جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۱۲

برآورد افزایش ۳۰ درصدی قیمت سوخت در سال ۹۴

دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 396302
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اعلام اینکه برای تحقق درآمد یارانه ۴۸ هزاز میلیارد تومانی در سال آینده دولت باید قیمت حاملهای انرژی را ۳۰درصد افزایش دهد، گفت: دولت تبصره حذف یارانه پولدارها در بودجه ۹۴ را حذف کرد .
برآورد افزایش ۳۰ درصدی قیمت سوخت در سال ۹۴
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شب گذشته در برنامه پایش و در پاسخ به این موضوع که پیش بینی قیمت ۷۲ دلاری هر بشکه نفت در سال آینده پیش بینی محتاط آمیزی نیست گفت:به خاطر کاهشی که در قیمت نفت به دلیل افزایش عرضه نفت در عربستان و عرضه گاز در سطح جهانی و همچنین رشد کندی که در اقتصاد جهانی داریم فکر می کنم ۷۲ دلار پیش بینی برای هر بشکه نفت یک مقدار دچار مشکل بوده و احتمالا یک مقدار در اعداد و ارقام بودجه ناچار به تغییر باشیم.

قادری ادامه داد:از این محل درآمدهایی که به دست می آید ۱۴ و نیم درصد سهم وزارت نفت است که سهم صندوق توسعه ملی را هم هر سال باید پرداخت کرد و طبق قانون برنامه سهم صندوق در سال آینده ۳۲ درصد پیش بینی شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه سال آینده باید به ۳۲ درصد می رسیدیم باز هم ۲۰ درصد دیده شده است گفت: متاسفانه دولت با این دید که کاهش قیمت نفت را داشتیم و درآمدها پاسخگو نیست، این کار را کرد. در حالیکه در بودجه های عمرانی اعداد و ارقام به ۴۸ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

این نماینده مجلس گفت: ما به شکل دیگری می توانیم در منابع صندوق توسعه ملی از طریق ارائه تسهیلات به بخش غیر دولتی مشکل را حل کنیم. همان نگاهی که در گذشته وجود داشت ظاهرا در دولت فعلی در حال تکرار است که ما بودجه را بیشتر متکی به منابع دولتی ببندیم که این نگاه اقتصاد ما را آسیب پذیر می کند و به دنبال همین مسائل و مشکلات بیشتری پیش می آید، نگاه بلند مدتی که مقام معظم رهبری در سیاست های ابلاغی در اقتصاد مقاومتی داشتند یک نگاه متفاوتی را منعکس می کند.

وی در پاسخ به این سوال مجری که طرح هدفمندی یارانه ها چطور دیده شده است گفت: ۴۸ هزار میلیارد تومان دقیقا همان عدد در سال گذشته است و سال گذشته آن مجوزی که دولت گرفت کل آن را استفاده نکرد یعنی از محل افزایش قیمت ها باید ۴۸ هزار میلیارد تومان کسب می کرد که نسبت به ۲۸ هزار میلیارد تومان سال ۹۲ می توانست یک رشد حدود ۷۰ تا ۸۰ درصدی در قیمت حامل های انرژی داشته باشد که حدود ۵۰ درصد بیشتر استفاده نکرد. بنابراین امسال چون همان عدد ۴۸ هزار میلیارد تومان را آورده امسال هم می تواند بین ۲۰ تا۳۰ درصد قیمت های حامل انرژی را اضافه کند تا بتواند به ۴۸ هزار میلیارد تومان دسترسی پیدا کند.

قادری در ارتباط با یارانه نقدی پولدارها گفت: در بودجه سال ۹۳ این مسئله را در بندهای تبصره ۲۱ و ۲۲ آورده بودیم که دولت در این تبصره حذف کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دولت عزیز ! .... کمی هم از نامه های حضرت علی به ملک را بخوانید . و جهان عزیز ای کاش شما هم .. هر روز یه نامه از حضرت علی را چاپ می کردید
منافق تازه به دوران رسیده
خداوندا ظهور حضرت حجت را نزدیک کن که عده ای در داخل و خارج طابق النعل بالنعل جوری عمل میکنند تا کمراین ملت را بشکنند
Iran, Islamic Republic of
بین ۲۰ تا۳۰ درصد قیمت های حامل انرژی را اضافه کند !!!!!!!!!!!!!! مثل افزایش حقوق کارمندانو شیب ملایم
ملابیگی
چرا حقوق 14 درصد افزایش اما سوخت ونان و.. 30درصد افزایش؟ تدبیر اینه؟؟؟؟؟
به كجا چنين شتابان!
ناشناس
همه جای دنیا سوخت و انرژی ارزون شده ایران میخواد گرون کنه
Iran, Islamic Republic of
قیمت هر بشکه نفت تا کمتر از نصف شده. یعنی اگر دولت قبلا مدعی پرداخت سوبسید در سوخت بود حالا دیگر این ادعا معنی ندارد و اگر واقعا مدعی اقتصاد بازار است حتی باید قیمت سوخت را کاهش هم بدهد.
حسين
كجايي آقاي ميركاظمي كه باچه بدبختي توليد بنزين داخلي رو تا سرحد خودكفايي رسوندي وآقايون الان براي وارداتش بودجه ميزارن و شما رو هم كه به سياستهاي بخش نفت وگاز و انرژي و قراردادهاي آقايون مثل كرسنت انتقاد داشتي (علي رغم رأي بالا و پنجمين نماينده منتخب مردم وبا ان همه تجربيات )از رياست كميسيون انرژي كنار گذاشته ميشي و آقايون با آن جلال وجبروتشون براي عرض ارادت خدمت آقاي وزير نفت ميرسن ونمكنن حداقل از اون دعوت كنن بياد مجلس وحالا هم كه به مشكل برخوردند برخلاف سياست همه دنيا بنزين و...رو گرون ميكنن براي تامين اعتبار كشور
جسین
خوب دولت حذف کرد مجلس که میتونه توی بودجه تصویب کنه و راهکار بده.چرا مجلس ساکته؟!
بابا همین شماها به احمدی نژاد رحم نمی کردید درست هم بود الان چرا ساکتید؟!!!!!!!!!!!!!!!!
اسمان همیشه ابری نیست . . .
Iran, Islamic Republic of
"دولت تبصره حذف یارانه پولدارها در بودجه ۹۴ را حذف کرد ."

!!!!!!!!!!!!!
عجب تدبیری .....از ملت 30درصد میگیرن بعد14درصد به همون ملت بر میگردونن...والا خوبه که...اگه این مملکت داری یه بیسوادم میتونه اونو اداره کنه