پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نشان طلا بر گردن عضو جوان هلال احمر

چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۵۱
کد مطلب: 382000
نجمه خدمتی عضو ۱۸ ساله سازمان جوانان هلال احمر استان خراسان جنوبی از سال ۸۸ عضو این سازمان است و در کانون های دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر فعالیت داشته است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، عضو سازمان جوانان هلال احمر و قهرمان تیراندازی کشور با حضور در بازی های آسیایی اینچئون در روز سوم مسابقات توانست اولین مدال طلای کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در رشته تفنگ بادی ۱۰ متر زنان را کسب کند.

نجمه خدمتی عضو ۱۸ ساله سازمان جوانان هلال احمر استان خراسان جنوبی از سال ۸۸ عضو این سازمان است و در کانون های دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر فعالیت داشته است.

نجمه در سال ۲۰۱۲ میلادی قهرمان آسیا و در سال ۲۰۱۳ میلادی نائب قهرمان آسیا شد. وی در ابتدای سال ۲۰۱۴ میلادی در مسابقات آسیایی در کشور کویت حاضر شد و توانست با کسب مدال نقره جواز حضور در مسابقات آسیایی المپیک نوجوانان را بدست آورد. وی امسال با حضور در بازی های آسیایی اینچئون در روز سوم مسابقات توانست اولین مدال طلای کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در رشته تفنگ بادی ۱۰ متر زنان را کسب کند.

پدر نجمه خدمتی در سال ۶۶ عضور هلال احمر شد و به عنوان امدادگر در جبهه های جنگ به فعالیت پرداخت و سپس در سال های بعد به عنوان مربی و امدادگر به فعالیت خود در جمعیت هلال احمر و سازمان جوانان هلال احمر ادامه داد. نجمه با توجه به همکاری های داوطلبانه پدرش در جمعیت عضو سازمان جوانان شد و در کنار پدر در بخش دانش آموزی به فعالیت پرداخت.

پدر نجمه می گوید نجمه را خیلی کم می بیند و در چهارماه گذشته تنها چند بار او را دیده و به همین خاطر گاهی فعالیت هایش در هلال احمر و سازمان جوانان هلال احمر کم رنگ شده است، اما با این حال تا جایی که بتواند در فعالیت های این سازمان حاضر می شود.

به گفته پدر نجمه خدمتی، وی در سن ۱۳ سالگی زیر نظر مادرش در بیرجند شروع به یادگیری تیر اندازی کرد و با شرکت در مسابقات استانی و کشوری توانست به صورت حرفه ای در رشته تیراندازی به فعالیت بپردازد.

پدر نجمه معتقد است استان هایی مثل خراسان جنوبی محروم نیستند بلکه مظلوم هستند و کمتر به آنها توجه می شود و قبل از دستیابی نجمه به مقام قهرمانی کشور کمتر کسی به حضور و درخشش وی در مسابقات آسیایی اعتماد می کرد. اما نجمه در مسابقات آسیایی شرکت کرد و توانست اولین مدال طلای آسیا را کسب کند.

گفتنی است نجمه به رکورد دار سرعتی کشور معروف است و می تواند ۴۰ تیر را در ۱۱ دقیقه بزند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *