جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تاکید دوباره بر پرداخت به موقع وام ازدواج

پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب: 376304
دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور مدیرکل ورزش و جوانان، معاون سیاسی‌امنیتی استاندار و فرماندار قم برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس از قم، در این جلسه که پیش از ظهر امروز در تالار امام رضا (ع) استانداری قم برگزار شد حجت‌الاسلام بنایی معاون سیاسی امنیتی استاندار، حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان، زارعی‌کوشا فرماندار قم و بیش از ۲۰ تن از مدیران ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی حضور داشتند.

این جلسه به بررسی و تصویب فرایند اجرای طرح آموزش زوج‌های جوان، برنامه‌ریزی برای نکوداشت هفته ازدواج (۴ لغایت ۱۰مهر) و تشکیل کمیته سامان ازدواج، گزارش مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار در زمینه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و تقدیر از اعضاء جلسه به واسطه کسب مقام برتر ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم در کشور اختصاص داشت.

برپایی نمایشگاهی با دو موضوع ازدواج و اوقات فراغت در قم

در ابتدای دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سال جاری، مدیرکل ورزش و جوانان استان قم به ایراد سخن پرداخت و انتخاب ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم به عنوان رتبه نخست منطقه و مقام سوم کشور را به تمام اعضای حاضر در این جلسه تبریک گفت.

حسن عابدی به دو مقوله ازدواج جوانان و اوقات فراغت اشاره کرد و بعد از ارائه توضیحات کامل راجع به این دو موضوع و برنامه‌هایی که برای انجام بهتر ماموریت‌ها در این دو حوزه در نظر گرفته شده است یادآور شد: ما در هفته ازدواج نمایشگاهی با دو موضوع ازدواج و اوقات فراغت در مجتمع امام خمینی(ره) خواهیم داشت و تمام دستگاه‌ها می‌توانند از ظرفیت این نمایشگاه استفاده کنند.

افزایش آمار تولد و کاهش قابل توجه آمار طلاق در قم

سپس اعضای جلسه وارد دستور جلسات دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم شدند و در ابتدا زارعی‌کوشا فرماندار قم سخنرانی کرد و از افزایش آمار تولد و کاهش قابل توجه آمار طلاق در ماه‌های سپری شده سال جاری خبر داد.

اسماعیل‌ زارعی‌کوشا همچنین به یکی از دستور جلسات این ستاد اشاره و بیان کرد: موضوع اجرای طرح آموزش زوج‌های جوان نیاز به حمایت تمام مسئولان استان قم دارد و همه باید کمک کنند تا این طرح در فاز اجرایی وارد شود.

اجرای طرح آموزش زوج‌های جوان در قم

سپس پارسانیا مسئول فرهنگی‌تربیتی معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم پیرامون اجرای طرح آموزش زوج‌های جوان گزارش کاملی ارائه کرد تا با بررسی پیشنهادات اعضای حاضر در جلسه تصویب آن نهایی شود.

روح‌الله رمضانی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم نیز دیگر سخنران این جلسه بود؛ وی بیان کرد: ایجاد شور و هیجان برای ترویج شرایط آسان ازدواج بین جوانان از اهداف مهم اجرای طرح آموزش زوج‌های جوان است.

پیش‌بینی برنامه‌های متنوع برای هفته ازدواج

وی ادامه داد: ما برای گرامیداشت هفته ازدواج به مناسبت سالروز پیوند آسمانی حضرت امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) که از چهارم تا دهم مهر ماه خواهد بود برنامه‌های متنوعی داریم که یکی از آنها برگزاری جشنواره پیوند آسمانی با تقدیر از فعالین حوزه ازدواج است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: معرفی زوج‌های برتر و موفق از بین کارکنان دستگاه‌های مختلف دولتی، ارائه خدمات مشاوره رایگان توسط دستگاه‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی کارکنان مجرد ارگان‌ها از جمله ویژه برنامه‌های این مناسبت خواهند بود.

اثرات مثبت آموزش‌ زوج‌ها در کاهش طلاق

دکتر حاج‌ مظفری مدیرکل امور اجتماعی استانداری قم نیز در بخش دیگری از دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان قم به ایراد سخن پرداخت و اظهار کرد: به نظر من اجرای طرح آموزش زوج‌های جوان بسیار در کاهش آمار طلا و افزایش آمار ازدواج مفید خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه از سوی اعضای عضو ستاد ساماندهی امور جوانان نقطه‌نظری نیز روی این طرح وجود دارد باید به جمع‌بندی نهایی برسیم و این طرح را ان‌شاءالله به اجرا در بیاوریم تا شاهد اثرات مثبت آن در خصوص رفع دغدغه‌های موجود باشیم.

تاکید بر پرداخت به موقع وام ازدواج به زوج‌های جوان قمی

بخش پایانی دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم به سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین بنایی معاون سیاسی‌امنیتی استاندار قم اختصاص داشت و وی بر لزوم پرداخت به موقع و سریع وام ازدواج به زوج‌های جوان تاکید کرد و خواستار نظارت بر عملکرد بانک‌های استان در این خصوص شد.

در پایان این جلسه به واسطه انتخاب ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم به عنوان رتبه نخست منطقه ۳ کشور و مقام سوم در کل کشور، لوح تقدیری از سوی استاندار قم به عنوان رئیس این ستاد به اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان قم اهداء شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *