه‌های اصلی و جدی دولت برای وزارت علوم، احمد معتمدی و علی افخمی هستند.
گزینه‌های جدی‌تر دولت برای وزارت علوم
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان هفته گذشته محمود نیلی احمدآبادی را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کرد.

محمود نیلی احمدآبادی هم‌اکنون سرپرست دانشگاه تهران است و در رزومه او سابقه مدیریت چندانی دیده نمی‌شود. معاونت پژوهشی دانشکده فنی و رئیس پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران تنها سوابق مهم قابل ذکر نیلی‌احمدآبادی هستند.

پس از معرفی نیلی‌احمدآبادی، واکنش‌های دانشگاهیان و نمایندگان مجلس به این وزیر پیشنهادی آغاز شد. در یکی از واکنش‌ها، الیاس نادران نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به همین سوابق اندک و غیرقابل اتکای نیلی احمدآبادی گفت که "دولت نیز نظر مساعدی نسبت به گزینه پیشنهادی خود ندارد و اعتقاد ما این است که وی گزینه اصلی دولت نیست."

پس از نادران نیز چند نماینده و همچنین نمایندگان برخی تشکل‌های دانشجویی بر این نکته تاکید می‌کردند که نیلی احمدآبادی گزینه اصلی دولت نیست.

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد هم در گزارشی راجع به این وزیر پیشنهادی نوشته است که:‌ "خیلی‌ها هستند که هنوز باور ندارند نیلی «گزینه اصلی دولت» است."

پیرو این مباحثات، شنیده‌ها حاکی از آن که گزینه‌های اصلی و جدی دولت برای وزارت علوم، احمد معتمدی رئیس فعلی دانشگاه امیرکبیر و وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین علی افخمی رئیس موسسه دهخدا هستند.

همچنین شنیده شده، دولت در این زمینه با اصرار فراوان از محمدرضا عارف نیز درخواست کرده بود که وزارت علوم را بپذیرد اما این درخواست از سوی عارف رد شده، و از این روی در حال حاضر معتمدی و افخمی، گزینه‌هایی هستند که دولت حساب‌بیشتری روی آنها باز کرده است تا در صورت رای عدم اعتماد به نیلی احمدآبادی-که احتمال آن با توجه به فضای مجلس زیاد است- یکی از این دو گزینه به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شوند.

نیلی احمدآبادی پیش از این حتی برای ریاست دانشگاه تهران نیز به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی نشد و گفته می‌شود این موضوع به دلیل جو منفی شدید موجود در شورا علیه وی بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نمایندگان مجلس به هوش باشند که از همان زمان انتخابات 92 معامله ای میان دو جریان کشور بر سر وزارت علوم انجام شده است.