پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۷
۱۳
در صفحات شخصی هنرمندان چه خبر است؟!

رفتار غیرمتعارف برخی بازیگران در شبکه‌های اجتماعی/ از «من سگ هستم» تا «همجنس‌گرایی»

چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 431005
برخی هنرمندان در شرایطی صفحات مجازی خود را به‌روزرسانی می‌کنند که بدون توجه به عرف جامعه و فارغ از هر گونه تخصصی در فضای ذهنی خود با گذاشتن پستی در صفحه مجازی، مخاطبان جوان را با اطلاعات غلط، ضدارزش‌ و ضددین تحت تاثیر قرار می‌دهند.
رفتار غیرمتعارف برخی بازیگران در شبکه‌های اجتماعی/ از «من سگ هستم» تا «همجنس‌گرایی»
گروه فرهنگ جهان نيوز: چندی پیش و در پی تصویب قانون ضدفطری و غیراخلاقی ازدواج همجنس‌بازان در کشور آمریکا یکی از بازیگران پرحاشیه سینما یادداشتی را در صفحه مجازی خود درج کرد که از سوی مخاطبان آن صفحه هم به عنوان دفاع و همراهی وی با این دسته از بیماران جنسی برداشت شد. برداشت‌هایی که با افزایش موج تعجب و نارضایتی مخاطبان بالاخره بازیگر مزبور را مجبور به حذف و ارایه توضیحاتی فرافکنانه کرد. این موج در همین مرحله باقی نماند و یکی دو بازیگر و چهره مشهور دیگر در صفحات شبکه‌های اجتماعی به نوعی از این رخداد یاد کردند.

متاسفانه در موارد متعدد دیده شده که برخی از هنرمندان توجهی به مسائل، دغدغه ها و فرهنگ مردم مسلمان کشورشان ندارند و مطالبی را پست می‌کنند که هر خواننده‌ای را حیرت زده می کند. یکی از بازیگران در صفحه اینستاگرامش عکس پاهایش را می گذارد، دیگری این عنوان را در پیچ اینستاگرامش قرار می دهد «من سگ هستم» و در روزهای اخیر که از ازدواج همجنس‌بازان حمایت می‌شود. جالب است که نه تنها از متن ارایه شده در اینستاگرام ابراز شرمساری و اشتباه نمی کند بلکه با صراحت رسانه‌هایی که به او برای گذاشتن این پست معترض شدند را مورد هجمه قرار داد و آن ها را رسانه‌هایی دانست که آب به آسیاب دشمن می ریزند.

از سوی دیگر کار تا جایی ادامه پیدا کرده در کشوری که دینش اسلام است و پیغمبر اسلام به ازدواج تاکید ویژه‌ای داشته و این مهم را تکمیل کننده دین می‌دانند یکی از هنرمندان شبه روشنفکر درباره آن اظهار نظر کرده و با کمترین سواد از دین، تنها براساس تجربیات محدود و در طبقه خاص خود منزلتی برای ازدواج قائل نیست چرا چون ایشان در فضایی که زندگی کرده است بیشتر از ازدواج موفق، ازدواج ناکام و غمگین و خشن و معیوب دیده‌ است. اینجاست که نشان می دهند هنرمندان بدون در نظر گرفتن شرایط جامعه و نوع نگرش مردم درباره کلان‌ترین مسایل آن‌ها در حوزه دین قضاوت می کنند و جالب است که همیشه به صورت شعارگونه و تصنعی مخاطبین را از قضاوت کردن درباره دیگران پرهیز می‌دهند!

حال سوال اینجاست که چگونه برخی هنرمندان بدون توجه به عرف جامعه و بدون تامل و غیرمسئولانه همچنین فارغ از هرگونه تخصصی در فضای ذهنی خود سیر می کنند و در نهایت با گذاشتن پستی در صفحه مجازی خود مخاطبین جوان این دنیای مجازی را با اطلاعات غلط، ضدارزش‌ و ضددین تحت تاثیر قرار می‌دهند. البته که همه افراد حق آزادی بیان دارند و باید بتوانند رد فضای آزدانه افکار و مطالبات خود را دنبال کنند، اما سوال اصلی اینجاست اگر افکار آن فرد مغایر با ارزش‌های جامعه بود و به دلیل شهرتی که دارد مجاز است هر چیزی که به ذهنش رسید یا دوست داشت از جمله عدم علاقه به ازدواج، علاقه به همباشی سیاه و یا حمایت از ازدواج همجسنگرایان را بدون توجه به قوانین شرعی و حساسیت‌های جامعه خود در فضای مجازی به اشتراک بگذارد؟

یکی از کاربردهای اصلی اینترنت، برقراری ارتباط اجتماعی با دیگران است و ارایه پست در صفحه‌های مجازی اشاعه عقاید و تفکرات افراد محسوب می شود پس نمی توان دیگران را به این که چرا از پستی که من گذاشتم این برداشت شده است مقصر دانست و منتقدان را سرزنش کرد.

با این شرایط به نظر می رسد وزارت ارشاد همانگونه که مناسبات و دیپلماسی حضور بازیگران در خارج از کشور را تدوین و ارایه کرده است (که بعضا در سفرها بازیگران به آن توجه نمی کنند) برای ارایه پست در صفحات مجازی نیز تدبیری بیاندیشد تا این گونه هنرمندان افکار عمومی و به خصوص جوانان را با ارایه پست‌هایی که اخیراً شاهد آن هستیم (من سگ هستم)، (توجه به همجنس بازی) ، (تقبیح ازدواج که سنت نبوی )است و... به انحراف نکشند و زایده‌های فکری و فضای ذهنی خود را در هر زمینه‌ای در صفحات مجازی و به بهانه صفحه شخصی! ارایه و اشاعه ندهند. به نظر می‌رسد که نهادهای قانونی و نظارتی از جمله قوه قضائیه نیز بر مواردی از این دست که بنیان‌های دینی و اخلاقی جامعه اسلامی را هدف گرفته است باید حساسیت بیشتری داشته باشد.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فکر کنم منظور ایشون از این حرفها نوعی کنایه به آمریکاییها بوده که چجوری از تصویب منع قانون برده داری ، به افتضاح تصویب قانونی شدن هم...ج گرایی رسیدن. در واقع خواسته اونها رو مسخره کنه که خیلی خوب و روشن نتونسته حرفاشو بزنه.
حسن
Iran, Islamic Republic of
قربون دهنت .
Latvia
طرف توبه نامه نوشته ! امروز منتشر شد تو کیهان
اولا نه خیر,
ایشون در پاسخ به نظرات مخاطبان کاملا منظورشون (که خلاف نظر شما ست) رو بیان کردن
ثانیا در جواب مقاله بالا باید بگم که جسارتا این ما هستیم که این افراد رو که به جهت اهمیت شغل در رده های بالای اجتماعی قرار ندارند رو بزرگ میکنیم و بهشون بال و پر میدیم و اجازه میدیم هر جور که میخوان با عقاید و شخصیتمون بازی کنن.
شما ببینید توی اعیاد و جشنها بجای دعوت از دانشمند و افراد موفق از کیا با هزار منت دعوت میکنن برای مجلس گرمی, جز اینه که از فوتبالیست و هنرپیشه....
یعنی افراد موفق و الگوهای ما این افراد هستند...
دوستان ما باید طرز فکرمون رو اصلاح کنیم...
کربلا
خوب اگر این تحلیل درسته که ایشون منظور بدی نداشته!!! چرا خودشون دوباره توضیح نمیدهند و مردم باید بجای این آقا، حدس و گمان ارائه کنند.
اظهار نظر شفافشون، هم به اعتبار خودشون کمک میکنه و هم راه را بر روی دشمنانمان میبنده.
سیدمحمد
مشکل آنجاست که به جای آنکه دانشمندان و نخبگان به عنوان مرجعی فرهنگی جامعه معرفی شوند، مشتی بازیگر و فوتبالیست باپایین ترین میزان فرهنگ و سواد، مراجع فرهنگی جامعه می‌شوند ... دیگر بهتر از این نمی‌شود ...
علی محمدنصیری لرستانی
والله حال ملت ازاین یک هزارم یک درصد،که باپول بیت المال،این جنگولک بازی هارودرمیارن بهم میخوره،توی تلویزیون وسینمامثل مردم عادی جامعه برخورد میکنن،اما توی صفحات اجتماعی شون واقعیات زندگی خارج ازعرف،شرع واخلاقیاتونشون میدن،فقط آدم زورش ازاین میادکه باپول ملت پزمیدن،واین پول مثل فوتبال ازبیت الماله،ارث باباشون نیست،هنربندان شبه روشنفکر که هیچی بارشون نیست اماهزارتاهارت وپورت دارن
بازیگرامون بخاطر تحریم به این روز افتادند خدا کمکشون کند
ببخشید پس بخاطر تحریم برند خودشونم بفروشن تا کلا از تحریم آزاد شن......
یکی نیست به اون بازیگر بگوید اگر ازدواج بد است و پدرمادرت به همین دلایل ازدواج نمیکردند اونوقت تو کجا بودی؟
انوقت اونم بود، نبود!
حسین
Iran, Islamic Republic of
این هنری که این ها دارند غیر از این چیزی از تویش در نمی آید. از کوزه همان برون تراود که در اوست.
محسن
Iran, Islamic Republic of
تحریمیم می فهمی تحریم!