شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳۱
۵

سکوت دولت سرانجام شکست/ تاکنون هیچ پولی به ایران نرسیده

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 348107
در حالی که واریز قسط دوم پول‌های بلوکه‌شده ایران به مبلغ 450 میلیون دلار در هاله ای از ابهام است، برخی گزارش‌ها هم حاکیست که این مبالغ به بانکی کوچک در سوئیس واریز شده و تاکنون امکان برداشت حتی قسط اول هم فراهم نشده است. مقامات دولتی تاکنون در پاسخ به این موضوع سکوت کرده‌ بودند. نمایندگان مردم در مجلس هم از اساس ابراز بی اطلاعی می کنند.
سکوت دولت سرانجام شکست/ تاکنون هیچ پولی به ایران نرسیده
به گزارش جهان، رئیس بانک مرکزی در این رابطه تاخیر در پرداخت قسط اول و دوم پول ایران از سوی ۱+۵ را تایید کرد.

به گزارش فارس، ولی الله سیف پس از جلسه امروز هیات دولت و در جمع خبرنگاران، تاخیر در پرداخت قسط اول و دوم پول ایران از سوی ۱+۵ را تایید کرد و گفت : اطمینان دارم این پول تا چند روز آینده واریز می‌شود.

وی ادامه داد: با بانک های سوییسی و ژاپنی برای افتتاح حساب و دریافت اقساط ایران از ۱+۵ به توافق رسیدیم.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین خاطر نشان کرد تفاوت نرخ تورم اعلام شده از سوی مرکز آمار و بانک مرکزی به دلیل روش‌ها است، به نظرم مهم این است که هر دو کاهش را نشان می دهند.

وی در ادامه عدم دریافت قسط اول از سوی ایران را هم تایید کرد.

سیف در پاسخ به این سوال که اگر قسط اول را ایران دریافت نکرده بود چرا بانک مرکزی اعلام وصول کرد اظهار داشت: قسط اول به حسابی در سوئیس واریز شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
ما همه خواسته های آنها را داده ایم ولی آنها هنوز قسط اول پول خودمان را به ما نداده اند. بعد می گویند این قرارداد را با ترکمنچای مقایسه نکنید! راست می گویند چون مایه سرشکستگی ترکمنچای می شود که با این قرارداد قیاس شود.
اقای ظریف الان باید واقعا بخندی
فرهاد
نه برادر اون الان باید گریه کنه مخصوصا برای حال خودش
Iran, Islamic Republic of
وشما همچنان امیییییییییییییییدوار باشید و ما متاسف برای شما!
چرا نظر منو نگذاشتید.