جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

رویش ها در حوزه رسانه های دیجیتال

سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب: 377141
اگر مایل هستید بخشی از رویش های انقلاب اسلامی را در حوزه رسانه های دیجیتال از نزدیک ببینید می توانید سری به دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال بزنید.
به گزارش جهان، محمد اسماعیلی کارشناس مدیریت رسانه در یادداشتی با عنوان «رویش های انقلابی در نمایشگاه رسانه های دیجیتال» که برای درج در اختیار تسنیم قرار گرفته، می نویسد:

انقلاب زنده است، این اصول زنده است؛ هیچ مانعى ندارد که برگ و بار عوض بشود. خزانهایى در راه است؛ این یک حرکت طبیعى است براى موجودات زنده‌ى عالم. همیشه ریزش و رویش وجود دارد؛ مهم این است که در کنار ریزش، رویش هم وجود داشته باشد؛ و امروز این‌جور است.
مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قضایی سال ۱۳۸۴
اگر مایل هستید بخشی از رویش های انقلاب اسلامی را در حوزه رسانه های دیجیتال از نزدیک ببینید می توانید سری به دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال بزنید.
اکنون ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و با نیم ناهی به گذشته شاهد هستیم که چه بسیار افرادی ک زمان حضرت امام را درک کردند، سال های جنگ تحمیلی را در کوران حوادث حضور داشتند و هم اکنون به دلیل خشکی و آفت زدگی به چوب خشکی تبدیل شده اند که با وزیدن یک تندباد و یا کمتری فشاری می شکنند و از درخت تنومند انقلاب جدا می شوند.
با دقت در میان شاخ و برگ درخت تنومند انقلاب اسلامی متوجه می شویم که در کنار شاخه های خشک و فرسوده صدها شاخه سبز و نورسیده نیز وجود دارد که با وجود نازکی و لطافت ولی سرزنده و شاداب هستند و اینده ای روشن و پرامید را نوید می دهند.
گشت زنی در نمایشگاه رسانه های دیجیتال این امکان را فراهم می آورد تا بتوانید بخشی از این شاخه های سرسبز و به قول فرمایش مقام معظم رهبری رویش های انقلاب را از نظر بگذرانید و گوشه ای از فعالیت های انها در حوزه فعالیت های فضای مجازی را رصد کنید.
در غرفه های این نمایشگاه خبری از چهره های بزک شده و تنقلات جورواجور نیست هر آنچه هست چهره های معصوم، جوان و انقلابی است که به این بهانه گرد هم جمع شده اند تا وفاداری خود را به امام و رهبری و آرمانهای انقلابی نشان دهند.
در این غرفه ها ندای مظلومیت مردم غزه، شهدای ترورر ،یادگاران جنگ تحمیلی و آثار برجای مانده از شهدا ، بازی های رایانه ای تولید داخل و صدها فعالیت مربوط به حوزه فضای مجازی خودنمایی می کند و چهره های خندان و مشتاق مقدم بازدیدکنندگان را گرامی می د ارند.
وقتی دعوت صاحبان غرفه ها را اجابت می کنیم و پای صحبت آنها می نشینیم متوجه می شویم که اکثر غرفه ها هیچ ربطی به هیچ سازمان و نهاد دولتی ندارد و از هیچ منبع دولتی حمایت نمی شوند و امیدشان همان همت و همکاری دوستانه خودشان است و شاید به همین خاطر باشد که هنوز ...
قصد ورود به مسائل حاشیه ای و پشت صحنه برگزاری این نمایشگاه و شیطنت های برخی از انقلابیون دیروز و شاخه های خشک امروز را ندارم ولی انچه که تاب کتمان آن را ندارم این است که اگر قرار است ندای انقلاب به بیرون از مرزهای جمهوری اسلامی رسانده شود و اگر قرار است صدای اسلام حقیقی در جهان طنین انداز شود هیچ گزینه ای مناسب تر و خالص تر از این سرچشمه های پاک و صمیمی وجود ندارد.
به عبارت دیگر این طیف و این تبار است که صداقت و صمیمیت و عطر گفتار امام راحل را به همراه دارد و به آسانی می تواند جان مشتاقان را در سراسر عالم سیراب کند. با کمی صراحت می گویم که نسخه اصلی انقلاب اسلامی در این غرفه ها به نمایش گذاشته شده است. و کلام آخر با مسئولین محترمی که سکان دار حوزه دیپلماسی عمومی و ارتباطات بین المللی هستند اینکه راه را باز کنند تا این جماعت بتوانند در حوزه های فرهنگی و خصوصاً فضای مجازی با مردم بیرون از مرزهای جغرافیایی سخن بگویند.
در شرایطی که استکبار برای خدشه دار کردن چهره حقیقی اسلام از نسخه های تقلبی داعش گونه استفاده می کند چاره ای نیست جز اینکه راه را باز کنیم تا نسخه واقعی از طریق فضای مجازی به دنیا عرضه شود و این امر میسر نمی شود الا به همت و همدلی همه دلسوزان و انقلابیون واقعی.
مگر نه این است که امروزه هزاران موسسه و شرکت به صورت شبانه روزی مشغول تهیه و توزیع بازی های کامپیوتری با مضامین ضداسلامی و ضدانسانی هستند مگر نه این است که صدها و هزاران سایت اینترنی با کمک سرمایه های هنگفت صیهونیست بین الملل مشغول به تهیه و انتشار محتوای مستهجن و غیر اخلاقی هستند و ما نیز صحبت از گسترش پهنای باند می کنیم خوب حداقل اجازه دهیم این رویش های انقلابی با نگرانی کمتر و گرفتاری مالی کمتر به فعالیت خود مشغول باشند تا بنوانند بخشی از صدمات و ضایعات فرهنگی دشمن را جبران نمایند.
در پایان از همه دست اندرکاران و زحمت کشان حوزه فرهنگ و رسانه های دیجیتال ، سازمان صدا و سیما به خاطر پوشش خبری و همچنین از همه کسانی که در برگزاری این نمایشگاه این رویش های انقلابی را یاری کردند تشکر و قدردانی می کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *