جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳

زود فراموش کردیم

يکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 434705
34سال بعد از آن واقعه وقتی متمایل ترین دولت به آمریکا در ایران بر سر کار آمد ایالات متحده از صدور ویزا برای نماینده آن دولت در سازمان ملل که در جریان اشغال سفارتشان فقط وظیفه مترجمی را به عهده داشته آن قدر ممانعت کرد تا جمهوری اسلامی نماینده ای دیگر معرفی کند و چند ماه بعد همان آقای مترجم گفت جدای از اینکه به چه توافقی برسیم،ذات مذاکره با آمریکا برای ما دستاورد است!
به گزارش جهان صادق فرامرزی در گوگل پلاس نوشت:
کاریکاتور پر نیش و کنایه"نیویورکر"پس از توافق وین جنجال زیادی به پا کرد بطوریکه عده ای تلاش کردند با بررسی زاویه دست دادن مجسمه آزادی و امام،رنگ کفش عابر پیاده و... به تحلیل محتوایی کاریکاتور بپردازند؛اما من با دیدن این کاریکاتور فقط یک چیز را میفهمم:نه آمریکا فراموش کرده و نه میگذارد مردمش فراموش کنند!
وقتی نیویورکر این کاریکاتور را میکشد یعنی آنقدر صحنه اشغال سفارت آمریکا برای شهروندان آمریکایی تکرار شده که با دیدن این دیوار ساده متوجه میشوند سفارت سابقشان در ایران به تصویر کشیده شده است،حالا برفرض این را مقایسه کنید با کنسولگری ایران در افغانستان که کارمندانش توسط طالبان به شهادت رسیدند و نهایتا یک ایرانی از چنین واقعه ای یک خبر تک جمله ای دارد چه برسد به اطلاع از سازه و معماری آن کنسولگری!
در جریان اشغال سفارت آمریکا بجز تعدادی محدود،تمام کارمندان سفارت آمریکا به مدت 444 روز گروگان گرفته شدند اما هیچ کشته و زخمی ای برجای گذاشته نشد و درنهایت امر ایالات متحده برای آزادسازی آنها علاوه بر شکستن حریم مرزی کشور،ایران را به تحریم اقتصادی کشاند و34سال بعد از آن واقعه وقتی متمایل ترین دولت به آمریکا در ایران بر سر کار آمد ایالات متحده از صدور ویزا برای نماینده آن دولت در سازمان ملل که در جریان اشغال سفارتشان فقط وظیفه مترجمی را به عهده داشته آن قدر ممانعت کرد تا جمهوری اسلامی نماینده ای دیگر معرفی کند و چند ماه بعد همان آقای مترجم گفت جدای از اینکه به چه توافقی برسیم،ذات مذاکره با آمریکا برای ما دستاورد است!
حالا تا چند روز دیگر فابیوس،همان جنایتکار فرانسوی که کمتر از سی سال پیش با ارسال خون های آلوده به ایدز و هپاتیت این ویروس ها را وارد ایران کرد و هزارها خانواده ایرانی عزادار عزیزانشان کرد وارد ایران میشود...ورود فابیوس که در جریان مذاکرات بارها در آغوش ظریف جا خوش کرد قطعا به معنای پیروزی دیپلماسی لبخند مورد تجلیل بسیاری از روشنفکران واقع میشود چون قرار است ما برای چند عکس یادگاری با وزیر خارجه کشوری که بجز ایران برای قربانیان آن خون های آلوده به سایر کشورها غرامت پرداخته بود کاسبی سیاسی کنیم...
اگر نلسون_ماندلا خطاب به شکنجه گرش گفت:شاید ببخشیم اما فراموش نمی کنیم! ایران کشوریست که نمیبخشد اما فراموش میکند قاتلانش را و آنها را سخت در آغوش می گیرد. اگر آمریکایی ها به هر بهانه ای گروگانگیری هموطنانشان را یادآوری می کنند ما زود فراموش کردیم چندین برابر تعداد آن گروگان هایی که خون از دماغشان نیامد هموطنان ما بر فراز خلیج فارس با یک شلیک آمریکایی جان دادند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *