پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۲

اظهارات تامل برانگیز لاوروف درباره اسرائیل

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب: 404005
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه مدعی شد که موضوع پرونده هسته‌ای ایران باید به گونه‌ای حل و فصل شود که باعث ایجاد خطر و یا تهدیدی برای دیگر کشورهای منطقه و از جمله (رژیم) اسرائیل نشود.
به گزارش جهان، تابناک به نقل از وبسایت اسپوتنیک که در پوشش اخبار روسیه فعال است، نوشت:  لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آویگدور لیبرمن همتای اسرائیلی خود در مسکو ضمن اشاره به این که حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران باید تنها از راه‌های سیاسی و دیپلماتیک انجام شود، اظهار داشته است که: « ما باور داریم که تنها یک راه حل سیاسی دیپلماتیک برای این مساله امکان‌پذیر است. ما اصرار داریم که مساله به گونه‌ای حل شود که هیچ تهدید و یا خطری را متوجه امنیت دیگر کشورهای منطقه و از جمله (رژیم) اسرائیل نکند»

در مقابل وزیر خارجه رژیم اسرائیل نیز ضمن طرح این ادعا که در موضوع ایران تاکنون هیچ توافقی که به نفع همگان باشد را مشاهده نکرده است، اظهار داشته که « در باره موضوع ایران، ما مذاکرات ایران و ۵+۱ را به دقت پیگیری می‌کنیم. رویکرد ما این است که نرسیدن به توافق بهتر از رسیدن به یک توافق بد است. تا کنون ما شاهد توافقی نبوده‌ایم که برای همه خوب باشد»

وزیر خارجه روسیه همچنین در این کنفرانس خبری اظهار داشته است که همکاری با ایران در همه حوزه‌هایی در حال گسترش است که برای آن محدودیتی تعیین نشده است. در همین راستا لاوروف تاکید کرده است که موضوع S-۳۰۰ هم در گفت و گوی با همتای اسرائیلی وی مورد بحث قرار نگرفته است.

اظهارات وزیر خارجه روسیه در باره اهمیت داشتن امنیت رژیم اسرائیل در یک توافق نهایی با ایران تا حد زیادی شبیه سخنان مقامات آمریکایی است که چندی پیش با واکنش رهبر انقلاب نیز مواجه شد. ایشان در ششم آذر ماه در دیدار اعضای مجمع عالی بسیج با اشاره به یک نکته از سخنان مقامات امریکایی درباره ضرورت حفظ امنیت اسرائیل در سایه مذاکرات هسته‌ای، تأکید کردند: این را بدانید که چه توافق هسته‌ای بشود و چه نشود، اسرائیل روز به روز ناامن‌تر خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Finland
روسیه هیچوقت لیاقت همسنگری با ایران را نداشته است.
حسن ازساوجبلاغ
Iran, Islamic Republic of
چیزی که مسلم است اینست که دردقیقه نود ممکنست مواضع دولتها بواسطه ساخت وپاختهای پشت پرده کاملا برعکس شود.پس ایران باید به اتکای قدرت خودش ومردمش درمعاملات جهانی وارد شود.