جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۶
آخرین اخبار از نوار غزه؛

۲۳۰ شهید و ۱۶۹۰ زخمی/ بمباران منازل رهبران حماس/ اسرائیل یک نوزاد ۵ ماهه را شهید کرد

پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 370805
پس از 9 روز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و هدف قرار دادن زنان و کودکان و غیر نظامیان فلسطینی، این رژیم اعلام کرده که از ساعت 10 صبح امروز به وقت محلی به مدت پنج ساعت دست از حمله خواهد کشید تا فلسطینیان بتوانند آذوقه خود را تامین کنند و سپس دوباره از زمین، هوا و دریا بمب ها، گلوله‌ها و موشک‌ها بر سر آنان فرو بریزد.
۲۳۰ شهید و ۱۶۹۰ زخمی/ بمباران منازل رهبران حماس/ اسرائیل یک نوزاد ۵ ماهه را شهید کرد
به گزارش جهان، "لمی" دختر ۵ ماهه از اهالی غزه خردسالترین کودکی است که در حمله جنگنده های اف ۱۶ صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در جنوب نوار غزه، به شهادت رسید.

این دختر ۵ ماهه پس از حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به اردوگاه رفح، از روی تخت خود به روی زمین پرت شد، به همین دلیل توسط پدرش به بیمارستان انتقال یافت.

پزشکان پس از معاینه در ابتدا حالی وی را خوب توصیف و کودک را پس از درمان مرخص کردند، اما پس از مدتی دچار خونریزی مغزی شد و جان باخت.

آخرين رويدادهای پیرامون حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و درگيري با گروه‌هاي مقاومت در روز پنج شنبه 26 تیرماه به اين شرح است:

مسئول ارشد فلسطینی: هیچ پیشرفتی در مذاکرات برای آتش بس در غزه حاصل نشده

۱۶:۲۴ -
خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام اسرائیلی گزارش داد که تنها هیأت امنیتی اسرائیلی که به قاهر سفر کرده بود آتش بس را پذیرفته و یک منبع ارشد فلسطینی تأکید کرد که هیچ پیشرفتی در مذاکرات حاصل نشده است.

شبکه الجزیره نیز به نقل از یک منبع ارشد فلسطینی اعلام کرد که هیچ پیشرفتی در مذاکرات برای اعلام حالت آتش بس در غزه حاصل نشده است. شبکه العربیه نیز اعلام کرد «عزت الرشق» یکی از اعضای حماس اعلام کرده که هنوز هیچ پیشرفتی برای رسیدن به توافق برای آتش بس ایجاد نشده است.

۱۵:۳۴- یک مقام رژیم صهیونیستی: آتش‌بس با غزه از شش صبح فردا اجرایی می‌شود / روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" ضمن انتشار این خبر، به جزئیات بیشتری از آن اشاره نکرد.

تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه به ۲۳۰ نفر افزایش یافت

۱۵:۲۲- به گزارش روزنامه صهیونیستی "هاآرتص"، بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۲۳۰ فلسطینی شهید و ۱۶۹۰ نفر نیز زخمی شدند.

۱۵:۲۱- هیات اعزامی رژیم صهیونیستی به قاهره پس از پایان رایزنی‌ها به تل‌آویو بازگشت / روزنامه صهیونیستی "یدیعوت ‌آحارونوت" گزارش داد: این هیات برای گفتگو درباره آتش‌بس با غزه به مصر رفته بود/ این روزنامه به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

۱۴:۵۷- محمود عباس ساعتی پیش با رئیس‌جمهور مصر دیدار کرد / طرح مصر برای آتش‌بس میان مقاومت غزه و رژیم صهیونیستی، موضوع این گفتگو مطرح شده است.

۱۴:۵۳- روزنامه القدس العربی: مقاومت به مردم فلسطین هویت داد / این روزنامه چاپ لندن نوشت: زمان، زمان مقاومت است نه آتش بس/ محمود عباس، بعد از۲۱ سال مذاکره با رژیم صهیونیستی همچنان به مذاکرات امیدوار است هرچند این مذاکرات فایده‌ای نداشته باشد.

ضرب وجرح کارکنان مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها

۱۴:۴۴ -
بر اساس گفته شاهدان عینی گروهی از شهرک نشینان از قسمت باب المغاربه به مسجدالاقصی یورش بردند که به دنبال این امر مرابطان زن و مرد از جای خود برخاسته و به نشانه اعتراض تکبیر سر دادند و پلیس رژیم صهیونیستی نیز متعاقبا نیروهای ویژه را فراخواند.

۱۴:۳۶- نیروهای مقاومت فلسطین به شهرک صهیونیست‌نشین "صوفا" نفوذ کردند / به گزارش "الشرق الاوسط"، نیروهای مقاومت پس از انجام عملیات خود در این شهرک، به نوار غزه بازگشتند.

۱۴:۰۴- حماس از مردم غزه خواست جوانب احتیاط را در زمان آتش‌بس داشته باشند / به گزارش "بریکینگ نیوز"، حماس در بیانیه‌ای در این‌باره تاکید کرد؛ مردم غزه در زمان آتش‌‌بس پنج ساعته با احتیاط بیشتری رفت و آمد کنند.

رژیم صهیونیستی آتش بس را نقض کرد


۱۳:۵۶- رژیم صهیونیستی با وجود قبول آتش‌بس پنج ساعته، چهار نقطه جدید در غزه را هدف قرار داد / به گزارش "الشرق الاوسط"، گروه‌های مقاومت فلسطینی نیز در پاسخ، مناطق اشغالی را با هشت موشک هدف قرار دادند.

۱۳:۴۷- محمود عباس با مقامات ارشد حماس و جهاد اسلامی دیدار می‌‌کند / به گزارش "رویترز"، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان سفر به مصر با موسی ابومرزوق و چند تن از مقامات جهاد اسلامی برای بحث درباره آتش‌‌بس غزه دیدار می‌‌کند

۱۲:۴۹- رئیس دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی به مصر سفر کرد / به گزارش "المیادین"، رئیس دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی به منظور برگزاری جلسات با مقامات مصری به منظور برقراری آتش‌بس در غزه به قاهره سفر کرده است.

۱۲:۴۵- رئیس‌جمهور مصر و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به صورت سری و تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند / به گزارش "هآرتص"، در این تماس تلفنی که پنج روز پیش انجام شد؛ "عبدالفتاح السیسی"، خواستار برقراری آتش‌بس در غزه شده بود.

۱۲:۱۹- رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی با آتش‌بس پنج ساعته موافقت کردند / به گزارش "الشرق الاوسط"، این طرح توسط سازمان ملل و به منظور رسیدگی به وضعیت مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ارائه شده بود

۱۲:۰۸- سه فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی در رفح به شهادت رسیدند / به گزارش "بریکینگ‌‌نیوز"، نظامیان رژیم صهیونیستی ساعتی پیش با تانک به منطقه رفح در غزه یورش بردند که بر اثر این حمله سه فلسطینی شهید شدند.

آتش‌بس ۵ ساعته در غزه آغاز شد

۱۱:۵۲ -
پایگاه خبری آمریکایی «ان.بی.سی» اعلام کرد که «آتش‌بس بشردوستانه» میان حماس و رژیم صهیونیستی که برای ۵ ساعت توافق شده است، آغاز شد. همچنین پایگاه خبری «غزه الان» فلسطین نیز از اجرایی شدن این پنج ساعت خبر داد.

۱۱:۰۹ - در راستای پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی مقاومت چندین موشک به سمت شهرهای اسرائیلی از جمله تل‌آویو پرتاب کرد.

۱۰:۵۷ - منابع آگاه گزارش دادند که رژیم صهیونیستی با برخی شروط حماس مانند آزادی اسرا و نماز در مسجدالاقصی برای برقراری آتش‌بس موافق نیست.

اولین عملیات نظامی «تن به تن» مقاومت در رفح علیه رژیم صهیونیستی

۱۰:۴۰
- به گزارش «فلسطین‌الیوم»، کانال ۲ رژیم صهیونیستی از یک عملیات نظامی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و حمله به ارتش این رژیم در گذرگاه «صوفا» شرق رفح در جنوب نوار غزه خبر داد. بر اساس این گزارش ۱۰ تا ۱۵ رزمنده مقاومت در حالیکه مجهز به انواع سلاح بودند از این تونل در منطقه صوفا بیرون آمدند و دست به عملیاتی علیه نیروهای ارتش در منطقه زدند و درگیریهای گسترده‌ای در محل رخ داد. تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه اعلام کرد که جنگنده‌ها و توپخانه به کمک سربازان ارتش این رژیم آمدند و احتمال می‌رود تعدادی از رزمندگان مقاومت آسیبهایی دیده باشند اما تعدادی از این رزمندگان به تونل بازگشتند.
کانال ۱۰ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که این افراد قصد ورود به شهر صوفا را داشته‌اند و با این عملیات معادله کنونی کمی تغییر خواهد کرد پس از این عملیات رژیم صهیونیستی شهرکهای صوفا، ابوسالم و بیت‌کرم را بست و منطقه را منطقه بسته نظامی اعلام کرد. رژیم صهیونیستی این عملیات را بزرگترین عملیات «تن به تن» علیه این رژیم از آغاز تجاوز به غزه در سه‌شنبه هفته گذشته اعلام کرد.

۱۰:۲۱ -
«دانی دانون» معاون معزول وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی خطاب به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از شکست در تجاوز جدید علیه غزه گفت: آینده سیاسی تو به ناچار به پایان رسیده است و در هر انتخاباتی در آینده حتما خواهی باخت.

۲۲۷ شهید و ۱۶۷۰ مجروح تا نهمین روز قتل عام در غزه

۱۰:۱۹ -
به گزارش پایگاه خبری «معا»، حملات رژیم صهیونیستی برای نهمین روز متوالی ادامه یافت و با شهادت ۵ فلسطینی دیگر در مناطق مختلف غزه از جمله رفح، «دیرالبلح» و خانیونس تعداد شهدا به ۲۲۷ نفر رسید. تعداد مجروحان نیز به شدت در حال افزایش است و وزارت بهداشت فلسطین تا کنون مجروحیت ۱۶۷۰ نفر را اعلام کرده است. ادامه حملات در حالی صورت میگیرد که رژیم صهیونیستی اعلام کرده فردا جمعه چند ساعت آتش‌بس را اجرایی خواهد کرد و حماس نیز با آتش بس ۵ ساعته موافقت کرده است.

آمار کشته‌های صهیونیستی در جنگ فعلی غزه بین ۶۰ تا۱۲۰نفر است

۱۰:۰۴ -
سردار سرتیپ پاسدار سیدمحمد باقرزاده کارشناس تلفات انسانی جنگ در گفت‌وگو با فارس درخصوص ارزیابی از میزان تلفات صهیونیست‌ها در جنگ اخیر غزه، گفت: چنانچه آمار زخمی‌های اعلام شده از سوی رژیم صهیونیستی را مبنای محاسبات قرار دهیم، باید اظهار داشت که تاکنون حداقل ۶۰ نفر از صهیونیست‌ها به هلاکت رسیده‌اند. البته با توجه به تردیدهای جدی که از آمار زخمی‌های اعلام شده وجود دارد، این آمار حداقل به نصف کاهش یافته است و با این احتساب تعداد تلفات انسانی صهیونیست‌ها باید دو برابر رقم فعلی یعنی ۱۲۰ نفر تا این لحظه باشد. معمولاً در جنگ‌های رژیم صهیونیستی ضریب نسبت تلفات انسانی و مجروحین «یک» به ۱۰ بوده است.

۰۴:۲۳ - به گزارش المیادین، ‌صهیونیست‌ها طی حمله هوایی به نوار غزه منزل خلیل الحیه از رهبران حماس را ویران کردند. همچنین بامداد امروز صهیونیست‌ها عبسان، خان یونس و رفح را هم بمباران کردند که در این حملات دستکم سه فلسطینی شهید شدند تا آمار شهدای غزه به ۲۲۳ نفر برسد.

۰۵:۱۵ - گردان‌های عزالدین قسام با ۵ موشک گراد اسدود در فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند. همچنین نیروهای مقاومت با خمپاره نیروهای زرهی صهیونیست را «بکیسوفیم» هدف قرار دادند.

رژیم صهیونیستی: ۴ کودک را با نیروهای حماس اشتباه گرفتیم

۰۴:۰۸
- رژیم صهیونیستی پس از جنایت روز گذشته خود در هدف قرار دادن ۴ کودک یک خانواده که در ساحل غزه در حال فوتبال بازی کردن بودند، مدعی شد که این کودکان را با نیروهای حماس اشتباه گرفتیم. این جنایت صهیونیست‌ها باعث شد تا امروز هزاران فلسطینی با تشییع این کودکان علیه رژیم صهیوینستی تظاهرات کنند و شعار سر دادند.

زمینه سازی صهیونست‌ها برای آغاز عملیات زمینی

۰۴:۰۲ -
رژیم صهیونیستی در آسمان مناطق شرق غزه اقدام به پخش اعلامیه کرد و از فلسطینی‌ها خواست تا منازل خود را ترک کنند. العربیه هم در همین زمینه گزارش داد که ارتش اسرائیل با شلیک موشک‌های هشداری و سپس شلیک موشک‌های ویران کننده درحال تخریب منزال مسکونی در شرق غزه است.

۰۳:۲۱ - حماس با درخواست آتش بس ۵ ساعته با رژیم صهیونیستی موافقت کرد.

۰۱:۵۲ - ارتش رژیم صهیونیستی از ساعت ۱۰ صبح تا ۳ بعد از ظهر امروز را آتش بس اعلام کرد.

رژیم صهیونیستی ۱۱۰۴ فلسطینی را دستگیر کرد

۰۰:۵۱
- به گزارش فلسطین الیوم، رژیم صهیونیستی از یک ماه قبل تاکنون به بهانه کشته شدن سه شهرک نشین ۱۱۰۴ فلسطینی را در کرانه باختری و قدس دستگیر کرده است. در این میان ۲۷ نماینده مجلس هم دستگیر شده‌اند که از آن جمله «عزیز دویک» رئیس مجلس قانون‌گذاری فلسطین است و با اضافه شدن این ۲۷ نفر اکنون ۳۸ نماینده مجلس فلسطین در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.

منبع: فارس، نسیم و العالم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اندکی صبر سحر نزدیک است
خداوند رحمت کنه شهدای غزه رو
مجید مجد
United States
مرگ بر اسرائیل و حامیانش از جمله آمریکای خونخوار و آدمکش
Sweden
مرگ بر همه ال صهیونیستی
درود بر شرف و غیرت مردم عزیز غزه
سلام بر پدران و مادرانی که جلوی چشمانشان کودکان مظلوم خود را پر پر شده میبینند
خداوند در این ماه عزیز پشت وپناه غزه ومردم شریف ان باشد. ما باید در هر حدی که میتوانیم
مظلوم را کمک کنیم. با پول با سخن

یا علی مددی
این اهالی غزه زنان و کودکان بی گناه خدا ندارند؟ حسام
هدی
اللهم عجل لولیک الفرج ...آقابیا