شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱

انتقاد عالم‌سنی از سکوت نهادهای‌اسلامی

شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب: 284801
دین اسلام و پیامبر گرامی آن حضرت محمد (ص) حدود شرعی را مشخص فرموده اند، لذا تعدی به قبر میت مجاز نیست به ویژه مزار شخصی که با امیرالمومنین امام علی (ع) در یک صف ایستاد و از اهل بهشت است.
انتقاد عالم‌سنی از سکوت نهادهای‌اسلامی
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری اهل‎بیت(ع)، «شیخ مهدی الصمیدعی» مفتی اهل سنت و جماعت عراق با انتقاد از سکوت سازمانهای اسلامی در قبال تعدی به آرامگاه "حجر بن عدی" از صحابه پیامبر اکرم (ص) در سوریه هشدار داد که اقدام نکردن در این زمینه باعث بروز فتنه میان مسلمانان می شود.

این عالم سنی گفت: به طور حتم نبش قبر یا تخریب مزارهای مقدس جایز نیست چون تعدی به حقوق شرعی است.

الصمیدعی افزود: دین اسلام و پیامبر گرامی آن حضرت محمد (ص) حدود شرعی را مشخص فرموده اند، لذا تعدی به قبر میت مجاز نیست به ویژه مزار شخصی که با امیرالمومنین امام علی (ع) در یک صف ایستاد و از اهل بهشت است.

وی ادامه داد: تعدی به این مزار، اقدامی به دور از شئونات اسلامی است و امیدواریم در میان مسلمانان تکرار نشود به ویژه عده ای که باطل را در دین الهی، مشروع می دانند، دارای هواهای نفسانی در چنین اموری هستند.

 این روحانی عراقی یادآور شد: مخالفان یا غیرمخالفان ممکن است در دام فتنه بیفتند لذا باید تفاوت میان خواسته های دنیوی و حقوق شرعی که خداوند متعال آن را وضع فرموده است، درک نمایند چه اینکه تعدی از این قوانین جایز نمی باشد.

الصمیدعی گفت: بهای سکوت سازمانهای اسلامی را در قبال اینگونه اقدامات مسلمانان می پردازند خصوصا که ممکن است پس از این حادثه، مساجد، حسینیه ها و عبادتگاهها منفجر شود و عبادت کنندگان در آن کشته شوند، لذا تمام عقلا باید برای خاموش کردن آتش فتنه و قبل از آنکه مشکلی در صفوف امت اسلامی ایجاد شود، نسبت به اینگونه مسایل واکنش نشان دهند و در رد آن آشکارا سخن بگویند.

عناصر افراطی وابسته به گروه های تکفیری و تروریستی آرامگاه "حجر بن عدی" را در شهر "عدرا" در استان "ریف دمشق" تخریب کردند و پیکر وی را که به گفته شاهدان هنگام خارج کردن از قبر کاملا سالم و مانند روز اول بوده و هیچ تغییری نکرده بود، به مکانی نامعلوم منتقل کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *