جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ابلاغ اصلاحیه دستورالعمل‌حساب‌های‌دولتی

يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب: 436406
اصلاحیه «دستورالعمل نگهداری انواع حساب برای وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی» در شورای پول و اعتبار تصویب و برای اجرا به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.
به گزارش جهان، فارس به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خبر داد، به منظور ساماندهی وضعیت حساب‌های دولتی در شبکه بانکی کشور، ایجاد تمرکز لازم در بانکداری دولت توسط بانک مرکزی و تأمین مصالح ملی کشور در خصوص احصاء صحیح درآمدهای دولت، دستیابی به آمار و اطلاعات دقیق و به موقع از حساب‌های درآمدی دولت، کنترل مناسب گردش حساب‌های هزینه‌ای، کنترل هرچه بیشتر نقدینگی و ممانعت از استفاده نادرست از منابع دولتی دستورالعمل «دستورالعمل نگاهداری انواع حساب برای وزارت‌خانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی»، تهیه و تدوین شد.

این گزارش حاکی است اقدامات ذکر شده به استناد ماده (۹۴) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، مصوب ۳۰ دی ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی و نیز بهره‌برداری از سیستم بانکداری متمرکز بانک مرکزی و برخورداری از امکانات سامانه‌های ملی پرداخت صورت گرفته است.
https://jahannews.com/vdcawinyi49ney1.k5k4.html
jahannews.com/vdcawinyi49ney1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *