جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۳

اظهارات ظریف در بدو ورود به ژنو

جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب: 425101
وزیر خارجه کشورمان در بدو ورود به فرودگاه ژنو گفت : در ژنو آخرین وضعیت مذاکرات را بررسی خواهیم کرد و براساس آن تصمیم خواهیم گرفت.
به گزارش جهان، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان گفت : در ژنو آخرین وضعیت مذاکرات را بررسی خواهیم کرد و براساس آن تصمیم خواهیم گرفت.

محمد جواد ظریف در بدو ورود به فرودگاه ژنو در مصاحبه باخبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه فردا با جان کری وزیر خارجه آمریکا در باره مذاکرات هسته ای گفتگو خواهم کرد گفت : شب گذشته همکاران من در وین تا دیر وقت با نمایندگان پنج بعلاوه یک و همین طور با طرف امریکایی گفتگو کرده اند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا طرف های مذاکره در بحث لغو هم زمان همه تحریم ها مسیر انحرافی را انتخاب کرده اند گفت : ما نکات و اصولی را که از ابتدا مطرح کرده ایم و در بیانیه لوزان هم به طور کاملا واضح بیان شده است به آنها تاکید می کنیم .
ظریف افزود : اظهار نظرهایی که در این باره می شود بیشتر برای مصرف داخلی است و نباید بیشتر به آن توجه کرد.

براساس اعلام قبلی فردا قرار است وزرای خارجه ایران و امریکا در هتل اینترکانتینانتال ژنو با یکدیگر گفتگو کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حقگو
Iran, Islamic Republic of
هر چند آمریکا فریبکار است اما تا کنون مشخص شده آنچیزی که در باره مذاکرات گفته اند درست بوده و عین آن از توافق ژنو تا کنون در حال اجراست مانند لغو تحریمها که امام خامنه ای فرمودند: همزمان باید با امضاءتوافقنامه لغو شود.که غربیها بارها و صراحتا گفتند که به یکباره لغو نمیکنیم و تیم ما هم میگفتند که باید همزمان لغو شود اما حال که داریم به پایان ماجرا نزدیک میشویم آقای عراقچی در سیمای جمهوری اسلامی به صراحت میگوید که به خاطر مصوبه کنگره یک 52 روز بعد از امضاء توافقنامه و بعد به خاطر اینکه ما باید مقدمات را برای جمع آوری سانتریفیوژها و تخریب راکتور اراک آماده کنیم و آن نیز زمانبر است.اجرای تحریمها تا آذرماه یعنی شش ماه بعد از امضاءتوافق به تعویق میافتد و این یعنی همان قسمتی از فکت شیت آمریکاییها میگفتند و آقایان تیم ما میگفتند این حرفها مصرف داخلی دارد. و هنوز هم ملت را ... فرض میکنند که با این همه روشنی باز هم میگویند حرف آمریکاییها مصرف داخلی دارد.
سیاح
Iran, Islamic Republic of
تکرار تکرار تکرار که مصرف داخلی ! دارد ، آقای ظریف حرف شما در این مصاحبه ، مگر مصرف خارجی دارد?!
عباس
آقای ظریف دائم این جمله را بکار میبرند ....مصرف داخلی دارد !!!!!!ولی اظهارات صریح مقامات غربی چیز دیگری است .....آقایان مردم را چی فرض کردند!!!!!!!!!!