پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آغاز جمع آوری معتادان متجاهر زن درپایتخت

سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 458808
عملیات جذب و انتقال معتادان متجاهر زن در شهر تهران به مرکز شفق به دستور استاندار و موافقت دادستان تهران توسط نیروی انتظامی در یکی از محلات پایتخت آغاز شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، ساعاتی قبل طی نامه سید حسین هاشمی استاندار تهران به دادستان تهران مبنی بر صدور حکم جمع آوری معتادان متجاهر زن از سطح شهر جعفری دولت آبادی با موافقت به نیروی انتطامی مجوز داد تا طبق هماهنگی های انجام شده اقدامات لازم را صورت دهد.

آذرنیا دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر اعلام کرد: طی هماهنگی های انجام شده در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و همکاری ستودنی معاونت اجتماعی شهرداری و شهردار تهران و حمایتهای استاندار تهران و اجرای منویات مقام معطم رهبری و اهداف دولت، پس از بازسازی و تجهیز کمپ شفق به عنوان اولین مرکز ماده شانزده زنان کشور مقرر شد که زنان معتاد متجاهر شهر تهران به این مرکز برای طی دوره یک تا سه ماهه سم زدایی و بازپروری منتقل شوند.

وی افزود: این اقدام که با محوریت استاندار تهران آغاز شده است صبح سه شنبه در یکی از محله های تهران انجام می شود و شامل دو مرحله سم زدایی در کمپ شفق و طی فرایند بازتوانی، جامعه پذیری و بازگشت به خانواده که در مراکز شهرداری تهران و به مدت شش ماه انجام می شود. و در این فرآیند سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی تهران هم همکاری خواهند داشت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران تاکید کرد: مرکز شفق ظرفیت نگهداری چهارصد نفر را دارد که بلافاصله پس از جذب معتادان زن متجاهر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

بر اساس این گزارش جلسات قرارگاه ساماندهی آسیب های اجتماعی شهر تهران با برگزاری جلسات مشترک و مشارکت استانداری و شهرداری تهران به فرماندهی سید حسین هاشمی استاندار تهران بیش از یک ماه است که کار خود را آغاز کرده است و از همان ابتدا وعده جمع آوری معتادان زن متجاهر پس از هماهنگی های مورد نیاز داده شده بود که این اقدام فردا صبح با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری تهران و با محوریت استاندار تهران از یکی از محله های شهر تهران آغاز می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *