شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲۳
۱۴۳
یادداشت حسین قدیانی با عنوان "دولت کار ندارد؟!"

شورای نگهبان نباشد، رئیس‎جمهور با لباس زنانه فرار خواهد کرد!

کار نیست که علی‌الدوام سخن غیرمرتبط بیان می‌شود؟!
دوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۳۸
کد مطلب: 440401
متاسفانه بعضی‌ها به جای آنکه مشغول مقوله خدمت باشند، نظارت استصوابی را می‌زنند یا خواهان برعهده گرفتن بخش مهمی از بدیهی‌ترین تکالیف شورای نگهبان می‌شوند! ایشان همان به در شب واریز یارانه به حساب ملت، از فرط دلواپسی، «عزا» نگیرند، انجام امور سایر نهادها پیشکش! اگر «شورای نگهبان» نباشد، رئیس‌جمهور با لباس زنانه از کشور فرار خواهد کرد!
تصویرسازی انجام شده از بنی صدر در روزنامه های سال 1360 پس از فرار وی از کشور
تصویرسازی انجام شده از بنی صدر در روزنامه های سال 1360 پس از فرار وی از کشور
به گزارش جهان، حسین قدیانی در یادداشتی با عنوان "دولت کار ندارد؟!" نوشت: نخستین روزهای تیر ۸۸ حتی روزنامه جمهوری اسلامی هم در ستون سرمقاله خود فرازی کوتاه را به نصیحت فلانی اختصاص داد: «چرا وقتی قانون اساسی، شورای نگهبان و ساز و کار انتخابات را قبول نداشتید، نامزد شدید؟!»

این جمله پرسشی کاملا دقیق، دقیق‌تر هم می‌شود اگر این‌بار، مخاطب را شخص عالیجناب قرار دهد. مع‌الاسف ایشان هنوز انتخابات برگزار نشده، در رد شورای نگهبان حرف‌های ناصحیح می‌زند. باری! برگزارکنندگان را بی‌هیچ سندی متهم می‌کند به تقلب، دگر بار و باز هم بی‌هیچ سندی متهم می‌کند به نیت انجام تقلب! اگر ملاک، نه «افراد» بلکه «حق» است، باید از هر آن که شورای نگهبان را متهم به تقلب می‌کند، پرسید؛ «چرا وقتی قانون اساسی، شورای نگهبان و ساز و کار انتخابات را قبول ندارید، می‌خواهید کاندیدا شوید؟!» گمانم خمینی بت‌شکن هم مثل ما، نظام ۳۰۰ هزار شهید جمهوری اسلامی را مسخره آقایان نمی‌دانست؛ «هر کس بخواهد فساد کند و به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذاست، این فساد است و مفسد است یک همچو آدمی. این مفسد فی‌الارض تحت‌تعقیب باید قرار بگیرد».

گمانم خامنه‌ای بت‌شکن هم مثل ما، نظام ۳۰۰ هزار شهید جمهوری اسلامی را مسخره آقایان نمی‌داند؛ «نظارت استصوابی شورای نگهبان، پایه‌ها و ریشه‌هایش در قانون اساسی است و در قانون عادی هم همان تایید شده و وجود دارد. این نظارت هم برای شهروندان عادی و معمولی نیست. برای آن است که یک آدم ناباب، یک آدم مضر و یک آدم بد، به این مرکز حساس وارد نشود. این نظارت استصوابی مخصوص مجلس که نیست، درباره ریاست‌جمهوری هم هست. حالا شما ببینید یک آدم حراف پشت‌هم‌اندازی که از خارج هم حمایت شود و پول فراوانی هم داشته باشد، خودش را به شکل‌های گوناگونی بیاراید و اینجا بیاید و کاندیدا شود و اکثریتی را هم ببرد و رئیس‌جمهور شود، تکلیف مملکت چه می‌شود؟! نظارت استصوابی برای همین است که جلوی ورود آدم‌های فاقد صلاحیت را چه در مجلس، چه در ریاست‌جمهوری و چه در بقیه جاها مثل مجلس خبرگان بگیرد و اینها نتوانند وارد این مراکز حساس شوند».

متاسفانه بعضی‌ها به جای آنکه مشغول مقوله خدمت باشند، نظارت استصوابی را می‌زنند یا خواهان برعهده گرفتن بخش مهمی از بدیهی‌ترین تکالیف شورای نگهبان می‌شوند! ایشان همان به در شب واریز یارانه به حساب ملت، از فرط دلواپسی، «عزا» نگیرند، انجام امور سایر نهادها پیشکش! اگر «شورای نگهبان» نباشد، رئیس‌جمهور با لباس زنانه از کشور فرار خواهد کرد! اشاره ما به آن روز است که فقدان این نهاد مهم، از جاسوسی در مایه‌های بنی‌صدر، رئیس‌جمهور روی دست جمهور گذاشت!

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000440/nf00440401-1.jpg
تصویرسازی انجام شده از بنی صدر در روزنامه های سال 1360 پس از فرار وی از کشور

امروز اما نشان به نشان این همه حرف ناصحیح، آن‌هم نه توسط اپوزیسیون، بل توسط افراد دست‌اندرکار، فرض است بر شورای نگهبان، عمل به مر قانون نظارت استصوابی کند. نظارت استصوابی وظیفه‌ای خطیر روی دوش شورای نگهبان برای طرد افساد‌طلبان و اصحاب فتنه است. بعضی‌ها اگر خیلی دوست دارند بدانند «اهرم» چیست و دست کیست، باید مروری دوباره کنند این جمله معاون رئیس‌جمهور را، آن‌هم در گوش خبرنگار BBC؛ «توافق هسته‌ای اهرمی در اختیار اصلاح‌طلبان ایران در مقابل سایر گروه‌های سیاسی قرار می‌دهد»!

سوای این حرف‌ها، اگر قرار بود تایید صلاحیت نامزدها برعهده قوه مجریه باشد، آیا دولت قبل اصلا صلاحیت رئیس دولت فعلی را تایید می‌کرد که حالا ایشان بخواهند مواضعی از این قبیل اتخاذ کنند؟! من یک سوال اساسی دارم؛ «واقعا در دستگاه اجرا کار نیست که علی‌الدوام این همه سخن غیرمرتبط بیان می‌شود؟!»

مگر این مردم، رئیس‌جمهور معین می‌کنند که معاون ایشان به جای حل معضلات عدیده زیست‌محیطی، خوراک سیاسی دست رسانه روباه پیر بدهد؟! اساسا کار خانم ابتکار چیست؟! اصولا کار وزیر نفت چیست؟! کار وزیر مسکن چیست؟! کار خود رئیس قوه مجریه چیست؟!

والله تخریب شورای نگهبان، طبق نص صریح روح‌الله و خلف حکیم روح‌الله، وظیفه دشمن است، نه دوست! آن‌هم دوستی که خود، هزار کار نکرده و هزار بار همچنان روی زمین مانده دارد! جوری حضرات، مقابل شورای نگهبان گارد گرفته‌اند کأنه یکی از مفاد توافق هسته‌ای، تخریب این نهاد است! چه خبر است؟

احیانا می‌خواهم ببینم جز طعنه‌پرانی علیه شورای نگهبان و منتقد و آحاد ملت و فلان قشر و بهمان صنف و یا جز مودب و باهوش خواندن دشمن، کار دیگری ندارند آقایان؟! ظاهرا ندارند که به جای ایراد سخن در راستای حل مشکلات مردم، مجلس شلوغ‌پلوغ اول را «بهترین مجلس تاریخ جمهوری اسلامی» می‌خوانند! این فرموده آخری، شگفتا! حتی بنا به خاطرات عالیجناب هم سخنی نادرست است! آقای رفسنجانی در خاطرات خود نوشته‌اند: «اگر در مجلس اول، نیروهای حزب جمهوری اسلامی و عناصر دلسوز و متدین نبودند، هیچ معلوم نبود گروه‌های مخرب چه بلایی می‌خواستند سر کشور بیاورند؟!» حالا این شد «بهترین مجلس»؟! اصلا فرض را بر این می‌گیرم که جز حرف سیاسی زدن، کار دیگری ندارند! لااقل درست حرف سیاسی بزنند!
منبع: وطن امروز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
این حضرات شورای نگهبان رو قبول ندارند...
مجلس خبرگان هم بدون پدر خوانده اعتبار نداره.
مجمع تشخیص مصلحت هم را تا وقتی احترام دارند که پدر خوانده هست
امان از فردایی که ایشون هم ...
هادی
حرف از تعبیرها و تفسیرهای جدید شورا است نه نظارت ایشان...
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
شوراي حق ندارد تفسيري بر خلاف نص صريح قانون اساسي در مورد اختيارات خودش داشته باشد
سرور
تاکنون چنین کاری نکرده است.شما نیز مثل روحانی می خواهید شبهه ایجاد کنید.به مقصود نخواهید رسید.
همدلی و همزبانی !?
Iran, Islamic Republic of
من با آقای قدیانی موافقم که دولت بجز مخالف سازی و متلک پرانی کاری ندارد !
اگر دولت شب و روز مشغول خدمت باشد فرصت بداخلاقی و مسأله سازی پیدا نمی کند
هر بار هاشمی یا روحانی شروع به حرف زدن می کنند طبق عادت منتظریم یک مسأله ای را درست کنند
Iran, Islamic Republic of
شوراي نگهبان نبود فرمانده كل قواي خميني كبير يار امام و رهبري رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام حضرت آيت الله هاشمي رد صلاحيت نميشد
شورای نگهبان با شجاعت حجت السلام هاشمی را رد صلاحیت کرد.
Iran, Islamic Republic of
به چه دليل؟ مردانه بيايند بگويند دليلش را اينكه سن آيت الله را بهانه كردند كه دليل نميشود
قرارنیست دلیل هر رد صلاحیتی را رسانه ای کنند شورای نگهبان به وظیفا اش طبق قانون اساسی عمل می کند و اعلام دلیل رد صلاحیت وظیفه قانونی شورا ی نگهبان نیست ومجاز نیستند اعلام کنند این که شما می گوئید دلیل را اعلام کنند البته حرف تازه ای نیست از اول انقلاب تا حالا هزاران بار گفته شده البته شورای نگهبان تنهاوظیفه دارد به خود شخص به طور حضوری دلیل رد صلاحیتش را بگوید
دلیل را باید به خود ثبت نام کننده اعلام کنند. اتفاقا در مورد آقای هاشمی دلیل هم اوردند و اون کهولت سن بودو البته ایشون و خیلیهای دیگه با همین کهولت سن مسوولیت های خطیر را برعهده دارند. اشکال و ایراد ایشون اینه که چرا دلیل واقعی رو نمیگن؟؟؟ نه اینکه اصلا چرا دلیل نمیگن!! ایراد در عدم شفافیت است و اینکه با دلایل غیر حقیقی در حقیقت به مردم توهین میشه!!!
عین سین
Iran, Islamic Republic of
شما که مثلا دنبال علت می گردی !! بهتر از هرکسی مثل خودش و خیلی از طرفدارهای جدیدش، دلیل رد صلاحیت را می دانید،حتی حافظ و سعدی هم می دانند ، اما می خواهید اعلام بشود تا بتونید با بهره برداری سیاسی ، آشوب و کارناول و رقص خیابانی و ...راه بیندازید، ولی نمی گوئیم!!
دلیل بزرگتر از فتنه؟!؟
Iran, Islamic Republic of
اما خیانت دلیل میشود
دلیلش رای بالای هاشمی بود. البته نه به خاطر خود هاشمی باشه هااا. به خاطر افتضاحی ست که مدعیان عدالت به بار آوردند!!!
هاشمی 100 بار دیگه هم کاندید شه رای نمیاره
همین که پشت پسر ...در میاد بسه
Iran, Islamic Republic of
مگر چاله میدانه مردانه مردانه گذاستی !?
طبق قانون رد صلاحیت محرمانه است و هر دلیلی دارد باید محرمانه باشد
زمان مظلوم نمایی گذشته است مردم از همه قانونگرایی می خواهد
محکوم میشوند سر و صدا راه می اندازند رد صلاحیت می شوند همین طور
همه بدند الا این آقای رد صلاحیت شده !?
حجه الاسلام هاشمی کیه دیگه ؟؟؟؟؟؟
من که تا حالا این ترکیب و ندیدم با هم!! البته شاید به سنم قد نمیده. قبلنا شاید یه هم چین ترکیبی بوده باشه اما الان دیگه همچین چیزیو نشنیده بودیم!!!
Iran, Islamic Republic of
اوه...او...
اولا خداوند همه مارا عاقبت یخیر کند اگر انسان عاقبت بخیر نشود فرمانده کل قوای جمینی کبیر که هیچ طلحه و زبیر پیامبر اسلام هم مننحرف میشود
ثانیا همان خمینی کبیر فرموده اند که اگر کسی بگوید شورای نگهبان کذا و کذا مفسد است و باید تحت تعقیب قرار بکیرد
اقای هاشمی صلاحیت سرپرستی ... را نیز از دست داده است،چه رسد به مجلس و ...
دولت قبلی دعواش بر سر درر راس امور بودن دولت یا مجلس بود

اینا مجلسو که اساسا قبول ندارند .شورای نگهبان هم ..

امان از دیکتاتوری
یادآوری وظیفه قانونی و اصلی شورای نگهبان ، به معنای قبول نداشتن آن شورا نیست!!!!
شورای نگهبان چرا اینها را تایید میکند ... نباید در این انتخابات آینده هیچکدام از فتنه گران تایید شوند
و انشالله که تایید نخواهند شد
اونوقت عیار فتنه سنج چیه خب؟؟؟
دستگاهی هست که بتونه مشارکت در فتنه رو اندازه گیری کنه؟؟؟ برچسب زدن برای بیرون کردن رقیب از عرصه و تک قطبی کردن فضا، به نفع کشور و انقلاب نیست!!! 8 سال حکومت شش دنگ در اختیار اصولگرایان بود. در بدایت با تمام وجود از رییس دولت نهم و دهم حمایت کردند و الفاظ نظیر دولت کریمه امام زمان و ... را نثار انسانی سراپا قصور کردند 1 ماه مانده به انتخابات 92 میگن نه احمدی نژاد اصولگرا نبود از ما نبود راهشو کج کرد. اینکه یک نفر از اردوگاه اصولگرایی بالا آید و کشور رو با هزاران مشکل مواجه کند و در آخر جریان اصولگرایی مسوولیت مشکلات را نپذیرد و شانه خالی کند، نهایت بی اخلاقی ست. مطابق با صحبت آقای عارف، جریان اصولگرایی مسوول خوب و بد دولت های نهم و دهم است. همونطوری که مسوولیت عملکرد این دولت هم با حامیان آن است. این نمیشود که در سال آخر ریاست جمهوری دولت قبل، بگویند در این سال منحرف شده و از ریل خارج شده و تمام اشتباهات هم در همین یه سال رخ داده قبل از اون گلستان بوده!!!!!!!!!!!
چون نمیدونید دلیل نمیشه انکار کنید.
شورای نگهبان با وزارت اطلاعات و دستگاه های دیگه همکاری داره،از اونا کمک میگیره،ولی دلیلی نداره بیان بشه.اونطوری بیشتر جنجال درست میشه و افکار مردم مشغول میشه.درضمن آبروی همه. حتی اونایی که رد صلاحیت میشن باید حفظ بشه.
قضاوت بدون اطلاع نکنید.
ببینید هر قدر هم که دستو پا بزنید باز در سال 88 احمدی نژاد بر موسوی و حامیانش که نیامده مملکت رو به آشوب کشیدند ترجیح داشت!
و در صورت بازگشت به اون مقطع تنها گزینه موجود بود..خود احمدی نژاد اصولگرا بودنش رو قبول نکرده شما چی میگید؟
هر که سنگ آزادی فتنه گران رو به سینه میزنه در همون صف قرار داره..آدمهایی که برای ریاست جمهوری کشوری نامزد شدند که قانونش رو قبول نداشتند و از طرفی دست در دست بیگانه داشتند محکومند!
رد صلاحت که کمترین کاره..
علی
نمره عملکرد این دولت در مقایسه با دولت قبلی زیر صفر است. بنابراین چاره را در جنجال آفرینی، باج دادن به غربی ها در ازای دریافت حمایت رسانه ای، میدان دادن به عناصر فتنه گر و وطن فروش، ایجاد بحرانهای ساختگی برای نگران و ناامید کردن مردم ( مانند داستان روغن پالم، بورسیه ها ) و حالا حمله به شورای نگهبان.
نمره این دولت با دولت قبلی در چاپیدن و غارتگری و اختلاس واقعا زیر صفر است !!!
Iran, Islamic Republic of
داداش هنوز کارنامه نیومده
فعلا تو امتحانات هفتگی چند تا مردودی داشته:
650 میلیون یورو رو یادت میاد
بقیه اش را هم از توکلی پیگیری کنی می فهمی
این آمارها از کجا اومده ؟؟؟؟؟؟؟
مدرکی هم دارید برای اثباتش؟؟؟؟؟
United States
یعنی دلیل رد صلاحیت آیت الله هاشمی را حضوری به خدمت ایشان اعلام فرمودند؟
شب دراز است و قلندر بیدار. دو سال دیگه اسناد میاد بیرون
دلم سوخت برات که مثل عامیانه اش را که حتما بلدی برات ننوشتم!!
س
Iran, Islamic Republic of
با علی موافقم ، دولت دستش خالی از عملکرد مثبت است لذا به همه جا چنگ می زند تا با تقابل ، بهانه نمی گذارند کار کنیم را القاء کند
مهم ترین عملکرد مثبت این دولت، توافق هسته ای ست که برگی زرین از تاریخ انقلاب اسلامی ست. در شرایطی که همه از اسلام چهره ای خشن و موافق خشونت میشناسند ، یک کشور بزرگ اسلامی راه تعامل و گفتگو را برای حل و فصل مناقشات خود انتخاب کرده. این چهره ایران و اسلام را دوباره غبار روبی می کند. بزرگ ترین دستاورد این دولت ، ناکام گذاشتن پروژه ایران هراسی و اسلام هراسی ست.
این نظر شماست. آمارها بهتر نشون میدن. این دولت، کشور را با تورم 43 درصدی تحویل گرفت. بعد از کم تر از دوسال اون رو به زیر 20 درصد رسوند. رشد اقتصادی منفی 6.8 درصدی تحویل گرفت و به مثبت 3 درصد رسوند. قیمت ارز 3500 با سه نرخ مختلف تحویل گرفت اکنون 3350 با دو نرخ دولتی و آزاد. قیمت سکه بهار آزادی 1میلیون 500 هم رسید و در پایان کار دولت قبل چیزی در همین حدود بود، اکنون حدود 936 تومن است. در شرایط رکود تورمی و اقتصاد کاملا بسته و انزوای شدید بین المللی دولت را تحویل گرفت، امروز میبینید که از سراسر دنیا صف کشیده اند برای سرمایه گذاری و انتقال فناوری و تکنولوژی!
من به این دلایل این دولت را بسیار بسیار موفق تر از دولت قبل میدانم. حتما شما هم برای نظر خود دلایلی دارید که برای من محترم اند!
حمید
Iran, Islamic Republic of
عالی بود حرف همه دلسوزان کشور همین اسن.!
هادی
حرف دلواپسان این است...
حرف شما دل آرام ها چیه؟
سرور
آدم خواب حرفی ندارد.
حرف ما اینست. به جای فحش دادن به شرق و غرب عالم، به اوضاع نا به سامان کشور خودمون برسیم. دنیا مردم ما رو آزموده و سرافکنده بیرون اومده و لازم نیست دیگه همش نگران آزموده شدن مجدد باشیم. اگر باز هم مقرر شود که آزموده شویم، باز هم پای کشور و دین و آیین مان می ایستیم و به ندای رهبر مان لبیک میگوییم. اگر نگران این هستید که بعد از توافق این صلابت و ایستادگی خواهد مرد، نگرانیتان کاملا بی جاست. دوران پسا تحریم آغاز ایستادگی برای کار و تلاش است برای ساختن میهن. ان شاالله
لبیک به ندای رهبر و جاده صاف کنی برای استکبار؟!؟حالت خوبه شما؟؟
سیددلسوخته
Iran, Islamic Republic of
البته اگر شورای نگهبان نبود بعدازچندمرحله شور و مشورت کردن الان رییس جمهور آقای روحانی نبود چون ایشان در مرحله اول رد صلاحیت گردیده بود و سپس با اصرار جناب آقای جنتی به اعضای شورا با اختلاف یک رای ایشان تایید صلاحیت میشوند
جناب آقای رییس محترم جمهور این تذهبون ؟
جالبه از سری ترین مسائل جلسات شورای نگهبان اینقدر مطمئن نظر می دهید. البته ما هم چیزهایی میشنویم اما باور نمیکنیم. مثلا شنیدیم که آقای هاشمی تایید صلاحیت شده بودند و در آخرین لحظات فردی از طرف دولت سابق می آید و رای اعضا را بر میگرداند. اما خب مطمئن نیستیم و نباید بگوییم!!
علي
جناب قدياني
كو گوش شنوا ؟!!!!!!!!!!!!!!
دولت که در گوشش را گرفته و دهنش بازه و اجازه نقد و تحلیل به کسی نمیده و این همان دیکتاتوری اعتدالیسم است که میخواهند حاکم کنند
محمدعلی
فکر نمی کنید تیترتون توهین آمیزه
یعنی ما ملت اینقدر وحشی هستیم
مگه شورای محترم نگهبان را همه ی کشورها دارند که ریس جمهورشون با چادر فرار نمی کنه !!!

خیلی ناراحت شدم بعد از 40 سال دوباره ....
کشورهای دیگه اونقدر قانون دارند که فردی که میاد نامزد ریاست میشه ،خود بهخود فیلتر شده است .مثلا در امریکا جز دو حزب جمهوریخواه ودموکرات هیچ رئیس جمهوردیگه ای در عرض دویست سال تاسیسش وجود خارجی نداره.
در ایران چند حزب رییس جمهور داشتند؟؟؟
نگفتی چرا اون رئیس جمهور توسط مردم انتخاب شده ،با لباس زنانه فرار کرد؟!
ملت که همون ملت بودند ،یه روز 13 میلیون بهش رای دادند ویه روز برای در رفتنش ،جشن گرفتند.
بصیرت که نباشه از یک سوراخ چند بار گزیده خواهیم شد !!!
یه سرچ مختصر بفرمایید متوجه میشید که کشورهای دیگه هم چیزی شبیه شورای نگهبان دارن
محسن ع
دوست عزیز، این حضرات اصلا برای مردم قدرت تشخیص قایل نیستند. درضمن بنی صدر با لباس افسری نیروی هوایی و بعنوان یکی از افسران کادر پرواز هواپیمای سی 130 فرار کرد نه لباس زنانه. اصلا اگر لباس زنانه میپوشید حتما دستگیر میشد چون جای یک زن در هواپیمای نظامی نبود.
نوبت تحریف تاریخ هم رسید ! روز روشن رو هم تحریف کنید دیگه !
محسن ع
دوست عزیز، خاطرات خلبان معزی را بخوانید تا ببینید چه کسانی تاریخ را تحریف میکنند. مشکل خیلی ها این است که حوصله دو صفحه کتاب خواندن ندارند بعد ادعای همه چیز دانی شان گوش فلک را کر میکند.
البته من هم اشتباه کردم و بنی صدر با هواپیمای یوئینگ 707 سوخت رسان نیروهوایی ارتش فرار کرد
به فرض درستی ادعای حضرتعالی این آقا چطور خودشو تا مرکز هوایی رسونده؟با هواپیما فرار کردن که کاری برای یک جاسوس نداره!نکنه قصد دارید اسناد لانه جاسوسی رو هم که بنی صدر اونجا کد داشته انکار کنید؟
United States
دمت گرم
یک عاقل پیدا شد هر ...رو باور نکنه
فرهنگي
بله همه كشورها نهاد نظارتي دارند كه اسم هاي مختلفي دارد دادگاه قانون اساسي، شوراي قانون اساسي ديوان عالي و.....
مشکل بعضی ها اینه که نعوذ بالله در اشداء علی الکفار و رحماء بینهم هم فکر می کنند خداوند از افعال معکوس استفاده کرده. بعد از توافق هیچکسی حق نداره به اجنبی و دشمنان عنود حرف بزنه اما در داخل به هرکسی بخوام توهین می کنم. نوبره دیگه این یکی!!!!!!
France
حرف رئيس جمهور را درست نفهميده ايد ايشان فقط قانون اساسي را تفسير كرده اند ( نگوييد تفسير فقط حق شوراي نگهبان است چون كه هر كسي كه بخواهد قانون اساسي را اجرا كند الزاما بايد ابتدا تفسيري از آن داشته باشد ) ضمنا مدام مي گويند تفسير قانون اساسي فقط در صلاحيت شوراي نگهبان است خب اين درست است ولي...
امام خمینی(ره):هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذا است مفسد است .
Iran, Islamic Republic of
امام خميني: ميزان راي ملت است
رهگذر
خوب چه ربطی داره!
میزان برای انتخاب فردی که صلاحیتش تایید شده رای مردم است.یعنی اول شورای نگهبانی که خود امام تاسیسش رو تایید کرد صلاحیت افراد رو تایید میکنه بعد از میان اون افراد اونی میاد در راس کار که مردم بهش رای بدند.
امام که نفرمود ملاک حقانیت رای مردم است. یک بار مردم به یکی رای میدن بعد چند سال به مخالفش رای میدن. اگه ملاک حقانیت رای مردم باشه که تناقض میشه بالاخره کدومشون حقند. پس رای مردم ملاک برای روی کار آمدن از میان افرادیست که صلاحیتشان تایید شده. توی تمام دنیا مسولیت اجرایی و قانونگذاری شرایطی داره که مرجع هست که احراز شرایط رو برسی میکنه. لطفا قبل از حرف فکر کنید.
از این به بعد ما هم هر وقت خواستیم قانونی رو اجرا کنیم ؛تفسیر شخصی خودمون ! رو ملاک قرار میدیم !
چی تعیین میکنه که تفسیر یه نفر از یه شورای حقوقدان وفقیه حتما درست تره ؟! اینکه از حزب ما باشه ؟!
رضا
Iran, Islamic Republic of
چرا برای نیروی انتظامی این جرم است و او باید فقط قانون را اجرا کند و نه اسلام را!!! اما آقایان که قوه مجریه هستند همه کاری می کنند جز اجرای قانون. وظیفه اینها وضع قانون و نظریه پردازی و تعیین سیاست های کلان نظام نیست. دولت کارش فقط اجرای قانون و سیاست هاست. اما آقایان تنها کاری که نمی کنند همین است. همه کارها متوقف است و اینها برای گمراه نمودن افکار عمومی هر روز یک بحث انحرافی براه می اندازند تا در سایه غفلت مردم برنامه های خود را جلو ببرند
ولی چی ...اینکه در قانون اساسی آمده که رئیس جمهور باید از بین رجال سیاسی انتخاب شود یعنی همین مورد که منظور شماست یعنی در طول سالها قانون اساسی را فهمیده باشد و البته تفسیر قانون اساسی طبق خود قانون اساسی به عهده شورای نگهبان است ((اصل98-تفسیر قانون اساسی به عهده شورای نگهبان است که با تصویب سه چهارم آنان انجام می شود))کسی که نامزد می شود برای ریاست جمهوری باید آنقدر مطاله داشته باشد که قانون اساسی را فهمیده باشد و تفسیر قوانین مختلف قانون اساسی را توسط شورای نگهبان در طول انقلاب مطالعه کرده باشد و اگر هم مورد جدیدی پیش آمد از شورای نگهبان استفسار کند یعنی تفسیر آن را بپرسد والا سنگ روی سنگ بند نمیشه
بابا آقای روحانی هی میگه من حقوق دانم دیگه میدونه اینا رو دیگه !!!!
Iran, Islamic Republic of
در اغلب کشورهاي پيشرفته، جهت کانديدا شدن حداقل يک فيلتر وجود دارد
يا فيلتر حزبي يا مکانيسم ديگري

هر کسي با سوء استفاده از احساسات مردم و تهييج لحظه اي مردم نبايد در کشور قدرت را به دست گيرد
محمد باقر
نوشته بسیار زیبایی بود درود بر شما
خوشم میاد که اصولگریان با حرف های دکتر روحانی بدجوری خودتون باختین و بدجوری میترسین با این حرف ها پایگاه اجتماعی تون از دست بدین
فعلا که شماها از ترس به باد رفتن اون 260000رای اضافه (که البته در انصراف از یارانه ها معلوم شد فقط 3درصد از مردم پای این دولت هزینه میدن ) دارید گردو خاک به پا میکنید .
اولن همون 260000 رای رو هم خیلی ها که الان در مجلس اند ندارن !!! و با آرایی کم تر از این وارد مجلس شدند!!! دویمن ، در انتخاباتی که 8 کاندید داشته و 6 کاندید فعال ، خیلی خیلی طبیعیه که رای ها بشکنه و آرا پخش بشه و معمولا در این موارد کار به دور دوم کشیده می شود( نظیر انتخابات سال 84)
در ضمن این را هم بگویید که بقیه رقبا چقدر رای کم داشتند برای اینکه بتوانند در دور اول پیروز شوند؟
آقای قالیباف 12 میلیون و آقای جلیلی 14 میلیون رای کم تر از حد نصاب داشتند برای پیروزی!!!! پس اگر طرفدار آنها یا بقیه هستید خیلی نمی توانید تعداد آرای روحانی رو تو سرش بزنید. خب جوابش خیلی روشنه اونها همین تعداد رای رو هم نداشتند و با وجود اینکه 6 کاندیدا بودند که حداقل 3 تاشان نجربه بیش از یک بار شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را داشتند، باز هم روحانی در همون دور اول پیروز شد!
ای کاش اصلا همون تعداد کم حالا 300000 کم تر یا بیشتر به سبد روحانی ریخته نمیشد و به دور دوم میکشید تا آرای واقعی او مشخص شود و دیگر برای اون عدد کم از خیلی ها که همین تعداد هم رای ندارند، سرکوفت نشنود!!!!!!
تو انتخابات مجلس رو با ریاست جمهوری مقایسه میکنی؟!
پس جایگاه رییس جمهور هم ، از نظر پایگاه اجتماعی معتبر تر از نمایندگان مجلسه!! دقیقا به دلیل همین تفاوت این دو انتخابات. پس با این حساب ، خط و نشون کشیدن نمایندگان برای رییس دولت ، چه معنایی میتونه داشته باشه؟؟؟
انصراف از یارانه ها بحثش جداس!!! خوب معلومه که هیچکی قبول نکنه پول مفتی که داره ماه به ماه میاد به حسابش قطع بشه.
برای فهمیدن اینکه چقدر مردم همراه با دولتن به شادی های پس از پیروزی هسته ای و پیام های محبت آمیز جوون ها به روحانی و ظریف در فضای مجازی و تعداد لایک های پست های ظریف در توییتر و اینستاگرام پس از توافق، دقت کنید. اونجا بهتر میتونید از همراهی مردم با دولت آگاه بشید.
شما و همفکراتون اگه بین مردم پایگاهی داشتید توی انتخابات های مختلف با شعار اصولگراها وارد نمیشدید و بعد کار خودتون رو کنید.
مثلا چه شعاری از اصولگراها داده شده؟؟؟؟
تعامل سازنده با دنیا مال اصولگراهاست یا رفع حصر؟؟؟؟ لطفا اینقدر راحت و به سادگی آب خوردن تحریف نکنید. حتی یک شعار اصولگرایی محض از روحانی نمی توانید بیاورید!!!
نزیک ترین شعارش و در حقیقت عملکردش به اصولگرایان، کابینه فراجناحی بود که برای تحققش مجبور شد چند وزیر اصولگرای معتدل انتخاب کند. همین!!
چیز دیگری بوده خب بگویید؟؟؟
...
خود روحانی ادعا کرد اصلاح طلب نیست ضمن اینکه تعامل با دنیا و رفع حصر کجای فیلم تبلیغاتی روحانی جای داشت؟، اون فیلم که مدام از سخنان رهبری برای تبلیغش مایه میگذاشت!
جای داشت دوست عزیز. باز دقت کنید متوجه میشید. در میان هواداران روحانی هم این شعارها موج میزنه و هیچ ارتباطی به جریان اصوگرایی که اون دوست دیگمون اشاره کرد نداره. البته جریان اصولگرای معتدل و میانه هم با او همراه هستند. اصلا مهم نیست اینها. مهم اینه که مشکلات معیشتی مردم که خیلی هم زیاده ، حل بشه!!
همه امید تندروها به این است که با رد صلاحیت و حذف نمایندگان واقعی ملت به مجلس بروند. آنها که در میان مردم جایگاهی ندارند به حذف رقبا دل بسته اند.
نمایندگان واقعی ملت !!! آیا کسانی که دل در گرو غرب دارند و وطن فروشی و خیانت شون در سال 88 ثابت شد نمایندگان واقعی ملت هستند ؟!
عزیزم شما نماینده های واقعی خودتون مثل عارف رو از ترس ابروریزی به زور مجبور به انصراف نکنید ! نگرانی دیگران پیشکشتون .
Iran, Islamic Republic of
به همین خاطر آقای عارف استعفای اجباری داد.
0.7 درصد یعنی کل ملت؟؟؟؟؟؟؟؟
0.7 درصد نه !!!!! 50.7 درصد.
انتخابات با تعدد نامزدها در بیشتر مواقع به دور دوم میکشد و در دور نخست نتیجه معلوم نمیشود. یعنی چون تعداد زیاد میشود آرا میشکند و کسی نمی تواند به بیش از 50 درصد برسد! نظیر سال 84 که رای همه در دور نخست زیر 50 درصد بود. اما در این انتخابات، حالا از خوش اقبالی روحانی یا بد اقبالی ش همون دور اول تموم شد!!!
بد اقبالی ش برا این که اگر به دور دوم میرفت و روحانی با نسبت بالا برنده میشد، دیگه این حربه 0.7 درصدی دست مخالفانش نیود برای اینکه هی اینو بکوبن تو سر دولت. اما خدا را شکر که مردم ما فهیمند و تفاوت را تشخیص میدهند!!
مسعود دیپلمات
ای آقا این چه حرفی است که شما می زنید. پس اینهمه کار را چه کسی انجام داده است. ما 2 سال آزگار است که شبانه روز کار کردیم تا برجام را به نتیجه برسانیم و مملکت را ...!
فکر میکنید دور زدن اینهمه مردم و مجلس محترم و... کار راحتی بود. حالا می خواهیم برای تکمیل کار، چند نفر نماینده هم به مجلس بفرستیم، شما چوب لای چرخ میگذارید.؟! ای بابا اینجوری که نمیشود کار کرد.
Iran, Islamic Republic of
این نتیجه شعار " من سرهنگ نیستم حقوقدانم " است هرچند اگر حقوقدان هم بودند چنین حرفی نمیزدند
دیروز که در حمله گازانبری به معترضین در جلوی سفارت انگلیس دست هر چی سرهنگ بود رو که از پشت بستند.هرچی باشه این اقای حقوقدان در همه عمر سیاسیش سمتهای امنیتی داشته است.
حمله گازانبری را دولت کرد یا نیروی انتظامی ؟؟؟؟
نمیدونستید نیروی انتظامی طبق دستور وزارت کشور اینکارو انجام داد!؟
وزارت کشور فقط و فقط اعلام کرد که این تجمع مجوز از این نهاد نداره !!! این برخورد طبیعی نیروی انتظامی با تجمعات بدون مجوزه!! مگه اگر یه جریان مخالف شما بدون مجوز تجمع کنه و نیروی انتظامی با اون برخورد کنه ، اونو حمله گاز انبری میخونین ؟؟؟ و اون تجمع رو تجمع دلسوزان نظام؟؟؟ این برخورد ربطی به دولت نداره. اجرا کننده تیروی انتظامی ست.
حمزه
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای قدیانی عزیز برای همینه که میگن : تا مرد سخن نگفته باشد ... عیب و هنرش نهفته باشد
حالا شده افاضات آقای روحانی و کابینه ی عتیقه ی ایشون .
واقعا"
خوب بلد نیستن حرف بزنن
فقط میشه گفت احسنت
محمد
دولت روحانی نیازمند افراد تندرویی دارد که با بیان اظهارات تند وساختار شکن در قبل از انتخابات استارت درگیریریها را بزند لذا به این حزب جدید مشارکت نیاز فراوان دارد گول ظاهر شکیل اینها را نخورید
حسن نادری
کور دلان ره بجایی نمی برند انشاء الله و به کوری چشم دشمنان اسلام و نظام،شورای نگهبان با تأسی از این جمله از وصیت نامه ی امام(ره)که:
"نگذارید این انقلاب به دست نا اهلان و نامحرمان بیفتد"
در بررسی صلاحیت کاندیداهامحکم تر و انقلابی تر از قبل عمل خواهد کرد
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
احسنت شاید موءثر باشد
598
اینگونه سخن راندن از سوی رئیس دولت،مرا به ادبیات امروزی و موضع گیری های هاشمی رفسنجانی می اندازد.
خدایا شر دشمنان را به خودشان برگردان و روسیاهشان کن
م
United Kingdom
خود کرده را تدبیر نیست .تایید کسی که تایید گرش را قبول ندارد یا نیاز به تایید او را بی اساس می داند یعنی چه؟!!!
روستایی
United States
شورای نگهبان در مورد رئیس جمهور سابق اشتباه نکرد؟میلیاردها تومان از بیت المال بردند و خوردند!
Iran, Islamic Republic of
اگر در مورد یک نفر اشتباه کرده باشه، اون شخصی نیست جز موسوی. به نظرم باید از لحاظ سلامت روانی بیشتر روی افراد دقت کنند.
اتفاقا در مورد رییس جمهور اسبق خیلی بیشتر اشتباه کرده!!!
اللهم انا نرغب الیک دوله کریمه تعز بهاالاسلام و اهله و تذل بها انفاق و اهله.
محمد
دولت روحانی نیازمند افراد تندرویی دارد که با بیان اظهارات تند وساختار شکن در قبل از انتخابات استارت درگیریریها را بزند لذا به این حزب جدید مشارکت نیاز فراوان دارد گول ظاهر شکیل اینها را نخورید
سید
Iran, Islamic Republic of
نویسنده مقاله که والله والله میگوید میداند قسم به اسم اعظم یعنی چه ؟جای خدا نشسته یا پیامبر خدا که اینطوری حرف میزنه ؟ اگه شورای نگهبان نباشه رئیس جمهور با لباس زنانه فرار میکنه ؟ جرات داشتی دوره احمدی نژاد هم این مطلبو بنویسی؟
دوره قبل فحشی بود که احمدی نژاد نخورده باشه ؟
Iran, Islamic Republic of
فقط از یه چیز احمدی نژاد خوشم اومد سوار امثال شما شد و بالا رفت وقتی هم به مقصد رسید لگد جانانه ای نثارتون کرد الان هم دوباره شروع کرده نوش جانش
جناب مثلا سید دوره احمدی نژاد مگه کسی برای شورای نگهبانی که ازش تایید صلاحیت گرفته شاخو شونه کشید؟
کرمانشاهی
Iran, Islamic Republic of
سلام بر روحانی ،انتظار مردم ازشما ایستادن شجاعانه در مقابل تندروها می باشد
لابد مردم هم متوهمین خود بی شماردانی هستند که وقتی نه میشنوند میرن سراغ اتیش زدن سطل اشغال .
hasan
Iran, Islamic Republic of
سلام بر ملت : انتظار امام زمان عج از شما ایستادن در مقابل دولتهای زور گو و محافظ کار است
سلام بر رهروان راه ولایت و رهبری .... مردم فقط به رهبر حکیم و دانشمند انقلاب اعتماد دارند و پیرو ایشون هستند
اگر شورای نگهبان نبود الان امثال رجویها و پهلویها رئیس جمهور بودند نه آقای روحانی !
پس چطور با وجود شورای نگهبان ، آقای احمدی نژاد رییس جمهور شد؟
همونطور که روحانی که در مقابل شورای نگهبان قد علم کرده رئیس جمهور شد!
منظورت اینه که اگر انقلاب نبود...؟!!!
با وجود همین شورا خیلی ها به سمت رسیدن که اصلا لایقش نبودن و خیلی ها هم در حقشون ظلم شد. هیچ نهادی نیست که خالی از خطا باشه. اصل و ماهیت این شورا 100 قبول درسته اما نه اینکه همه تصمیماتش بی هیچ ایراد و اشکال و حتی خطایی باشه!!!!!
اوائل از حرفهای روحانی جا میخوردیم و این سخنان را در شان ایشان نمیدانستیم اما ... اما کم کم فهمیدیم که ما ایشون رو درست نشناختیم و بهش اعتماد کردیم رای دادیم
این غیر تندرو ها زمانی از مخالفان بشار اسد که همون داعشی های فعلی هستند حمایت میکردند الان اصلا به روی مبارک نمیارن که سمت داعشی های داخلی رو به دوش دارند!
ناشناس
واقعیت این است که : اقای روحانی خودش توی خواب هم نمی دید که رئیس جمهور بشه ایشان در این حد و اندازه نیست
بنی صدر را امام وهاشمی جلویش ایستادند حرف مفت نزنید !!!
اقاي قدياني وبا بودن همين شورا احمدينزاد بيرون امد
آفرین ، احسنت ، گل گفتی.
چرا حرف میزارید تو دهن رییس جمهور؟؟؟
کی گفت من قبول ندارم شورای نگهبان رو ؟؟؟
کی گفت تقلب شده؟؟؟؟
احمدی نژاد و البته خود روحانی!!
حسين
سلام خيلي جواب زيبا ودنادن شكني بود احسنت
"شورای نگهبان نباشد،رئیس‎جمهور با لباس زنانه فرار خواهد کرد!"
عجبا از این حرف!!!! مگر با وجود شورای نگهبان امثال آقای احمدی نژاد، 8 سال کشور را شخم نزدند.
احسنت بر این اظهار نظر !!!!
امید
انصاف داشته باش!!!غیر از دو سال آخر ریاست جمهوری .شش سال خدمت نکرد..؟؟؟
1-نفت 100دلاری ناشی از سیاست خارجی ایشان بود همون سیاستی که خیلی ها به تمسخر گرفتنش
2-ضریب نفوذ گاز و برق و موبایل رو از چند به چند رسوند..سال82 انصافا تو خواب شب هم میدیدی خط موبایل بشه 10تومن؟؟ ؟
3-کم جاده و راه آهن و گسترش طرح بنادر انجام داد ؟؟؟؟
4- سود تسهیلات بانکی از 24به 12 کاهش نداد ؟؟؟
من خودم کارمند بانک هستم .سود کاهش پیدا کرد بانکها یه فرمول جدید اختراع کردن ولی الان که سود برگشته 24 احدی حاضر به برگشتن فرمول محاسبه قبلی نیست که جا داره مجلس محترم پیگیری کنه
5- کنترل بر خاور میانه خیلی بیشتر از الان بود
بازهم بگم یا کافیه دوست عزیز ....
بله حتما خدماتی داشت و البته اینها که شما میگید را نمیدانم. اما بحث سر اینست که واقعا و انصافا خساراتی که سیاست های او به بار آورد آیا قابل مقایسه با خدماتش هست؟؟؟ مثلا تورم و گرانی که به دلیل سیاست های اشتباه اقتصادی به بار آمد، در مقابل اون یارانه ناچیزی که به مردم میداد قابل مقایسه بود. مردم میگفتند ده برابر پول یارانه را باید برای گرانتر شدن اجناس بپردازند و کمرشون خم شده بود. یا مسکن مهری که ده ها کیلومتر با محل کار و زندگی افراد فاصله داشته باشه ، چه سودی داره ؟؟؟ البته قطعا کارهای خوبی داشته. نه به اون اندازه ای که خودش ادعا میکرد!!! اما خدماتی هم داشت.
افسوس از بي تدبيري هاي مكرر
سلامت شوراي نگهبان در اين است كه با كسي تعارف ندارد هرچند هاشمي استحاله شده
موید
عمده گرفتاریهای موجود ناشی از بی تقوایی و عدم توجه به فرمایشات حضرت اما ره و نیز عدم دقت به رهنمودهای رهبری است.
ما باید امانت دار خون شهداء باشیم و به هنگام انتخابات درست عمل کنیم و نگذاریم اتقلاب به دست نااهلان و عده ای وطن فروش و خائن بیفتد والسلام
منفرد
بله!
این از برکات توافق است که چیزی گفته نشود که آسیبی به روح توافق وارد شود خدای ناکرده، اما دستمان روی شورای نگهبان دراز شود ...
حالا ببینید این قانون اساسی که به زبان آدمیزاد (فارسی) نوشته شده و ما همه او را می فهمیم اینقدر تفسیر های متفاوت دارد و هرکسی قه نفع خویش تفسیر می کند با این که مفسر آن قانونا شورای محترم نگهبان است ببینید که این بر جام که به زبان انگلیسی (جهانخواران بین المللی) چه اتفاقی خواهد افتاد و با این برجام چه خدشه ای به مملکت ما وارد خواهد شد و این مفسران تحریفگر مدافع سرسخت این توافق هستند و گوش فلک را پر کرده اند و هر منتقدی را به باد استهزاء می گیرند
نیما
United States
اقای قدیانی بهتر است اندازه خودشان صحبت کنند روحانی نماینده 19میلیون ایرانی است وهر چه بگوید حرف ملت است.
کسی که پشتش به خدا باشه حرف حق رو میزنه حتی اگه تمام کره زمین رو مقابلش قرار بدین!!
علی
آقای روحانی نشان داده در بزنگاههای این انقلاب مقابل ضدانقلاب ودشمنان کشور موضع درست وانقلابی گرفته نمونه آن در فتنه78 و88.
والبته دراین2سال هم نشان داده کاملا تحت تاثیر اطرافیانشون هستن که این میتونه کشورروبه پرتگاه خطرناکی بکشونه.
متاسفانه دولت به هیچوجه کارنامه خوبی نداشته.
دولتمردان سعی دارندباحاشیه سازیهای مدام این ناکارآمدی روبه گردن بقیه نهادها،حتی ... بندازن.
کاهش تورم از بیش از 40 درصد به کم تر از 20 درصد
افزایش رشد اقتصادی از منفی 6.8 درصد به مثبت 3 درصد
افزایش نرخ گردش گری
توافق هسته ای ضامن حقوق هسته ای و رونق اقتصادی
خروج از رکود تورمی
ثبات بازار ارز طلا مسکن خودرو و ... اخیرا کاهش چشم گیر قیمت خودرو که البته با عدم خریداری از سوی مردم محقق شد.
باز هم بگویم دوست عزیز ؟؟؟ به نظر شما این کارنامه خوب نیست اما به نظر من هست.
حسنت
United States
بعداز سی وچند سال با این عکسی که گذاشتید فهمیدم بنی صدر راست می گفت با لباس زنانه فرار نکرده این که بنی صدر نیست ! !
محمدی
سلام نوچه های ...و مشارکتی ها که بارها از این حرف ها زده بودند و تو دهنی خورده بودند . اینبار کار را با ...شروع کردند و او را مجاب کردند که استارت مخالفت با شورای نگهبان را بزند بقیه امور را آنها میگردانند
از سمینار با عناوین مختلف در اجلاس سران تا جنجال رسانه ای ، اگر موفق شدند تا زمان انتخابات شورای نگهبان را حذف کنند که برده اند اگر هم موفق نشدند فتنه برپا میکنند . از الان سفارت انگلیس را هم بعنوان پشتیبان بازگشایی کردند.
این جور سناریو سازی از پیش!!! معلومه که فتنه هم میشه! با این پیش فرض شما کسی حتی اگر ی اعتراض ساده هم بکنه ، میشه فتنه گر. چون اینهمه مقدمات چیده شده و نیاز به یک جرقه داره فقط!! هر اعتراض ساده ای میشه همراهی با انگلیس و آمریکا. اینکه گروهی با سفارت انگلیس همکاری کردن تهمت بزرگی ست که با دلیل و سند ثابت میشه . والا در مقام تهمت میمونه!!!