پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۶
۹

وقتی پدران معنوی‌ تروریست‌ها، اصلاح‌طلب می‌شوند!

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب: 397446
رئیس گروهک نهضت آزادی می‌گوید برخورد با این گروه مربوط به دولت سابق بود و دولت یازدهم باید رویه‌ای متفاوت در پیش بگیرد.
وقتی پدران معنوی‌ تروریست‌ها، اصلاح‌طلب می‌شوند!
به گزارش جهان به نقل از کیهان، ابراهیم یزدی در نامه‌ای سرگشاده به وزیر اطلاعات که در سایت‌های ضدانقلاب منتشر شده، به یکی از تحلیل‌های منتشره در سایت این وزارت اشاره می‌کند و با سفسطه بر سر «حق انتقاد» و «براندازی» به سیره امیرمومنان استناد می‌کند.

یزدی نهضت آزادی را نه گروه برانداز که گروه منتقد معرفی می‌کند و می‌نویسد: تحلیل مذکور در دوره دولت سابق منتشر شده است. پس از انتخابات خرداد ماه ۹۲، که آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت، آیا وزارت اطلاعات در دولت آقای دکتر روحانی تحلیل یاد شده را قبول دارد و براساس آن با اشخاص، گروه‌ها و احزاب سیاسی برخورد می‌کند یا آن را قبول ندارد؟ و اگر قبول ندارد، چه تغییراتی در این نگرش و رفتارهای مبتنی بر آن داده شده است و نشانه‌های آن چیست؟ آیا در زمان وزارت شما هم احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب، از جمله نهضت آزادی ایران، که از سال ۱۳۸۸ برخلاف قانون، با دستور و تهدید وزارت اطلاعات، فعالیتش متوقف شده است، باید همچنان از حقوق قانونی‌شان محروم باشند؟

گرفتن ژست اصلاح‌طلبی و منتقد بودن و خیرخواهی در حالی است که اسناد جاسوسی و خیانت سران گروهک نهضت آزادی به وفور پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا لو رفت. همچنین در جریان دفاع مقدس، بیانیه‌های گروهک در خدمت ارعاب افکارعمومی و گستاخ‌تر کردن رژیم بعث قرار داشت. دست‌اندرکاران این گروه پس از آن نیز در کانون فتنه‌انگیزی و تحریک به آشوبگری قرار داشتند و سعی کردند با نزدیک کردن خود به برخی مدعیان اصلاح‌طلبی، از اتهام خیانت و جاسوسی خارج شده و نقاب اصلاح‌طلبی به صورت بزنند.

حضرت امام خمینی در پاسخ نامه علی‌اکبر محتشمی وزیر کشور وقت این چنین تصریح کردند؛

«جناب حجت‌الاسلام آقای محتشمی، وزیر محترم کشور- ایده الله تعالی

در موضوع نهضت به اصطلاح آزادی مسائل فراوانی است که بررسی آن محتاج به وقت زیاد است. آنچه باید اجمالا گفت آن است که پرونده این نهضت و همین‌طور عملکرد آن در دولت موقت اول انقلاب شهادت می‌دهد که نهضت به اصطلاح آزادی طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به آمریکا است و دراین‌باره از هیچ کوششی فروگذار نکرده است؛ و حمل به صحت اگر داشته باشد، آن است که شاید آمریکای جهانخوار را، که هر چه بدبختی ملت مظلوم ایران و سایر ملتهای تحت سلطه او دارند از ستمکاری اوست، بهتر از شوروی ملحد می‌دانند. و این از اشتباهات آنها است.

در هر صورت، به حسب این پرونده‌های قطور و نیز ملاقاتهای مکرر اعضای نهضت، چه در منازل خودشان و چه در سفارت آمریکا و به حسب آنچه من مشاهده کردم از انحرافات آنها، که اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و مدتی در حکومت موقت باقی مانده بودند ملتهای مظلوم بویژه ملت عزیز ما اکنون در زیر چنگال آمریکا و مستشاران او دست و پا می‌زدند و اسلام عزیز چنان سیلی از این ستمکاران می‌خورد که قرنها سر بلند نمی‌کرد، و به حسب امور بسیار دیگر، نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانونگذاری یا قضایی را ندارند؛ و ضرر آنها، به اعتبار آنکه متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی‌مورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویلهای جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهکهای دیگر، حتی منافقین این فرزندان عزیز مهندس بازرگان، بیشتر و بالاتر است.

نهضت آزادی و افراد آن از اسلام اطلاعی ندارند و با فقه اسلامی آشنا نیستند. از این جهت، گفتارها و نوشتارهای آنها که منتشر کرده‌اند مستلزم آن است که دستورات حضرت مولی الموالی امیرالمومنین را در نصب ولات و اجرای تعزیرات حکومتی که گاهی برخلاف احکام اولیه و ثانویه اسلام است، برخلاف اسلام دانسته و آن بزرگوار را- نعوذ بالله- تخطئه، بلکه مرتد بدانند! و یا آنکه همه این امور را از وحی الهی بدانند که آن هم برخلاف ضرورت اسلام است.

نتیجه آنکه نهضت به اصطلاح آزادی و افراد آن چون موجب گمراهی بسیاری از کسانی که بی‌اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند می‌گردند، باید با آنها برخورد قاطعانه شود، و نباید رسمیت داشته باشند. والسلام علی من اتبع الهدی. توفیق جنابعالی را از خداوند تعالی خواستارم.

روح‌الله الموسوی الخمینی».

یادآور می‌شود برخی اعضای فراری نهضت آزادی و گروهک ملی-مذهبی بارها از اینکه وزارت اطلاعات موضع قاطعی در قبال این گروهک‌ها دارد ابراز نارضایتی کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدا لعنت کنه کلهم اجمعینشونو
پابوس اوبامای مودب وباهوش
این خس و خاشاک ها در برابر عظمت ملت ایران صفرندو هیچ غلطی نمیتوانند بکنند
حرفای این وطن فروشای خائن رو منتشر نکنید
آزاده
Iran, Islamic Republic of
یادش بخیر آقای یزدی وهمراهی امام در اوایل انقلاب چه کنم که ....چشم وروی دارد اما تمامیت خواها ن ندارند
سیستانی
جناب اقای یزدی:قدرخودتان راندانستیدوازنعمت همراهی باقافله سالارانقلاب محروم شدید!!دوستانتان رویای غرب درسرداشتندوبارهابادشمنان انقلاب بیعتی ناجوانمردانه کردند!شماخوب میدانیدکودتای 28 مردادچراوچگونه شکل گرفت ودوباره سلطه قوی ترغرب برایران اسلامی رابوجوداورد!
اجازه به این خائنین وطن فروش ندهید که اینقدر شایعه پراکنی کنند .این طیف نوکرسرسپرده امریکا هستند درزمان جنگ تحمیلی بیشترین خیانت را به این مردم مظلوم وقهرمان رواداشتند .حال نیز ازجمله گروهای پست فطرتی هستند که امریکا واتحادیه اروپا را تشویق به محاصره اقتصادی و بیانات ضدایرانی میکنند
وطن فروش خائن........
احمد
ما آنها را فراموش کرده ایم!
و خداوند هم آنها را فراموش کرده است« سوره توبه ایه 67»
سلام
اينها كه رسوايند!!!انهايى كه داعيه خط بيت امام را دارند كجاى كار هستند نسبت به اينها؟!!!!!