جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

کم‌کاری وزارت بهداشت در درمان معتادان

شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 377646
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، کم کاری وزارت بهداشت در حوزه درمان معتادان از نگاه مجلس و ستاد مبارزه با مواد مخدر را تشریح کرد.
به گزارش جهان، علیرضا جزینی در گفت‌وگو با تسنیم، در تشریح این که آیا متولی درمان اعتیاد با وزارت بهداشت نیست، چون نقدهای وجود دارد که این وزراتخانه آنطور که باید و شاید در این مبحث ورود نمی‌کند، زیرا برخی مواقع عنوان می‌شود ستاد مبارزه با مواد مخدر در روند اقدامات درمان اعتیاد اختلال ایجاد می‌کند، اظهار داشت: چرا؛ درمان اعتیاد با وزارت بهداشت است، اصلاً مسئولیت درمان با وزارت بهداشت است، و رئیس کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر، معاون وزارت بهداشت است.

جزینی ادامه داد: در جلسه ای که ما چند روز پیش در کمیسیون بهداشت داشتیم، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس نیز این موضوع را مطالبه کرد که چرا وزارت بهداشت در این زمینه فعالیتش را بیشتر نمی‌کند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ارزیابی خود از عملکرد وزارت بهداشت در حوزه درمان اعتیاد عنوان کرد: الان عملکرد وزارت بهداشت خوب است.

جزینی در توضیح اینکه چرا یک‌بار عنوان می‌کنید بر عملکرد وزارت بهداشت در حوزه درمان معتادان نقد وارد است و یک‌بار دیگر بیان می‌کنید عملکردشان خوب است، تشریح کرد: منظورم این است که وزارت بهداشت در حوزه درمان اعتیاد حتماً باید به نقطه مطلوب برسد، وگرنه فعالیت‌شان که خوب است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره نقش معاونت کاهش آسیب و اداره درمان ستاد نیز بیان داشت: معاون کاهش آسیب و اداره کل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر که دبیر کمیته درمان هستند، کار سیاستگذاری را انجام می‌دهند و اصلاً ستاد کار اجرایی انجام نمی‌دهد و کار درمان با وزارت بهداشت است.

جزینی خاطرنشان کرد: در این رابطه ما جلسه ای نیز با وزیر بهداشت داشتیم که وی انصافاً هم پیگیری کردند و دستورات خوبی هم در جهت کاستی‌های که وجود داشت، دادند. ولی در نهایت هر نوع کم کاری وزارت بهداشت در حوزه درمان اعتیاد را با کمیسیون بهداشت مجلس پیگیری می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *