سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

اتحاد افغانستان و پاکستان علیه تروریسم

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 404401
یک رسانه چینی سفرهای مکرر هیئت های افغانی به پاکستان و بالعکس را باعث تقویت همکاریهای دو کشور در زمینه جنگ علیه تروریسم برشمرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، شینهوا در تحلیلی نوشت که افغانستان و پاکستان در پی اتحاد در قبال جنگ علیه تروریسم هستند که این موضوع باعث خدشه دار شدن چهره دو کشور در عرصه بین المللی شده است.

این رسانه چینی در ادامه به دیدار هیئت های عالیرتبه امنیتی افغانستان و پاکستان در ماههای اخیر با هدف یافتن راه حلی به منظور توقف خشونت ها و همچنین گفتگو درباره وضعیت امنیتی در مرز میان دو کشور می پردازد.

به نوشته شینهوا، در پی حمله مرگبار طالبان به مدرسه ای در شهر پیشاور در شمال غرب پاکستان و کشته شدن ۱۴۵ نفر، ژنرال راحیل شریف فرمانده ستاد مشترک ارتش پاکستان به افغانستان سفر کرده و نگرانی خود را در زمینه گسترش فعالیت های تروریستی با مقامات افغان از جمله اشرف غنی رئیس جموری این کشور در میان گذاشته است.

به گفته محمدرضا هویدا تحلیلگر مسائل سیاسی، افغانستان و پاکستان قربانی حملات تروریستی بوده و حضور طالبان در خط دیوراند دو کشور را از یکدیگر جدا می کند. تروریسم دشمن مشترک دو کشور بوده و فعالیت های تروریستی باعث قربانی شدن افراد بی گناه بسیاری در سالهای اخیر شده است.

وی می افزاید: هیچ شکی وجود ندارد که سفرهای مکرر هیئت های افغانی به پاکستان و بالعکس باعث تقویت همکاریهای دو کشور در زمینه جنگ علیه تروریسم می شود.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت کشور افغانستان نیز در گفتگو با رسانه ها اعلام کرده است که چنین دیدارهایی از سوی مقامات دو کشور و تلاشهای دوجانبه می تواند باعث تقویت همکاریهای امنیتی شود که برای صلح و ثبات در منطقه ضروری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *