جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱
فرمانده توپخانه و پدافند هوایی نیروی زمینی سپاه:

دشمنان جرئت حمله به ایران را ندارند

دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب: 381641
فرمانده مرکز تخصصی توپخانه و پدافند هوایی نیروی زمینی سپاه گفت: دشمن نه تنها جرئت حمله به ایران را ندارد، بلکه از پس حزب‌الله هم برنمی‌آید.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سردارغلامحسین مصدقی صبح امروز در آیین رژه نیروهای مسلح در رفسنجان، هفته دفاع مقدس را یادآور صبر و شکیبایی خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان دانست و اظهار داشت: تجلیل از عملکرد شهدای زنده یکی از وظایف ما است که باید در هفته دفاع مقدس صورت گیرد.

وی تصریح کرد: جنگ وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف نظامی، اقتصادی و سیاسی است و زمانی که حاکمان مستبد و دیکتاتور از راه ارعاب و تهدید نمی‌توانند به‌اهداف خود برسند، جنگ راه می‌اندازند.

فرمانده مرکز تخصصی توپخانه و پدافند هوایی نیروی زمینی سپاه عنوان کرد: در زندگی بشر صدها جنگ رخ داده که تمام آنها در راستای اهداف شوم حاکمان پلید بوده و جنگ پدیده شومی است که یک طرف آن حاکمان مستبد و طرف دیگر آن دولت‌های ضعیف و ملت‌های مظلوم قرار دارند.

مصدقی افزود: یک طرف جنگ حمله، کشورگشایی و تجاوز است و طرف دیگر مقاومت، پایداری و دفاع از آرمان‌ها و تمامیت ارضی کشورها است.

وی ادامه داد: طی دوران، شیوه‌های جنگ هم به‌مرور تغییر یافت و در گذشته جنگ با چوب، سنگ و شمشیر و استفاده از تکنیک‌های فردی بود، نسل دوم جنگ باروت اختراع شد و توپ و تفنگ وارد عرصه نبرد شد.

فرمانده مرکز تخصصی توپخانه و پدافند هوایی نیروی زمینی سپاه گفت: نسل سوم جنگ به‌وسیله هواپیما، موشک‌ها و سلاح‌های میکروبی بود و بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی نمونه این جنگ‌ها بود که توسط آمریکا به‌شکل ناجوانمردانه صورت گرفت.

مصدقی با اشاره به جنگ‌های جهانی اول و دوم و خسارت‌های مالی و جانی فراوان در این جنگ‌ها افزود: مستبدان، آن دوران در یک توافقنامه نانوشته اعلام کردند که دیگر جنگ جهانی سوم نباید رخ دهد، زیرا برای آنها هزینه‌بر بود و زیرساخت‌های‌شان را نابود می‌کرد، لذا جنگ ابرقدرت‌ها با کشورهای ضعیف را در دستور کار قرار دادند و هرجا که منافع خود را در آنجا می‌دیدند، لشکرکشی می‌کردند که نمونه آن جنگ آمریکا با ویتنام و اشغال افغانستان توسط شوروی بود.

وی ادامه داد: بازهم بررسی کردند و این شیوه جنگ را نیز پرهزینه دیدند و در شیوه بعدی، جنگ نیابتی راه انداختند و کشور دیگری را علیه یک کشور وارد جنگ کردند.

مصدقی تصریح کرد: جنگ تحمیلی ایران و عراق همان شیوه نیابتی بود، عراق را به نیابت از خود به‌جنگ با ایران واداشتند.

وی اظهار کرد: دشمن، اسلام را به عنوان قطبی که افکار مردم به آن سمت می‌رفت، دیدند و در این زمینه نقشه‌های شومی برای براندازی اسلام و به‌جان هم انداختن مسلمانان پیاده کردند، طالبان را متولد کردند، گروه داعش را به‌دنیا

آوردند و النصره و ... چند گروه تروریستی دیگر که فقط به‌دنیا بگویند اسلام دینی خشن است و قصد بد نشان دادن اسلام را داشتند.

فرمانده توپخانه و پدافند هوایی نیروی زمینی سپاه افزود: ۳۴ سال پیش عراق با پشتیبانی ۳۸ کشور از مرزهای غرب و جنوب‌غربی کشور به ما حمله کرد و فرسنگ‌ها کیلومتر از خاک ما را گرفت، آبادان را محاصره و تا دروازه‌های اهواز پیش آمد، اما امام راحل فرماندهی جنگ را به عهده گرفتند و مردم را بسیج کردند.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ما نوپا بود و تجربه جنگ و نیروهای مسلح را نداشت و سپاه برای پاسداری از انقلاب و جنگ‌های داخلی تشکیل شده بود، اما امام راحل فرمودند «چیزی نشده، دیوانه‌ای آمده، دو تا سنگ انداخته است» و ایشان به‌مسئولان روحیه دادند.

مصدقی بیان داشت: ایران در دوران جنگ در تحریم‌ها و محاصره اقتصادی به سر می‌برد، اما مورد علاقه دشمن بود و هست، زیرا معادن غنی و منابع عظیمی دارد، دسترسی به آب‌های آزاد و کنترل تنگه‌هرمز که ۷۰ درصد نفت جهان از این تنگه عبور می‌کند را دارد و همچنین مسیر ارتباط اروپا و خاورمیانه است وهمین دلایل سبب شده دشمنان همواره چشم‌طمع به کشور ما داشته باشند.

وی بیان داشت: صدام می‌خواست خود را رهبر جهان عرب مطرح کند و قرارداد ۱۹۷۷ روی میزش بود و خود را شکست‌خورده می‌دید، می‌خواست با جنگ با ایران آن شکست را جبران کند.

وی عنوان کرد: صدام هدف دسترسی به آب‌های آزاد و کنترل اروند که تنها راه رسیدن به خلیج فارس وآب‌های آزاد بود را داشت و می‌خواست، جمهوری اسلامی ایران را نابود و بخش‌هایی از خاک ما همچون خرمشهر و مناطق نفت‌خیز را تصرف کند، اما نتواسنت به این خواسته‌های خود برسد.

فرمانده مرکز تخصصی توپخانه و پدافند هوایی نیروی زمینی سپاه بیان داشت: جنگ هشت ساله که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن به‌عنوان گنج یاد می‌کند، دستاوردهای عظیمی داشت و موجب تقویت و سازماندهی نیروهای مسلح شد.

مصدقی خاطرنشان کرد: اکنون هیچ کشوری جرئت نمی‌کند به ایران حمله کند، زمانی که ما دست خالی بودیم و ۳۸ کشور پشتیبان عراق با بهترین سلاح‌ها نتواسنت، کاری از پیش ببرد و در حقیقت جنگ، ما را بیمه کرد.

وی بیان کرد: دشمن از پس گروه حزب‌الله هم بر نمی‌آید، قوی‌ترین ارتش خاورمیانه در اسراییل است، اما نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، زیرا ایمان ندارد و سلاح و تجهیزات بدون ایمان کاربردی نیست.

مصدقی تشکیل بسیج را از مهمترین دستاوردهای جنگ دانست و گفت: بسیج از قوی‌ترین نیروهای منطقه است و ابتکارات بسیجیان ما در دنیا بی‌سابقه است.

وی رسیدن به خودکفایی تسلیحاتی وعدم‌نیاز به واردات سلاح را از دیگر دستاوردهای جنگ برشمرد و افزود: امروز موشک‌های دوربرد با بیش از ۴ هزار کیلومتر برد لرزه بر اندام صهیونیست‌ها و متحدانش انداخته است.

فرمانده مرکز تخصصی توپخانه و پدافند هوایی نیروی زمینی سپاه عنوان کرد: پس از گذشت سال‌های زیادی از جنگ ایران و عراق سازمان‌های بین‌المللی به متجاوز بودن عراق اذعان کردند.

مصدقی حفظ تمامیت ارضی کشور را از جمله دستاوردهای جنگ دانست و بیان کرد: در تاریخ ایران جنگی رخ نداده بود که بخشی از خاک ما از دست نرود، اما در هشت سال دفاع مقدس به‌برکت رهبری امام راحل و حضور مردم تنها جنگی بود که تمامیت ارضی کشور حفظ شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


زنده باد ایران