جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۸
نوبخت:

اینکه دارایی مسئولان در رسانه ها عنوان شود مقتضی نیست

سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب: 451049
نوبخت همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر دولت اعلام دارایی های مسئولان چگونه است،گفت: باید همه دارایی مسئولان مشخص و اعلام به دستگاه قضاییه شود و همه باید تحت مراقب شوند. ولی اینکه در رسانه ها عنوان شود مسئولان چند کفش یا خانه دارند، این مقتضی نیست.
اینکه دارایی مسئولان در رسانه ها عنوان شود مقتضی نیست
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز خود خبر از تمام شدن بررسی برنامه ششم توسعه در دولت را داد و گفت: برنامه ششم متشکل از سیاست های ابلاغی رهبری در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی برای سال های ۱۳۹۵- ۱۳۹۹ در دولت تهیه شده و در اولین جلسه آینده مجلس (روز یکشنبه) با قید یک فوریت تقدیم مجلس خواهد شد.

وی همچین درخصوص بودجه ۹۵ گفت: بودجه ۹۵ در جهت قانونی با روش بودجه ریزی بر مبنای عملکرد در حال تهیه و تنظیم است و آن هم در موعد قانونی به مجلس ارائه خواهد شد.

در فضای بی اعتمادی، باید در اجرای برجام احتیاط کافی و مراقبت شود

وی در ادامه با اشاره به اجرای برجام گفت: اعلام رفع تحریم ها در چارچوب توافقات صورت گرفت و اقداماتی که از سوی رئیس جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا شده، نشان داده می‌شود؛ هرچند در این فضای بی اعتمادی باید احتیاط کافی و دقت مراقبت از سوی مسئولان در امر اجرای برجام صورت گیرد، ولی می توان امیدوار بود که این توافق به نحو کاملی تا به انتها به فرجام مطلوب برسد.

نوبخت تاکید کرد: از این رو دولت موظف است برای شرایط پساتحریم برنامه‌ریزی مناسب داشته باشد.

وی ادامه داد: برای ماه های باقی مانده تا پایان سال نیز دولت بسته سیاستی متناسبی را برای سرعت بخشی به خروج از رکود و افزایش رشد اقتصادی که همراه با مهار تورم است، اجرا می کند.

سخنگوی دولت گفت: در جلسه ای که با حضور همکاران اقتصادی ام با اصحاب رسانه داشتیم، چگونگی اجرای اهداف و روش این بسته سیاستی و مبانی نظری توضیح داده شد.

افزایش پرداختی دولت به پیمانکاران

وی همچنین در ادامه خبر از افزایش پرداختی دولت به پیمانکاران داد و گفت: با توجه به اینکه زمانی زیادی برای اجرای این بسته کوتاه مدت اقتصادی نداریم، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی کار خود را آغاز کرده‌اند.

نوبخت افزود: طبق برنامه، رئیس جمهور دستور داد که ۷۵۰۰ میلیارد تومان از آغاز این هفته برای سرعت‌بخشی و تکمیل طرح های عمرانی پرداخت شود که این کار آغاز شده است.

وی گفت: دیشب طی جلسه ای که با معاون خزانه‌داری کل کشور داشتیم، آخرین پرداخت به طرح های عمرانی را که یکی از عوامل خروج از رکود است، گرفتیم.

پرداختهای عمرانی تا امروز به ۹۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است

نوبخت در ادامه با اشاره به آخرین گزارش خزانه داری کل کشور گفت: ۱۳۸۰ میلیارد تومان به بودجه های تخصیصی طرح های عمرانی اضافه شده و این پرداخت‌ها به ۹۶۸۰ میلیارد تومان رسید.

وی همچنین با اشاره به پرداختی بدهی پیمانکاران گفت: ۸۹۴ میلیارد تومانی پرداخت پیمانکاران نیز به ۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و تاکنون ۲۱۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران تأدیه شده است.

نوبخت با بیان اینکه با وجود محدودیت ها در منابع مالی پرداختهای عمرانی دولت افزایش یافته است، گفت: باید به پرداختهای عمرانی دولت رقم ۵۵۰۰ میلیارد تومان دیگر اضافه کنیم که خزانه در حال پرداخت است.

وی گفت: این عدد در حال اولویت‌بندی برای طرح هایی است که دستگاه های اجرایی اعلام کرده اند؛ هم اکنون ۲۹۰۰ طرح وجود دارد و طرح های دارای اولویت و مناطق سردسیر بیشترین بودجه را خواهند گرفت.

هر ۹۷۰۰ میلیارد تومان پرداخت های عمرانی، یک درصد رشد اقتصادی به همراه دارد

نوبخت با بیان اینکه تا چند هفته آینده این ۵۵۰۰ میلیارد تومان توزیع می شود، گفت: مطالعات اقتصادسنجی و مدلهای ما نشان می‌دهد که هر ۹۷۰۰ میلیارد تومانی که دولت برای طرح های عمرانی پرداخت می کند یک درصد رشد اقتصادی به همراه دارد؛ یعنی تا پایان سال که مصمم هستیم بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پرداخت کنیم، میزان رشد اقتصادی به بیش از ۳ درصد افزایش خواهد یافت.

بخش خودرو فعال شود، صنعت کشور فعال می‌شود

نوبخت در ادامه این نشست خبری با اشاره به بسته جدید اقتصادی دولت و تسهیلاتی که برای خرید خودرو و کالا داده می شود، گفت: صنعت در رشد اقتصادی سهم قابل توجهی دارد و بخش خودرو در صنعت محرک و اثرآفرین است؛ بنابراین اگر بخش خودرو بخواهد فعال شود، صنعت نیز فعال می شود.

وی با بیان اینکه دولت انتظارات و مطالبات مردم نسبت به صنعت خودرو را مورد توجه قرار خواهد داد، گفت: مردم انتظار دارند خودرو با کیفیت بیشتر و قیمت مناسب‌تر عرضه شود. چند هفته پیش نیز در بازدید از ایران خودرو، مطالبات مردم را بیان کردیم و سخن خودروسازان را هم شنیدیم. الان نیز این مطالبات را از آنها داریم که قطعا نسبت به افزایش کیفیت خودروها باید اقدام کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور افزود: البته این را هم باید مدنظر داشت که ضمن افزایش تولید و ایجاد اشتغال برای تورم نیز باید چاره‌اندیشی کرد.

نوبخت با اشاره به مشکلات صنعت خودرو ادامه داد: شاید این صنعت بتواند چندماه رکود را تحمل کند تا منجر به بیکاری نشود اما کارخانه های کوچک تولید قطعه نمی توانند این رکود را تحمل کنند و دوام بیاورند. لذا منجر به بیکاری می شود.

وی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه ژاپن با جمعی از مدیران شرکتهای بزرگ این کشور مانند مزدا، میتسوبیشی و فوجی گفت: ما به آنها گفتیم که قصد نداریم شما فقط از بازار ما استفاده کنید، باید خودروی هیبریدی با مصرف کم بیاورید، اینجا سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال کنید.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ما نیروی تحصیل کرده فراوان در کشور داریم که می توانند در دوره های کوتاه مدت در خارج یا داخل به روز شوند، گفت: ما می توانیم تولیداتمان را به روز و حتی به صادرات برسانیم و ما با صراحت سیاست های تعیین شده از سوی دولت را به آنان (هیئت ژاپنی) ابلاغ کردیم و آنان نیز استقبال کردند و به سایر هیئت های اقتصادی هم این موضوع را می گوییم.

نوبخت با بیان اینکه صنعت خودرو و لوازم خانگی باید به افزایش کیفیت توجه کنند، تصریح کرد: در شرایط کنونی که انبارهای این صنایع انباشته از کالا است، اگر تقاضا زیاد شود روندهای افزایش تولید و عرضه در ماه های آینده راه می افتد و موجب رونق میشود.

کنترل واردات روغن پالم به کشور

وی همچنین در خصوص روغن پالم نیز گفت: در جلسه روز گذشته شورای اقتصاد درباره روغن پالم بحث شد.

نوبخت افزود: مصرف این روغن اساساً مضر نیست بلکه مقدارش باید محدود باشد؛ برای همین وزارت بهداشت سقفی را برای واردات روغن پالم تعیین کرد و آمار واردات آن نیز به شدت تقلیل یافته است.

دارایی مسئولان باید تحت مراقبت باشد

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر دولت اعلام دارایی های مسئولان چگونه است،گفت: باید همه دارایی مسئولان مشخص و اعلام به دستگاه قضاییه شود و همه باید تحت مراقب شوند. ولی اینکه در رسانه ها عنوان شود مسئولان چند کفش یا خانه دارند، این مقتضی نیست.

نوبخت افزود: بنده نیز مانند همه مسئولان، هر چه مربوط به شخص خود، همسر، فرزندان و خانواده بود، اعلام کردیم و انتظار است که موقع خارج شدن از خدمت، دارایی های ما نیز بررسی شود تا به غیر حق زیاد نشده باشد.

نحوه تعطیلی راکتورهای هسته ای

سخنگوی دولت در ادامه در مورد نحوه تعطیلی راکتورهای هسته ای گفت: تسریع در اجرای برجام باعث آسیب به زیرساختها نمی شود؟ گفت: به گونه ای عمل می کنیم که قطعات آسیب نبیند. قطعه به قطعه تجهیزات هسته ای، شماره گذاری می شود و پس از انبارش مناسب در شرایط خاص، مونتاژ می شود.

نرخ سود بانکی کاهش می یابد

نوبخت از جلسه امروز شورای پول و اعتبار درباره نرخ سود سپرده ها بحث می کند. سه دستگاه اقتصادی دولت در این باره اشتراک نظر برای کاهش داریم. باید ساز و کارها به گونه ای فراهم شود که هزینه تمام شده پول کم شود. انشاالله نرخ سود نیز کاهش می یابد. سوابقی نیز داریم که اگر دقت نکنیم هر تصمیم سنجیده ای با اجرای نادرست، دچار مشکل شود.

برنامه ریزی دولت برای زمستان سخت

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه زمستان سختی در پیش است، گفت: درباره زمستان سخت خاورمیانه، اتفاقا وزیر نیرو اطلاعیه ای را صادر کرده است و با توجه به اطلاعات تکمیلی، مراقبت های لازم را خواهیم داشت. ماده ۱۰ قانون تنظیم اجازه می دهد درصدی از اعتبارات کشور را برای پیشگیری حوادث استفاده کنیم.

دولت در تایید صلاحیتها از طریق هیات های اجرایی نهایت دقت را خواهد کرد

نوبخت در مورد تائید صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی گفت: تایید صلاحیت نامزدهای مجلس نیز از وظایف شورای نگهبان است. البته وزارت کشور وظایفی نیز درباره این مسایل دارد که اجازه نمی دهیم حق مردم ضایع شود و به هر دلیلی برای مردم و نامزدها تضییع حقی صورت نگیرد.

وی درباره تلاش دولت برای افزایش تایید صلاحیت های نامزدهای انتخاباتی گفت: دولت تدبیر و امید خواهان استیفای حقوق مردم است و با اطمینان می گویم درباره تایید صلاحیتها در وزارت کشور از طریق هیات های اجرایی، نهایت دقت را خواهیم کرد چون معتقدیم نباید تضییع حقی صورت گیرد.

عاملان حادثه دزفول دستگیر شدند

سخنگوی دولت همچنین در خصوص حمله به عزاداران حسینی در دزفول گفت: به حسب اعلام مسئولان قضایی، این حادثه امنیتی بوده و با فراست و دقت، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی جانیان را دستگیر کردند و جزئیات بیشتر در آینده اعلام خواهد شد.

نوبخت تصریح کرد: اینکه برخی گروه های تکفیری و تروریستی ایران را تهدید کنند، موضوع جدیدی نیست. گروه هایی که برای فعالیت های تروریستی اعزام شده اند، به جا و به وقت دستگیر شدند و همچنان مرزهای ما با دقت کنترل می شود و سیستم اطلاعاتی و امنیتی کشور وظایف خود را برای امنیت بخشی به مردم به خوبی انجام می دهند.

وی همچنین در خصوص نوع حضور جمهوری اسلامی ایران در سوریه گفت: ایران در سوریه فعالیت مستشاری دارد.

به زودی خبرهای امیدبخشی برای مقابله با تروریسم در منطقه خواهید شنید

سخنگوی دولت درباره این سوال که فعالیت روسیه در سوریه برای مقابله با تروریست های داعش با ایران همپوشانی یا هم‌افزایی دارد، گفت: همانطور که گفتم ما در حد مستشاری کمک می کنیم. در آینده نزدیک هم اخبار امیدبخشی برای مقابله با تروریسم در منطقه و نقش موثر ایران خواهید شنید.

قیمت خوراک پالایشگاه ها را مجلس تعیین کرد

نوبخت در ادامه در مورد قیمت خوراک پالایشگاه ها اظهار داشت: قیمت خوراک پالایشگاه ها در حد ۱۳ سنت است؛ این نرخگذاری بر اساس قانون و مصوبه مجلس است.

وی افزود: از دی ماه سال ۹۲، اولین شوک به بورس برای همین مسئله وارد شد، دولت با پیشنهادهای مختلف قیمتی که در مجلس بیان می‌شد، کاملا مخالفت کرد که با وجود مخالفت دولت، نمایندگان ۱۳ سنت را تعیین کردند. لذا این موضوع قانوناً با شرایطی به شرکت نفت واسپاری شد و الان کمتر از ۱۳ سنت است.

برنامه‌ریزی‌ها برای اعزام حجاج، با توجه به ضعف میزبان انجام می‌شود

سخنگوی دولت در ادامه در خصوص پیگیری حادثه منا نیز گفت: دولت حقوق مفقودین، جانبازان و بازماندگان فاجعه منا را تعقیب می‌کند.

نوبخت افزود: از طریق سازمان حج تا شناسایی آخرین مفقود کار خود را ادامه می‌دهیم؛ همچنین از همه ابزارهای دیپلماسی و ظرفیت‌های قانونی برای جلوگیری از تضییع حقوق کسانی که در این حادثه رنج و آسیب دیده‌اند، استفاده می‌کنیم.

وی گفت: در کنار اقدامات دولت، قوه قضاییه نیز کانالی را برای پیگیری شکایات افراد مرتبط با این حادثه در نظر گرفته است که در حال انجام است.

نوبخت همچنین در خصوص تدابیر دولت برای مناسک حج در سال‌های آینده، اظهارداشت: در سال آینده نیز برای زیارت خانه خدا زائر اعزام می‌کنیم و چون حجاج باید امنیت داشته باشند، لذا در آینده با در نظر گرفتن ضعف میزبان برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما نهایت تلاش خود را برای پیگیری‌ها در جهت جبران خسارت، پیشگیری‌ از رخدادهای آینده و عقوبت مقصرین به تأسی از نظر مُطاع مقام معظم رهبری انجام خواهیم داد و ضمن همدردی با همه کسانی که در این حادثه آسیب دیده‌اند از هیچ کاری دریغ نخواهیم کرد.

سخنگوی دولت درباره شکایت دولت گذشته از برخی از رسانه‌ها، گفت: شکایت‌های دولت قبل از اصحاب رسانه را جمع‌بندی کرده‌ایم و معاونت حقوقی ما جهت انصراف از پیگیری این شکایات در حال اقدام است که تصور می‌کنم این کار انجام شده است.

علت شکایت معاون اول از برخی رسانه‌ها

نوبخت همچنین در خصوص شکایت معاون اول رئیس‌جمهور نیز از برخی از رسانه‌ها، توضیح داد: درست است که شکایاتی شده اما انتخاب برخی کلمات نامناسب باعث شده است این مسائل به وجود آید، اما ما همواره به منتقد حق می‌دهیم همچنان که حضرت امام(ره) فرموده است ما نباید طوری خود را آماده کنیم که هیچ کس حق تخطئه ما را نداشته باشند. منتقدان می‌توانند ایراد بگیرند، ولی حق ندارند تهمت و افترا بزنند.

وی افزود: نسبت به آقای جهانگیری مطالبی نوشته شد که قابل تعقیب است و این موضوع نیز فرصتی برای رسانه مقابل است که اسنادش را به دادگاه بدهد و قوه قضاییه نیز با دقت و عدالت رسیدگی می‌کند.

سخنگوی دولت گفت: برای قوه قضاییه فرقی نمی‌کند که چه کسی مقابلش باشد، چه بسا خیلی از صاحبان قدرت با برخورد قانونی قوه قضاییه مواجه شدند.

نوبخت در ادامه در پاسخ به این سئوال که برنامه دولت برای جلوگیری از تورم در کنار اجرایی کردن بسته جدید اقتصادی چیست؟ گفت: دولت مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهد تا با افزایش تقاضا، تورم افزایش نیابد.

وی افزود: پولی که در جیب ماست، سهمی از ارزش کل دارایی‌ها یا پایه پولی کشور است هر چه این گسترش ‌یابد، ارزش پول کمتر می‌شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه نفسِ افزایشِ نقدینگی در کشور مشکل‌آفرینی است، گفت: اگر به تناسب افزایش نقدینگی که منجر به افزایش تقاضا می‌شود، ما رشد عرضه را داشته باشیم، منجر به رشد اقتصادی و رونق خواهد شد.

نوبخت، افزایش هزینه تولید را عامل دیگری برای افزایش تورم دانست و گفت: ما تاکنون چقدر دقت کرده‌ایم که بی‌جهت افزایش‌های مختلف در فرآیند تولید نداشته باشیم. رشد اقتصادی ما چند درصد است، ولی رشد نقدینگی ما بالای ۲۰ درصد است که فاصله اینها می‌شود تورم.

وی افزود: همه این مواد همراه با انتظارات تورمی باعث تورم می‌شود. تورم انتظاری باعث شده فضایی که می‌گویند قرار است در آن قیمت‌ها گران شود، باعث تورم شود.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه یکی از دستاوردهای دولت، کاهش تورم است گفت: ما نمی‌خواهیم دستاورد خود را از بین ببریم و رئیس‌جمهور نیز نسبت به رشد تورم به شدت حساسیت دارد.

نوبخت گفت: یکی از عوامل مقاومت در افزایش تورم، آقای رئیس‌جمهور هستند و قانع کردن ایشان برای افزایش نرخ‌ها به شدت مشکل است.

مهار تورم دستاورد دولت بوده است/نمی‌خواهیم این دستاورد را از بین ببریم

وی در ادامه با توضیح این مطلب که برنامه اقتصادی ما فقط عمرانی نیست بلکه به توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز توجه دارد، گفت: ما همه آسیب‌های برنامه‌های پیش‌رو پس از پیروزی انقلاب را مطالعه کردیم و ضعف‌های آن را شناختیم که چرا ۱۰ برنامه اجرا کردیم، ولی به مرزتوسعه‌یافتگی نرسیدیم.

سخنگوی دولت افزود: همه این آسیب‌ها مورد توجه ما قرار گرفت و برنامه ششم با امعان نظر با همه نقاط قوت و ضعف برنامه‌های قبل تدوین شد.

نوبخت تصریح کرد: هر برنامه‌ای به یک دولت منتسب است. قطعاً برنامه ششم منتسب به دولت تدبیر و امید است و علاقه‌مندیم که پایان کار ما به گونه‌ای شود که بیشترین، صادقانه‌ترین و عالمانه‌ترین خدمت را داشته باشیم.

پیشرفت در اقتصاد مقاومتی، دولت را هم راضی نکرده است

در ادامه خبرنگار مهر پرسید مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان جوان نسبت به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تذکر داده‌اند و بیان داشتند که از پیشرفت‌ها در زمینه اقتصاد مقاومتی راضی نیستم. با توجه به اینکه دولت موظف به تشکیل ستاد احیای اقتصاد مقاومتی بود، چه اقدامی در این زمینه شده است و این ستاد چه برنامه‌ها و اقدام جدی در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی انجام داده است؟.

سخنگوی دولت در پاسخ گفت: ما نیز به این موضوع اذعان داریم و پیشرفت‌ها در سیاست اقتصاد مقاومتی نیز ما را هم راضی نمی‌کند.

وی افزود: واقعیت این است که ما ۱.۵ سال است که تغییر در اقتصاد را شروع کردیم ولی باید ساختارها و ارکان اقتصاد متحول شود.

نوبخت تصریح کرد: در فاصله کوتاهی که کار را در دولت تحویل گرفتیم، در تحریم بودیم و حجم عظیمی از پول هزینه‌های جاری و ۳۴۰۰ میلیارد تومان یارانه می‌پردازیم که البته بخشی از این یارانه نیز از خزانه دولت پرداخت می‌شود و قانون اجازه داده که ۶۳۰۰ میلیارد تومان از خزانه دولت برداریم و به پرداخت نقدی کمک کنیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: اگر قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا نمی‌شد، ما ۵۰ هزار میلیارد تومان پول از خزانه برنمی‌داشتیم در جامعه توزیع کنیم.

نوبخت با بیان اینکه روز گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر در بین خانوارها توزیع شد، گفت: اگر این پول صرف کارهای عمرانی می‌شد، بهتر نبود؟

وی توضیح داد: پس از مطالبه، مقام معظم رهبری درباره تسریع در امور اقتصادی، ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی تشکیل شد و امروز نیز این ستاد جلسه دارد.

کسی که بگوید دولت با اقتصاد مقاومتی موافق نیست، اقتصاد مقاومتی را نمی‌شناسد

سخنگوی دولت با بیان اینکه اگر کسی بگوید دولت با سیاست مقاومتی موافق نیست، مطمئن باشید اقتصاد مقاومتی را نمی‌داند، گفت: تمام سخنان ما تجهیز منابع، ایجاد دانش روز و محدود کردن مصرف و هزینه‌ها در داخل و بردن آن به سمت صادرات غیرنفتی است.

نوبخت ادامه داد: برای صادرات باید روابط خود را با دنیا بهتر کنیم و از همه ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده کنیم که این سخنان عین سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است و ما جز این راه دیگری هم نداریم.

استقبال از رئیس‌جمهور در مازندران پرشور بود

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که گفته شده است استقبال از رئیس‌جمهور در مازندران پرشور نبود، گفت: وقتی آقای رئیس‌جمهور وارد اجتماع مردم می‌شود، به عنوان صحنه‌ به یادماندنی به خاطر داریم گاهی به شدت تحت تاثیر عواطف مردم قرار می‌گیریم و می‌گوییم که این از فضل خداوند است که به دولتمردان ایران چنین مردم با محبتی عنایت کرده است.

سخنگوی دولت افزود: همه عکس‌ها و تصاویری که از سفر رئیس‌جمهور دیدید گویای همین مطلب بود.

نوبخت تصریح کرد: عکسی که منتشر شد از ساعت هفت و نیم یا هشت صبح بود طبیعی است که استادیوم دفعتاً پر نمی‌شود و این خیلی سخیف است که برخی مخالفین دولت به چنین روش‌هایی متوسل می‌شوند و آن چیزی که در مردم می‌گذرد را در انتخابات دیدید.

وی خاطر نشان کرد: اگر چنین مسائلی باعث آرامش گروهی می‌شود، ما نیز خوشحالیم ولی استقبال مردم از رئیس‌جمهور در مازندران پرشور بود. دولت هم بخشی از نظام است، اگر مردم هم به دولت علاقه‌مند نشان دهند، ما این را عشق و علاقه مردم به نظام می‌دانیم. لذا دوستان نیز اگر منافع ملی و نظام برایشان مهم است، به این مساله توجه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Germany
اتفاقا مقتضي هست
حمید حسنی
United States
آن را که حساب پاک است/از محاسبه چه باک است؟
پر شور بود!!!!!!!!!!
United States
جناب نوبخت یک عکس نبود و چندین عکس بوده و در ضمن فیلم هم هست!!!!
Germany
برای کی "مقتضی" نیست؟ برای مردم یا برای مسئولان؟
بازنشسته
مسئولی که بیش از 1000 میلیارد تومان دارایی اش است،باید بگوید این اموال را چطور و از کجا یدست آورده است.مگر حقوق مسئولان چقدر است که در این 35 توانسته اینقدر پس انداز کند؟!
عمار
Iran, Islamic Republic of
چرا مقتضی نیست ؟؟چرا مردم نباید بدانند چه کسانی کشور رااداره میکنند ؟؟!!



دررابطه با اقتصاد مقاومتی نیز ماکه چیزی از دولت ندیدیم تنها چیزی که گفته شده ما تحریمیم .اگر تحریمها برداشته شود مشکل اب خوردن هم حل میشود.کجای این صحبتها اعتقاد به اقتصاد مقاومتی را بیان میکند؟
Netherlands
هیچ جای دنیا دیده اید که دارو دسته ی دزدها دارایی های دزدی خودشان را اعلام کنند؟ خوب معلوم است که در ایران هم نمی کنند. کسانی که دوزار ارزش ندارند اما با رانت حکومتی میلیاردر شده اند معلوم است که مخفی کاری می کنند.
Iran, Islamic Republic of
ایول حرف اصلی رو زدی