دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۳۸
۱۰۵

عکس معنادار وطن‌امروز/ درخواست یک دقیقه‌ای از روحانی!

يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب: 348747
دولت اگر راست می‌گوید اجازه بدهد به ازای هر ۱۰۰ دقیقه حضور مدافعان توافق ژنو، منتقدان یک دقیقه رو در رو و آزادانه با مردم سخن بگویند! فقط قول بدهند در انتهای اسفند صدا و سیما را تهدید به قطع بودجه و ... نمی‌کنند.
عکس معنادار وطن‌امروز/ درخواست یک دقیقه‌ای از روحانی!
به گزارش جهان، مهدی محمدی در وطن امروز نوشت:
سخنان روز شنبه آقای روحانی درباره بسته بودن دهان مدافعان و گشاده بودن دست منتقدان دولت مرا به فکر انداخت که شاید فشار کار تدبیر امور مملکت چنان است که چندان فرصتی برای تأمل برای ایشان باقی نمانده است.

سر و ته کردن ماجرایی چنین روشن که عمر آن بیش از ۶ ماه نیست، نشان‌دهنده آن است که دولت عزمی جزم در مسدود کردن باب انتقاد و تک‌صدایی کردن محیط داخلی کشور دارد. از دولتی‌ها اگر بپرسند فتح‌الفتوح‌شان در این ماه‌ها چه بوده، بی‌شک توافق ژنو را پیش خواهند نهاد.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000348/nf00348747-1.jpg

یک سؤال بسیار ساده و پیش‌پا افتاده که مسلما پاسخ دادن به آن برای رجال عمیقا باسواد دولت به هیچ‌وجه دشوار نیست،
یک سؤال بسیار ساده و پیش‌پا افتاده که مسلما پاسخ دادن به آن برای رجال عمیقا باسواد دولت به هیچ‌وجه دشوار نیست، این است که آیا تنها یکی از این منتقدان رها و گشاده‌دست اجازه داشته است فقط ۳۰ دقیقه درباره این توافق از صدا و سیمای جمهوری اسلامی با مردم سخن بگوید؟
این است که آیا تنها یکی از این منتقدان رها و گشاده‌دست اجازه داشته است فقط ۳۰ دقیقه درباره این توافق از صدا و سیمای جمهوری اسلامی با مردم سخن بگوید؟

آقای روحانی به‌خوبی می‌داند سطر‌سطر توافق ژنو مملو از مسائلی بشدت بحث‌برانگیز است. این توافق رسما می‌پذیرد ملت ایران یک استثنا در جامعه جهانی است که فعلا و تا اطلاع ثانوی غرب حق دارد تکالیف بسیار بیشتری از آن بخواهد و حقوق بسیار کمتری (نسبت به دیگران) به آن بدهد و تازه! همان حقوق را هم خود تعریف کند.

توافق ژنو یک برنامه اقدام ۶ ماهه نیست بلکه نقشه راهی است برای «خاصیت‌زدایی» از ایران و تبدیل آن به موجودی که دیگر دلیلی ندارد آمریکایی‌ها از آن بترسند. من سؤال می‌کنم: در حالی که آقای ظریف و همکاران‌شان ده‌ها ساعت از وقت تلویزیون جمهوری اسلامی را در بهترین ساعات و پربیننده‌ترین برنامه‌ها برای تبیین این توافق و دفاع از آن در اختیار داشته‌اند، آیا آقای رئیس‌جمهور می‌تواند حتی یک منتقد جدی این توافق را نام ببرد که از امکانی به اندازه یکصدم این بهره‌مند شده و توانسته باشد فقط ۳۰ دقیقه با مردم درباره بلایی که بر سر اعتبار و حقوق‌شان در این توافق آمده سخن بگوید؟

آقای رئیس‌جمهور از چه چیزی طلبکار است؟ از اینکه منتقدان حتی وقتی درباره موضوعی
و اگر چنین عقیده‌ای دارند بفرمایند دقیقا اگر قباله تلویزیون مملکت به نامشان زده شود، راضی خواهند شد؟ دولتیان مدعی دانش و اعتدال نمی‌توانند از این سوال بگریزند که چرا اینچنین صدا و سیما را در تنگنا قرار داده‌اند و اجازه هیچ روشنگری درباره توافق ژنو به آن نمی‌دهند؟
کاملا متفاوت به صدا و سیما می‌روند از آنها خواسته می‌شود به دلیل ضرورت خودداری از تضعیف دولت از توافق ژنو سخنی نگویند؟

یا از اینکه آقایان ظریف، عراقچی و تخت‌روانچی با یک تلفن بهترین برنامه‌های سیما را قرق می‌کنند تا یک‌طرفه درباره محاسن نداشته توافق ژنو منبر بروند، ناسزاها و جنایات آمریکایی‌ها را توجیه کنند و به منتقدان برچسب نگاه جناحی به منافع ملی بزنند؟ شاید آقای روحانی از این عصبانی است که رئیس صدا و سیما رسما اعلام کرده است نقد توافق ژنو در سیما را تضعیف دولت می‌داند و جلوی آن را خواهد گرفت. کدامیک از اینها آقای روحانی را ناراحت و آزرده
کرده است؟

بدون هیچ تردید، فضای بسته‌ای که درباره توافق ژنو وجود دارد بی‌سابقه است. هتک منتقدان، معرفی آنها به دادگاه، قطع همه نوع کمک که به طور روتین حتی رسانه‌های بی‌نسبت با آموزه‌های انقلاب از آن بهره‌مندند، امنیتی کردن نقد کارشناسی، به راه انداختن فضای تهمت و شایعه، گریز از دیالوگ و برقراری مونولوگ‌های دستوری؛ اینها واقعیت‌هایی است که از سوی دولت درباره توافق ژنو به فضای رسانه‌ای تحمیل شده است. خوب است آقای رئیس‌جمهور –اگر فراغتی حاصل شد- به این پرسش پاسخ بدهند که آیا این فضا گشاده‌دستی منتقدان و فروبستگی مدافعان است؟

و اگر چنین عقیده‌ای دارند
در حالی که تریبون صدا و سیما بی‌حساب در اختیار آقایان است، نام خشمگین شدن از تیتر یکی‌ـ‌دو روزنامه و خبرگزاری و نوشته دو‌ـ‌سه تن که همه سرمایه‌شان کاغذ و قلمشان است را چه باید گذاشت؟ اگر این آزادی منتقدان است ما عاجزانه تقاضا داریم این آزادی را از ما بستانند و اندکی رعب و وحشت حاکم کنند!
بفرمایند دقیقا اگر قباله تلویزیون مملکت به نامشان زده شود، راضی خواهند شد؟ دولتیان مدعی دانش و اعتدال نمی‌توانند از این سوال بگریزند که چرا اینچنین صدا و سیما را در تنگنا قرار داده‌اند و اجازه هیچ روشنگری درباره توافق ژنو به آن نمی‌دهند؟

در حالی که تریبون صدا و سیما بی‌حساب در اختیار آقایان است، نام خشمگین شدن از تیتر یکی‌ـ‌دو روزنامه و خبرگزاری و نوشته دو‌ـ‌سه تن که همه سرمایه‌شان کاغذ و قلمشان است را چه باید گذاشت؟ اگر این آزادی منتقدان است ما عاجزانه تقاضا داریم این آزادی را از ما بستانند و اندکی رعب و وحشت حاکم کنند!

آقای روحانی و دوستان‌شان البته تا ابد قادر به نعل وارونه زدن نخواهند بود. مردم به نظاره ایستاده‌اند که حقوق و آبروی‌شان می‌رود اما رنگ و آبی به سفره آنها ندویده است. بدون هیچ شبهه، وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی بر فراز امور کشور و علم به اشراف و حکمت و درایت ایشان تحمل سختی‌هایی هزاران بار بزرگ‌تر را هم برای فرزندان انقلابی ایشان آسان خواهد کرد ولی اینکه رئیس دولت بر فراز میکروفن بایستد و امر بفرماید همگان ماست را سیاه ببینند، بی‌شک نشدنی است.

دولت اگر راست می‌گوید اجازه بدهد به ازای هر ۱۰۰ دقیقه حضور مدافعان توافق ژنو، منتقدان یک دقیقه رو در رو و آزادانه با مردم سخن بگویند! فقط قول بدهند در انتهای اسفند صدا و سیما را تهدید به قطع بودجه و ... نمی‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی آ.
دیگ رسوایی همی آید به جوش
بازگشت ...آید به گوش
ای رئیس محترم تدبیر کن
دولت امید را تفسیر کن
ای برادر گویمت بهر خدا
دست نامحرم زملت کن جدا
اردلان سرافراز
Iran, Islamic Republic of
شما بگيد اگه توافق ژنو بده چه راه حلي پيشنهادي داريد مملكتي تا كره توش وارداتيه در مقابل دنيا چه كاري مي تونه بكنه اگر راه قبلي ادامه پيدا مي كرد مطمئن باش با قحطي روبرو بوديم
حمید
Iran, Islamic Republic of
از فتح الفتوح بودن توافقنامه شان همین عجز والتماس برای قطع کردن یارانه مردم است . چطور وقتی پول نفت را در دولت قبلی پرداخت نمیشد یارانه ها داده میشد الان که بقول خودشان تحریم را برداشتند وپول نفت هم میگیرند اینچنین درمانده اند ؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آقای محمدی مگه شما که در تیم آقای جلیلی بودید گذاشتید که کسی از شیوه مذاکرات شما انتقاد کنه؟تازه در مناظرات مردم فهمیدند شما و دوستانتون در این شش سال فقط وقت تلف کردید و هیچ دستاوردی نداشتید؟
جهان منتشر کن اگه به آزادی بیان معتقدی
محمدی
انتقاد از توافق آقایون شده مثل داستان هولوکاست در اروپا و آمریکا...اگر به به چه چه کنی خوبی!اگر انتقاد و یا حتی پرسش...دیگه خودتون دارید میبینید!!!داستان غم انگیز اینجاست که هنوز هم مشخص نیست آقایون چی لا دادن که اینقدر هراس از نقد دارند!ظاهرا که خیلی وضع خرابه,چه رسد به باطن قضیه!!!طرف مقابل که خوشحاله,امام هم که فرمودند اگر دشمنان از عملکرد شما خوشحال بود بدانید خطا کرده اید,حالا پیدا کنید پرتقال فروش را........!!!!!!!!!!!!!!!!!
تفسیر: دولت امید به تعلیق
ما
Iran, Islamic Republic of
یک سوال هم من از شما دارم چرا خود را قیم و وکیل همه میدانید بعنوان یک فرد انهم کم سوادترین از 75 میلیون حرف بزن نه وکیل مدافع
شانتاژ نه ! لطفا جواب !
گل
Iran, Islamic Republic of
وطن امروز کیهان دیروز!
گل
Iran, Islamic Republic of
وطن امروز کیهان دیروز!!!!!
یالثارات هم که بسته شد
کیهان هم بسته بشه دیگه هر کی دلش خواست میتونه از دولت حاج حسن تعریف کنه !!!
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
به هر دو افتخار می‌کنیم به خاطر حس مسئولیت و دفاع جانانه آنان از حقوق ملت و دشمنی آنان با اجنبی و اجنبی دوستان و اجنبی پرستان.
Iran, Islamic Republic of
ما هم همینو میگیم
اجازه بدهید تا یک بیسواد از میان 49% جمعیت کشور 30دقیقه صحبت کنه
ناشناس
دلبندم 4 میلیون 49 درصد نیست خیلی کمتره نیاز به مطالعه بیشتری داری جناب جهان نیوز لطفا درج کن
آی کیو جان
من به قالیباف رای دادم و با وجود داشتن فوق لیسانس امیرکبیر از نظر روحانی بی سواد هستم
جزء 6 میلیون هستم
حالا چی ؟؟!!!
بررسی کردم به این نتیجه رسیدم
51 میلیون واجد شرایط رای بودند
18 میلیون به روحانی رای دادند یعنی حدود سی درصد واجدین شرایط
به عبارتی حدود 32 میلیون به روحانی رای ندادند
Iran, Islamic Republic of
باز هم توهم زدی
88 را فراموش کردید حالا که دولت شما به اسناد دست رسی داره بیاید و ثابت کنید
البته 4 میلیونی که مقاومت را انتخاب کردند معلوم شد راه درست را رفتند. بقیه هم دارن به این راه ایمان میارن
سرور
شما به نیم درصد سرخوش باش.
ناشناس
فعلا که همین نیم درصد شما ها رو بد جوری ازار میده
محمد
شما چطور مخالفان آقای روحانی را فقط چهار میلیون می دانید در حالی که 49 درصد مردم به ایشان رأی نداده اند؟! درست است که این 49 درصد به افراد مختلف رأی داده اند و اختلاف نظر هایی هم با هم داشته اند اما در یک چیز مشترک بوده و با هم موافق بوده اند و آن هم رأی ندادن به آقای روحانی و نپسندیدن تفکر ایشان بوده است. پس مخالفان ایشان 49 درصد بوده اند نه فقط 4 میلیونی که به جلیلی رأی داده اند!
ناشناس
نه عزیزم اهالی جنوب به این دلیل به محسن رضایی رای دادند چون از اون محله بود اگر به قالیباف در خراسان رای دادند چون اهل خراسان بود طرفداران دکتر ولایتی هم قطعا به جلیلی رای نمی دادند خیلی دوست داشتم طیف مقابل روحانی اعتلاف میکردند اون وقت معلوم می شد روحانی چفدر رای داشت پس اینقدر نگید 49 درصد و از این حرفها
چه ربطی داره . خوب اینطوری بگو 4 میلیون به جلیلی رای دادند و بقیه همه به کسان دیگه رای دادند که به جلیلی رای ندهند
این 4 میلیون رو کی بهت گفته؟!
دروغ می گی درست و حسابی بگو
مثلا بگو 40 نفر!!
نه تو بيشتر مطالعه كن داداش
Iran, Islamic Republic of
نظرتون اینه که همه مخالفین دولت کم سواد و بیسواد هستند؟؟ و این یعنی اعتدال؟؟؟!!
محسن
Iran, Islamic Republic of
ما باسوادیم حتی اگر خلافش ثابت بشه!
محمد
اخه خصلت این گروه اینه که چشماشون را می بندنند و دهانشون باز میکنن و بیشتر خوابهایی که می بینن به جای واقعیت میگن . هنوز خیال میکنن مردم دارن پشت ماشینشون می دوند ...
ساره
Iran, Islamic Republic of
همچنین آقا یا خانم "ما" شما هم از طرف خودت حرف بزن نه از طرف ما. تو که قیم و وکیل ما نیستی.
Iran, Islamic Republic of
ظریف بیاد 100 ساعت تو تلویزیون لبخند بزنه، از موفقیت هاش تو ژنو بگه، خودشوهم بکشه هم من حرفاشو باور نمی کنم چون از گذشته اش خبر دارم. آقا بهش اعتماد ندارم چی کار کنم
توهم ما بودن برخی را به چه مزخرف گویی کشانده...
رضا
بسیار عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بود. جناب آقای محمدی بر خلاف نظر روحانی یکی از متخصصین باسواد هسته ای است که توانایی بسیار بالایی در زمینه انرژی هسته ای وسیاست خارجی وشناخت زوایای پیدا وپنهان مسائل مختلف دارد وتحلیل های بسیار متقن ومحکم ودقیقی ارائه میدهد بنده هم چون رشته مطالعات اجتماعی خوانده ام همیشه از نظرات ایشان استفاده میکنم .امیدوارم انشاالله خداوند آقای محمدی وجوانان امثال ایشان را برای کشور ونظام حفظ فرماید.
Iran, Islamic Republic of
بله ایشون پله های ترقی هم خوب طی کردن و یک شبه از ستون نویس کیهان تبدیل به مذاکره کننده ارشد هسته ای شدند!
درود بر مهدی محمدی عزیز وقهرمان
حسین ف
اقای فوق دکترا سلام ببخشید من سوادم در حد دوم ابتدایی هست لطفا جواب بدهید
ابراهیم
با سلام
برادر گرامی چرا ناراحت میشی.بنده خدا یه در خواست داشته دیگه اونم اینکه به منتقدان هم فرصت نقد بدن.اینکه ناراحتی نداره حرف حسابه.د برادر شما هم که مثل رییس جمهورتون حرف میزنید.
برام جالبه که اکثر هم پالگی های شما فقط فحاشی میکنند...
علی
وطن دمت گرم!!! تازه دارید وارد جنگ رسانه ایی با این دیکتاتورهای اصلاح طلب می شید.
م م
اشتاه شد داره وارد جنگ با مردم میشه البته به اسم مردم
محمد
Iran, Islamic Republic of
دستتون درد نکنه مقاله خیلی خوبی بود .ولی چه فایده اینها فقط دهانشان باز است برای حرف زدن ولی گوششان چیزی نمی شنود
صادق
Iran, Islamic Republic of
یکی از سیاست های فریب این است که گه گداری برای درپوش گذاشتن به خطاها و اشتباهات موضوعاتی از این قبیل خوراک رسانه ها می شود تا ذهن مردم درگیر داستان پردازی های گذایی شود و به تعبیری با فرافکنانه روبه جلو فرار می کنند!!!!!!
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
من که میترسم اگر این موفقیت بسیار بزرگ 5+1 !!!!!!!!!!یه موقع به مشکل بخوره بگن تقصیر منتقدینه.
آره بابا به نظر منم انتقاد نکنیم تا با سوادها ادامه بدن فقط امیدوارم اگه شکست خوردن نگن منتقدان مقصر بودن
حسين
بي نهايت LIKE
سرور
عجیب تر از آن همراهی کامل مجلس و رییس مجلس با آقایان دولتی در این مسیر است.آیا مملکت اینقدر بی قانون است که دولت هر کاری خواست بکند و بودجه صدا و سیما را ببندد.پس مجلس در راس امور چه شد؟!!
شما زمان احمدی نژادتون کجا بودین؟ هان؟ اون موقع که هر انتقادی رو به استکبار و اسرائیل نسبت میدادین
Iran, Islamic Republic of
ما بودیم، اینطوری نبود. انگار شما نبودید ؟ شایدم زندان ساختگی واسه خودتون ساخته بودید فکر می کردید فضا بستس !!!!!!
United Kingdom
چه ربطی داره اونا احمدی نژاد رو ترور میکردند نه نقد اونم با ناجوانمردانه ترین شکل
زمان احمدینژاد فحش ناموسی به منتخب 24 میلیونی میدادند و آب از آب تکون نمیخورد.
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد شاید از بین هزاران کار مثبتی که کرد چند تا اشتباه هم کرد اما خائن و دزد نبود و زمان اون توی هشت سال ازین بی احترامی ها به دین و اسلام هم نبود
اردلان سرافراز
Iran, Islamic Republic of
هر وقت باك جونتون 9 هزار ميليارد را و خاوري حونتون 3 هزار ميليارد را پس اورد از پاكي حرف بزنيد
سیب زمینی گستران بی مرز
بله اختلاس های 3000 میلیارد تومانی - بابک زنجانی - تامین اجتماعی - بیمه ایران در راسش م-ر
اینا اسمش دزدی نیست ظاهرا ؟
احمد
خيالت راحت تو اين دوره اختلاس ميبيني كه اون پيشش هيچه
رامین
چرا دزدی و اختلاس هست ولی دوست عزیز ببین این درخت کی کاشته شده و کی بهش آب داده؟
حسین ف
راستی قیمت سیب زمینی چنده ؟ این اختلاسها کارکه بود ؟ چرا افشا نمیکنید
مم
اون زمان مشغول پست گرفتن بودن وقت نداشتند حتی 30دقیقه پس درخواست هم ندادند
کم سواد
همین مجلس دوبار احمدی نژاد را برای توضیحات احضار کرد. پیش نویس طرح عدم کفایت سیاسی او را آماده کرد. الان هم سکوت کرد یا همراهی با دولت می کند
مسعود
جهان لطفا به اين پيشنهاد توجه بفرما و مطمئنم آن را به نظر بازديدکنندگان بگذاري همگي موافق باشند
بنده پيشنهاد ميکنم سايتهاي منتقد دولت بصورت يکپارچه و هماهنگ همراه با روزنامه‌هاي همسو در يک اقدام درست و حسابي ضرغامي را براي اين کارهايش نقد کنند
اينکه بالاترين مقام اجرايي کشور از تريبون صدا و سيما بدترين توهين ها و زشت ترين ... را تحويل ملت دهد و کسي هم نباشد پاسخش را بدهد ديگر قابل تحمل نيست
جهان لطفا طي مقاله اي جداگانه اين موضوع را منتشر فرمائيد
با تشکر
به ضرغامی رحم کنید از اون طرف که طرفداران دولت و روزنامه ها بنده خدا رو گرفتن به باد انتقاد حالا از اینورم میخواید نقد کنن متاسفانه ما یه مشکلی داریم اونم اینه که اگه رای نیاریم نمیگیمم تقلب شده سطل آشغال آتیش نمیزنیم چه میشه کرد این مرام ماست
مهدی
Iran, Islamic Republic of
دم وطن امروز رو گرم
اون از اون روزی که صفحه اولش رو گذاشته هولوکاست هسته ای
اینم از دهان این خبرنگار که با چسب بنفش بسته شده.
کارتون درسته....
United States
موارد مطرح شده نمی تواند هیچگونه توجیه عرفی و شرعی برای نمایندگان - رسانه ها -نخبگان - قوه قضائیه - در برابر خدا - خون شهدا - سختیها و مشکلات جانبازان و اعتماد مردم در خصوص اغماض نسبت به توافقنامه (ننگ نامه ) ژنو باشد. به آن زمانی که باید ذره مثقال را جواب دهید فکر کنید،اگر اعتقادی باشد.
ایرانی
ما آمریکا را زیر پا خواهیم گذاشت...
Iran, Islamic Republic of
لطفا دهانتان را ببندید تا ملت کمی نفس بکشد.
شعور هم چیز خوبی ست ولی حیف
Iran, Islamic Republic of
حالا که نفس کشیدی بگو ببینم وطن فروشی قیمتش الان چنده ؟ چون امثال تو خوب توی این بازار دارن رشد میکنن
جلال
شما قبل از اینکه به فکر نفس کشیدن باشید، دنبال این هستید که یه وقت آخورتان خالی نباشه
Iran, Islamic Republic of
مرد باش و چهار سال دیگه بعد از انتخابات خفه خون بگیری
وطن فروش
حسین ف
همه چیز دست شماست بسم الله راستی قیمت سیب زمینی چنده ؟
حمید
.... مگه همین مدیر مسولتون اقای اقازاده جوان..بذرپاش در برنامه امروز دیروز فردا دو هفته پیش هر چی دلش میخواست نگفت در ضمن خود صدا سیما به اندازه همتون مستقیم و غیر مستقیم حرفاتون رو زده و میزنه در ضمن این چسب و چرا در زمان معجزه هزاره سوم روی دهنتون زده بودید
زیتون سرخ
سلام حمید جان
رسیدن بخیر
سفر چطور بود؟
شنیده بودم رفتی تو غار زندگی میکنی
ولی فکر میکردم مبایلت یا لب تا بت را با خودت برری
ولی انگار نبردی ی چهار سالی از کشور بی خبر بودی
حمید جان همین آقایون بودن که برچسب جریان انحرافی را به دکتر محمود زدن
الانم که چیز جدیدی نشده مطالبه وعدهدکتر حسن را دران پیگیری میکنن
چون خود دکتر حسن کفته بود صدا وسیما باید وقت مساوی تقسیم کنه
ایوب
Iran, Islamic Republic of
همانگونه که در اقصی نقاط جهان صحبت در باره هولوکاست عواقب وحشتناکی دارد در ایران انتقاد از اعتدال برابر است به توبیخ؛توقیف؛باز داشت و.....
علي
Iran, Islamic Republic of
زمان(تغير)هم از راه مي رسد زيادي نگران نباشيد.
United States
...این دادوبیداکردنها از آن است که مواجب...
احمد
قراين و شواهد نشان مي دهد روحاني استقلا ل فكري ندارد....
Iran, Islamic Republic of
من در تعجبم که این یارانه های که به مردم می دهید ؛ مگر نه اینکه قانونش را شما دولتمردان نوشتید و در زمان دولت آقای احمدی نژاد اجرا شد؟ حالا چه شده است که از ادامه پایبندی به قانونی که شما نوشتید ، می خواهید سر باز بزنید؟ در ثانی طی چند وقت اخیر مد شده است که حتی نانوایی سر کوچه هم اگر نتوانست پول کارگرانش را بدهد ، تقصیر را گردن قانون هدفمندی بگذارد! مگر این قانون چند سال است که در این کشور در حال اجرا می باشد؟ مگر قبلاً این پولها در اختیار دولتها نبوده است؟ چکار کردید در آن زمانها با این همه پول؟ تحریم ها که به اندازه الان نبوده است؟ من تا آنجایی که یادم می آید و از آنچه که در رسانه ملی پخش شده و مطمئنا اسناد و فیلم هایش در بایگانی رسانه ملی موجود است، مردم از همان قبل از انقلاب تاکنون ؛ همین مشکلات را داشته اند: درمان و بهداشت، مسکن و رفاه اجتماعی ! الان هم که سی و اندی سال از انقلاب می گذرد ، باز هم این مشکلات موجود است البته بیشتر شده است! هشت سال دوران به اصطلاح اصلاحات آقای خاتمی را که یادتان می آید، همه چیز ارزان بود ؛ اما مردم پول خرید نداشتند! همه جوره جنس و کالای خارجی در بازار بود؛ اما آیا کسی از مردم عادی توانای خرید آن را داشت؟ قیمت تلفن همراه در آن زمان از 2میلیون تومان کمتر نبود، تلویزیون های مدل جدید و کولرهای اسپیلت و ... با قیمتهای سر به فلک کشد در بازار موجود بود، اما آیا مردم عادی توانای خرید آن را داشتند؟ خیر؛ زمان آقای احمدی نژاد را یادتان می آید و آن دوران که قانون هدفمندی آغاز شد! یادمی می آید که قیمت تلویزیون های LCD و حتی LED به 500هزار تومان رسید، لباسشویی خارجی 600هزار تومان بود و می رفت تا قیمت کالا ها به کمتر نیز تنزل پیدا کند! این را که یادتان می آید ؟ اما برخی آدمهای دغل کار که منافع خد را در خطر می دیدند با همکاری سران فتنه و دشمنان دیرینه این انقلاب و مردم اقدام به جوسازی علیه این ملت و کشور نمودند و خودشان می دانند که هستند و همانطور که مرحله دوم انتخابات دوران آقای احمدی نژاد را به کام مردم تلخ نمودند، این بار نیز با تشویش بازار و دغل کاری و رقص برای غربی ها، اقدام به فروش اطلاعات کشور به سردمداران خود نمودند، و طرح هدفمندی را تا حدودی به بیراه بردند! حال هم که به قول دولت تدبیر و امید کمر تحریم ها شکسته شد، آب از آب تکان نخورده و همه وعده هایی که رئیس جمهور داده اند به فراموشی سپرده شده است: به قول ضرب المثل : تورا آوردیم که به ما یاری برسانی .... ! طرح شکست خورده و غیر کارشناسی شده سبد کالا را پیاده کردید و نتوانستید در آن موفق شوید! طرح اجرای فاز دوم هدفمندی را تا کنون اجماع نظر بر اجرای آن ندارید چون می ترسید پایگاه مردمی شما (به زعم خودتان) به خطر بیفتد! ان هم از مذاکرات شکست خورده و ناامید کننده ژنو! تا حرفی زدند گفتند ما اگر یارانه نمی دادیم می توانستیم فلان کار را بکنیم ! خدا خیرتان بدهد بروید و آن مفسدان اقتصادی را بگیرید ! آن دانه درشتهایی که میلیاردی وام گرفته و پس نداده اند! چرا نمی گویید اگر اینها بدهی خود را به شکبه بانکی بدهند می توانیم فلان کنیم و بهمان؟ چرا فقط این یارانه را به رخ مردم می کشید؟ حقوق های خودتان را میلیون ها تومان است به نصف برسانید و بقیه را به مردم نیازمند بدهید! نمی شود؟ تا حرفی زدند گفتند اگر یارانه نمی دادیم و ...
Iran, Islamic Republic of
قربون دل پر شما ... حرف دل خيلي از مردم، همين فرمايشات اين عزيز بزرگوار زجر کشيده است...
امان از طاغوت
Iran, Islamic Republic of
ما که مدتی هست که وطن امروز نمی خونیم.
اشکان
خب نخون! پس چرا اومدی این صفحه رو بخونی؟
مگه تو تیترش نزده وطن امروز!!!!!!!!!!
متین
ایول ایول به وطن امروز!
مهربانی
ایول
می تونیم از این عکس و صفحه در راه پیمایی های سکوت علیه ... استفاده کنیم
Iran, Islamic Republic of
بهتر
حسین ف
اگر قبلا میخواندید پس نان به نرخ روز هستید
Iran, Islamic Republic of
خدایا اگر تقدیر مردم ایران این بود چرا انقلاب کردند؟
میترا
احسنت
این دولت دنبال همان خفقان زمان اقای هاشمی است.
ali
Iran, Islamic Republic of
لطفا با شکم پر حرف نزنید
یک سطل آشغال سر کوچه ما هست که روزی 100 نفر درون آن دنبال نان شب می گردند
حامد
اعتدال این است که هرکس که خواستار اسلام ناب محمدی ص باشد نه از نوع آمریکایی.وخواهان آزادگی باشدنه وابستگی به دشمنان کشور ودین.وبه دنبال سرافرازی وپیشرفت وموفقیتهای علمی همه جانبه ایران باشد.ومطیع رهبر ودلسوز انقلاب .نه اهل وادادگی باید خفه شود باتدابیر دولت تدبیر واعتدال.
قلی
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشتود باشی و ما رستگار!!!
از خون برادر شهیدم نمی گذرم انتقامش را از وادادگان و مرعوبان خواهم گرفت.
Iran, Islamic Republic of
اگر نتقاد به قصد اصلاح باشد به فرض قابل انتقاد بودن مذاکرات نیازی به هو چیگری و تبلیغات در صدا و سیما ندارد کافیاست نظرات را به صورت خصوصی به مزاکره کنندگان انتقال دهند و یا به دیگر مسئو لان مستغل ارائه کنند و لی اگر هدف هوچیگری و تبغلیغات مغرضانه است که اینگونه است نباید اجازه اخلال داد
Iran, Islamic Republic of
موفقيت بزرگ ... ه ه ه ه ه ه ه ه هه
آيا خانه نشيني همرزمان شهيد احمدي روشن و رضايي نژاد موفقيتي بزرگ است .؟ زنهار از اين بار گراني كه بر دوش ملت سنگيني مي كند .
آيا بر نگشتن قسط اول و دوم پول خودمان موفقيتي بزرگ است . برادران و خواهران انسان به انصاف خود زنده است . انصاف داشته باشيد و باند و جناح باعث نشود كه از انصاف دور شويد . واقعيت اين است كه ما در برابر خون شهيدانمان هيچ امتيازي نگرفتيم حال هر كه مي خواهد به من فحش دهد كه من به عنوان يك ايراني لايق فحشم و لايق بدترين ناسزاها چون غيرتم را فروختم و عزتم را زير پا گذاشتم .
علی اصغر
در کنفرانس امروز18 اسفند ظریف و کاترین اشتون یک خبرنگاری از اشتتون پرسید ایا 1+5 اجازه غنی سازی در خاک خود را به ایران میدهد اشتون در جواب کفت شمارا ارجاع میدهم به متن توافنامه ژنو . از این واضح تر که هیچ حقی برای جمهوری اسلامی ایران در این تواف نامه به رسمیت شناخته نشده .
ستار
بیچاره روحانی که موافقانشان ساکتند ودست به هیچ کاری نمی زنند ومخالفان پررو این همه آزار واذیتشان میکنند ونمیگذارند که کارخودشونو بکنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Iran, Islamic Republic of
انتقاد و اعتراض حق مسلم مردم است اما بذرپاش .......نمیتواند اعتراض کند چون خود مشکل دارد
یعنی چی؟؟ یعنی در ایران ازادی نیست!!
Iran, Islamic Republic of
چون نمی تونن مشکلات اقتصادی رو حل کنند دارن فرافکنی می کنند و مشکلات کاذب ایجاد می کنن تا ناتوانی رو گردن منتقدا بندازن
علی
Latvia
عزیز من چرا این همه کلافه و مضطربی! چهار پنج ماه گذشته صبر داشته باش عزیز دل برادر صبر کن
ما که 8 سال... رو صبر کردیم شما هم صبر کن
بدتر از وضعیت حال که نمی شه
شاید ناراحتید که اسم شماها تو لیست نیست ، هان
بابا بزارید کار انجام بشه به خدا شما هم منتفع میشید.
حسین ف
۴ سال باید تحمل کنیم
sara
United States
عکس رو هدر فیس بوکتون کنید بچه ها
فیس بوک حرام است برادر شما دیگه چرا
امین
خلایق هرچه لایق (...)
استاد دانشگاهی میگفت رفتم سوپر محلمون خرید مغازه دار برگشت گفت فلانی میذارن بریم تو صدا و سیما بگیم ما ..... خوردیم که به ایشون رای دادیم باور کن اگه بذارن میرم میگم
Iran, Islamic Republic of
خب بیایید از اقای بذر پاش بپرسید ما اجازه داریم در خصوص رانتهای او حرف بزنیم....
علی
آقای رییس جمهور که داداز آزادی می زند یکه فرصتی هم به منتقدان خود بدهدتامردم قضاوت کنند واین رابداند خورشید همیشه زیر ابرپنهان نمی ماند