جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱
رئیس سازمان استاندارد عنوان کرد؛

رقابت لوازم خانگی داخلی با اروپا

دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب: 458709
رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه ما الان هیچ نگرانی بابت استاندارد لوازم خانگی تولید داخل نداریم، گفت: تولیدکنندگان داخلی باید بیشتر به فکر صادرات باشند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، نیره پیروز بخت پس از بازدید از نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی گفت: در سال ۸۴ که موضوع الحاق کشور به سازمان تجارت جهانی (wto) مطرح بود، ما نگران کالاهای تولیدی کشورمان از جمله لوازم خانگی بودیم که از استاندارد لازم بر خوردار نبودند اما امروز بعد از گذشت ۱۰ سال به جرات می‌گویم که انواع لوازم خانگی کشور از استاندارد بسیار بالایی برخوردار است.
 
وی افزود: امروز انواع لوازم خانگی ایران از نظر کیفیت علاوه بر اینکه با کلاهای اروپایی قابل رقابت هستند، می‌توان گفت در برخی کالاها استاندارد و کیفیت کالاهای ما بالاتر هم هستند.
 
رئیس سازمان ملی استاندارد کشور اضافه کرد: ما الان هیچ نگرانی بابت استاندارد لوازم خانگی تولید داخل کشور نداریم و از مردم می‌خواهیم که با اطمینان کامل از لوازم خانگی تولید داخل استفاده کنند.
 
پیروز بخت افزود: مردم دنبال لوازم خانگی خارجی نباشند که ما به عنوان سازمان استاندارد کشور، این تضمین را به مردم می‌دهیم که کالای خریداری شده ایرانی با استانداردتر، با کیفیت تر و بادوام تر از نمونه های خارجی است.
 
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: در حال حاضر اکثر کالاهای تولید داخل کشورمان دارای بر چسب انرزی هستند و لوازم خانگی تولید داخل هم دارای استاندارد است.
 
وی با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی باید بیشتر به فکر صادرات باشند، افزود: امروز تولید باید صادرات محور باشد، البته این موضوع در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هم تاکید شده است.
 
رئیس سازمان ملی استاندارد خاطر نشان کرد: براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، برنامه ای تنظیم کردیم تا تولیدات داخلی که مشمول مقررات سازمان استاندارد هستند و هنوز استاندرد نگرفته اند، بتوانند استاندارد دریافت کنند.  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Netherlands
با استانداردتر یعنی چی؟؟ یا محصول استاندارد است یا نیست. دیگه ترش به چه معناست؟