شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

به 90بروم آبرویی خیلی ها را می برم!

دوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب: 441806
بازیکن سابق تیم ملی گفت: «آقایانی که فوتبال اهواز را به کثافت کشیده‌اید، روز شما هم فرا می‌رسد و آن روز، روز بدبختی‌تان است.»
به گزارش جهان، روزنامه گل نوشت: دیدار روز ستارگان جهان با منتخب هنرمندان و فوتبالیست‌های ایرانی درحالی برگزار شد که نبود یک نفر حسابی توی ذوق می‌زد. کسی که در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان با آن لگدی که به گردن لوئیز فیگوی پرتغالی زد، خاطره‌‌ساز شد.

حسین کعبی که این روزها به ساخت و ساز در شمال کشور مشغول است، دوست داشت در این دیدار بار دیگر فیگو را ملاقات می‌کرد و از نزدیک بابت آن لگد تاریخی عذرخواهی می‌کرد.

کعبی هم درباره فساد در فوتبال خوزستان صحبت کرد و هم درباره عدم حضورش در این دیدار...

* این روزها چکار می‌کنی؟

- هفته‌ای چهار بار در زمین سعادت‌آباد با بچه‌های قدیمی فوتبال بازی می‌کنیم و بیشتر وقتم را در حال ساخت و ساز در شمال کشور هستم.

* دیگر قصد نداری به طور حرفه‌ای فوتبال انجام دهی؟

- پیشنهادی نداشتم و با کسی هم صحبت نکردم. چون مدیربرنامه ندارم خیلی به‌دنبال تیم پیدا کردن نبودم در ضمن باید بگویم کسی هم ما را برنمی‌گرداند.

* چرا کسی تو را برنمی‌دارد وقتی خیلی‌ها در فوتبال خوزستان، از لحاظ فنی از تو پایین‌تر هستند اما بازی هم می‌کنند.

- شما خودت چند سال است در فوتبال هستید و خیلی مسایل را می‌دانید، در مورد خیلی آدم‌ها صحبت نکنم بهتر است. درباره‌شان صحبت کنی پررو می‌شوند و از رو برایت شمشیر می‌بندند.

* منظورت چه کسانی است. تو هم می‌توانستی به استقلال اهواز کمک کنی و فیکس تیم شوی!

- من تنها می‌توانم بگویم امیدوارم استقلال‌اهواز و استقلال صنعتی و فولاد موفق ‌شوند اما این امیدواری با این شرایطی که فوتبال خوزستان دارد، کم کم به آرزو و رویا تبدیل می‌شود. باید فاتحه فوتبالی را خواند که بازیکن با پول پدر و مادرش می‌آید و در تیم بازی می‌کند. فوتبال خوزستان رو به نزول است.

* منظور از با پول پدر و مادر بازی کردن، حضور میردورقی در استقلال اهواز را می‌گویی...

- اسمش را نمی‌برم چون پررو می‌شود. تا زمانی که این مدیران و مربیان سیاه‌باز هستند، جای امثال من در فوتبال خوزستان نیست. من زندگی خودم را دارم و همه مرا در این فوتبال می‌شناسند با این افراد کاری ندارم. واقعا برای فوتبال خوزستان متاسفم. من گردنم را برای فوتبال خوزستان دادم و حالا که می‌بینم چه اتفاقاتی در فوتبال استان‌مان می‌افتد، شرمم می‌آید درباره آن صحبت کنم.

* اگر امثال تو صحبت نکنند که شرایط از اینی هم که هست بدتر می‌شود.

- به من چه ربطی دارد، اصلا دلم برای فوتبال خوزستان نمی‌سوزد هر بلایی می‌خواهد سرش بیاید. هر وقت توانستیم مدیرانی چون اصغر باقریان و رضاییان را پیدا کنیم از فردایش من کلاهم را بالا می‌اندازم و به آینده امیدوار می‌شوم. هزار سال هم بگذرد بعید می‌دانم کسانی مثل باقریان و رضاییان به فوتبال خوزستان بیایند. اگر فوتبال خوزستان درست بود که باقریان مدیر سپاهان نمی‌شد. الان در فوتبال خوزستان مدیران پولکی و مربیان سیاه‌باز سرکار هستند.

* به نظر می‌رسد دل پری از فوتبال خوزستان داری؟

- من جز خدا از هیچ‌کسی ترسی ندارم و حرف‌هایم را می‌زنم. فوتبال این استان آنقدر کثافت‌کاری دارد که بخواهم حرف بزنم سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. در فوتبال این استان آقایان فقط دنبال سیاه‌بازان هستند. دو سال پیش در آن باشگاهی که بازی می‌کردم، مدیرعاملش بازیکنان را نمی‌شناخت و حتی نمی‌دانست باشگاهی به نام رئال‌مادرید و بارسلونا در فوتبال جهان حضور دارند. او فقط می‌گفت اگر استقلال تهران شب تا صبح هم بازی کند، می‌نشیند جلوی تلویزیون و بازی استقلال تهران را نگاه می‌کند. مربی تیم حاضر بود لاستیک ماشین چنین آدمی را برق بیندازد تا خودش را پیش این آدم عزیز کند. فوتبال خوزستان مرد می‌خواهد نه آدم‌های شهرت‌طلب. امثال حسین کعبی و سهراب بختیاری‌زاده آنقدر شهرت دارند که دنبال چنین مدیرانی نباشند. سرمان را بالا می‌گیریم چون هیچ کثافت‌کاری نکردیم که بخواهیم آویزان دیگران شویم.

* پس با این حساب قصد نداری به فوتبال خوزستان برگردی؟

- جواب شما را اینگونه می‌دهیم. صحبت‌های دکتر دادگان در برنامه شبکه دو به چه دلیلی مطرح شد، به خاطر این‌که فساد این فوتبال را گرفته، تا این شرایط هست امثال کعبی به این فوتبال برنمی‌گردند. دارم زندگی‌ام را می‌کنم و نیازی هم ندارم به دلال، لیدر و مدیر، زیرمیزی پول بدهم. آقایانی که فوتبال اهواز را به کثافت کشیده‌اید، روز شما هم فرا می‌رسد و آن روز، روز بدبختی‌تان است.

* گفته می‌شد عادل از تو برای حضور در برنامه ۹۰ دعوت کرده است؟

- چرا باید به برنامه ۹۰ بروم آن هم برنامه‌ای که همه را به جان هم می‌اندازد. واقعا برنامه ۹۰ برای فوتبال ما چه‌کار کرده که من باید در آن حضور پیدا کنم. بروم در این برنامه حرف بزنم و مردم مرا نگاه کنند و بعد هم هیچ اتفاقی در این فوتبال رخ ندهد؟ سه ماه پیش عادل فردوسی‌پور مرا دید و گفت بیا برنامه ۹۰ اما از این طریق از او عذرخواهی می‌کنم و به این برنامه نمی‌روم. شاید خیلی‌ها حاضر باشند تا پول بدهند و به این برنامه بروند اما من اینگونه نیستم. اگر روزی بخواهم به این برنامه بروم قرآن روی سرم می‌گذارم و همه حرف‌هایی که نباید بزنم را می‌زنم...

* چه حرف‌هایی قرار است بزنی که می‌ترسی به برنامه ۹۰ بروی؟

- من هیچ ترسی از گفتن واقعیت‌ها ندارم اما گفتن حرف‌های من هم هیچ فایده‌ای ندارد وگرنه حرف برای گفتن دارم. متاسفانه مردم ما ساده‌اندیش هستند و نمی‌دانند پشت پرده این فوتبال چه خبر است. من از شما می‌پرسم چرا کمیسیون اصل ۹۰ پرونده فوتبال را اعلام نمی‌کند. وقتی آنها از گفتن واقعیت‌ها هراس دارند من چرا بیایم حرف بزنم، به عادل گفتم یک روز می‌آیم اما نمی‌توانم به این برنامه بروم و از او عذرخواهی می‌کنم چون اگر بخواهم حرف بزنم از بزرگان سابق تیم‌ملی در زمان بازیگری خودم و فوتبال خوزستان حرف‌های زیادی برای گفتن دارم.

* مثل این‌که دل پری از این فوتبال داری؟


- چیزهایی در این فوتبال دیدم که اگر بگویم آبروی خیلی‌ها خواهد رفت. دوره‌ای که من بازی می‌کردم همیشه از جثه و سن من ایراد می‌گرفتند حالا که من در تیم‌ملی نیستم چرا نتوانستند یک نفر مثل حسین کعبی در این پست برای تیم‌ملی بیاورند تا ۱۰ سال مثل من بازی کند. هر وقت کسی به سن و جثه من پیدا کردند آن وقت هر چه خواستند بگویند.

* چه شد در تیم ستارگان بازی نکردی. همه می‌خواستند تقابل تو و فیگو را دوباره ببینند؟

- کسی مرا دعوت نکرد و اسمم در لیست نبود. تنها نیکبخت و محمدرضا مهدوی گفتند بیا و جا دارد از مهدوی تشکر می کنم که پنج، شش بار به من زنگ زد و حتی سایز لباس هم از من خواست اما دیدم اسمم در لیست نبود. ببین فوتبال ما به کجا رسیده که در تیم پیشکسوتان هم رابطه‌ای باید بازی کنند.

* حالا دوست داشتی در این تیم بازی کنی؟

- صددرصد دوست داشتم بازی کنم و فقط هم به خاطر این‌که فیگو را از نزدیک ببینم. احتمالا فیگو شنیده من توی کار ساخت و ساز هستم و فوتبال بازی نمی‌کنم به تهران آمده!

* اما حضور تو می‌توانست خاطره جام‌جهانی ۲۰۰۶ را زنده کند.

- همان‌طور که گفتم خود من هم دوست داشتم از نزدیک او را ببینم و از او عذرخواهی کنم چون او بازیکن کوچکی نیست هرچند که آن ضربه جالب نبود اما خود فیگو هم می‌داند که در فوتبال این مسایل رخ می‌دهد. شاید هم فکر کردند سن من به سن پیشکسوتی نرسیده، مرا دعوت نکردند.

* اگر آنقدر دوست داشتی که در این بازی حضور پیدا می‌کردی، پس چرا با یاریار صحبت نکردی؟

- من که نباید به یاریار زنگ می‌زدم، بعد هم این آقایی که شما می‌گویید اصلا کی هست؟ خودش را چسبانده به فوتبال تا مطرح شود و به نظر من او برای این بازی رابطه‌بازی کرده است.

* خب با پروین صحبت می‌کردی.

- لیست را یاریار داده نه پروین. بعد هم که گفتم مهدوی و نیکبخت با من صحبت کردند و من از آنها عذرخواهی کردم و هنوز هم پیشکسوت نشده‌ام. من مثل بعضی‌ها دنبال شهرت نبودم که بخواهم به هر قیمتی در این تیم حضور داشته باشم. در زندگی فوتبالی‌ام آنقدر ستاره دیده‌ام که نیاز به دیدن این ستاره‌ها ندارم و حاضر نبودم به خاطر دیدن این بازیکنان دست به هر کاری بزنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *