جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۶
۱۲

درخواست اضطراری کره شمالی از ایران

سه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب: 430907
سفیرجمهوری دموکراتیک خلق کره در تهران با ارائه پیام و درخواست اضطراری نخست‌وزیر کره شمالی به رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت: جای خرسندی است که ایران با وجود تحریم‌های بسیار، روز به‌ روز از شرایط و رشد اقتصادی بهتری بهره‌مند می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سید امیرمحسن ضیائی، رئیس جمعیت هلال‌احمر در این دیدار با تقدیر از کمک‌های کره شمالی به ایران به‌خصوص در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: تحریم، رنج مشترک ایران و کره شمالی است، طبیعی است که در این شرایط زندگی و رفاه مردم تحت تاثیر قرار گرفته و از سویی خشکسالی که بیشتر کشورها درگیر آن شده‌اند؛ مشکلاتی را برای تامین نیازهای مردم ایجاد کرده است.

ضیائی تاکید کرد: هلال‌احمر ایران به عنوان نهادی عام‌المنفعه و عضوی از جامعه بین‌المللی، وظیفه خود می‌داند تا خدمات انسان‌دوستانه را به همه کشورها ارائه کند.

وی در پاسخ به اعلام پیام اضطراری و درخواست نخست‌وزیر جمهوری دموکراتیک خلق کره مبنی بر کمک به کشورش به‌منظور رفع مشکل خشکسالی در این کشور، گفت: برای ما روشن شده است که کره شمالی به طور مشخص در چه زمینه‌ای درخواست کمک دارد و لذا همه تلاش خود را به‌کار می‌بندیم تا پس از بررسی این موضوع، هر اندازه برای ما مقدور است، انجام دهیم.

اظهار خرسندی از رشد اقتصادی ایران، باوجود تحریم‌های بسیار

کانگ سام هیون، سفیر جمهوری دموکراتیک خلق کره در تهران هم در این دیدار با اعلام اینکه حامل پیام اضطراری و درخواست نخست‌وزیر جمهوری دموکراتیک خلق کره برای رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران است، گفت: درخواست اضطراری کره شمالی از ایران کمک به منظور حل مشکل خشکسالی بی‌سابقه در این کشور است.

وی با اشاره به اینکه کره شمالی از گذشته با ایران روابط بسیاری داشته و حتی در دوران دفاع مقدس، از هیچ کمکی به ملت و دولت ایران دریغ نکرد، اظهار کرد: بسیار خرسندیم که ایران و کره شمالی همچنان دوستی خود را حفظ کرده و در جهت گسترش تعاملات گام بر‌می‌دارند.

سفیر جمهوری دموکراتیک خلق کره در تهران با اظهار امیدواری نسبت به اینکه مذاکرات ژنو به نفع ایران و حذف تحریم‌ها به نتیجه برسد، گفت: جای خرسندی است که ایران با وجود تحریم‌های بسیار، روز به‌ روز از شرایط و رشد اقتصادی بهتری بهره‌مند می‌شود.

وی با تقدیر از کمک‌های امدادی انسان‌دوستانه هلال‌احمر ایران به کره شمالی در سال‌های همکاری دو کشور، خاطرنشان کرد: کره شمالی نیز با توجه به تحریم‌های بسیار، هم اکنون با مشکلات بسیاری در بخش اقتصادی به‌خصوص تامین مواد غذایی مواجه است و لذا در این زمینه از بسیاری کشورهای آسیایی تامین ابزارهای مورد نیاز برای رفع خکسالی و بهبود شرایط کشاورزی را تقاضا کردیم و از ایران نیز درخواست داریم تا هر اندازه در توان دارد، در این زمینه کمک حال کره شمالی باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دولت مردامون اگر زرنگ باشن از کره شمالی چندتا کلاهک هسته ای میخرند و پرونده به خاک پا افتادن جلوی غربیها را برای همیشه میبندند و از شیوه روسیه برای گفتمان جلوی غرب وحشی استفاده میکنند همین چندوقت پیش روسیه سر جریان اوکراین غرب رو تهدید کرد و گفت با دم شیر بازی نکنید بمب هسته ای داریم و غرب وحشی هم مثل سگ ترسید حساب کار اومد دستش
حسین
کره به خاطر چند کلاهک هسته ای ملت خودش را به فلاکت رسوند
Romania
فلاکت نیست بلکه از لوازم جاسوسی در کشورش ممانعت میکند
ووطن فروشان وخائنان به مملکتش را اعدام میکند
اما در کشور ما دارند تو روز روشن
وطن فروشی میکنند
خیانت میکنند
اختلاس میکنند
دزدی میکنند

اما یه شیر پاک خورده ای نیست جلوی اینا را بگیره
هی هم میگن فشار فشار

غلط کردین فشار هست

اینا پررو نمیشدند
تو روز روشن اختلاس نمیکردند
دزدی نمیکردند
نفاق نمیکردند
وبا کمال گستاخی تو روی ملت ورهبری نمی ایستادند

که باسهل انگاری وکوتاهی هم اکنون باعث تمام بدبختی های ملت بزرگ شده
وبا سهل انگاری باعث پایمال شدن خون شهیدان شده است
شهیدان به خاطر قوه قضائیه نالایق شرمنده ایم
خودتان همشونو نفرین کنید
که خدا زودتر ریشه اینا را بکند


اگه راست میگین بابا اسامی رو بدین ملت

انوقت ببینم کسی میتونه باز پررویی کنه و از قانونوفرار کنه
شیطونک915
درودخدا بر تو وپدر و مادرت احسنت.
در مورد کشور ما صدق نمیکنه تحریم شدن ما بخاطر خیانت وطن فروش هایی مثل آقای م.ه و ...است که به آمریکایی ها التماس میکردند تا ایران رو تحریم کنه ...
جناب خان
دقیقا
amirhosein
نادانی هست که فکر کنیم سلاح هسته ای مفیده... کدوم کشور با سلاح هسته ای تونسته حرفشو به کرسی بنشانه
آرش
یاد ضرب المثل معروف افتادم "کوری عصاکش کور دیگر شده " بابا تو زمینه آب که دیگه جای لاپوشانی نیست که اوضاع ایران چقدر خرابه . بنده بعنوان یک ایرانی راضی به صادر کردن حتی یک قطره آب نیستم .
سلام
آقا آرش آب نخواسته ا
بزارهای مورد نیاز برای رفع خکسالی و بهبود شرایط کشاورزی را تقاضا کرده
شاید تلنگری باشه به دلواپسان عزیز
حسین
Iran, Islamic Republic of
آب بنا به گفته رئیس جمهور در تحریم هستیم پس از این وسیله قادر به کمک کره نیستیم
واقعا انصاف حکم میکنه بهشون کمک کنیم چون زمان جنگ که کدخدا همه جوره ما رو در تنگنا قرارداده بود اینها به ما کمک کردند